Werk & Studie alle pijlers

Werkmogelijkheden SPH jeugdzorg

26-03-2017 16:42 7 berichten
Hallo allemaal,



In juni ben ik klaar met mijn HBO-SPH. Ik heb gekozen voor het uitstroomprofiel jeugdzorgwerker waardoor ik SKJ geregistreerd ben op moment dat ik mijn diploma behaal. Nou ben ik erg benieuwd naar wat andere mensen met een soortgelijke diploma doen. De jeugdzorg trekt mij erg, maar het werken via een uitzendbureau (waar vooral veel vacatures te vinden zijn) wat minder in verband met de wens om een huis te willen kopen medio 2018. Ik heb een aantal stages in de jeugdzorg gelopen, zowel open als gesloten. Graag zou ik van jullie horen waar jullie werken/gewerkt hebben, ook om naar andere werkmogelijkheden te kijken. Ik blijf erg hangen in het voor mij bekende werkgebied, terwijl er misschien heel veel meer is.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk met mijn sph diploma op een gesloten crisisgroep in de kinder- en jeugdpsychiatrie.



Er zijn veel jeugdzorginstellingen waar je direct kan solliciteren zonder uitzendbureau.

Ik weet niet welke regio je woont? Ogh in zetten bv en pluryn in Oosterbeek.



Hiervoor heb ik in de forensisch volwassen psychiatrie gewerkt als forensisch psychiatrisch medewerker
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Waarom via een uitzendbureau? Zoveel jeugdzorgorganisaties zijn er niet, dus zoek op welke er in jouw omgeving te vinden zijn en neem contact op . Denk aan woongroepen, bureau Jeugdzorg, wijkteams/buurtteams, pleegzorg etc.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ergens beginnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je via het uitzendbureau ergens binnen kunt komen en een goede indruk achter laat, maak je beduidend meer kans om aangenomen te worden. Zeker zonder ervaring.

Deze bureaus nemen vaak wel jonge mensen zonder ervaring aan. Het is voor jezelf dus ook een mooie kans te ontdekken wat je leuk vindt en voor welke organisatie je zou willen werken.



En bovendien, vaste contracten zijn zeldzaam momenteel in de jeugdzorg.
Er is momenteel VEEL werk in de jeugdteams. Het verloop is in veel regio's dan ook vrij hoog momenteel. De vacatures zijn er zowel bij de zorgaanbieders zelf (LVB, jeugdzorg, jeugdbescherming, jeugd-GGZ, MEE, gemeente, welzijnswerk enz.) als bij de uitzendbureau's. Via het uitzendbureau is prima, vooral als je net start. Via zo'n plek kun je ervaring opdoen en doorstromen naar een plek bij een organisatie (als je het werk in zo'n team wat vindt natuurlijk). Een vast contract hoef je niet op te wachten, ook niet als je direct in dienst gaat bij een zorgaanbieder. Ik zou dat in ieder geval zeker geen bepalende factor laten zijn, het kan na 2 jaar wel, maar dat ligt eraan hoe het ervoor staat in de gemeente waar je werkt net op dat moment.



Als je stages 'zowel open en gesloten' zijn neem ik aan dat deze op woon/-behandelgroepen zijn geweest. Dit wel heel anders dan het ambulant werken en kan wat minder prettig zijn via een uitzendbureau omdat je bij verschillende organisaties terecht kan komen. Maar goed, zoals gezegd, je moet ergens beginnen en alle ervaring die je opdoet draagt bij aan het bemachtigen van je volgende baan. In tegenstelling tot de vacatures in de jeugdteams zijn de vacatures op groepen minder.



Ik zou gewoon ergens beginnen, zowel bij organisaties zelf als bij uitzendbureau's je ogen open houden. Je rolt vanzelf wel in iets anders en gaat ervaren wat je leuk vindt, wat je goed ligt. Mijn ervaring is dat je dat pas gaat weten na een aantal jaren werken. Sta open om alles te proberen, je leert overal wel iets, doet ervaring op en in de loop van de jaren krijg je helderder waar je goed in bent en wat je leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
parlan heeft veel vacatures nu. Ben daar aangenomen in een opvang voor vluchtelingen tienermoeders, alleen ga ik het afwijzen want ben tegelijkertijd aangenomen ergens anders als maatschappelijk werker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven