Werk & Studie alle pijlers

wie werkt er tegenwoordig nog op vrijdag?

20-04-2012 22:46 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
En op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag?



En waarom ben je minder gaan werken?
Ik werk op maandag, woensdag, vrijdag sinds ik kinderen heb (nu beiden schoolgaand) en dat bevalt nog steeds heel goed.

Op maandag begin ik heel vroeg, zodat ik ook voor de verkeersdrukte weer naar huis kan en nog wat tijd met de kinderen heb, ze redelijk op tijd in bed liggen aan het begin van de week. Op woensdag en vrijdag is het altijd rustig op de weg en in de parkeergarage op mijn werk. Vriend is op vrijdag thuis, de BSO die we op woensdagmiddag nodig hebben ook heel rustig en dankzij dat kleine groepje en de zee van tijd doen ze altijd leuke dingen met de kinderen daar.

Huishouden is verdeeld over de weekenden, de avonden en ook de dinsdag, donderdag en vrijdag. Verder geniet ik op mijn vrije dagen van lange boswandelingen met de hond, eens wat voor mezelf kunnen doen, gezellig lunchen met de kinderen, na schooltijd er met ze op uit of juist thuis wat doen en op donderdag naar zwemles.



Bovendien is het op het werk heel handig om nooit langer dan 1 dag achter elkaar afwezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op vrijdag en alle andere werkdagen van de week. Gewoon fulltime.
Ik werk op maandag, dinsdag en donderdag, en op vrijdag werk ik thuis. Anders kan ik de opvang van de kinderen echt niet geregeld krijgen, als ik meer ging werken. Ik werk trouwens van half 9 tot 5 uur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vaste werkdagen zijn maandag, woensdag en donderdag. Daarnaast beantwoord ik mail tussendoor op de andere dagen (eigen bedrijf). Op dinsdag en vrijdag heb ik mijn kinderen thuis, de andere dagen gaan die naar school/opvang.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Als ik in het weekend moet werken dan ben ik of de donderdag en vrijdag daarvoor vrij of de maandag en dinsdag daarna.

Dus om je vraag te beantwoorden de ene keer werk ik wel op vrijdag en de andere keer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 20 april 2012 @ 22:59:

Wat mij ook opvalt is dat ik bijna niemand in het bedrijfsleven kan bereiken omdat veel mensen niet werken op vrijdag.



Ik zou graag 1 dag minder willen werken, lijkt me heerlijk om een dag voor je huishouden en boodschappen te hebben.



Niet waar Esmee jij wilt minder gaan werken omdat je bang bent dat je vriend meer alimentatie aan zijn thuiszittende ex moet gaan betalen.

Begrijp ik ergens wel maar zeg dat dan gewoon.
Ik werk elke vrijdag en volgens mij heel veel andere Nederlanders ook. Ik werk gewoon vijf dagen per week en soms in het weekend.
Werk ma t/m donderdag op kantoor (soms 1 dag thuis), op vrijdag heb ik ADV - voor die baan althans. Daarnaast geef ik les op sportscholen, onder andere op vrijdagmiddag - en op de avonden doordeweeks. Dus ik werk wel op vrijdag maar het is zo leuk dat het niet zo voelt!
Ik werk elke vrijdag...Altijd.

Dat is mijn vaste werkdag en verder is mijn rooster zo wisselend dat ik vaak niet eens weet welke dagen ik volgende week moet werken.

Ik werk om het weekend. Ik werk ook de helft van alle feestdagen.

Ik ben dus wel eens vrij op een doordeweekse dag en dat is heerlijk om even rustig bij te komen, huishouden te doen of eens te winkelen.



En ja ik vind mezelf wel eens zielig dat ik om het weekend moet werken op de momenten dat mijn gezin en de meeste vrienden vrij zijn. Plannen is moeilijk daardoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op vrijdag, altijd gedaan ook
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag zondag, en soms nog op maandag en dinsdag. Ik heb gisteren gewerkt van half 9 tot half 9 en donderdag van 9 tot 23.45.
Alle reacties Link kopieren
quote:esmeetje23 schreef op 20 april 2012 @ 22:52:

Nee hoor hoe kom je daar nu bij. Ben gewoon erg benieuwd.



Als ik op een vrije vrijdagmiddag door de stad loop valt het me vaak op dat er veel volk op straat is te vinden.Jij loopt er toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Hie rop kantoor is het vrijdags altijd stiller dan normaal...ik stop hoogstens een uurtje eerder
Alle reacties Link kopieren
Ik werk van maandag t/m vrijdag, en om de week ook in het weekend.

Dus ik ben 4 dagen per maand vrij. Maar vind het heerlijk



Ik werk overigens niet fulltime hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij de Rijksoverheid en bij ons kan je op vrijdag echt een kanon afschieten op de gang. Op woensdag ook vaak trouwens. Ikzelf werk nog steeds 5 dagen, maar ben daarmee echt een uitzondering. Aantal mensen bij onze directie die dat doet is op 1 hand te tellen denk ik. We hebben overigens wel een groep die 4x9 werkt.



Ik werk nog steeds 5 dagen omdat ik geen reden heb dat niet te doen. Ik heb daardoor nl genoeg vrije uren om af en toe een dagje vrij te nemen als dat mij uitkomt, maar ik hoef niet standaard elke week een dag vrij. Ik plan mijn vrije tijd liever zelf in wanneer dat zo uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met dignity. Overigens is thuiswerken bij ons ook in opkomst
Werk ook op vrijdag. Als ik een vrije dag neem, vind ik de woesdag heel prettig en juist niet de vrijdag. Vrijdag vind ik een lekkere werkdag omdat ik veel grijze klussen kan wegwerken dan en woensdag breekt zo lekker de week.
Ik werk 36 uur verspreid over 5 dagen. 1 dag van 8 uur (woensdag) en de overige 4 dagen 7 uur per dag. De uren kan ik flexibel indelen, als ze maar draai. Soms werk ik ook een dag langer zodat ik een andere dag vroeger naar huis kan gaan. Nu ben ik vrijwel nooit later dan een half uurtje dan de kinderen thuis. Ook kan ik een thuiswerkdag inplannen als ik dat wil.



Ik zal nooit 4 x 9 willen werken of een week 5 x 8 uur en de week daarna een week van 4x8 uur om 1 dag per 14 dagen vrij te hebben.

Ik vind het juist fijn om mijn werkuren te verspreiden over 5 dagen, en hierdoor 4 werkdagen tussen 15.00 uur-16.00 uur klaar te zijn met werken, dan 1 vrije dag per 14 dagen.



En ja, de vrijdag is bij ons "rustig" nooit vergaderingen of andere bijeenkomsten. Ik gebruik deze dag vooral om de administratie bij te werken en nieuwe plannen te maken.



Mijn favoriete vrije dag is de maandag, kinderen en man de deur uit, het huis is dan aan de kant en ik heb dan alle tijd om lekker dingen voor zijzelf doen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n persoon die vrijdags niet werkt en ik vind het heerlijk! Ma t/m do draai ik 34 uur en dan ben ik elke vrijdag vrij. Gisteren toevallig wel een half dagje gewerkt, maar dan ben ik een maandagmiddag weer ergens vrij!

Ik heb geen kinderen, geen groot huis dat ik moet poetsen, geen man, geen tijdrovende hobby's maar 3 dagen weekend is heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al 25 jaar fulltime, d.w.z. 40 uur. Niks mis mee. Zo blijf ik financieel onafhankelijk, kan ik de helft van alles betalen en ben ik vrij om te gaan en staan waar en wanneer ik maar wil.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gewoon 40 (praktijk ietsje meer) uur, dus ook de vrijdag. Ik zou niet part-time willen werken, omdat ik niet bijna 20% van mijn financiën wil missen (kunnen is nog een ander verhaal). Vind wel dat ik erg weinig vrije tijd heb. Mijn dagen zijn ca. van half 8 tot half 8 incl reistijd, en vakantie opnemen is bijna altijd moeilijk. Consultancy, dus klant heeft je nodig op dat moment en huurt je niet in om 3 weken vrij te zijn. Daar wil ik nog wel iets aan doen. Dat moet ik zelf beter plannen en tegen mezelf zeggen dat ik ook recht heb op vakantie/vrije dagen en me niet zo bezwaard voelen.
Bij ons werken eigenlijk alleen parttimers. En vergaderingen plannen? Dan zul je gewoon terug moeten komen als het op een niet werkdag is.



Daar tegenover staat ook weer dat er niet moeilijk wordt gedaan wanneer er een dag geruild wordt door een medewerker.
Alle reacties Link kopieren
Maandag, dinsdag, woensdag donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag werk ik.. Met soms eens 1 of 2 daagjes vrij tussendoor..
Life is good!
Alle reacties Link kopieren
@nellaa daar vergis je je in hoor, ik verdien netto rond de 8,75 en een gemiddelde schoonmaakster betaal je in het zwart 10 tot 12 euro per uur.



Ik ben gemiddeld op zaterdag 3 uur bezig met schoonmaken en een uurtje met boodschappen en dan een keer per maand pak ik iets groters erbij zials de keuken soppen, badkamer, zolder, ramen zemen, gordijnen wassen.



Zou graag minder willen werken maar vrees dat ik dat ga doen indien er kids komen.
Als jij een hele dag minder wilt gaan werken à 70 euro netto om te gaan schoonmaken, dan ben je met 3 uur schoonmaakster à 36 euro en 5 euro bezorgkosten voor de boodschappen toch echt goedkoper uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven