Werk & Studie alle pijlers

Winkel van het jaar

10-12-2016 11:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik werk in een winkel in een dorp en nu zijn we bezig met winkel van het jaar te worden.

We hebben via facebook al wat prijzen weg gegeven, alleen heeft dit helaas niet genoeg stemmen opgeleverd.



Heeft iemand misschien (leuke) ideeën hoe we nog meer stemmen zouden kunnen krijgen?
- Loterij en je krijgt een lotje in ruil voor een like?

- Kettingbrief dat je het allerverschrikkelijkste kan voorkomen (met allerlei verschrikkelijk leed je kent het wel) als je de brief door stuurt naar 5 personen en een stem uitbrengt?

- (je weet dat de meeste grote partijen daar een of ander louche bedrijf uit India voor inschakelt die met fake accounts gaan stemmen)?
Door een heel goede winkel te zijn, ik noem maar wat geks?



Vrij onnozel om "winkel van het jaar" te zijn, omdat je mensen via irrelevante wegen tot stemmen hebt bewogen.
Daarom neem ik die winkel van het jaar, mooiste Pamperbaby, beste zanger verkiezingen altijd met een korreltje zout. Het gaat er namelijk meer om wie de meeste stemmen kan vergaren en niet wie echt de mooiste of de beste is.
Alle reacties Link kopieren
We moeten genoeg stemmen hebben om überhaupt geselecteerd te worden.

Als dat lukt komen er ook echt mensen van de jury op bezoek net zoals een "mysterie guest".

Dus er word echt beoordeelt op klantvriendelijkheid en uiterlijk.

Maar ik vraag gewoon om ideeën, meer niet.
Loterij, iedere stemmer krijgt een lot en er zijn diverse prijzen te winnen



Iets doen met de branche waar je in zit. Stel, je bent een dierenwinkel, dan zou je een oproep kunnen doen om de leukste dieren-kerstfoto's/filmpjes in te sturen, of foto's van 'het kerstdiner voor mijn huisdier'.



Drie minuten gratis winkelen verloten.



Vlogjes maken in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Interactie op een FB pagina is heel belangrijk. Dus niet alleen vragen of dat mensen gaan stemmen maar stel een vraag aan je klanten. Op deze manier krijg je een groter organisch bereik op FB.



Vraag bijvoorbeeld; wij zijn in de race voor beste winkel van het jaar, wat kunnen we doen om volgend jaar de tegenstand op 1 januari al op achterstand te zetten (maar dan in beter creatief Nederlands) Uiteraard ook met een link naar de poll.



Gratis wifi in de winkel zodat klanten direct kunnen stemmen in de winkel



Betaald adverteren op FB, Instagram, Snapchat, etc. Het liefste met een filmpje. FB houdt van filmpjes, die worden dus goed weergegeven. Dus maak een leuk filmpje met je collega's waarom jullie gewoon de beste winkel zijn dit jaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:cuppycakee schreef op 10 december 2016 @ 12:38:

We moeten genoeg stemmen hebben om überhaupt geselecteerd te worden.

Als dat lukt komen er ook echt mensen van de jury op bezoek net zoals een "mysterie guest".

Dus er word echt beoordeelt op klantvriendelijkheid en uiterlijk.

Maar ik vraag gewoon om ideeën, meer niet.



Een echt goede winkel heeft dat niet nodig. Die krijgt die stemmen zo wel.

Als ik altijd leuk en goed geholpen ben, dan wil ik een winkel best vooruit helpen door te stemmen. Maar niet alleen omdat ze (bij wijze van) een keer een prijs verloten via Facebook.
quote:cuppycakee schreef op 10 december 2016 @ 12:38:

We moeten genoeg stemmen hebben om überhaupt geselecteerd te worden.

Als dat lukt komen er ook echt mensen van de jury op bezoek net zoals een "mysterie guest".

Dus er word echt beoordeelt op klantvriendelijkheid en uiterlijk.

Maar ik vraag gewoon om ideeën, meer niet.Weinig forumervaring?
Alle reacties Link kopieren
Ja bugs bunny, eigenlijk wel haha.

Had het natuurlijk kunnen verwachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven