Werk & Studie alle pijlers

Zo maar een keertje ziek melden

11-10-2013 11:05 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Als zelfstandige (niet werken is geen inkomen, en bij ziekte werk je dus zo lang mogelijk door) kan ik vrij slecht tegen zo'n asociale instelling.

Ook als het de avond daarvoor laat is geworden door wat voor reden dan ook pffff.... Kom op zeg: s'avonds een vrouw (vent), s'ochtends een vrouw (vent)!!! Schop onder je kont zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:arielz schreef op 11 oktober 2013 @ 13:09:

[...]





Wat triest dat er weinig mensen zijn als Carenza. Ik werk niet meer door ziekte, en ging net zo ver door als haar.



Die instelling van tegenwoordig, geen zin en dan blijf je lekker thuis. Of vandaag feesten en morgen ziek melden ivm een kater walgelijk. Zo vaak meegemaakt. Andere collega's kunnen zich de hele dag uitsloven terwijl jij aan het genieten bent van een dag afwezig zijn. Als je dan echt een keer ziek bent, wordt er flink geroddeld over je en wordt je niet meer serieus genomen.



Jij werkt niet meer door ziekte, maar werkte wel ziek door?

Bijzonder



Ik werk ook ondanks chronische ziekte. Nounou, poepoe. Knap hoor.



Hier noemen ook veel mensen "mijn collega's moeten dan harder werken" Als ik op mijn huidige werkplek niet aanwezig ben, is er niemand die dat voor me opvangt. Niemand die een stapje harder moet doen en niemand die me een dagje mist. Op mijn vorige werkplek moesten óf mijn collega's voor me opvangen óf er moest iemand gebeld worden ter vervanging. Dan werkte ik toch sneller een dagje door.



toch, doordat ik inderdaad die chronische ziekte heb, neem ik verlof wanneer ik geen zin heb, maar liefst werk ik wel door, omdat ik niet zo ruim meer in m'n verlofdagen zit. Vrij nemen, omdat je niet ziek genoeg bent, maar het toch even niet ziet zitten, kost een hoop uren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:denies89 schreef op 11 oktober 2013 @ 13:16:

[...]



En wanneer je er een dagje mentaal door zit, vind ik ook dat je dat als ziek zijn mag zien. Zolang het niet te vaak voor komt natuurlijk.Ik zou me anders nog oneindig veel ellendiger voelen als ik thuis zou zitten in mijn badjas en met mijn kopje thee en een romcom, terwijl ik weet dat mijn collega's nu geen tijd hebben om te eten, alles in de shit draait en ze al mijn collega's aan het bellen zijn op hun vrije dag of ze misschien een paar uurtje kunnen komen werken omdat ik ziek ben.
Ik ben door mijn chronische ziekte veel vatbaarder voor andere ziektes trouwens. Wanneer iemand 2 of 3 dagen erg verkouden is en mij aansteekt, ben ik gelijk een week tot anderhalve week zwaar verkouden. Waarbij ik dan ook echt 2 tot 3 dagen niet inzetbaar ben.



Maar gelukkig werk ik nu voor mezelf en als het niet meer gaat, dan gaat het niet. Jammer dan. De volgende dag hou ik ook een rustdag.
Alle reacties Link kopieren
Goh, iedereen is hier wel roomser dan de Paus... zelf heb ik me wel eens ziek gemeld terwijl ik me in de loop van de dag dan weer wat beter voelde. En nee, ik ging dan niet alsnog werken maar had er wel een rotgevoel bij.

Nu zit ik thuis na behandeld te zijn voor borstkanker; heb geen baan meer en zou heel graag weer een baan willen hebben/aankunnen.

En gaan werken terwijl je echt ziek bent (griep) vind ik helemaal niet tof, want inderdaad steek je alleen maar anderen aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 11 oktober 2013 @ 12:53:

Echt ziek naar het werk gaan vind ik helemaal niet stoer trouwens. Je riskeert fouten te maken en je collega's of klanten aan te steken en daarnaast kun je zelf nog zieker worden door maar door te pezen.



Plus één.



Dit wordt meestal gedaan door mensen die hun grenzen niet goed kunnen aangeven en vinden dat je je niet moet aanstellen, ook al heb je 40 graden koorts
I am surrounded by morons
Ik denk dat veel mensen dit wel doen, maar daar natuurlijk nooit eerlijk voor uitkomen!
quote:dolfje schreef op 11 oktober 2013 @ 11:59:

Ik denk dat iedereen het in zijn jonge jaren wel eens gedaan heeft bij een baan(tje) wat je niet serieus nam of op school of zo.Nee hoor.
quote:wappie82 schreef op 11 oktober 2013 @ 13:50:

Ik denk dat veel mensen dit wel doen, maar daar natuurlijk nooit eerlijk voor uitkomen!Zoals de waard is...?
Ik heb me weleens ziek gemeld waarvan ik later op de dag dacht "was dat nou echt nodig?"

Dan had ik 's ochtends hoofdpijn door een slechte nacht ofzo, of voelde ik me gewoon niet helemaal fit, maar echt ziek was ik dan blijkbaar niet. En daar voelde ik me dan wel schuldig over.

Maar ik geloof zeker wel dat er veel mensen zijn die het makkelijker vinden om zich ziek te melden dan verlof op te nemen voor die ene dag, want die verlofdag hou je dan lekker tegoed.

Mensen gaan dat echt niet eerlijk toegeven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me wel eens ziek gemeld terwijl ik niet ziek was.



Die avond laat gehoord dat mijn opa in kritieke toestand was opgenomen in het ziekenhuis. Dus 's nachts erg slecht geslapen, knallende koppijn in de ochtend en emotioneel labiel en dus geen zin om blij in Disneyland te staan waar ik toen werkte.

Voelde me daar ook niet echt schuldig over.



Maar me ziek melden omdat ik geen zin heb, nee dat zou ik niet doen.



Werk nu ook voor mezelf, dus dat zou wat worden als ik geen zin had..
Alle reacties Link kopieren
Pfff

Ik ga me straks ziek melden omdat mijn kindje bij 9 wk in mijn buik ik overleden.

Daar voel ik me al schuldig over!

Nog nooit ziek gemeld als niet nodig was. Dan maak me maar zin!
Al die mensen die maar door werken terwijl ze ziek zijn, zijn uiteindelijk ook de mensen die met een burn-out komen. Heb ik al een paar keer meegemaakt. Tja, en dan ben je voor je collega's natuurlijk helemaal niet meer nuttig.
quote:MilaDila schreef op 11 oktober 2013 @ 12:57:

[...]





Haha, nee echt lekker thuiszitten was het nooit. Durfde dan ook niet naar de winkel of de straat op, bang dat IEMAND me zou zien ;)Hiervoor zou een burka een reuze uitkomst zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 11 oktober 2013 @ 13:27:

[...]

Jij werkt niet meer door ziekte, maar werkte wel ziek door?

Bijzonder Nou wat bijzonder dat ik me alleen ziek meldde voor als ik griep had. Ik moest uiteindelijk pt werken door mijn chron.ziekte vanaf dat moment heb ik nooit meer een uurtje verlof mogen opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook nooit voor niks ziek gemeld. Verder heb ik het geluk om vrijwel nooit echt ziek te zijn.Heel soms schoot het wel eens door mijn hoofd als er weer een gripegolfje door het bedrijf ging, of die ene collega zich weer ziek meldde, om ook eens 'lekker' een dagje niet te komen. Immers, veel anderen hebben ook een paar keer per jaar zo'n dagje thuis. Totdat ik tijdens mijn zwangerschap tien weken lang zo misselijk was dat ik echt maar 50% kon werken (met moeite). Toen besefte ik me dat ziek thuis zijn helemaal niet lekker is. Sindsdien voel ik me alleen maar gezegend dat ik me niet ziek hoef te melden.



In het geval van to zou ik gewoon een vrije dag opnemen. Als dat niet kan plan je er vast een voor volgende week ergens, dat scheelt ook al. Ziek melden omdat je geen zin hebt vind ik echt not done eerlijk gezegd...
Alle reacties Link kopieren
quote:enya29 schreef op 11 oktober 2013 @ 14:18:

Pfff

Ik ga me straks ziek melden omdat mijn kindje bij 9 wk in mijn buik ik overleden.

Daar voel ik me al schuldig over!

Nog nooit ziek gemeld als niet nodig was. Dan maak me maar zin!
quote:enya29 schreef op 11 oktober 2013 @ 14:18:

Pfff

Ik ga me straks ziek melden omdat mijn kindje bij 9 wk in mijn buik ik overleden.

Daar voel ik me al schuldig over!

Nog nooit ziek gemeld als niet nodig was. Dan maak me maar zin!

Waarom voel je je daar schuldig over?



Ik ben vaak genoeg 'ziek' geweest hoor. Ga ik niet moeilijk over doen. Gewoon lekker spijbelen. En als ik dan lekker in bed of op de bank lag met een dekentje en de katten vond ik het heerlijk. Niks geen schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook nooit ziek maar maandag moet ik wel ziek melden omdat het bedrijf nog steeds geen salaris heeft gestort.

Ik heb geen geld meer voor het openbaar vervoer. En wanneer we weer salaris krijgen wist het bedrijf niet dus ja dan kan ik niet komen. En ga ook niet voor niks werken. En ik niet alleen maar vele collegaas gaan zich ziek melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:borderwalk schreef op 11 oktober 2013 @ 13:30:

[...]





Ik zou me anders nog oneindig veel ellendiger voelen als ik thuis zou zitten in mijn badjas en met mijn kopje thee en een romcom, terwijl ik weet dat mijn collega's nu geen tijd hebben om te eten, alles in de shit draait en ze al mijn collega's aan het bellen zijn op hun vrije dag of ze misschien een paar uurtje kunnen komen werken omdat ik ziek ben.



ik denk ook dat het met je werk te maken heeft. Ik zit op kantoor en de meeste dingen kunnen ook nog een dagje extra wachten en hoeven niet door collega's op gevangen te worden. De meeste dingen moet ik gewoon zelf de dag erna weer oppakken.



En als jij je inderdaad erger voelt wanneer je thuis zit, zit je er naar mijn idee nog niet mentaal doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het er aan ligt. Heb je een beroep waarbij je erg klantvriendelijk moet zijn of erg veel geduld dan kan ik me voorstellen dat je je eens ziek meld als je een dag erg beroerd in je vel zit. Op kantoor lijkt me dat niet zo'n probleem maar als je echt je dag niet hebt en je moet vriendelijk blijven bij een demente bejaarde of autistische kinderen dan kun je je beter ziekmelden.

Laatst vond ik dat van de leerkracht van mijn zoon. Totaal geen geduld, erg kortaf en dus een overstuur kind. Meld je dan ziek zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me alleen af TO hoe je nu al weet dat je morgen geen zin hebt. Dat klinkt meer als spijbelen. Wakker worden en echt down zijn en de puf niet hebben om je aan te kleden vind ik wat anders. Maar het nu al weten.......
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 11 oktober 2013 @ 12:36:

Ze moesten mij zowat naar huis dragen omdat ik echt te ziek was om te werken, toch was ik er!

Wat een slappe instelling, TO! Ga je snel staan schamen in een hoekje!! En dat is dan de toekomst van Nederland??? Bah, bah, bah!!!





En dat vind ik nou juist echt heel irritant. Als je ziek bent, ben je ziek en blijf je thuis. En dan ga je niet ziek ( en soms ook heel zielig, zuchten, steunen, kreunen) op je werk zitten. Daar hebben je collega's nl ook last van!



Ik heb me nog nooit ziekgemeld omdat ik geen zin had. Als mn wekker gaat heb ik nl nooit zin om eruit te gaan. Uiteindelijk wel om te werken, maar mn bed ligt nog zo lekker om 6 uur. Dus dan zou ik me elke dag wel ziek kunnen melden.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet het niet uitmaken of je wel/niet gemist kan worden, wel/niet verantwoordelijk werk hebt, enz. Ziek is ziek, niet ziek is vrije dag. Door dit soort meldingen zijn er tegenwoordig afspraken in CAO's met betrekking tot wachtdagen, 70% loonuitbetaling (weet het precieze percentage niet) bij arbeidsongeschiktheid, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven