Werk & Studie alle pijlers

Zo maar een keertje ziek melden

11-10-2013 11:05 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
I meld me nooit ziek, maar als ik een matige dag heb, werk ik wel eens thuis. Dat is ook heel fijn: lekker de verwarming hoog, flinke pot thee ernaast en typen maar En als ik echt geen zin heb, neem ik een vrije dag. Ook fijn
'Zomaar' ziekmelden is asociaal, en daar is de ziektewet ook niet voor bedoeld. Als je geen zin hebt om te werken neem je maar een dag vrij. Of ontslag, genoeg mensen die dolgraag met je willen ruilen.
asociaal
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens in een situatie gezeten waarin ik het beter wel had kunnen doen. Hadden kaartjes voor een concert aan de andere kant van het land. Ik zat nogal krap in mijn vrije dagen, dus vroeg aan de organisator hoe laat hij verwachtte weer in onze woonplaats te zijn. Dat zou rond 1.00 uur zijn. Oh prima dacht ik, daar hoef ik niet vrij om te nemen. Maar er kwam iemand niet opdagen in de bus, zoekactie op touw gezet, wachten, wachten, wachten.

Daarna vertrokken, gebeurde er onderweg ook nog wat.

Al met al waren we pas om 4.30 uur in mijn woonplaats, maar geen taxi te krijgen, dus moest ook nog naar huis lopen vanaf de plek waar we uitstapten. Ook nog een half uur onderweg.

Ik was al niet fit, en toen de wekker ging om 7.00 uur, kon ik me er echt niet toe zetten om op te staan. Dat ging gewoon niet. Heb toen mijn werk gebeld, de situatie uitgelegd en gevraagd of ik die dag op kon nemen. De volgende dag moest ik bij leidinggevende komen dat ze het niet ok vond om op die manier voor het blok gezet te worden. Het leek mij op dat moment de beste oplossing, maar werd een heel gedoe.

Als ik mij toen ziek had gemeld, was er niets aan de hand geweest (melde me eigenlijk nooit ziek) en had mij dat een hoop gedoe bespaard.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat doe ik niet!, maar ja als ik er niet ben, moet iemand anders ingezet worden.

Of mijn collega's moeten harder lopen.. En dan niet echt ziek zijn zou mij een vervelend gevoel geven.



Zet je er overheen, dan ben je wel moe enzo maar het geeft wel mentaal een beter gevoel
Lullig baudolino, in zo'n situatie heb ik ook wel eens gezeten. Mijn auto was opengebroken 's nachts en die wilde ik de volgende ochtend zsm wegbrengen. Werk gebeld of het goed was dat ik een ochtend vrij op kon nemen (of een uur, of als zij het liever zouden hebben, desnoods de hele dag) en ik kreeg me toch een tirade. Dat ik echt niet hoefde te verwachten dat ik op de dag zelf vrije uren kon opnemen etc.

Terwijl op de dagen dat ik ziek was, of iemand anders, er steevast werd gezegd: geen probleem, we gaan een vervanger regelen vandaag, beterschap ermee!
quote:gelderka schreef op 11 oktober 2013 @ 11:41:

Voor dit soort slappe labbekakken is de regel ingesteld dat de 1e twee dagen ziekte niet betaald worden.De meeste werkgevers waar ik heb gewerkt betaalden gewoon het volledige salaris door vanaf de eerste ziektedag.
quote:nancy29 schreef op 11 oktober 2013 @ 11:05:



Melden jullie je weleens zo maar een keertje/dagje ziek omdat je echt geen zin hebt om te gaan werken?



en



Voelde me aan het begin van de week nogal ziekjes, veel buikpijn gehad maar toch gaan werken.



Je wil dus met terugwerkende kracht ziek zijn?

Muts.
Alle reacties Link kopieren
Zo, jij wordt hier aardig gefileerd!



Nou, ik heb dat wel eens gedaan hoor, toen ik een stuk jonger was, een weinig verantwoordelijke baan had en net samen was met mijn man.....niet uit lamlendigheid maar gewoon uit lust, en óf ik ook de hele dag in bed ben gebleven!
Alle reacties Link kopieren
quote:nancy29 schreef op 11 oktober 2013 @ 11:05:

. Voelde me aan het begin van de week nogal ziekjes, veel buikpijn gehad maar toch gaan werken. erk.



Waarom ben je toen wel gaan werken en wil je morgen niet?

Vind het nogal raar...
Alle reacties Link kopieren
Dat deed ik op de middelbare school sporadisch, maar nu toch niet meer.. edit: niet bij mijn bijbaantje, maar op school bedoel ik dan.
quote:Nouschi schreef op 11 oktober 2013 @ 11:11:

Ik heb het wel eens gedaan, shoot me.Wat ben jij een in en in verdorven persoon zeg. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen het in zijn jonge jaren wel eens gedaan heeft bij een baan(tje) wat je niet serieus nam of op school of zo.



Ik ook wel alleen niet pas na 4 dagen dat ik me ''niet zo lekker'' voelde omdat dat toevallig beter uitkwam want dat idee heb ik hier een beetje omdat het morgen zaterdag is....
Alle reacties Link kopieren
Nope. Never ever. Ik ben een wajonger, die hebben een beroerd imago, ik heb geen zin om dat te bevestigen. Daarnaast ben ik veel te blij dat ik nog een aantal uur kan werken.
Ja, lang geleden in m'n jonge jaren. Meestal vanwege kater, hevige verliefdheid, verslapen of lamlendigheid.
Alle reacties Link kopieren
Viva-vrouwen doen zo iets niet. We gaan ook nooit vreemd. En laten nooit een vriendschap doodbloeden.



Anderen die dat wel doen, zeiken we wel graag af. Dat dan weer wel.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het heel soms op school, maar alleen als ik niets in teamverband hoef te doen die dag. Op werk doe ik het nooit, omdat ik daar echt wel mijn collega's mee heb. Weet je zeker dat ze je niet nodig hebben op werk? Anders kunnen ze je toch beter ontslaan wanneer je er voor niets bent?
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 11 oktober 2013 @ 11:55:

[...]



Wat ben jij een in en in verdorven persoon zeg. Bah.Walchelijk ja.
Ga in therapie!
Je kan sowieso beter een verlofdag opnemen. In de meeste CAO"s zijn wachtdagen vastgelegd, waardoor je de eerste dag/dagen van je ziekte zelf betaald.



Als ik een dag vrij wil, dan neem ik er dus 1 op vanuit mijn verlof.
quote:Vinyl schreef op 11 oktober 2013 @ 11:12:

Verlof nemen dus. Daar heb je toch verlof voor?

daarvan ga je doorgaans op vakantie



heb 't ook wel 'ns gedaan hoor, maar nooit 'gespijbeld' als ik een deadline had, enkel op dagen dat ik wist dat ik toch 90% van de tijd zou zitten internetten voor mezelf
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gewoon thuiswerken als ik geen zin heb. En als ik ECHT geen zin heb, neem ik een keer een vrijdag vrij, dat kost me maar 3 uur.
Alle reacties Link kopieren
En dan noemen sommige mensen sollicitanten lui....Geef mij jouw baan maar. Ik ben niet te lui om te werken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog nooit gedaan. Ik zit nu wel ziek thuis, maar ben dan ook echt ziek.. En dat komt eens in de drie jaar voor, of zo. Nee, ik vind 't een vreemde instelling. Stel dat je nou echt ziek wordt, en dan?
Zou ik niet doen, maar ik voel me dan ook al schuldig als ik me ziek meld en echt ziek ben. Vraag me de hele dag af of ik echt niet had kunnen werken.

Maar dat is het andere uiterste natuurlijk, en als ik ziek ben moeten mijn collega's voor me invallen dus dat helpt niet mee qua schuldgevoel.
Ze moesten mij zowat naar huis dragen omdat ik echt te ziek was om te werken, toch was ik er!

Wat een slappe instelling, TO! Ga je snel staan schamen in een hoekje!! En dat is dan de toekomst van Nederland??? Bah, bah, bah!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven