Werk & Studie alle pijlers

Werkoverleg

24-02-2017 20:01 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn werk wilt in het weekend, op een zaterdag, een werkoverleg doen. Dit omdat het doordeweeks druk is en de telefoon vaak gaat en het in het weekend rustig is om het een en ander te bespreken hoe het met het bedrijf gaat. Dit duurt 2 a 3 uurtjes en kan gecompenseerd worden door bijvoorbeeld eerder van werk weg te gaan.



Hoe kijken jullie hier tegen aan als je 40 uur per week werkt en dit op een zaterdagochtend georganiseerd wordt?
Alle reacties Link kopieren
Als het eenmalig is zou ik er geen probleem van maken. Wel als het vaker gaat voorkomen.
Ik zou er niet super blij van worden maar als het een keer eenmalig is en ik kan de uurtjes ergens anders compenseren zou ik er geen problemen mee hebben, lekker de week daarop 3uur eerder weekend op vrijdag bv
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen probleem mee hebben

Wij doen het wel vaker en gaan daarna met zijn allen een hapje eten.



We doen dit omdat we met verschillende mensen zitten die ook andere werkgevers hebben en het dus lastig is om iedereen op 1 doordeweekse dag samen te krijgen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als dit maar een paar keer jaar zou voorkomen, zou ik het geen probleem vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe vaak dit zal plaatsvinden. Een paar keer per jaar zou voor mij geen probleem zijn.
Als dat eens een keertje is, dan moet het kunnen. De werkgever heeft er goede redenen voor. Als het elke maand wordt, dan zou ik daar bezwaar tegen maken.
Dat zou ik niet doen. Werk is werk, vrije tijd is vrije tijd. Vergaderen hoort gewoon onder werktijd te gebeuren tenzij je Ceo bent van een multinational en een heeeeeeel hoog salaris hebt.

En als je eenmaal zegt dat je dat 1 keer zult doen, dan ga er maar van uit dat het vaker gebeurt, voor je het weet is het heel normaal om ook op zaterdagochtend te komen werken.
Eénmalig of héél af en toe en met compensatie ... niet zo'n probleem.

Maar dan wel niet elke week en liefst ook niet elke maand.



Veel zou bij mij ook afhangen hoe ver ik van mijn werk woon.

Als je buiten die 3 uur ook nog es 1.5 uur heen en 1.5 uur terug onderweg bent ... ben je zowat de hele zaterdag kwijt.



Hoe verplicht is het?

En hoe nuttig wordt de vergadering?

Is het ook mogelijk om later het verslag te lezen?
Hij/zij/werk WIL, NIET WILT....
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag dit omdat ik onlangs heb aangegeven dat ik laatste tijd niet meer gemotiveerd ben en geen plezier meer heb in mijn werk. En heb aangegeven dat ik liever een overleg doordeweeks heb. Dat begrepen ze niet echt en idd wat hier al gezegd word zeiden ze ook: het is eenmalig. Maar mijn probleem is dat ik gedemotiveerd ben geworden en hierdoor voel ik me niet geroepen om mijn bijdrage te leveren in mijn vrije tijd. Heb aangegeven waarom het niet op doordeweekse dag van 15 tot 17 uur kan. Maar argument is dat collegas dan moe zijn en niet meer fit zijn. Wat vinden jullie ervan?
Als je zo gedemotiveerd bent en geen plezier meer in je werk hebt moet je een andere baan gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 24 februari 2017 @ 20:05:

Dat zou ik niet doen. Werk is werk, vrije tijd is vrije tijd. Vergaderen hoort gewoon onder werktijd te gebeuren tenzij je Ceo bent van een multinational en een heeeeeeel hoog salaris hebt.

En als je eenmaal zegt dat je dat 1 keer zult doen, dan ga er maar van uit dat het vaker gebeurt, voor je het weet is het heel normaal om ook op zaterdagochtend te komen werken.Dit dus. Geen haar op mijn hoofd die erover zou denken een halve vrije zaterdag op te offeren voor een werkoverleg. Als de enige reden dat het niet door de week kan plaatsvinden de telefoon is die dan niet opgenomen wordt, verzinnen ze daar maar iets op. Voor mijn part gaan de directiesecretaresse en de CEO dan zelf een paar uur aan de telefoon zitten, maar mijn vrije weekend is mijn vrije weekend, zeker als ik 40 uur per week werk. En dat schrijf ik helemaal niet omdat ik nooit bereid zou zijn ooit eens een stapje meer te lopen, maar mijn ervaring is dat als je die uurtjes dan elders kan compenseren, je dat ook alleen maar kan doen als het de organisatie goed uitkomt. Nou, wederzijds dan. De zaterdag komt MIJ niet goed uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Jij bent niet meer gemotiveerd. Dus ook in een werkoverleg doordeweeks zou je waarschijnlijk niet echt een actieve werkoverleg houding tonen? Actief meedenken, acties op je nemen en dergelijke? En werkoverleg kan ook van 8 tot 10 als iedereen nog fris is.



Eenmalig moet gewoon kunnen.



Is het vaker, dan liggen de prioriteiten verkeerd. Druk en vele telefoon en daardoor geen tijd om te vergaderen? Persoonlijk vind ik dat dan een beetje gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 februari 2017 @ 20:11:

[...]





Dit dus. Geen haar op mijn hoofd die erover zou denken een halve vrije zaterdag op te offeren voor een werkoverleg. Als de enige reden dat het niet door de week kan plaatsvinden de telefoon is die dan niet opgenomen wordt, verzinnen ze daar maar iets op. Voor mijn part gaan de directiesecretaresse en de CEO dan zelf een paar uur aan de telefoon zitten, maar mijn vrije weekend is mijn vrije weekend, zeker als ik 40 uur per week werk. En dat schrijf ik helemaal niet omdat ik nooit bereid zou zijn ooit eens een stapje meer te lopen, maar mijn ervaring is dat als je die uurtjes dan elders kan compenseren, je dat ook alleen maar kan doen als het de organisatie goed uitkomt. Nou, wederzijds dan. De zaterdag komt MIJ niet goed uit.Het is een klein bedrijfje waar we met zn allen de telefoon opnemen, niet 1 persoon die de telefoon behandeld
Krijg je op zaterdagen geen 150%? Als je in de buurt woont, je kunt en krijgt de uren á 150% (tijd voor tijd) zou ik er nog over na kunnen denken.

Eigenlijk moeten ze t doordeweeks maar beter inplannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 24 februari 2017 @ 20:11:

Jij bent niet meer gemotiveerd. Dus ook in een werkoverleg doordeweeks zou je waarschijnlijk niet echt een actieve werkoverleg houding tonen? Actief meedenken, acties op je nemen en dergelijke? En werkoverleg kan ook van 8 tot 10 als iedereen nog fris is.



Eenmalig moet gewoon kunnen.



Is het vaker, dan liggen de prioriteiten verkeerd. Druk en vele telefoon en daardoor geen tijd om te vergaderen? Persoonlijk vind ik dat dan een beetje gek.Op een werkdag zal ik zeker in mijn inzet tonen.
quote:Vergeten schreef op 24 februari 2017 @ 20:13:

[...]





Het is een klein bedrijfje waar we met zn allen de telefoon opnemen, niet 1 persoon die de telefoon behandeldDan laten ze het maar wel even door 1 persoon doen óf het antwoordapparaat erop zetten. De vergadering dan aan het einde of begin van de dag inplannen
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 24 februari 2017 @ 20:14:

Krijg je op zaterdagen geen 150%? Als je in de buurt woont, je kunt en krijgt de uren á 150% (tijd voor tijd) zou ik er nog over na kunnen denken.

Eigenlijk moeten ze t doordeweeks maar beter inplannen.Nope, dan zou ik idd nog over na kunnen denken. Het is gewoon als ik zaterdag 2 uurtjes vergadering heb bijgewoond kan ik op een ander dag 2 uur eerder weg.
Ik zou er geen punt van maken alleen ben ik toevallig dit weekend weg
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 24 februari 2017 @ 20:16:

Ik zou er geen punt van maken alleen ben ik toevallig dit weekend wegZe willen iedereen erbij hebben. Kan iemand die dag niet, wordt het verzet op een andere zaterdag
Alle reacties Link kopieren
Tja, de hut kan vast wel een keer twee uurtjes dicht om te vergaderen. Ik zou sowieso niet kunnen want coach elke zaterdag het hockeyteam van mijn dochter. Ik zou echt weigeren. Vind de redenen volkomen onzinnig.
quote:Vergeten schreef op 24 februari 2017 @ 20:17:

[...]





Ze willen iedereen erbij hebben. Kan iemand die dag niet, wordt het verzet op een andere zaterdagLastig agenda staat de komende tijd tjokvol.(niets uitleggen en geen sorry zeggen) Kan wel een keer wat langer blijven door de week
Alle reacties Link kopieren
quote:Niceday76 schreef op 24 februari 2017 @ 20:22:

[...]



Lastig agenda staat de komende tijd tjokvol.(niets uitleggen en geen sorry zeggen) Kan wel een keer wat langer blijven door de weekJa precies, wat langer doordeweeks vind ik niet erg en heb ik ook aangegeven. Maarja, te moe:\
Alle reacties Link kopieren
Als ze zeggen dat het eenmalig is en de tijd krijg je gewoon gecompenseert notabene



Vind het wel heel rigide om dat perse niet te doen



Vooral omdat ze blijkbaar iets belangrijks willen bespreken wat echt iedereen aangaat en er tijd en aamdacht voor moet zijn...reorganisatie misschien?

Ik zou het geen probleem vinden en zeker gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven