Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,sorry dat ik even niet heb gereageerd.

Hier even volop genoten van het mooie weer.

Vandaag ben ik bij een informatie bijeenkomst geweest over werken en leren.

Hier toch weer wat wijzer door geworden.

En Vanmiddag kreeg ik ineens een mail.

Volgende week dinsdag word ik uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek voor de functie BBl verzorgende ig.

Voel mezelf nu helemaal hyper,had niet zo snel een bericht verwacht (had hier vorige week woensdag op gereageerd)
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 14 maart 2017 @ 18:57:

Zie bij veel winkelvacatures staan dat ze je geboortedatum willen weten, bij 'serieuze' vacatures echter nooit... dan heb ik ook al geen zin meer om te solliciteren. Dan krijg je dus een afwijzing als je boven de 20 bent.Owja?? Ik zie dit nooit! Althans niet specifiek
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker weer!! Volgende week vrijdag en zaterdag voor een uitzendbureau aan de slag. Verdien er geen cent extra om ivm uitkering, maar ben je toch even bezig en ze kunnen niet zeggen dat je niet wilt werken. Ik zie het dan maar als gegarandeerd inkomen. Alleen wel jammer dat het dan precies in het weekend is en midden op de dag. Terwijl mijn 'probleem' juist de doordeweekse dagen zijn die ik lastig krijg gevuld en nu dus de hele vrijdag en zaterdag kwijt ben voor een paar uur werk. Maar goed, we doen 't maar! Komende dagen dus doen wat ik volgend weekend niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen teletubbie... zo kort achter elkaar 2 afwijzingen... dan zakt de moed je wel in de schoenen! Heb je nog wel dingen uit staan?



herkenbaar vivinnetje.... Het blijft voor mij ook een soort ''rondje'' in tijdelijke contracten. Merk dat me dit ook wel op begint te breken.

Dapper dat je voor jezelf wilt beginnen! Is het een dienst of product waar veel vraag naar is? Kun je niet een beetje afkijken en peilen bij ondernemers in hetzelfde segment?



Werkse dan Lola! Zie het dan maar als een soort bezigheidstherapie he ....



Bij winkels is het toch algemeen bekend dat ze alleen jonkies willen? Vaak staat het al in de vacaturetekst zelf. Bij de kreten ''starter'' en ''jong team'' ga ik er zelf niet eens moeite in steken....



Status hier; 1 afwijzing in de mail. 2 lopende sollicitaties waar ik hopelijk deze week meer over hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nou, reactie van 2de gesprek gehad. De vacature is ingetrokken . Lekker dan... De moed begint me nu wel een beetje in de schoenen te zakken hoor, gatver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 15 maart 2017 @ 15:32:

Nou, reactie van 2de gesprek gehad. De vacature is ingetrokken . Lekker dan... De moed begint me nu wel een beetje in de schoenen te zakken hoor, gatver.

Pff je had drie gesprekken toch? Hopelijk is de derde scheepsrecht...



Hier nog helemaal niks vernomen van de andere sollicitaties. Normaal vrij snel een afwijzing dus wie weet. Maar heb ook weleens meegemaakt dat ze gewoon 'vergeten' te reageren.... Ondertussen maar even van de zon genieten Er is helaas ook geen nieuw aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ook net reactie op het derde gesprek, ze vonden me over gekwalificeerd dus gaan liever verder met iemand waarvan ze verwachten dat die langer uitdaging in de functie kan vinden... Pffff, sorry hoor maar moet nu echt ff een potje janken
Alle reacties Link kopieren
quote:limara schreef op 15 maart 2017 @ 15:03:

herkenbaar vivinnetje.... Het blijft voor mij ook een soort ''rondje'' in tijdelijke contracten. Merk dat me dit ook wel op begint te breken.

Dapper dat je voor jezelf wilt beginnen! Is het een dienst of product waar veel vraag naar is? Kun je niet een beetje afkijken en peilen bij ondernemers in hetzelfde segment? Ik vind mezelf niet zo dapper hoor... want ik ben nu tamelijk onzichtbaar met m'n dienst. Als ik naar andere aanbieders kijk, die lijken het beter voor elkaar te hebben... ik heb alleen een paar vrienden als volgers op m'n FB-bedrijfspagina... en da's dan nog de stap vóór dat mensen daadwerkelijk je dienst afnemen. Ik ben een beetje bang dat ik er m'n eigen glazen mee ingooi als ik solliciteer en een evt. werkgever komt dat tegen... het bijt elkaar namelijk. Ik zeg op m'n site dat ik voor mezelf ben begonnen omdat ik na jarenlange ervaring in branche X iets heel anders wil... Lastig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 15 maart 2017 @ 16:24:

Ah, ook net reactie op het derde gesprek, ze vonden me over gekwalificeerd dus gaan liever verder met iemand waarvan ze verwachten dat die langer uitdaging in de functie kan vinden... Pffff, sorry hoor maar moet nu echt ff een potje janken O, dat is rot zeg... Ik snap dat de moed je nu even in de schoenen zakt! Maar goed, in het tempo waarin je nu bezig bent moet het een keertje lukken. En je hebt er voor nu maar 1 nodig... morgen zie je het vast weer wat luchtiger.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 15 maart 2017 @ 13:55:

Wat een lekker weer!! Volgende week vrijdag en zaterdag voor een uitzendbureau aan de slag. Verdien er geen cent extra om ivm uitkering, maar ben je toch even bezig en ze kunnen niet zeggen dat je niet wilt werken. Ik zie het dan maar als gegarandeerd inkomen. Alleen wel jammer dat het dan precies in het weekend is en midden op de dag. Terwijl mijn 'probleem' juist de doordeweekse dagen zijn die ik lastig krijg gevuld en nu dus de hele vrijdag en zaterdag kwijt ben voor een paar uur werk. Maar goed, we doen 't maar! Komende dagen dus doen wat ik volgend weekend niet kan.Goed dat je het doet hoor! Het is wel in het weekend, maar je kunt daarmee de rest van de (lege) week wel beter aan. En nou ja, wie weet wat er uit voortkomt.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat me opvalt... ik zie mijn type baan heel vaak opgevuld worden met stageplekken. Dat is best frustrerend. Ook als ik bij een bedrijf wel open wil solliciteren, zie ik diezelfde functie opeens staan bij de vrijwilligerscentrale. Kennelijk wordt het gewoon niet zo gewaardeerd. Is gelinkt met social-media, marketing enzo... ja, daar weet een scholier misschien wel net zo veel van zonder aanvullende opleiding die ik ervoor heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 15 maart 2017 @ 16:24:

Ah, ook net reactie op het derde gesprek, ze vonden me over gekwalificeerd dus gaan liever verder met iemand waarvan ze verwachten dat die langer uitdaging in de functie kan vinden... Pffff, sorry hoor maar moet nu echt ff een potje janken Jeetje daar kan je ook weinig mee zeg. Gauw met een glas wijn in de zon gaan zitten!
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb nu 1 ding lopen via een bureau. Maar daar heb ik niet veel vertrouwen in. Ik heb vandaag een folder gemaakt en deze op linkedin laten plaatsen via een connectie die zelf weer veel connecties heeft.



Wie weet helpt t! Al wel 3 vriendjes erbij op linkedin!



En lola; lkr aan de bak! Zie het maar als bezigheidstherapie! En je weet nooit wat r van komt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 15 maart 2017 @ 16:24:

Ah, ook net reactie op het derde gesprek, ze vonden me over gekwalificeerd dus gaan liever verder met iemand waarvan ze verwachten dat die langer uitdaging in de functie kan vinden... Pffff, sorry hoor maar moet nu echt ff een potje janken Balen! Dus weer terug bij af? ;( Die reden heb ik helaas ook vaker gehoord. Best gek dat ze dat voor mij beslissen, maar ja je doet er helemaal niks aan. En zegt ook wat over de werkgever... niet veel vertrouwen in personeel.
Alle reacties Link kopieren
Even een knuffel voor iedereen die het nu heel goed kan gebruiken.

Solliciteren kan je soms zo moedeloos maken.

Gelukkig word het morgen ook weer mooi weer,dus maar met z'n allen proberen te genieten hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben jullie allemaal voor dingen gedaan om aan een baan te komen?



Ik ben oprecht benieuwd, wie weet doe ik inspiratie op
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 15 maart 2017 @ 16:42:

Nee ik heb nu 1 ding lopen via een bureau. Maar daar heb ik niet veel vertrouwen in. Ik heb vandaag een folder gemaakt en deze op linkedin laten plaatsen via een connectie die zelf weer veel connecties heeft.



Wie weet helpt t! Al wel 3 vriendjes erbij op linkedin!Ik ben wel benieuwd... een folder op LinkedIn? Wel slim dat iemand met een groot netwerk dat dan deelt. Ik vind het best lastig om zoiets te vragen, zeker omdat ik zelf geen groot netwerk heb. Er is wel iemand in mijn netwerk die wel iets voor me zou kunnen delen, maar dat is iemand met wie ik al 1,5 jaar geen contact meer heb gehad. En sowieso om dan ook zo in de etalage te staan. Mensen zetten ook 'beschikbaar' in hun ondertekst. Dat durf ik al niet. Ik heb 1,5 jaar geleden ook al een soort van campagne voor mezelf gehouden en dan kom ik nu weer als iemand die kennelijk geen baan kan houden. Ik vind het wel heel stoer dus, dat je dit gewoon doet! Hebben die 3 extra LinkedIn-vriendjes zich dan gewoon aangeboden, n.a.v. je folder?
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 15 maart 2017 @ 19:04:

Wat hebben jullie allemaal voor dingen gedaan om aan een baan te komen?



Ik ben oprecht benieuwd, wie weet doe ik inspiratie opLangsgegaan (vroeger, toen ik nog geen werkervaring had). De Gouden Gids uitgeplozen en die afgebeld (toen die nog bestond, haha). Open sollicitaties gestuurd, gereageerd op vacatures. Ik probeer meestal wel iets bijzonders te doen, maar soms is het lastig omdat je ook niet te laat wilt reageren. Dus ik heb sowieso een mooie cv klaar liggen en een basis-brief. Ik heb ook een cv met een link naar mijn website, waar dan projecten op staan waar ik aan heb gewerkt bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivinnetje schreef op 16 maart 2017 @ 00:40:

[...]



Ik ben wel benieuwd... een folder op LinkedIn? Wel slim dat iemand met een groot netwerk dat dan deelt. Ik vind het best lastig om zoiets te vragen, zeker omdat ik zelf geen groot netwerk heb. Er is wel iemand in mijn netwerk die wel iets voor me zou kunnen delen, maar dat is iemand met wie ik al 1,5 jaar geen contact meer heb gehad. En sowieso om dan ook zo in de etalage te staan. Mensen zetten ook 'beschikbaar' in hun ondertekst. Dat durf ik al niet. Ik heb 1,5 jaar geleden ook al een soort van campagne voor mezelf gehouden en dan kom ik nu weer als iemand die kennelijk geen baan kan houden. Ik vind het wel heel stoer dus, dat je dit gewoon doet! Hebben die 3 extra LinkedIn-vriendjes zich dan gewoon aangeboden, n.a.v. je folder?Uhu! Ik heb nu 2 leeds en daar gaan we vandaag even achteraan. En 1 iemand vroeg mijn cv dus wie weet worden het er 3
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in het nieuws dat de werkloosheid weer is gedaald... Daar zou ik met mijn 26 jaar dan ook wat van moeten merken? Al 8 maanden thuis..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind dat dus ook raar!
Alle reacties Link kopieren
Tellen ze parttime medewerkers voor een tijdelijke project via een uitzendbureau ook mee als niet-werkloos?

Krijg wel aanvulling vanuit de ww.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 16 maart 2017 @ 10:00:

Vandaag in het nieuws dat de werkloosheid weer is gedaald... Daar zou ik met mijn 26 jaar dan ook wat van moeten merken? Al 8 maanden thuis..



Nou, wat ik veel zie is dat doordat het economisch weer beter gaat mensen weer risico's durven te nemen. Dus veel mensen die een vaste baan hebben durfden de afgelopen jaren niet van baan te veranderen en die durven dat nu wel. Dus er zijn veel werklozen op zoek naar werk, maar ook steeds meer mensen met een baan op zoek naar een andere baan. De concurrentie per vacature meemt dus helaas door de dalende werkloosheid niet direct af. Ik merk overigens wel een toename is het aantal vacatures de laatste tijd gelukkig.



Ook is het wel heel sector gevoelig. In de bouw zaten de afgelopen jaren duizenden mensen werkloos bij huis. Maar die zijn allemaal weer aan het werk en men staat te springen om meer mensen, grote tekorten. Dat trekt de cijfers natuurlijk al snel in het positieve.
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt per sector ja. In de bouw trekt het aan maar ik heb twee linkerhanden :D Zie inderdaad heel veel vacatures voorbij komen als monteur, dakdekker etc. Maar ja dat kan ik écht niet. Hier zie ik vooral senior-functies voorbij komen, of gemiddelde. Starter (wat ik ben) heel af en toe en dan komen er 400 reacties binnen... Ik heb mij er deels bij neergelegd: ik doe wat losse klussen via een uitzendbureau (héél weinig uren zonder garantie) en de rest geniet ik gewoon van mijn vrije tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:zelus73 schreef op 16 maart 2017 @ 16:05:

Tellen ze parttime medewerkers voor een tijdelijke project via een uitzendbureau ook mee als niet-werkloos?

Krijg wel aanvulling vanuit de ww.Werk is werk dus ook parttime werk en tijdelijk werk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven