Werk & Studie alle pijlers

Wordt ik 'oud' voor afstuderen?

30-08-2016 19:31 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af hoe erg het is voor de arbeidsmarkt als ik pas op mijn 26e voor mijn 1e studie slaag?



Ik ben na de havo netjes aan het hbo begonnen maar door omstandigheden in mijn 3e jaar geswitched naar een compleet andere opleiding. Op deze studie heb ik misschien een half jaar tot een jaar vertraging.



Is het voor de "grote mensen banen" net als met de bijbaantjes? Hoe jonger hoe beter (eventueel ivm met salaris vs ervaring).
Zolang je "word" verkeerd schrijft ben je er nog niet aan toe om af te studeren.
Nee joh, mafkees. Maakt echt niet uit hoor.
Totaal afhankelijk van de sector.



Mijn vriend was op zijn 26,5 afgestudeerd voor een HBO-opleiding. Had binnen een uur een vast contract met een startsalaris van bijna 40 000 euro



Maar als jij nu aan het conservatorium aan het studeren bent, of vrijetijdsmanagement is het misschien wat moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:szrr_91 schreef op 30 augustus 2016 @ 19:32:

Zolang je "word" verkeerd schrijft ben je er nog niet aan toe om af te studeren.Ah dank je voor je handige antwoord! Gelukkig maak jij nooit een eerlijke spel- of grammaticafout
Ligt inderdaad aan je richting. Voor een maatschappelijk werker of psycholoog kan het juist fijn zijn als je wat levenservaring hebt.



(Laat die fout in je titel even aanpassen. Ik wordt kan natuurlijk niet.)
quote:szrr_91 schreef op 30 augustus 2016 @ 19:32:

Zolang je "word" verkeerd schrijft ben je er nog niet aan toe om af te studeren.Homofoondominantie.
Ligt ook wel een beetje aan je cv. Heb je al wel wat bijbaantjes gehad, dus al wel wat werkervaring. En je stage is ook erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ah joh, ik had mn diploma na wat omzwervingen pas op mn 31e. Meteen een baan gevonden ook. Nooit raar op aangekeken.
Nou ik hoop dat het meevalt, want ik ben 26 en door omstandigheden (ziekte, opnames) nu pas met hbo begonnen.
quote:Flitseflats schreef op 30 augustus 2016 @ 19:37:

[...]





Homofoondominantie.Klopt, maar daarom niet minder irritant
Nee, lijkt me niet. Ik ben 27, heb 2 jaar gewerkt meteen na m'n studie en ben er alsnog uitgegooid. Kan dus opnieuw een baan zoeken na m'n afstuderen.
quote:szrr_91 schreef op 30 augustus 2016 @ 19:42:

[...]



Klopt, maar daarom niet minder irritant Is ook een irritant verschijnsel, maar ik denk niet dat het TO helpt, om haar afstuderen uit te stellen :-)
quote:Nessa9340 schreef op 30 augustus 2016 @ 19:34:

Gelukkig maak jij nooit een eerlijke spel of grammaticafout Hier mis je een afbreekstreepje na 'spel'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flitseflats schreef op 30 augustus 2016 @ 19:51:

[...]





Is ook een irritant verschijnsel, maar ik denk niet dat het TO helpt, om haar afstuderen uit te stellen :-)

Ik wil niet vervelend doen maar willen jullie deze discussie hier niet voeren?

Ik ben op erop gewezen, ik ben aan t uitzoeken hoe ik de fout kan herstellen en het daarbij laten.



Mijn excuus dat ik een fout heb gemaakt
.
Alle reacties Link kopieren
Ik studeer in september af, dan ben ik ook 27 of 28 jaar oud hangt net af of mijn afstuderen haal voor mijn verjaardag
Alle reacties Link kopieren
Iedereen met serieuze input, dank jullie wel.

Ik denk dat ik hier weer iets mee kan



Ik ga denk ik z.s.m. "even" met mijn mentor spreken over dit. Die kan me inderdaad meer vertellen over hoe het in deze sector zit. Ook de werkervarong die ik wel al heb meegenomen uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nessa9340 schreef op 30 augustus 2016 @ 19:57:

[...]



Ik wil niet vervelend doen maar willen jullie deze discussie hier niet voeren?

Ik ben op erop gewezen, ik ben aan t uitzoeken hoe ik de fout kan herstellen en het daarbij laten.



Mijn excuus dat ik een fout heb gemaakt

Voor sommige studierichtingen is het best belangrijk dat je de Nederlandse taal goed beheerst, dus zo raar is het niet dat er opmerkingen over gemaakt worden. Dit is een zeer basale fout.



Maar om antwoord te geven op je vraag: nee.....dat maakt geen bal uit.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 30 augustus 2016 @ 20:41:

[...]



Voor sommige studierichtingen is het best belangrijk dat je de Nederlandse taal goed beheerst, dus zo raar is het niet dat er opmerkingen over gemaakt worden. Dit is een zeer basale fout.



Maar om antwoord te geven op je vraag: nee.....dat maakt geen bal uit.

Nee maar 1) ik ben een mens en maak af en toe (zeer basale) fouten en 2) je kunt (netjes) iemand op een fout wijzen en het daarbij laten.

Ik zie echt geen reden om er over door te blijven gaan.



Dank je voor de input
Alle reacties Link kopieren
quote:szrr_91 schreef op 30 augustus 2016 @ 19:32:

Zolang je "word" verkeerd schrijft ben je er nog niet aan toe om af te studeren.en zeker nog niet uitgeleerd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 30 augustus 2016 @ 21:19:

[...]





en zeker nog niet uitgeleerd

Nog zo'n fantastisch handige, nuttige en leerzame opmerking. Bravo!



Nee ik ben zeker nog niet uitgeleerd. Ik zal mijn leven lang van alles blijven leren, over het leven, over taal en andere talen, mijn werkveld, andere mensen, mezelf en nog vele andere dingen. Dus je hebt helemaal gelijk :-)
Stel dat het antwoord ja is, ga je dan jonger afstuderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nessa9340 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:25:

[...]



Nog zo'n fantastisch handige, nuttige en leerzame opmerking. Bravo!



Nee ik ben zeker nog niet uitgeleerd. Ik zal mijn leven lang van alles blijven leren, over het leven, over taal en andere talen, mijn werkveld, andere mensen, mezelf en nog vele andere dingen. Dus je hebt helemaal gelijk :-)Graag gedaan hoor...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 30 augustus 2016 @ 21:27:

Stel dat het antwoord ja is, ga je dan jonger afstuderen?

Ik sta voor de keuze op dit moment of ik doorga zoals t gaat of niet.



Ik kan er nu voor kiezen om mijn verlies te nemen (gezien mijn persoonlijke situatie), aan 1 vak nu bewust niet te beginnen (en dus minimaal 6 maanden vertraging op te lopen wegens dit vak alleen). Ik kan ook nog als een gek proberen een bedrijf te vinden om deze cursus bij uit te voeren (het gaat niet om een stage) en vervolgens veel moeite doen om voor het volgende semester af te ronden).



Dus... ja. Daar komt het wel enigzins op neer. Ik vind mijn algemene kansen op de arbeidsmarkt nogal belangrijk om te besluiten wat ik zelf wil.

Als ik geen bedrijf kan vinden, is de keuze uiteraard voor me gemaakt. Maar ik moet wel beslissen of ik het wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven