Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 25 maart 2017 @ 06:58:

Kan je om meer uren vragen?Nee uren staan vast, vandaar ook mijn twijfel. Het is nét meer of minder dan de bijstand.
quote:huurvrouwtje schreef op 22 maart 2017 @ 19:07:

Hoi allemaal! Wat word ik depri van mn situatie zeg pfff en in mijn branche zijn er nauwelijks vacatures terwijl als ik kijk naar Engeland zijn er in mn branche elke dag nieuwe vacatures, zit er dus aan te denken om vanaf hier te solliciteren naar banen in Engeland. Of is het noga veel gedoe ivm visum etc etc



Ik kan wel iets anders gaan doen maar dan zou ik een studie of cursus moeten gaan volgen, ppff zit echt vast met mij zelfDat werken en wonen in Engeland kan een stuk lastiger worden met de aankomende Brexit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verbijsterd dat zoveel mensen hier aangeven dat hun dag te lang duurt en ze zich vervelen. Ik ben ook mijn baan kwijt en weet wel een stuk of 10 skills die ik via cursussen of online trainingen kan verbeteren, in afwachting van die nieuwe baan. Ik kom dus net tijd tekort!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hawkmoon269 schreef op 26 maart 2017 @ 14:24:

Ik vind het verbijsterd dat zoveel mensen hier aangeven dat hun dag te lang duurt en ze zich vervelen. Ik ben ook mijn baan kwijt en weet wel een stuk of 10 skills die ik via cursussen of online trainingen kan verbeteren, in afwachting van die nieuwe baan. Ik kom dus net tijd tekort!Ik verveel me helemaal niet hoor. Merk wel dat mijn ritme behoorlijk aangepast is. Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg. Ik plan nu alles in volgens een ritme die ik lekker vind en dat is niet van 4 uur in de ochtend tot 16 uur in de middag. Nu is het 6 tot 15 uur, prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Haay allemaal!



Lola ik vroeg me af of je er al uit was met die baan? Ga je het wel of niet doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hawkmoon269 schreef op 26 maart 2017 @ 14:24:

Ik vind het verbijsterd dat zoveel mensen hier aangeven dat hun dag te lang duurt en ze zich vervelen. Ik ben ook mijn baan kwijt en weet wel een stuk of 10 skills die ik via cursussen of online trainingen kan verbeteren, in afwachting van die nieuwe baan. Ik kom dus net tijd tekort!Ik ook niet echt... Ik heb een website voor mezelf gemaakt, idd online trainingen gedaan... en ik ben aan het schilderen in huis. Maar toch. Ik mis contacten met collega's, ik kijk echt uit naar het moment dat er iemand thuiskomt. Ik heb dan nog huisgenoten, maar als je ook nog eens alleen woont is het behoorlijk eenzaam. Een positieve mindset houden vind ik het moeilijkst, ondanks dat ik me niet verveel. En ik merk ook wel een bepaalde lamlendigheid, zo van: morgen weer een dag...
Alle reacties Link kopieren
Wat denken jullie:

Momenteel op reis, over 2 weken 1 week thuis. Dan weer op reis tm eind juni ongeveer. Heeft het zin om nu al te solliciteren, evt zou ik dus half april op gesprek kunnen komen en eind juni starten.

Of denken jullie dat weinig zin heeft en ik beter kan wachten met solliciteren tot mei/juni?
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 27 maart 2017 @ 18:37:

Wat denken jullie:

Momenteel op reis, over 2 weken 1 week thuis. Dan weer op reis tm eind juni ongeveer. Heeft het zin om nu al te solliciteren, evt zou ik dus half april op gesprek kunnen komen en eind juni starten.

Of denken jullie dat weinig zin heeft en ik beter kan wachten met solliciteren tot mei/juni?Alleen solliciteren op banen waar je straks wilt werken en er duidelijk inzetten dat je pas eind juni beschikbaar bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 27 maart 2017 @ 15:26:

Haay allemaal!



Lola ik vroeg me af of je er al uit was met die baan? Ga je het wel of niet doen?Lang nagedacht maar financieel levert het te weinig (extra) op om het te doen helaas. Het zijn heel flexibele werktijden dat je ook niet meer zoveel aan je dag hebt en ook niet echt een functie waar ik al direct ervaring mee heb dus ook om 'bezig te zijn' niet heel geschikt. Maar op een gegeven moment moet ik wel. Merk dat bijna alle banen tegenwoordig amper 24 uur per week zijn op de meest rare tijden :(
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 27 maart 2017 @ 18:37:

Wat denken jullie:

Momenteel op reis, over 2 weken 1 week thuis. Dan weer op reis tm eind juni ongeveer. Heeft het zin om nu al te solliciteren, evt zou ik dus half april op gesprek kunnen komen en eind juni starten.

Of denken jullie dat weinig zin heeft en ik beter kan wachten met solliciteren tot mei/juni?

Huh?

Solliciteren natuurlijk!

Wat vreemd dat je daarover twijfelt. Je kunt toch aangeven per wanneer je beschikbaar bent?
Alle reacties Link kopieren
Zijn het reizen voor je plezier/ ontspanning?

Geniet er van! Voor je het weet zit je weer in een werkritme.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 27 maart 2017 @ 18:37:

Wat denken jullie:

Momenteel op reis, over 2 weken 1 week thuis. Dan weer op reis tm eind juni ongeveer. Heeft het zin om nu al te solliciteren, evt zou ik dus half april op gesprek kunnen komen en eind juni starten.

Of denken jullie dat weinig zin heeft en ik beter kan wachten met solliciteren tot mei/juni?



Je bent 1 week thuis? Denk je zo snel een baan te vinden in een week? Sterker nog ookal zou je nu beginnen dan hebben we het over 3 weken!



Mag je wel een heel bijzonder cv hebben hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 27 maart 2017 @ 19:46:

[...]



Lang nagedacht maar financieel levert het te weinig (extra) op om het te doen helaas. Het zijn heel flexibele werktijden dat je ook niet meer zoveel aan je dag hebt en ook niet echt een functie waar ik al direct ervaring mee heb dus ook om 'bezig te zijn' niet heel geschikt. Maar op een gegeven moment moet ik wel. Merk dat bijna alle banen tegenwoordig amper 24 uur per week zijn op de meest rare tijden :(Zoek je soms een baan in de zorg of iets dergelijks? Ik zie namelijk niet heel veel parttime banen
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 27 maart 2017 @ 20:28:

[...]



Huh?

Solliciteren natuurlijk!

Wat vreemd dat je daarover twijfelt. Je kunt toch aangeven per wanneer je beschikbaar bent?

Ja maar over 3 maanden ben ik dan dus pas beschikbaar. Weet niet of dat dan zin heeft, omdat het zo ver weg klinkt. Als een bedrijf nu een vacature erop zetten dan lijkt me dat ze toch binnen nu en een maand een kandidaat willen? Maar misschien zie ik het verkeerd en is het niet zo vreemd om nu al te solliciteren.



Iemand die vroeg naar mijn CV, weet niet wat je verstaat onder bijzonder. Staan wel aantal dingen op die niet iedereen van mijn leeftijd heeft gedaan, maargoed weet ook niet of het echt relevante zaken zijn voor een bedrijf die erop staan.

Als ik mijn cv zou doorsturen naar uitzendbureau en van de week krijg ik daar reactie evt op, zo gek is dat dan toch niet om over 2 weken op gesprek te komen evt? Hoeft je cv nog niet eens heel bijzonder voor te zijn als je in plaatje van opdrachtgever past.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 27 maart 2017 @ 20:51:

[...]



Ja maar over 3 maanden ben ik dan dus pas beschikbaar. Weet niet of dat dan zin heeft, omdat het zo ver weg klinkt. Als een bedrijf nu een vacature erop zetten dan lijkt me dat ze toch binnen nu en een maand een kandidaat willen? Maar misschien zie ik het verkeerd en is het niet zo vreemd om nu al te solliciteren.



Iemand die vroeg naar mijn CV, weet niet wat je verstaat onder bijzonder. Staan wel aantal dingen op die niet iedereen van mijn leeftijd heeft gedaan, maargoed weet ook niet of het echt relevante zaken zijn voor een bedrijf die erop staan.

Als ik mijn cv zou doorsturen naar uitzendbureau en van de week krijg ik daar reactie evt op, zo gek is dat dan toch niet om over 2 weken op gesprek te komen evt? Hoeft je cv nog niet eens heel bijzonder voor te zijn als je in plaatje van opdrachtgever past.Hou er rekening mee dat er niet in een week een passende vacature is en dat je eerst op gesprek mag komen bij het uitzendbureau. Pas daarna gaan ze verder voor je kijken.
Alle reacties Link kopieren
@robinson; je kan misschien wat lijntjes uitzetten bij uitzendbureaus, en open sollicitaties sturen waarin je meld per wanneer je beschikbaar bent? Echt gericht solliciteren lijkt me nu lastig.



Jammer lola.... toch verder zoeken dus....



Ik ben weer een afwijzing verder, nadat ik op gesprek was geweest. Dat komt toch altijd iets harder aan dan de afwijzingen na een brief. en ook door de regen vandaag voel ik me vandaag heel moedeloos. Ik heb wat vacatures open staan, maar kan me moeilijk zetten tot een mooie brief schrijven.....
Alle reacties Link kopieren
quote:limara schreef op 29 maart 2017 @ 10:22:



Ik ben weer een afwijzing verder, nadat ik op gesprek was geweest. Dat komt toch altijd iets harder aan dan de afwijzingen na een brief. en ook door de regen vandaag voel ik me vandaag heel moedeloos. Ik heb wat vacatures open staan, maar kan me moeilijk zetten tot een mooie brief schrijven.....Aw, nou dan doe je dat toch even niet? Er is niks mis mee om jezelf af en toe even een baaldagje toe te staan, zolang het niet doorslaat in een baalweek. Even lekker ontspannen en dingen doen waar je blij van wordt, dan kan je er morgen weer tegenaan!
De grootste fout die een mens kan maken, is bang zijn om er een te maken.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Tess... ik heb toch nog 1 brief verzonden (beetje creatief gejat uit vorige brief) en verder laat ik het maar even los vandaag. Ik ben ook een beetje te hard voor mezelf en voel me dan al snel schuldig. Werkt natuurlijk ook niet....
tvp!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor Limara. Ik heb er op het moment ook even de pest in. Elke keer maar weer die afwijzingen terwijl je echt je best hebt gedaan om een leuke sollicitatie te schrijven, grrr. Ik heb vanmiddag nog een telefonische intake met een bureau en dan hou ik er even mee op voor deze week.
Alle reacties Link kopieren
Zie vandaag dat ik afgelopen weekend met reiskosten en weekendtoeslag zo'n 200 euro heb verdiend voor 2 daagjes werk! Zeker niet slecht dus. Maar bijzonder deprimerend om te merken dat ik er dus helemaal niks aan heb... Ik krijg straks 200 euro minder uitkering dus komt op hetzelfde neer! Gemiddeld kan ik 80 euro per dag 'verdienen' als ze werk hebben maar moet mentaal echt de knop omzetten om het maar als dagbesteding te zien dan dat ik het voor de centjes doe. Heb zelfs een schuldgevoel dat ik andere mensen 'betaald' werk afpak, bijvoorbeeld studenten die het goed kunnen gebruiken. Lijkt me niet echt de bedoeling van zo'n uitkering... Ik wíl echt werken, maar het voelt zo waardeloos als je maandelijks op het zelfde bedrag blijft. Meer uren is ook niet mogelijk, dus 1 of 2 dagen per week bezig zijn, maar dus niks merken op je bankrekening. Voor wie werk ik dan?? Het brengt mij helaas ook niet verder aan een échte baan. Daarom wil ik ook echt een fulltime baan. Aan deze losse uurtjes heb ik behalve daginvulling niets, maar het voelt behoorlijk leeg als je er gewoon niks voor terugkrijgt (ja, de uitkering, maar dat krijg je sowieso wel).



Ik wil uit deze gedachtekronkel! Dat ik gewoon lekker veel kan werken.. diensten zonder problemen kan aanpakken. Nu moet ik per dienst afwegen of het de moeite waard is mbt de reiskosten, anders kost het mij nog geld om te gaan werken ook, bizar!
Alle reacties Link kopieren
Die enige brief van vandaag is ook al een afwijzing geworden in de mail....



Chica, herkenbaar dus... hoe ging je intake?



Lola, je gedachtekronkel is ook volstrekt logisch... dit hele systeem is toch verrot!

Is het nog wel een beetje leuk werk, met leuke collega's? Dan zou je het nog een beetje als netwerken kunnen zien. En CV vulling. Maar verder?? Heel demotiverend.

Hoop echt dat je een leuke baan gaat vinden!
Alle reacties Link kopieren
quote:limara schreef op 29 maart 2017 @ 15:56:

Die enige brief van vandaag is ook al een afwijzing geworden in de mail....



Chica, herkenbaar dus... hoe ging je intake?



Lola, je gedachtekronkel is ook volstrekt logisch... dit hele systeem is toch verrot!

Is het nog wel een beetje leuk werk, met leuke collega's? Dan zou je het nog een beetje als netwerken kunnen zien. En CV vulling. Maar verder?? Heel demotiverend.

Hoop echt dat je een leuke baan gaat vinden!

Het is op zich leuk werk maar er valt weinig te netwerken want bijna iedereen doet dit 'erbij' en zit in hetzelfde schuitje! Heeft ook niks met mijn cv te maken, behalve dat ze kunnen zien dat ik niet stilgezeten heb. Het salaris is gewoon heel goed voor wat je eigenlijk doet, maar zo jammer dat ik er dus niks aan heb! Als er gewoon meer uren waren had ik dat direct gedaan ook al kwam ik maar iets boven de bijstand uit! Het zijn zeer onregelmatige inkomsten en ook erg gewild! Daarom voelt het ook dubbel dat ik werk van anderen afsnoep die het misschien wél kunnen gebruiken want ik krijg er helaas niets extra's voor. Het is gewoon zo dubbel!



Hier trouwens vandaag een update van mijn nog lopende sollicitatie: veel reacties, dus nog niet toegekomen aan de selectie. Krijg binnenkort bericht. Maar dat was met de vorige vacature ook en toen ook alsnog een afwijzing omdat ze dus zoveel keuze hadden...
Alle reacties Link kopieren
quote:limara schreef op 29 maart 2017 @ 12:35:

Klopt Tess... ik heb toch nog 1 brief verzonden (beetje creatief gejat uit vorige brief) en verder laat ik het maar even los vandaag. Ik ben ook een beetje te hard voor mezelf en voel me dan al snel schuldig. Werkt natuurlijk ook niet....



Ik snap het wel hoor! Vandaag 3 uur in de auto gezeten voor een gesprek en dan vermelden ze aan het eind nog wel even dat er ook nog een interne kandidaat is



Bah...
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 29 maart 2017 @ 17:04:

[...]



Het is op zich leuk werk maar er valt weinig te netwerken want bijna iedereen doet dit 'erbij' en zit in hetzelfde schuitje! Heeft ook niks met mijn cv te maken, behalve dat ze kunnen zien dat ik niet stilgezeten heb. Het salaris is gewoon heel goed voor wat je eigenlijk doet, maar zo jammer dat ik er dus niks aan heb! Als er gewoon meer uren waren had ik dat direct gedaan ook al kwam ik maar iets boven de bijstand uit! Het zijn zeer onregelmatige inkomsten en ook erg gewild! Daarom voelt het ook dubbel dat ik werk van anderen afsnoep die het misschien wél kunnen gebruiken want ik krijg er helaas niets extra's voor. Het is gewoon zo dubbel!



Hier trouwens vandaag een update van mijn nog lopende sollicitatie: veel reacties, dus nog niet toegekomen aan de selectie. Krijg binnenkort bericht. Maar dat was met de vorige vacature ook en toen ook alsnog een afwijzing omdat ze dus zoveel keuze hadden...Ik ben nu toch wel benieuwd wat voor tijdelijk werk jij doet Lola!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven