Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 20 februari 2017 @ 10:58:

En weer een nieuwe week! Dag is slecht begonnen met een afwijzing in de mail en zou vandaag iets leuks gaan doen met iemand maar die is ziek. Dus koste even heel veel moeite om uit bed te komen! En nu heb ik met veel moeite toch een ontbijtje gemaakt... en verder?! Geen flauw idee wat te doen vandaag, het weer is weer een beetje grauw en ik kan niet meer 'genieten' van weer een dag series kijken! Solliciteren heb ik geen puf voor en kan ook niet echt goede motivatie bedenken bij sommige vacatures.. Aarggh!!!! Morgen moet ik gelukkig vroeg op voor een afspraak maar ik heb het thuiszitten inmiddels zo gehad!Even lekker gaan zwemmen vandaag? Doe ik iedere maandagochtend! Actief en toch lekker warm en afsluiten met evt. sauna en bubbelbad. Heerlijk op zo'n grauwe dag als dit, doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 20 februari 2017 @ 10:58:

En weer een nieuwe week! Dag is slecht begonnen met een afwijzing in de mail en zou vandaag iets leuks gaan doen met iemand maar die is ziek. Dus koste even heel veel moeite om uit bed te komen! En nu heb ik met veel moeite toch een ontbijtje gemaakt... en verder?! Geen flauw idee wat te doen vandaag, het weer is weer een beetje grauw en ik kan niet meer 'genieten' van weer een dag series kijken! Solliciteren heb ik geen puf voor en kan ook niet echt goede motivatie bedenken bij sommige vacatures.. Aarggh!!!! Morgen moet ik gelukkig vroeg op voor een afspraak maar ik heb het thuiszitten inmiddels zo gehad!Hè wat balen van die afwijzing, lola. En dan gaat je afspraak ook al niet door. Ik herken je gevoel! Maar kop op, er komt vast een andere baan op je pad die veel leuker is en veel beter bij je past dan de baan waar je voor bent afgewezen.
+
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 20 februari 2017 @ 11:10:

[...]





Even lekker gaan zwemmen vandaag? Doe ik iedere maandagochtend! Actief en toch lekker warm en afsluiten met evt. sauna en bubbelbad. Heerlijk op zo'n grauwe dag als dit, doen hoor!Klinkt ook goed! En waarschijnlijk is het ook lekker rustig in het zwembad op een werkdag.
+
Alle reacties Link kopieren
quote:sabinevermeer schreef op 20 februari 2017 @ 11:07:

Hoe is het met jullie allemaal? Het is weer maandag, de werkweek is weer begonnen, maar niet voor ons. De harde werkelijkheid begint eindelijk tot me door te dringen. Ik begin mijn werkende leven een beetje te missen. Het feit dat je op maandag wel de deur uit móet om naar je werk te gaan, of je wilt of niet. En dat het dan toch heel leuk is op het moment dat je er bent. Het onder collega's zijn en last but not least: het maandelijkse salaris ...



Hoe langer ik werkloos ben, hoe luier ik word, merk ik. Ik sta wel op tijd op, zet de computer aan om te werken aan werk, maar word veel afgeleid door andere interessante dingen op internet, zodat ik vaak een hele dag heb zitten surfen zonder daadwerkelijk iets gedaan te hebben



Gisterennacht gedroomd dat ik op de een of andere manier weer terug was bij mijn laatste werkgever, bah. Het blijft me op de een of andere manier achtervolgen. Hebben jullie daar geen last van? Een soort rouw over het verlies van je baan?





Haha, ja, alles kan wel op een iets lager tempo dan anders inderdaad. Dus dat luier gevoel heb ik ook af en toe wel.



Verder gaat het hier goed, heb een stuk of 4 vacatures gezien waar ik nog op wil reageren. Doe ik morgen, dan zit die kleine van mij op de crèche en heb ik alle rust om me te concentreren. Verder heb ik een beetje een dilemma. Ik heb het hier al eens verteld volgens mij, dat ik altijd in commerciële functies heb gewerkt (sales) behalve de laatste 2 jaar. En dat ik nu op zoek ben naar iets dat aansluit op mijn laatste werkervaring, geen sales dus. Maar ja zonder succes dus tot nu toe. Hoe lang moet ik dit nog de tijd geven? Ik heb nog WW tot augustus. Ik wil eigenlijk echt niet weer de sales in, maar weet ook dat als het moet, dan moet het. Reden dat het gevoel nu even weer versterkt wordt is dat ik veel vacatures in mijn oude werkgebied zie en net benaderd ben door een uitzensbureau voor een sales functie. Weet even niet zo goed wat nou verstandig is....
Alle reacties Link kopieren
quote:sabinevermeer schreef op 20 februari 2017 @ 11:16:

[...]





Klinkt ook goed! En waarschijnlijk is het ook lekker rustig in het zwembad op een werkdag.Normaal wel inderdaad, maar het is hier nu vakantie dus het was iets drukker vandaag. Ik was er wel al om 08:45 uur, dus dan valt het gelukkig nog mee met de drukte.
@Sabine

Dat gevoel van verlies heb ik eigenlijk niet gehad. Misschien omdat ik er helemaal klaar mee was, of misschien omdat ik een ander verlies te verwerken kreeg, geen idee. Maar ik heb mijn werk in elk geval nog geen moment gemist.



Ik ben vandaag lekker bezig. Ik begon al vroeg bij de fysio, toen naar huis en wat dingen van mijn to-do-list kunnen schrappen, zometeen even de regen in met leenhond, en dan vanmiddag nog wat kleine klusjes denk ik.



Ik herken wel de neiging tot surfen en niks doen. Om actief te blijven en ook het gevoel te hebben dat je nog wat nuttigs met je tijd doet, heb ik een soort dagindeling voor mezelf gemaakt. En daarnaast heb ik alle klusjes in en om het huis die ik nog moet/wil doen in een to-do-app gezet, met het voornemen om die lijst zsm af te werken, want als ik weer aan de slag ben dan heb ik daar vast geen tijd meer voor (of zin in). En elke keer dat je dan iets van dat lijstje aftikt, geeft dat toch best een goed gevoel!
@Chica

Kun je misschien via een salesfunctie binnenkomen bij een bedrijf dat ook werk heeft in de door jou geambieerde andere functie, zodat je een poosje sales kunt doen en daarna eventueel intern verder kunt solliciteren naar de functie die je echt leuk vindt? Soms is een kleine omweg nemen een goede binnenkomer?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de zwemtip! Helaas zit er hier geen zwembad in de buurt en zijn zulke bezoekjes ook niet helemaal gratis. Daarom moet ik mezelf ook echt niet iedere dag een rondje door het centrum doen, want je komt bijna altijd met wat thuis! Wat verlang ik naar de heerlijk droge zonnige dagen! Dan kan ik gaan fietsen, wandelen, hardlopen of gewoon in een parkje chillen. Het vreselijkst aan thuiszitten is dat de uren gewoon voorbij gaan! Elk uur is het zelfde en je verliest contact met medemensen!
Even een opbeurende Lola! Ik kom later terug om wat uitgebreider te reageren. Iedereen een fijne en productieve week gewenst. En ik herken de dagen dat er niks uit mijn handen komt, ik veel zit te surfen en weinig mensen zie. Gelukkig ook nog genoeg dagen waarop de zon schijnt, ik wel actief ben en ook sociale dingen doe. Het wisselt elkaar af.
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 20 februari 2017 @ 12:03:

Even een opbeurende Lola! Ik kom later terug om wat uitgebreider te reageren. Iedereen een fijne en productieve week gewenst. En ik herken de dagen dat er niks uit mijn handen komt, ik veel zit te surfen en weinig mensen zie. Gelukkig ook nog genoeg dagen waarop de zon schijnt, ik wel actief ben en ook sociale dingen doe. Het wisselt elkaar af.Het wisselt elkaar inderdaad af. Mijn weekend was best goed Maar als iedereen dan aan zijn of haar werkweek is begonnen val je wel even terug in je eenzaamheid. Als ik dan doordeweeks 's avonds wat probeer af te spreken heeft bijna niemand meer puf en blijft er van een week slechts het weekend over dat ik pas mensen zie. Dan merk je gewoon dat je de hele week op jezelf bent aangewezen (als je geen relatie hebt).
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 20 februari 2017 @ 11:24:

[...]





Haha, ja, alles kan wel op een iets lager tempo dan anders inderdaad. Dus dat luier gevoel heb ik ook af en toe wel.



Verder gaat het hier goed, heb een stuk of 4 vacatures gezien waar ik nog op wil reageren. Doe ik morgen, dan zit die kleine van mij op de crèche en heb ik alle rust om me te concentreren. Verder heb ik een beetje een dilemma. Ik heb het hier al eens verteld volgens mij, dat ik altijd in commerciële functies heb gewerkt (sales) behalve de laatste 2 jaar. En dat ik nu op zoek ben naar iets dat aansluit op mijn laatste werkervaring, geen sales dus. Maar ja zonder succes dus tot nu toe. Hoe lang moet ik dit nog de tijd geven? Ik heb nog WW tot augustus. Ik wil eigenlijk echt niet weer de sales in, maar weet ook dat als het moet, dan moet het. Reden dat het gevoel nu even weer versterkt wordt is dat ik veel vacatures in mijn oude werkgebied zie en net benaderd ben door een uitzensbureau voor een sales functie. Weet even niet zo goed wat nou verstandig is....



Wat is de reden dat je niet meer in sales wilt werken, Chica? Voelde je je daar niet echt happy meer? Je hebt twee jaar geleden die omslag in je carrière waarschijnlijk niet voor niets gemaakt. Ik zou echt proberen verder te gaan in de nieuwe weg die je bent ingeslagen. Je hebt hier nu twee jaar ervaring in, dat is niet niets. Als je weer terug gaat naar sales, gaat het je waarschijnlijk steeds meer tegenstaan - tenminste, dat zou ik hebben in jouw plaats. Je moet niet onderschatten hoe belangrijk het is om je goed te voelen in je baan.



En ja, wat je zelf zegt, als het moet dan moet het. Ik vind het advies van NummerZoveel heel goed: kijk naar bedrijven waar je kunt binnenkomen in de sales en je je verder kunt ontwikkelen in de door jou gewenste positie.
+
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 20 februari 2017 @ 11:30:

@Sabine

Dat gevoel van verlies heb ik eigenlijk niet gehad. Misschien omdat ik er helemaal klaar mee was, of misschien omdat ik een ander verlies te verwerken kreeg, geen idee. Maar ik heb mijn werk in elk geval nog geen moment gemist.



Ik ben vandaag lekker bezig. Ik begon al vroeg bij de fysio, toen naar huis en wat dingen van mijn to-do-list kunnen schrappen, zometeen even de regen in met leenhond, en dan vanmiddag nog wat kleine klusjes denk ik.



Ik herken wel de neiging tot surfen en niks doen. Om actief te blijven en ook het gevoel te hebben dat je nog wat nuttigs met je tijd doet, heb ik een soort dagindeling voor mezelf gemaakt. En daarnaast heb ik alle klusjes in en om het huis die ik nog moet/wil doen in een to-do-app gezet, met het voornemen om die lijst zsm af te werken, want als ik weer aan de slag ben dan heb ik daar vast geen tijd meer voor (of zin in). En elke keer dat je dan iets van dat lijstje aftikt, geeft dat toch best een goed gevoel!Goede tip om een to-do-lijst af te werken. Ik had dat wel al bedacht, maar ik moet mezelf even een schop onder m'n kont geven om het ook daadwerkelijk te doen. Je hebt me nu weer gemotiveerd!
+
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 20 februari 2017 @ 12:03:

Even een opbeurende Lola! Ik kom later terug om wat uitgebreider te reageren. Iedereen een fijne en productieve week gewenst. En ik herken de dagen dat er niks uit mijn handen komt, ik veel zit te surfen en weinig mensen zie. Gelukkig ook nog genoeg dagen waarop de zon schijnt, ik wel actief ben en ook sociale dingen doe. Het wisselt elkaar af.Jij ook een fijne en productieve week gewenst, ditte! Je bent goed bezig en ik weet zeker dat je binnen afzienbare tijd weer een leuke baan vindt. Tot die tijd: geniet van je cursus, je vrijwilligerswerk en alle andere dingen die je nu kunt doen omdat je er tijd voor hebt!
+
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Veel succes iedereen!
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Zo eens Lola, vooral niet te vaak naar de winkels, kom ook telkens met zooi weer thuis. En ik hoop ook snel op wat beter weer!



Klopt sabinevermeer, ik voelde me heel ongelukkig in de sales op het laatst. Heb regelmatig tranen met tuiten gehuild omdat ik het zo niet leuk meer vond. En daar komen nu ook nog allerlei praktische bezwaren bij, zoals een lager salaris en bonus systemen op basis van targets, lange dagen maken om je targets überhaupt te halen, veel reizen en altijd maar je mail en telefoon in de gaten houden om niks te missen en te kunnen scoren. Vond ik in het begin fantastisch, maar ben nu moeder en wil stabiliteit in mijn inkomen en tijd en aandacht voor dochter kunnen hebben als ik niet aan het werk ben. Bovendien ben ik gebonden aan openingstijden van de opvang dus niet zo flexibel meer. Als ik alweer terug de sales inga dan is het inderdaad met hoop op interne doorgroei of terwijl ik toch blijf door solliciteren naar iets anders.



Verder even een opbeurende voor iedereen die het nodig heeft!
quote:sabinevermeer schreef op 20 februari 2017 @ 11:07:

Hoe is het met jullie allemaal? Het is weer maandag, de werkweek is weer begonnen, maar niet voor ons. De harde werkelijkheid begint eindelijk tot me door te dringen. Ik begin mijn werkende leven een beetje te missen. Het feit dat je op maandag wel de deur uit móet om naar je werk te gaan, of je wilt of niet. En dat het dan toch heel leuk is op het moment dat je er bent. Het onder collega's zijn en last but not least: het maandelijkse salaris ...



Hoe langer ik werkloos ben, hoe luier ik word, merk ik. Ik sta wel op tijd op, zet de computer aan om te werken aan werk, maar word veel afgeleid door andere interessante dingen op internet, zodat ik vaak een hele dag heb zitten surfen zonder daadwerkelijk iets gedaan te hebben



Gisterennacht gedroomd dat ik op de een of andere manier weer terug was bij mijn laatste werkgever, bah. Het blijft me op de een of andere manier achtervolgen. Hebben jullie daar geen last van? Een soort rouw over het verlies van je baan?



Hier alles goed ondanks het grauwe weer. Net lekker gewandeld met een vriendin en ik neem ff een week rust. Veel leuke dingen gepland deze week.



Heb je wel een beetje daginvulling? Ook buiten door bijvoorbeeld tecwandelen of fietsen? Ik heb nu een app waarmee ik doelen op het gebied van gezondheid bijhoud. Ik heb als doel bijvoorbeeld 8 uur slaap en 9000 stappen per dag. Dat motiveert me weer extra.
quote:Chica-1983 schreef op 20 februari 2017 @ 11:24:

[...]





Haha, ja, alles kan wel op een iets lager tempo dan anders inderdaad. Dus dat luier gevoel heb ik ook af en toe wel.



Verder gaat het hier goed, heb een stuk of 4 vacatures gezien waar ik nog op wil reageren. Doe ik morgen, dan zit die kleine van mij op de crèche en heb ik alle rust om me te concentreren. Verder heb ik een beetje een dilemma. Ik heb het hier al eens verteld volgens mij, dat ik altijd in commerciële functies heb gewerkt (sales) behalve de laatste 2 jaar. En dat ik nu op zoek ben naar iets dat aansluit op mijn laatste werkervaring, geen sales dus. Maar ja zonder succes dus tot nu toe. Hoe lang moet ik dit nog de tijd geven? Ik heb nog WW tot augustus. Ik wil eigenlijk echt niet weer de sales in, maar weet ook dat als het moet, dan moet het. Reden dat het gevoel nu even weer versterkt wordt is dat ik veel vacatures in mijn oude werkgebied zie en net benaderd ben door een uitzensbureau voor een sales functie. Weet even niet zo goed wat nou verstandig is....Goed bezig! Fijn is dat he dat je op meerdere vacatures kunt reageren. Ik heb nu een aantal dingen lopen dus ben benieuwd. Wellicht toch wat in de sales aannenen voor tijdelijk en vanuit werk verder solliciteren?
quote:lola712 schreef op 20 februari 2017 @ 12:09:

[...]





Het wisselt elkaar inderdaad af. Mijn weekend was best goed Maar als iedereen dan aan zijn of haar werkweek is begonnen val je wel even terug in je eenzaamheid. Als ik dan doordeweeks 's avonds wat probeer af te spreken heeft bijna niemand meer puf en blijft er van een week slechts het weekend over dat ik pas mensen zie. Dan merk je gewoon dat je de hele week op jezelf bent aangewezen (als je geen relatie hebt).Dat is redelijk herkenbaar al heb ik deze week elke dag een sociale activiteit gepland staan. Zijn al je vrienden fulltime aan het werk? Is een cursus niet wat voor je?
quote:sabinevermeer schreef op 20 februari 2017 @ 13:42:

[...]





Jij ook een fijne en productieve week gewenst, ditte! Je bent goed bezig en ik weet zeker dat je binnen afzienbare tijd weer een leuke baan vindt. Tot die tijd: geniet van je cursus, je vrijwilligerswerk en alle andere dingen die je nu kunt doen omdat je er tijd voor hebt!Thanks voor je lieve bericht. Jij vast ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 20 februari 2017 @ 16:07:

[...]





Dat is redelijk herkenbaar al heb ik deze week elke dag een sociale activiteit gepland staan. Zijn al je vrienden fulltime aan het werk? Is een cursus niet wat voor je?

Ja de meeste werken fulltime of trekken liever met hun partner op.

Dat is helaas ook nog een puntje: single zijn. Ik merk dat geen baan hebben niet echt een lekker punt is tijdens het daten. Vroeg of laat komt die vraag toch wel en ook al kan ik er niks aan doen, kunnen ze zich vaak niet voorstellen dat thuiszitten helemaal geen pretje is!
Ik snap dat nooit zo goed, stellen die aan elkaar geplakt zitten. Ik heb een relatie en het is fijn dat ik s avonds altijd iemand heb om tegen aan te lullen . Maar ik doe ook graag dingen zonder hem. Is een oproepje hier op het forum niks voor je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chica-1983 schreef op 20 februari 2017 @ 11:24:

[...] Verder heb ik een beetje een dilemma. Ik heb het hier al eens verteld volgens mij, dat ik altijd in commerciële functies heb gewerkt (sales) behalve de laatste 2 jaar. En dat ik nu op zoek ben naar iets dat aansluit op mijn laatste werkervaring, geen sales dus. Maar ja zonder succes dus tot nu toe. Hoe lang moet ik dit nog de tijd geven? Ik heb nog WW tot augustus. Ik wil eigenlijk echt niet weer de sales in, maar weet ook dat als het moet, dan moet het. Reden dat het gevoel nu even weer versterkt wordt, is dat ik veel vacatures in mijn oude werkgebied zie en net benaderd ben door een uitzendbureau voor een sales functie. Weet even niet zo goed wat nou verstandig is....



Ik raad je aan de nieuw ingeslagen weg te volgen.



Ik heb ook een omslag gemaakt in mijn arbeidsleven. Het allerbelangrijkste is dat ik het goed kan vinden met mijn nieuwe collega's. Dus ik zoek "de klik" in een gesprek. De inhoud van het werk komt voor mij op de tweede plek.

Dat is heel spannend, maar wel zeer bevredigend. En als ik even een dip heb, praat ik met zo'n energie-gevende (ex-)collega. Beurt mij enorm op.



Dat gezegd hebbende, ik heb 8 maanden baanloos thuis gezeten. Ik volgde toen een twee-sporen-beleid. Ik solliciteerde op 'echte' banen waar ik blij van dacht te worden. Denk aan cultuur van een bedrijf of de sector waarin ze werkzaam zijn.

Tegelijk solliciteerde op van alles en nog wat - vanwege de sollicitatieplicht. Maar ook, als je dan iets vindt waar je echt blij van wordt, stap je gemakkelijk op.



Gelukkig heb ik nu weer betaald werk gevonden. Inhoudelijk amper ervaring, maar mijn nieuwe manager en ik kunnen het enorm goed met elkaar vinden!

(overigens; er was een andere kandidaat die inhoudelijk veel diploma's en ervaring had. Ik kreeg de voorkeur vanwege persoonlijkheid en houding).



Volg je hart!
'have a slutty phase, it builds character'

kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
quote:ZeepBelle schreef op 20 februari 2017 @ 16:23:

[...]





Ik raad je aan de nieuw ingeslagen weg te volgen.



Ik heb ook een omslag gemaakt in mijn arbeidsleven. Het allerbelangrijkste is dat ik het goed kan vinden met mijn nieuwe collega's. Dus ik zoek "de klik" in een gesprek. De inhoud van het werk komt voor mij op de tweede plek.

Dat is heel spannend, maar wel zeer bevredigend. En als ik even een dip heb, praat ik met zo'n energie-gevende (ex-)collega. Beurt mij enorm op.



Dat gezegd hebbende, ik heb 8 maanden baanloos thuis gezeten. Ik volgde toen een twee-sporen-beleid. Ik solliciteerde op 'echte' banen waar ik blij van dacht te worden. Denk aan cultuur van een bedrijf of de sector waarin ze werkzaam zijn.

Tegelijk solliciteerde op van alles en nog wat - vanwege de sollicitatieplicht. Maar ook, als je dan iets vindt waar je echt blij van wordt, stap je gemakkelijk op.



Gelukkig heb ik nu weer betaald werk gevonden. Inhoudelijk amper ervaring, maar mijn nieuwe manager en ik kunnen het enorm goed met elkaar vinden!

(overigens; er was een andere kandidaat die inhoudelijk veel diploma's en ervaring had. Ik kreeg de voorkeur vanwege persoonlijkheid en houding).



Volg je hart!Super inspirerend dit!! Ik zit nogal 'vast' in mijn eigen vertrouwde sector voor mijn gevoel. Maar reageerde je dan op vanalles en nog wat?
Alle reacties Link kopieren
@ditte; ik heb 14 maanden recht op ww. Aan de ene kant fijn! Maar 14 maanden zijn ook zo om….



@lola, sterkte…. Helemaal jammer als je je ergens op hebt verheugd en het dan niet doorgaat. Wereldje van een werkloze is al zo klein…. Is er niet een (nieuwe) hobby waar je wat tijd mee kunt vullen?



@sabinevermeer, jij ook sterkte, het rouwen zal ik straks ook wel gaan doormaken… niet zozeer door het werk zelf, maar vooral het missen van de contacten. Zit je al lang bij huis? (of heb ik er overheen gelezen…)



@chica, moeilijke afweging… als er in de sales altijd werk is dan kun je het nog even de tijd geven. De tip van nummerzoveel is ook een goede. Maar je klinkt alsof werken in de sales je vroeg of laat zou gaan opbreken?



@zeepbelle; wel inspirerend om te horen! Het kan dus wel



Vandaag op weg naar huis gebeld door een uitzendburo; ik ben afgewezen. . Het was maar een tijdelijk project, maar ik baal toch flink. Hoe vaak ga ik het riedeltje ''helaas....... blabla'' meemaken....
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 20 februari 2017 @ 16:46:

[...] Super inspirerend dit!! Ik zit nogal 'vast' in mijn eigen vertrouwde sector voor mijn gevoel. Maar reageerde je dan op van alles en nog wat?



ja echt. Als ik hoorde of las over een interessante organisatie / club / bedrijf / goed doel / watdanook zocht ik er informatie over op. Ik belde of maakte contact via LinkedIn, stuurde een open sollicitatiebrief en belde een paar weken later nog eens op.

Tuurlijk heb ik vaak mijn neus gestoten maar ook regelmatig positieve respons.

Ik vroeg ook altijd naar een tip, andere collega / bedrijf / etc.



Wat goed werkt is een elevator pitch. Besteed daar veel tijd aan! Ik vraag er ook feedback op.



i.h.a. mensen praten graag over zichzelf en over hun werk. Dus stel een paar zinvolle vragen.

Wat geeft voldoening? Wat wordt hun volgende project / klus / stap / werkplek? Welk ei kunnen ze nu niet kwijt maar komt nog wel eens aan de beurt? Wat is hun elevator pitch? Welke eigenschap wordt door hun collega's gewaardeerd? (soms letterlijk:) Wat is jouw specifieke toegevoegde waarde? enzovoort



Dit was 'leuk werk zoeken'. Dat gaf energie. Dat is een mooi tegenwicht voor de "verplichte sollicitaties" (en alle afwijzingen).
'have a slutty phase, it builds character'

kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven