Werk & Studie alle pijlers

Zakelijke afspraak in openbare ruimte, tips?

14-12-2012 09:28 10 berichten
Hoi,



Ik heb zo mijn eerste zakelijke afspraak in openbare ruimte. We rijden elkaar tegemoet zeg maar. Ik vertrek vroeg, want ik heb er een handje van om te laat te komen.



Nu vroeg ik mij af, stel dat ik daar een half uur te vroeg aan kom, geen file, de weg in één keer kunnen vinden enz. Hoe gedraag ik mij dan daar terwijl ik zit te wachten?



Ik kan mij uitstekend vermaken door het nieuws te checken op mijn telefoon e.d., maar maak ik dan een goede eerste indruk als mijn afspraak op dat moment binnen komt? En, moet ik alvast wat te drinken bestellen? Of even wachten totdat de afspraak er is? En ga je aan de bar zitten? Of pak je een tafeltje?



Ik ben nogal een nitwit, maar wil een goede eerste indruk maken. En dit zijn vragen waar ik nu dus ineens heel diep over na ga denken. Als het een vriendin was geweest was het duidelijk natuurlijk hoe ik mij kan gedragen.



Tips?
Alle reacties Link kopieren
Oh, zo diep heb ik daar nog nooit over nagedacht. Ik zou een koffie bestellen, aan een tafeltje gaan zitten dat geschikt is, en dan wat zakelijke papieren/agenda/notitieblokje op tafel leggen. Eventueel nog wat doornemen, en anders lekker forummen op je telefoon. Als ze komt zeg je, fijn dat je er bent, die email maak ik later wel af. Dan bestel je een nieuw rondje koffie en kun je beginnen.
Wat allis zegt dus.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ergens een beetje achteraf gaan zitten (als in 'niet iedereen om je heen die de zakelijke besprekingen mee kan luisteren'), koffie bestellen, je documenten/schrijfblok op tafel leggen en dan wachten tot je gesprekspartner er is.

Natuurlijk kun je in de tussentijd wat doen (krant lezen, (vak)tijdschrift lezen, nieuws checken op je telefoon, maar kijk regelmatig op en om je heen, zodat je je gesprekspartner aan ziet komen en je je telefoon weg kan leggen.

Niets zo vervelend als iemand op zijn schouder te moeten tikken om de aandacht te krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Precies zoals allis het zegt.
Alle reacties Link kopieren
sluit ik me bij aan.

telefoon / ipad meenemen. en dan gewoon gaan zitten en iets te drinken bestellen.



Ik zou het persoonlijk beetje kneuzig over vinden komen wanneer iemand echt in de hal staat te hangen tot ik er ben.
quote:srekeamar schreef op 14 december 2012 @ 09:48:

Ik zou het persoonlijk beetje kneuzig over vinden komen wanneer iemand echt in de hal staat te hangen tot ik er ben.

Nee, dat sowieso niet!



Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Tip, ga 10 minuten voor ze/hij komt zelf nog even plassen. Dan hoef je niet meteen als de persoon aanschuift, omdat jij daar al 3 kwartier koffie zit weg te tikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hetzelfde doen als normaal als ik alleen op een terras zit: smartphone/iPad/boek meenemen en koffie drinken dus
Alle reacties Link kopieren
Wat allis zegt dus!:)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven