Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 10 april 2017 @ 18:12:

Ow ik heb wel al zelf contact opgenomen ja

Afgelopen donderdag. Wil eigenlijk morgen weer gaan zeuren... maar vraag me af of dat wel zo slim isIk zal als ik jou was sowieso donderdag een antwoord willen, vrijdag zijn de meeste bedrijven dicht en daarna is het Pasen. Ben je zo nog een week verder. Ik hoop ook voor jou goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ronde 2 bij 1 werkgever gehad! Prompt bellen de andere twee nu ook voor een afspraak! Helaas pas.volgende week terwijl de werkgever van vandaag mij morgen al weer wilt zien!!! Wie weet heb ik nog voor de pasen een baan!



Overigens ook vandaag gebeld dat ze me wel willen hebben maar dan wel in een lagere functie en minder loon. Echt wat is dat toch? Alle werkgevers willen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebeld naar het bedrijf, omdat ik nog steeds niets gehoord had. Blijkt er een sollicitatiegesprek van een andere kandidaat wat vorige week had moeten plaatsvinden te zijn uitgesteld tot morgen. Vandaar dat ze morgen pas het besluit nemen. Poeh, weer in spanning afwachten wat het gaat worden, maar als het goed is heb ik morgenmiddag duidelijkheid. Fingers crossed! Ik hoop zo erg dat ik het wordt!
De grootste fout die een mens kan maken, is bang zijn om er een te maken.
Alle reacties Link kopieren
Succes weer allemaal!

Helaas 2 afwijzingen binnen gekregen vandaag. Het ene bedrijf zoekt iemand met meer ervaring, andere bedrijf gaat niet akkoord met juni, vinden ze te laat. Heb nog steeds volgende week gesprek staan bij een bedrijf. Vacature staat ook nog open. Zou zo graag eens willen weten hoeveel kandidaten er aleen uitgenodigd zijn.

Wat is gebruikelijk? Vaak niet meer dan een stuk of 5 toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:ItsTesss schreef op 12 april 2017 @ 19:02:

Vandaag gebeld naar het bedrijf, omdat ik nog steeds niets gehoord had. Blijkt er een sollicitatiegesprek van een andere kandidaat wat vorige week had moeten plaatsvinden te zijn uitgesteld tot morgen. Vandaar dat ze morgen pas het besluit nemen. Poeh, weer in spanning afwachten wat het gaat worden, maar als het goed is heb ik morgenmiddag duidelijkheid. Fingers crossed! Ik hoop zo erg dat ik het wordt!

Balen!! Ze verwachten blijkbaar nog wat van die andere kandidaat dan, al hoop ik voor jou op beter nieuws...



Hier voor volgende week aangegeven dat ik vijf dagen kan werken via uitzendbureau. Ze hebben elke dag werk. Ben benieuwd of en wanneer ik dan moet werken! Vaak zat dat uitzendbureau je dan uiteindelijk maar 1 of 2 dagen inzet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 12 april 2017 @ 19:36:

Succes weer allemaal!

Helaas 2 afwijzingen binnen gekregen vandaag. Het ene bedrijf zoekt iemand met meer ervaring, andere bedrijf gaat niet akkoord met juni, vinden ze te laat. Heb nog steeds volgende week gesprek staan bij een bedrijf. Vacature staat ook nog open. Zou zo graag eens willen weten hoeveel kandidaten er aleen uitgenodigd zijn.

Wat is gebruikelijk? Vaak niet meer dan een stuk of 5 toch?Hangt af van de branche en de functie natuurlijk. 5 is wel heel erg weinig
Alle reacties Link kopieren
Het uitzendbureau zet mij maar 2 van de 5 dagen in... ben je toch twee dagen van die bank af maar je schiet er weinig mee op. Ach, weet nu iig dat ik volgende week 2 dagen gevuld heb...
Alle reacties Link kopieren
Jeej! Ik heb vandaag een contract binnen! Heel erg blij mee natuurlijk.



Maar (er is altijd een maar).. Ik heb aankomende donderdag ook nog een gesprek staan bij een andere werkgever. Die ik stiekem leuker vind! Rrrr... nu kom ik super in de knoei met de tijd want bij de andere werkgever willen ze me over twee weken al hebben...



Tuurlijk kan ik in de proeftijd altijd nog opstappen maar ik vind het eigenlijk niet zo netjes.

Andere werkgever bied een betere locatie, dichterbij huis, en heeft toch echt een beter salaris. 10000 euro verschil op jaarbasis! En dat weegt beide toch wel mee. Maar als ik deze nu weiger, en het andere gesprek gaat niet zoals gehoopt dan heb ik ineens niets meer!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb even een tijdje niet meer zoveel geschreven hier. Ik was het solliciteren even helemaal zat en zat een beetje in een dipje.... Gelukkig ondertussen wel een super leuke sollicitatie gehad en volgende week heb ik als enige kandidaat een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ik ken de salarisschalen en zie geen enkele reden waarom we er niet uit zouden komen, dus ik verwacht op korte termijn weer aan de slag te kunnen. Gelukkig maar, want heb er inmiddels 49 sollicitaties opzitten en weet niet hoeveel meer ik nog op had kunnen brengen.



Teletubbies, gefeliciteerd met je contract! Ik zou tekenen en als het bij die andere werkgever ook wat wordt, dan kun je inderdaad tijdens je proeftijd nog weer opstappen. Misschien niet zo netjes, maar ik zou in zo'n situatie echt voor mezelf kiezen. Doen werkgevers uiteindelijk ook altijd. Wel super fijn dat je weer aan de slag kan!



Lola, fijn dat je af en toe wel via het uzb kan werken, zo blijf je een beetje in het werkproces in ieder geval. Hoewel het natuurlijk fijner zou zijn als je weer ergens voor vast aan de slag kan.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, goede berichten, Teletubbie en Chica… zo heb je een rot periode en zo heb je een baan!

Dat klinkt alsof het al rond is Chica? Als je de enige kandidaat was… een voorzichtig gefeliciteerd in elk geval!

Teletubbie, je kan inderdaad eerst starten bij werkgever 1 en eventueel opstappen als werkgever 2 toch met je in zee wilt. Dat voelt inderdaad niet lekker maar is je meest veilige optie. Ook stom dat ze ineens een lager loon bieden…. Dat verschil is wel erg groot!



Balen Lola, schiet ook allemaal niet op... ik hoop dat je betere hulp krijgt met die nieuwe begeleider.



Hier ook goed nieuws: Ik heb gisteren contract getekend en mag maandag starten! Na vele afwijzingen ben ik zelf ineens benaderd door een uitzendburo met een vacature. Bij de sollicitatie werd wel heel erg benadrukt dat er een reorganisatie heerst. Einde van het jaar zal de afdeling verdwijnen dus de baan is tijdelijk…. Maar uit de 3 kandidaten ben ik gekozen!

De organisatie lijkt me erg leuk maar wel een domper dat het sowieso niet voor heel lang is. Maar goed… maandag beginnen en er het beste van maken!
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets heb geleerd de afgelopen maanden, dan is het wel altijd een slag om de arm te houden. Dus ik heb goede hoop dat het goedkomt, maar ga nog nergens vanuit totdat ik daadwerkelijk een contract heb. Duimen dus dat er geen gekke dingen gaan gebeuren komende week!



Jij ook gefeliciteerd met je contract Limara! Tot eind van dit jaar is al heel mooi! En gelukkig een leuke job bij een leuke organisatie.



Gewoon even uit nieuwsgierigheid Limara en Teletubbie, hoe lang zijn jullie precies werkloos geweest en hoeveel sollicitaties hebben jullie in totaal gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 12 april 2017 @ 22:40:

[...]



Balen!! Ze verwachten blijkbaar nog wat van die andere kandidaat dan, al hoop ik voor jou op beter nieuws...



Hier voor volgende week aangegeven dat ik vijf dagen kan werken via uitzendbureau. Ze hebben elke dag werk. Ben benieuwd of en wanneer ik dan moet werken! Vaak zat dat uitzendbureau je dan uiteindelijk maar 1 of 2 dagen inzet...Inderdaad. Bleek om een interne kandidaat te gaan die uiteraard de baan heeft gekregen. Dus, alweer de baan voor mijn neus weggekaapt... Maar goed, tegen een interne kandidaat kan niemand opboksen.
De grootste fout die een mens kan maken, is bang zijn om er een te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ItsTesss schreef op 15 april 2017 @ 14:13:

[...]





Inderdaad. Bleek om een interne kandidaat te gaan die uiteraard de baan heeft gekregen. Dus, alweer de baan voor mijn neus weggekaapt... Maar goed, tegen een interne kandidaat kan niemand opboksen.

Bijna niet nee, of ze moeten er sowieso van af willen. Maar balen!



Donderdag sollicitatie verstuurd en gisteren meteen een afwijzing. Neem ik dan ook niet zo serieus hoor helaas. Maar goed, toch blij dat ik volgende week paar dagen aan de slag kan, zit ik niet in zo'n after-Pasen dip wanneer iedereen weer aan de slag gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 15 april 2017 @ 13:45:

Als ik iets heb geleerd de afgelopen maanden, dan is het wel altijd een slag om de arm te houden. Dus ik heb goede hoop dat het goedkomt, maar ga nog nergens vanuit totdat ik daadwerkelijk een contract heb. Duimen dus dat er geen gekke dingen gaan gebeuren komende week!



Jij ook gefeliciteerd met je contract Limara! Tot eind van dit jaar is al heel mooi! En gelukkig een leuke job bij een leuke organisatie.



Gewoon even uit nieuwsgierigheid Limara en Teletubbie, hoe lang zijn jullie precies werkloos geweest en hoeveel sollicitaties hebben jullie in totaal gedaan?Ik nu 10 weken; sollicitaties geen idee. Veel, gemiddeld wel 1 per dag dus ongeveer 70.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort

Volgende week sollicitatiegesprek, kantoorfunctie. Normaal gezien kan je me elke dag uittekenen in een spijkerbroek,shirt en sneakers. Ik merk dat ik daardoor lastig vind om in te schatten wat netjes genoeg is.

Nu heb ik deze dingen gekocht, is dat netjes genoeg voor gesprek?

http://www.wefashion.nl/o ... i-res/79727471_0061_2.jpg



http://pics7.esprit.de/Sh ... atBack/997CC1B811_270.jpg

Daar bovenop een grijs jasje en heb nog bruinige enkellaarsjes.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 15 april 2017 @ 19:56:

Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort

Volgende week sollicitatiegesprek, kantoorfunctie. Normaal gezien kan je me elke dag uittekenen in een spijkerbroek,shirt en sneakers. Ik merk dat ik daardoor lastig vind om in te schatten wat netjes genoeg is.

Nu heb ik deze dingen gekocht, is dat netjes genoeg voor gesprek?

http://www.wefashion.nl/o ... i-res/79727471_0061_2.jpg



http://pics7.esprit.de/Sh ... atBack/997CC1B811_270.jpg

Daar bovenop een grijs jasje en heb nog bruinige enkellaarsjes.

Wat vinden jullie?



Netjes toch? Regel is gewoon geen spijkerbroek en beschaafde make up. Veel succes met het gesprek.



Hier drie gesprekken gehad in 5 weken tijd. Enige voordeel: ze belden mij nav mijn CV op vacaturebank. Ze willen me allemaal hebben maar salaris is beduidend minder. Eentje wil nog even goed nadenken tot mei.

Ik zit gelukkig niet op een schopstoel dus ik blijf rustig. Ben allang blij dat mijn zelfvertrouwen weer een beetje opgekrikt wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 15 april 2017 @ 19:56:

Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort

Volgende week sollicitatiegesprek, kantoorfunctie. Normaal gezien kan je me elke dag uittekenen in een spijkerbroek,shirt en sneakers. Ik merk dat ik daardoor lastig vind om in te schatten wat netjes genoeg is.

Nu heb ik deze dingen gekocht, is dat netjes genoeg voor gesprek?

http://www.wefashion.nl/o ... i-res/79727471_0061_2.jpg



http://pics7.esprit.de/Sh ... atBack/997CC1B811_270.jpg

Daar bovenop een grijs jasje en heb nog bruinige enkellaarsjes.

Wat vinden jullie?Ligt eraan wat voor functie en in welke sector. Voor de administratie in het onderwijs of de zorg kom je hier wel mee weg, maar in de financiële sector of advocatuur bijvoorbeeld is dit veel te casual.
Alle reacties Link kopieren
Eens met chica, afhankelijk van de sector of ik voor die outfit zou kiezen. Veel succes met het gesprek!



Ik heb maar 6 weken bij huis gezeten: met zo'n 3 sollicitaties per week. 2 jaar geleden zat ik ook bij huis maar toen duurde het bijna 6 maanden.... Dus dat verschil geeft hoop.



Het blijft alleen frustrerend dat het vrijwel altijd tijdelijk is en meestal via een uitzendbureau! Ik wil eindelijk wel eens vastigheid maar dit lijkt wel onmogelijk.... natuurlijk ben ik blij weer aan de slag te kunnen maar toch....



Herkennen jullie dit en hoe ga je er mee om?
Alle reacties Link kopieren
quote:Robinson schreef op 15 april 2017 @ 19:56:

Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort

Volgende week sollicitatiegesprek, kantoorfunctie. Normaal gezien kan je me elke dag uittekenen in een spijkerbroek,shirt en sneakers. Ik merk dat ik daardoor lastig vind om in te schatten wat netjes genoeg is.

Nu heb ik deze dingen gekocht, is dat netjes genoeg voor gesprek?

http://www.wefashion.nl/o ... i-res/79727471_0061_2.jpg



http://pics7.esprit.de/Sh ... atBack/997CC1B811_270.jpg

Daar bovenop een grijs jasje en heb nog bruinige enkellaarsjes.

Wat vinden jullie?





Gesprek bij wat voor een bedrijf?

Ik vind het namelijk wel wat casual.
Alle reacties Link kopieren
Het is een multinational, functie op kantoor, administratief.

Daar twijfel ik dus ook over, of het niet te casual is. Heb ook nog een andere optie namelijk, een nette zwarte pantalon, pumps en dan zelfde shirtje. Alleen op die pumps kan ik niet goed lopen. En misschien ook wel erg zwart dan bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik kiezen voor de pantalon met blouse, jasje en pumps. Beter overdressed dan underdressed.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel gaan voor een jasje. En pumps. Doe anders een paar flatjes in je tas. Hoef je alleen maar daar op pumps te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hekel aan pumps en neem dus een setje mee in de auto. Dan hoef ik alleen de auto in en uit te lopen.



Ik zou niet voor je kledingkeuze gaan. Vooral de broek niet eigenlijk. Shirtje is leuk met een mooie donkere pantalon.



Ik ga zelf altijd in een pantalon, matchende colbert en dan een hippe blouse eronder. De blouse breekt een beetje zodat ik niet te zakelijk overkom maar gewoon als een vlotte nette meid.



Hou ook rekening met het weer. Je broek is vrij zomers terwijl het volgende week juist koud en druilerig word
Alle reacties Link kopieren
quote:limara schreef op 16 april 2017 @ 09:52:

Eens met chica, afhankelijk van de sector of ik voor die outfit zou kiezen. Veel succes met het gesprek!



Ik heb maar 6 weken bij huis gezeten: met zo'n 3 sollicitaties per week. 2 jaar geleden zat ik ook bij huis maar toen duurde het bijna 6 maanden.... Dus dat verschil geeft hoop.



Het blijft alleen frustrerend dat het vrijwel altijd tijdelijk is en meestal via een uitzendbureau! Ik wil eindelijk wel eens vastigheid maar dit lijkt wel onmogelijk.... natuurlijk ben ik blij weer aan de slag te kunnen maar toch....



Herkennen jullie dit en hoe ga je er mee om?Dat van de uitzendbureau herken ik zeker. Ik vind het aanbod wat ze doen ook vaak echt denigerend. Wat ook irritant is, dat ze nooit direct aangeven welk bedrijf het is. Ik vind dit namelijk wel wat uitmaken. Een internationaal bedrijf in de mode kan namelijk zowel zeeman als tommy hilfiger zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel! De broek is vrij zomers, die heb ik gekozen omdat het anders een nogal donker geheel zou worden. Toch besloten om deze niet aan te doen op jullie advies en te kiezen voor een zwarte pantalon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven