Werk & Studie alle pijlers

Zo maar een keertje ziek melden

11-10-2013 11:05 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Nooit gedaan. Als schoolkind misschien. Maar nu ben ik volwassen!
Heb ik ook wel eens gedaan, en geloof mij nou de grootse bek hier dat je dan walgelijk zou zijn of hoe het dan ook geformuleerd is, zijn vaak diegene die het zelf echt wel eens geflikt hebben!



En vrijwillig werkeloos zijn is zo niet waar, dan ga je maar vrijwillig aan de slag!



Shoot me too!
Alle reacties Link kopieren
quote:Max.Daffie schreef op 11 oktober 2013 @ 16:08:

Volgens mij moet het niet uitmaken of je wel/niet gemist kan worden, wel/niet verantwoordelijk werk hebt, enz. Ziek is ziek, niet ziek is vrije dag. Door dit soort meldingen zijn er tegenwoordig afspraken in CAO's met betrekking tot wachtdagen, 70% loonuitbetaling (weet het precieze percentage niet) bij arbeidsongeschiktheid, enz.



Want mensen melden zich ook wel eens een dagje arbeidsongeschikt als ze geen zin hebben?



Overigens heb ik doorgewerkt tot mijn bevalling begon. Wie biedt er meer?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik formulier me waarschijnlijk niet duidelijk...ik bedoel dus dat als je je ziek gemeld hebt dat je dan bij sommige werkgevers 70% loon krijgt doorbetaald ipv 100%.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 11 oktober 2013 @ 16:25:

[...]





Want mensen melden zich ook wel eens een dagje arbeidsongeschikt als ze geen zin hebben?



Overigens heb ik doorgewerkt tot mijn bevalling begon. Wie biedt er meer?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens wel eens heb gehad is dat ik eigenlijk hartstikke ziek was, maar toch ging en hoopte dat iemand het wel zou zien n me naar huis zou sturen als daar ruimte voor was.



Dom, want dat gebeurde niet, ik was hartstikke beroerd en kon daarna nog net mijn bed halen voordat ik instortte. Dat is dus 1 keer maar nooit weer: geen zin is niet ziek, echt ziek is echt ziek. Zo simpel is het.



Nemen jullie trouwens wel eens een vrije dag op voor 'geen zin'? Mijn vrije dagen zijn me veel te kostbaar, een dagje geen zin is zo voorbij.
quote:Fiorah schreef op 11 oktober 2013 @ 17:33:

Wat ik trouwens wel eens heb gehad is dat ik eigenlijk hartstikke ziek was, maar toch ging en hoopte dat iemand het wel zou zien n me naar huis zou sturen als daar ruimte voor was.



Dom, want dat gebeurde niet...Nee tuurlijk gebeurt dat niet. Je voelde je namelijk blijkbaar goed genoeg om naar je werk te gaan (zo denken zij)
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 11 oktober 2013 @ 17:48:

[...]



Nee tuurlijk gebeurt dat niet. Je voelde je namelijk blijkbaar goed genoeg om naar je werk te gaan (zo denken zij)Waarschijnlijk denken ze ook: ik ben je moeder niet, je kan zelf wel bepalen wanneer je ziek bent en wanneer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Max.Daffie schreef op 11 oktober 2013 @ 16:08:

Volgens mij moet het niet uitmaken of je wel/niet gemist kan worden, wel/niet verantwoordelijk werk hebt, enz. Ziek is ziek, niet ziek is vrije dag. Door dit soort meldingen zijn er tegenwoordig afspraken in CAO's met betrekking tot wachtdagen, 70% loonuitbetaling (weet het precieze percentage niet) bij arbeidsongeschiktheid, enz.Ik heb bij een werkgever, en bij uitzendbanen zelfs gehad dat je 1 of 2wachtdagen had. Niet fijn als je in je eentje woont. Gevolg dat je je juist te lang doorblijft werken en je langer ziek bent.
Eh, nee. School sla ik wel eenns over maar werk niet.
Toen ik 15 was en werkte als caissière heb ik me wel eens 'zomaar' ziek gemeld. Maar daarna nooit meer. Ik vind echt niet dat ik dat kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh come on! Geen zin! Ziekjes! Niet onmisbaar... Hier word ik pas ziek van. Wat een flutinstelling. Realiseer je je dat er veel mensen zijn die zouden wensen dat ze een baan hadden?

Nee, ik niet. Ik heb een (drukke) baan en ben ik al die jaren nog nooit ziek gemeld. En ja, tuurlijk had ik ook wel eens geen zin of voelde ik me verrot. Maar ziek ben je als je lijf zich binnenstebuiten keert en je je bed daardoor njet uit kunt. Get over it en ga aan t werk...
Alle reacties Link kopieren
Ziek melden als je niet ziek bent.

Wat klopt er niet aan die zin?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het wel eens gedaan bij een onbetaalde stage en het ging om een ochtend. Het regende zo keihard, ik had geen zin en het was koud dat ik me ziek heb gebeld en lekker verder ben gaan slapen. Het was een soort snuffelstage, niet voor een opleiding of iets.



En ik heb een hele lastige werkgever gehad, die wilde me geen 3 uur vrijgeven een maand van te voren (terwijl ik niet onmisbaar was) om naar een evenement te kunnen omdat het mogelijk was dat er iemand ziek zou zijn en ik dus wel onmisbaar zou zijn. Belachelijke reden. Om die reden heb ik me op mijn laatste werkdag ziekgemeld daar omdat mijn amandelen geknipt moesten worden en ik bang was dat ik daar geen vrij voor zou krijgen. Dacht, tis mn laatste dag, jammer dan!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik begrijp het wel, maar zou dit inderdaad nooit doen omdat ik bang zou zijn dat ik de volgende week echt ziek zou worden en me dan niet meer ziek zou durven melden..



Op mijn werk gebeurt het overigens aan de lopende band dat men ziek is, maar wel allemaal leuke dingen kan doen en hier op facebook uitgebreid verslag van doet..
Alle reacties Link kopieren
Wat een verantwoorde reacties hier allemaal zeg.



Ik heb het wel eens gedaan. Niet als ik totaal nergens last van had, maar wel als ik al dagen liep te snotteren, vervolgens een slechte nacht had en door het één of ander ook nog eens slecht in mijn vel zat. Dus ik voelde me dan echt niet top, maar was ook niet zo ziek dat ik feitelijk gezien niet in staat was om te gaan werken.



Máár: dat deed ik níet toen ik weekenddiensten draaide in de zorg, want dan moest een ander ervoor opdraaien en dat gaat me echt te ver!



En verder ben ik ook meermaals op het werk verschenen als ik wel echt ziek was, met koorts en al, zo erg dat ik zelfs dat collega's me vroegen of ik niet eens naar huis moest gaan. Dus dat compenseert voor elkaar denk ik dan maar
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op school zat heb ik het wel eens gedaan, maar nu ik werk ga ik me natuurlijk niet zomaar ziek melden. Ik voel me al lullig genoeg als ik me ziek moet melden als ik me ECHT niet lekker voel.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 11 oktober 2013 @ 17:50:

[...]





Waarschijnlijk denken ze ook: ik ben je moeder niet, je kan zelf wel bepalen wanneer je ziek bent en wanneer niet.Gaat dat op jouw werk zo? Waar ik werk houden we elkaar echt wel in de gaten en als er gezien wordt dat iemand er beroerd bij loopt, benoemen we dat naar elkaar. En als iemand er uit zó beroerd uit ziet dat het lijkt alsof 'ie elk moment kan instorten, wordt hem toch echt wel door collega's gesommeerd naar huis te gaan en aan zichzelf te denken. Werkdruk of niet.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 11 oktober 2013 @ 14:24:

Al die mensen die maar door werken terwijl ze ziek zijn, zijn uiteindelijk ook de mensen die met een burn-out komen. Heb ik al een paar keer meegemaakt. Tja, en dan ben je voor je collega's natuurlijk helemaal niet meer nuttig.





En niemand die "dankjewel dat je jezelf kapot hebt gewerkt" zal zeggen.



Ik zal me nooit zomaar ziek melden. Ook niet als ik geen zin heb. Maar doorgaan terwijl ik wél ziek ben? Nooit meer!



Ik heb mijn lesje wel geleerd en er levenslange gevolgen aan over gehouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 11 oktober 2013 @ 21:35:

[...]

Gaat dat op jouw werk zo? Waar ik werk houden we elkaar echt wel in de gaten en als er gezien wordt dat iemand er beroerd bij loopt, benoemen we dat naar elkaar. En als iemand er uit zó beroerd uit ziet dat het lijkt alsof 'ie elk moment kan instorten, wordt hem toch echt wel door collega's gesommeerd naar huis te gaan en aan zichzelf te denken. Werkdruk of niet.



Wij houden elkaar niet in de gaten, nee. Ik heb wel eens - en daar was ik niet de enige in - iemand geadviseerd om naar huis te gaan. Maar ze wilde niet. Nou ja, we zijn allemaal volwassenen. Uiteraard ook aangeboden om haar werk af te maken. Zo hebben anderen mijn werk ook afgemaakt toen ik weg moest om te bevallen (dat was namelijk geen geintje ).

Overigens zijn er ook wel mensen bij ons die 'een dagje thuis gaan werken' als ze een zware borrel hebben gehad . Ik heb dat nog nooit gedaan, zo'n zuiplap ben ik nou ook weer niet, maar er wordt alleen maar om gelachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Houston77007 schreef op 11 oktober 2013 @ 12:16:

Viva-vrouwen doen zo iets niet. We gaan ook nooit vreemd. En laten nooit een vriendschap doodbloeden.



Anderen die dat wel doen, zeiken we wel graag af. Dat dan weer wel.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Laten we het anders stellen.. zomaar ziek melden omdat iemand uitsluitend geen zin heeft zullen niet heel veel mensen doen, maar elk pijntje aangrijpen als reden om niet te gaan werken, is een ander verhaal..
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet in mijn huidige baan.

Wel eens bij een bijbaantje.



Maar in mijn huidige baan voel ik me te verantwoordelijk, en zou ik me schuldig voelen als ik me 'voor niks' ziek meld. Dan lig ik niet lekker in mijn bed en heb ik nog niet genoten van mijn 'zieke dag'.
Alle reacties Link kopieren
quote:wappie82 schreef op 11 oktober 2013 @ 13:59:

Ik heb me weleens ziek gemeld waarvan ik later op de dag dacht "was dat nou echt nodig?"

Dan had ik 's ochtends hoofdpijn door een slechte nacht ofzo, of voelde ik me gewoon niet helemaal fit, maar echt ziek was ik dan blijkbaar niet. En daar voelde ik me dan wel schuldig over.

Maar ik geloof zeker wel dat er veel mensen zijn die het makkelijker vinden om zich ziek te melden dan verlof op te nemen voor die ene dag, want die verlofdag hou je dan lekker tegoed.

Mensen gaan dat echt niet eerlijk toegeven!



Maar hoezo is 's ochtends hoofdpijn' niet ziek dan?



Ik meld me dus júist ziek met 's ochtends hoofdpijn. En bij de ene baan meld ik me dan sneller ziek dan bij de andere baan. Ik heb nl. eens een hele morgen werk (rekenwerk) over moeten doen, omdat ik met hoofdpijn dus kennelijk niet kan rekenen (16x0=16 maakte ik ervan ) Ook als ik voor de klas zou staan, zou ik dan niet kunnen werken. Een artikel schrijven lukt ook niet, ik kijk doelloos naar het scherm. Telefoon opnemen gaat best, als ik maar niet al te veel boze klanten had.
Later is nu
Ik heb me dit jaar voor het eerst sinds jaren een keer ziekgemeld. Was al een tijdje wat griepig, en moest toen een keer met de trein naar een vergadering. De afwisseling warme auto, koud perron, warme trein viel niet zo goed, dus daar ging ik tegen de vlakte. Ik belde vervolgens naar mijn leidinggevende dat ik ziek naar huis ging, waarop ze antwoordde dat ze me voor een dagje niet ziek zou melden (teveel gedoe), maar dat ik maar moest laten weten als ik dacht dat het langer ging duren.

Overigens heb ik helemaal niet zo'n sterk gestel, maar sinds het nieuwe werken blijf ik gewoon thuis als ik me wat gammel voel (behalve als ik een afspraak heb staan). En soms doe ik op zo'n thuiswerkdag dus helemaal niets, gewoon beetje hangen en zorgen dat ik er de rest van de week weer tegen kan. Ik ben zooo blij dat ik geen baan meer heb die alle dagen aanwezigheid vereist.

Het verbaast me wel een beetje hier, alle reacties die TO afbranden. Ik hoorde laatst gegevens van een onderzoek waaruit bleek dat 70% van de ziekmeldingen niet om lichamelijke aandoeningen zouden gaan. De rest is overspannenheid, schoolziek o.i.d. Nu lijkt dat me wat overdreven, maar ik geloof heus dat er wel mensen zijn die zich vanwege een 'niet zo lekker en volgens mij heb ik een kriebeltje in mijn neus' ziek melden. Heb ik zelf ook wel eens gedaan toen ik een kutbaan had

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven