Werk & Studie alle pijlers

Zo maar een keertje ziek melden

11-10-2013 11:05 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Carenza schreef op 11 oktober 2013 @ 12:36:

Ze moesten mij zowat naar huis dragen omdat ik echt te ziek was om te werken, toch was ik er! Zullen ze blij mee zijn geweest.
Ik bedenk me wel eens , als er weer een griepgolfje door het bedrijf gaat en het allemaal even niet zo leuk is, dat ik het hele jaar en meestal nog veeeeel langer, nog niet ziek geweest ben en het eventueel gewoon zomaar zou kunnen worden ( beetje ziekjes). Geeft enorm veel ruimte voor mijn gevoel en vervolgens doe ik het nooit!

Beetje raar misschien.....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu even ongenuanceerd reageren. Heb ik even zin in.



Ik ben na 12 jaar uit m'n baan gewipt vanwege bezuinigingen door de crisis. Ik stond zomaar op straat terwijl ik heel erg van mijn werk hield. Na veel bloed, zweet en tranen een nieuwe baan gevonden. Met een jaarcontract. Ik loop nu zelfs ziek door op m'n werk omdat ik bang ben om weer mijn baan te verliezen.



Als ik jouw OP lees dan vind ik je een enorm verwend nest. En lui ook.
Ik heb het wel eens gedaan, maar op de één of andere manier zat ik thuis dan toch niet lekker. Liever vraag ik een dagje vrij. Maar zeker als je toch een wachtdag hebt lijkt het me nou ook weer geen halsmisdaad waar je vreselijk over tekeer moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel asociaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bij deze baan niet. Ik heb het bij een andere baan jaren geleden wel eens gedaan dat ik me echt niet lekker voelde, maar ook niet zo beroerd dat ik echt niet had kunnen werken... tsja is een beetje een grijs gebied. En ik heb ook wel eens, ook bij een andere baan, staan werken terwijl ik bij mezelf dacht: verdorie, ik ben eigenlijk hartstikke ziek, ik mag blij zijn als ik voor sluitingstijd niet omgevallen ben.



Maar ik zou voor 'geen zin' me echt nooit ziek melden. Een keer een vrije dag opnemen, gewoon voor de lekker, kan dan weer prima.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik ben ook te vaak echt ziek dus dat kan ik me echt niet veroorloven.
Nee natuurlijk niet. Ik voel me al lullig dat mijn collega's extra hard moeten werken als ik echt ziek ben.. laat staan dat ik alsof doe!
Nee. Daar zou ik mij veel te schuldig over voelen. Mijn werkgever hoeft mijn vrije dag niet te bekostigen. Daar heb ik mijn vrije dagen voor.
Alle reacties Link kopieren
Echt ziek naar het werk gaan vind ik helemaal niet stoer trouwens. Je riskeert fouten te maken en je collega's of klanten aan te steken en daarnaast kun je zelf nog zieker worden door maar door te pezen.
Ga in therapie!
En blijkbaar zijn we gemakkelijk als een ander betaald. Of het nu je werkgever is die moet betalen voor je ziektedag, de smartphone van de werkgever die je in de pot laat vallen, de uitnodiging voor een bruiloft waar je je niet voor afmeldt, het reisje van de pv waar je je op het laatste moment voor afmeldt.



Een aantal voorbeelden die heel gewoon zijn geworden, maar als het jezelf overkomt......
quote:Lady-Voldemort schreef op 11 oktober 2013 @ 12:44:

Ik heb het wel eens gedaan, maar op de één of andere manier zat ik thuis dan toch niet lekker. Liever vraag ik een dagje vrij. Maar zeker als je toch een wachtdag hebt lijkt het me nou ook weer geen halsmisdaad waar je vreselijk over tekeer moet gaan.Haha, nee echt lekker thuiszitten was het nooit. Durfde dan ook niet naar de winkel of de straat op, bang dat IEMAND me zou zien ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat niet onmisbaar is.

Het is morgen zaterdag dus dat sluit de meeste 'ik zit achter een bureau en schrijf stukken tekst' achtige banen uit waar je makkelijk een dag kan thuisblijven als je je deadlines maar haalt.
Ik beken. Heb ik wel eens gedaan. Ik was toen 30 weken zwanger van de eerste en toen werkte ik nog voor een werkgever. Nou ik had die dag gewoon totaal geen zin. Kwam mijn bed niet uit. Alles stond me tegen. Het uur pendelen met de trein. De hele dag naar gezeik luisteren (werkte toen op de hulplijn). Heb toen gewoon afgebeld. En ik had er totaal geen moeite mee. Dus hier ook: shoot me.



Trouwens, sommigen geven aan ziek naar het werk te gaan. Wat is daar het nut van? Ik zie echt totaal niet in waarom mensen ziek naar het werk gaan. Moeten we jullie nu een schouderklopje geven en zeggen: nou goed hoor. Geweldig. Wat een doorzettingsvermogen'.

Ik vind het helemaal niet stoer als mensen ziek naar hun werk gaan. Zeker niet als je daarmee ongewenst ook andere collega's aansteekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 11 oktober 2013 @ 12:36:

Ze moesten mij zowat naar huis dragen omdat ik echt te ziek was om te werken, toch was ik er!



Wat triest dat er weinig mensen zijn als Carenza. Ik werk niet meer door ziekte, en ging net zo ver door als haar.



Die instelling van tegenwoordig, geen zin en dan blijf je lekker thuis. Of vandaag feesten en morgen ziek melden ivm een kater walgelijk. Zo vaak meegemaakt. Andere collega's kunnen zich de hele dag uitsloven terwijl jij aan het genieten bent van een dag afwezig zijn. Als je dan echt een keer ziek bent, wordt er flink geroddeld over je en wordt je niet meer serieus genomen.
quote:dubiootje schreef op 11 oktober 2013 @ 12:53:

Echt ziek naar het werk gaan vind ik helemaal niet stoer trouwens. Je riskeert fouten te maken en je collega's of klanten aan te steken en daarnaast kun je zelf nog zieker worden door maar door te pezen.

Doe eens niet zo flauw.



Ik was een keer op weg naar mijn werk aangereden en mijn arm hing er half af. Mooi dat ik een half uur later gewoon op de vleeswarenafdeling stond hoor. Het bloed spoot eruit, iedereen viel flauw, maar ik stond er wel. Kom daar nog maar eens om. De maatschappij verloedert.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 11 oktober 2013 @ 13:08:

Ik beken. Heb ik wel eens gedaan. Ik was toen 30 weken zwanger van de eerste en toen werkte ik nog voor een werkgever. Nou ik had die dag gewoon totaal geen zin. Kwam mijn bed niet uit. Alles stond me tegen. Het uur pendelen met de trein. De hele dag naar gezeik luisteren (werkte toen op de hulplijn). Heb toen gewoon afgebeld. En ik had er totaal geen moeite mee. Dus hier ook: shoot me.



Trouwens, sommigen geven aan ziek naar het werk te gaan. Wat is daar het nut van? Ik zie echt totaal niet in waarom mensen ziek naar het werk gaan. Moeten we jullie nu een schouderklopje geven en zeggen: nou goed hoor. Geweldig. Wat een doorzettingsvermogen'.

Ik vind het helemaal niet stoer als mensen ziek naar hun werk gaan. Zeker niet als ik dan aangestoken word.



Dit dus.



Zomaar ziek melden doe ik niet, maar als ik erg verkouden ben en de hele dag zit te hoesten en niezen ga ik niet naar mijn werk. Voor je het weet is het hele bedrijf ziek. En je productiviteit is op dat soort dagen ook zeker niet om over naar huis te schrijven en vaak ben je als je een dagje rust neemt ook zo weer beter.



En daar moet ik bij zeggen dat ik ook collega's naar huis stuur wanneer die zich niet lekker voelen. Neem graag een beetje werk van hun over wanneer dat nodig is.



En wanneer je er een dagje mentaal door zit, vind ik ook dat je dat als ziek zijn mag zien. Zolang het niet te vaak voor komt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 11 oktober 2013 @ 12:53:

Echt ziek naar het werk gaan vind ik helemaal niet stoer trouwens. Je riskeert fouten te maken en je collega's of klanten aan te steken en daarnaast kun je zelf nog zieker worden door maar door te pezen.Dat vind ik ook. Ik ben eens gaan werken terwijl ik me ziek voelde en dus ook geen zin had. Ik ging toch. Had nachtdienst en zat te rillen en te snotteren in een stoel. Het was in de psychiatrie, daar kwam je 's nachts alleen in actie als iets gebeurde, bijv agressie. Collega's vroegen mij om de volgende nacht ziek te melden, want als er iets gebeurde zouden ze toch niets aan me hebben. En als ik me ziek zou melden kwam er een ander voor mij in de plaats. Dus heeft het niet altijd zin om ondanks alles te gaan werke.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 11 oktober 2013 @ 13:15:

[...]



Doe eens niet zo flauw.



Ik was een keer op weg naar mijn werk aangereden en mijn arm hing er half af. Mooi dat ik een half uur later gewoon op de vleeswarenafdeling stond hoor. Het bloed spoot eruit, iedereen viel flauw, maar ik stond er wel. Kom daar nog maar eens om. De maatschappij verloedert.Maar dat is anders. Dat ben jij en ik hou van jou en bovendien is een afgerukte arm niet besmettelijk. Wel even goed ontsmetten en opletten dat je niet druipt. Dat vind ik dus absoluut wel kunnen.
Ga in therapie!




En toch gaat de wereld naar de hel in een mandje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 11 oktober 2013 @ 12:36:

Ze moesten mij zowat naar huis dragen omdat ik echt te ziek was om te werken, toch was ik er!

Wat een slappe instelling, TO! Ga je snel staan schamen in een hoekje!! En dat is dan de toekomst van Nederland??? Bah, bah, bah!!!





Dus omdat jij zo dom bent om doodziek op je werk te verschijnen (en mogelijk collega's aan te steken) is de rest van Nederland lui?



Ik heb het wel eens gedaan. In net zo'n situatie als TO, eigenlijk. Met hoofdpijn doorgewerkt, omdat ik wist dat er op die dag écht geen vervanging was, en dan later die week (met lichtere hoofdpijn) thuisblijven. Omdat ik daar dan echt aan toe was en omdat ik met een dagje rust nou eenmaal sneller van m'n hoofdpijn af ben.
Later is nu
quote:dubiootje schreef op 11 oktober 2013 @ 13:19:

[...]





Maar dat is anders. Dat ben jij en ik hou van jou en bovendien is een afgerukte arm niet besmettelijk. Wel even goed ontsmetten en opletten dat je niet druipt. Dat vind ik dus absoluut wel kunnen.Da's juist goed. Daar wordt het uitgestalde vlees alleen nog maar sappiger van. Extra bloed erbij. Hup in de pan.
Alle reacties Link kopieren
quote:arielz schreef op 11 oktober 2013 @ 13:09:

[...]





Wat triest dat er weinig mensen zijn als Carenza. Ik werk niet meer door ziekte, en ging net zo ver door als haar.



Die instelling van tegenwoordig, geen zin en dan blijf je lekker thuis. Of vandaag feesten en morgen ziek melden ivm een kater walgelijk. Zo vaak meegemaakt. Andere collega's kunnen zich de hele dag uitsloven terwijl jij aan het genieten bent van een dag afwezig zijn. Als je dan echt een keer ziek bent, wordt er flink geroddeld over je en wordt je niet meer serieus genomen.En nu zit je ziek thuis. Dat is een risico van doorwerken tot je erbij neervalt. Wie heeft daar baat bij?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 11 oktober 2013 @ 13:21:





En toch gaat de wereld naar de hel in een mandje.Dat wel natuurlijk.
Ga in therapie!
quote:denies89 schreef op 11 oktober 2013 @ 13:16:

[...]





Dit dus.



Zomaar ziek melden doe ik niet, maar als ik erg verkouden ben en de hele dag zit te hoesten en niezen ga ik niet naar mijn werk. Voor je het weet is het hele bedrijf ziek. En je productiviteit is op dat soort dagen ook zeker niet om over naar huis te schrijven en vaak ben je als je een dagje rust neemt ook zo weer beter.

Ben 't helemaal met je eens, alleen zul je je er ofwel overheen zetten en toch gaan als je wachtdagen hebt, ofwel blijf je nog lekker de rest van de week uitzieken om die wachtdagen weer te compenseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven