Werk & Studie alle pijlers

Zorgkosten vergoed door werkgever

13-01-2017 15:33 60 berichten
Heeft er iemand hier ervaring met het vergoeden van zorgkosten door de werkgever? Ik moet dit jaar een dure medische behandeling ondergaan (niet cosmetisch maar voor een langdurige chronische slopende ziekte) die niet door de zorgverzerkering wordt vergoed. Ik ben inmiddels bij 3 artsen geweest die me allemaal een bepaalde, kostbare behandeling aanraden.



Omdat ik de kosten niet allemaal zelf kan dragen wil ik sparen en een lening afsluiten maar ik ben ook van plan om mijn werkgever te vragen om een financiele bijdrage. Hij krijgt er immers een gezondere werknemer voor terug. Heeft iemand hier dit ook al eens geprobeerd en wat was de uitkomst?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar wel benieuwd of je werkgever het gaat doen!

Ik moet wel zeggen dat ik als ik werkgever was toch m'n twijfels zou hebben, waarom vergoedt een zorgverzekering de behandeling niet?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik zal laatst dat er in mijn cao zo'n bepaling is opgenomen, maar ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt.



Staat er iets over in jullie cao? Zijn er precedenten bij je werkgever? Zie jij jezelf nog jaren en jaren bij deze werkgever werken?
Alle reacties Link kopieren
Meen je dit nu serieus?

Ik zou als werkgever onder de tafel liggen na zo'n vraag.



Als jij je werk niet (goed) kan doen, zijn er voor jouw 100 anderen die dat wel kunnen en die me geen geld kosten
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in het bedrijf is dit twee of drie keer gedaan. Overigens een groot en financieel gezond bedrijf, dus er was ook mogelijkheid toe.

Er is toen met een actie geld opgehaald onder het personeel (vrijwillig) en het bedrijf heeft ook een deel aangevuld.

Weet alleen niet om welke bedragen dat ging. Maar ik denk dat je zeker een poging kunt wagen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 13 januari 2017 @ 15:36:

Meen je dit nu serieus?

Ik zou als werkgever onder de tafel liggen na zo'n vraag.



Als jij je werk niet (goed) kan doen, zijn er voor jouw 100 anderen die dat wel kunnen en die me geen geld kostenGelukkig is niet elke werkgever zo.........
Oh dear, how sad, never mind.
Weet je werkgever überhaupt dat je ziek bent? Kun je uiteenzetten wat voor werknemer je nu voor hem bent en hoe dat verbetert als je de operatie hebt ondergaan?
Alle reacties Link kopieren
Even ter aanvulling, die actie is toen wel in de publiciteit gekomen. Dus was voor het bedrijf ook interessant om te doen, goed voor het imago zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
maar je kunt nu wel werken?

Zijn je klachten werkgerelateerd?



(check ook eens of je de zorgkosten kunt aftrekken van de belasting, scheelt ook weer)
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 13 januari 2017 @ 15:36:

Meen je dit nu serieus?

Ik zou als werkgever onder de tafel liggen na zo'n vraag.



Als jij je werk niet (goed) kan doen, zijn er voor jouw 100 anderen die dat wel kunnen en die me geen geld kostenje kunt niet zomaar van een medewerker af hoor, en als ze ziek is, wordt het helemaal drama
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 januari 2017 @ 15:41:

[...]



je kunt niet zomaar van een medewerker af hoor, en als ze ziek is, wordt het helemaal drama

Nee dat weet ik.

Maar blijkbaar voldoet ze nu ook als werknemer.

Dus ik zie de winst voor de werkgever niet om duizenden euro's te besteden aan die werknemer.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 13 januari 2017 @ 15:50:

[...]



Nee dat weet ik.

Maar blijkbaar voldoet ze nu ook als werknemer.

Dus ik zie de winst voor de werkgever niet om duizenden euro's te besteden aan die werknemer.vandaar mijn vraag of het bijvoorbeeld werkgerelateerde klachten zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 13 januari 2017 @ 15:50:

[...]



Nee dat weet ik.

Maar blijkbaar voldoet ze nu ook als werknemer.

Dus ik zie de winst voor de werkgever niet om duizenden euro's te besteden aan die werknemer.Als zij daardoor gunstig in de publiciteit komen, hebben ze daar soms best oren naar. Je moet het interessant voor ze maken.
Waarom wordt het niet vergoed? Is het iets experimenteels? Ik kan me voorstellen dat wg het dan niet zal doen.
Alle reacties Link kopieren
Heel bijzonder, ben je misschien ambtenaar?



Hier een kennis die op een ministerie werkt kreeg maanden lang betaald! verlof toen zijn vrouw ziek was.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om lipoedeem?
quote:lilalinda schreef op 13 januari 2017 @ 15:41:

[...]



je kunt niet zomaar van een medewerker af hoor, en als ze ziek is, wordt het helemaal dramaDaarvoor heb je payrolling.
Een vraagje @Nutmeg: wat kost je behandeling? Praten we over 3000 euro of 30.000 euro?



Bij ons op het werk is er een solidariteitsfonds, soort lief- en leedpot, met inhouding op je salaris. Daaruit worden ook uitkeringen gedaan aan medewerkers in dit soort gevallen. Alleen zijn de uitkeringen nooit hoger dan pak'm beet 150 euro.
Als werkgever zou ik als eerste vragen waarom de zorgverzekering deze behandeling niet vergoedt. Vaak is dat namelijk een indicatie dat de behandeling niet voldoende bewezen is als zinvol (niet wetenschappelijk onderlegd).

Verder zou ik willen weten in hoeverre deze ziekte jou nu, maar vooral ook in de toekomst, beperkt in je werkzaamheden, en of ik je daar niet op andere manieren in kan ondersteunen.

Tot slot zou ik als werkgever informeren bij mijn verzekering of zij een gedeelte hiervan willen vergoeden, zeker als je toekomstperspectief langdurig ziekteverzuim lijkt te 'beloven.'
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 13 januari 2017 @ 15:36:

Meen je dit nu serieus?

Ik zou als werkgever onder de tafel liggen na zo'n vraag.



Als jij je werk niet (goed) kan doen, zijn er voor jouw 100 anderen die dat wel kunnen en die me geen geld kostenJe werknemer vertelt dat ze een chronische slopende ziekte heeft en jij ligt onder tafel van het lachen. Hoe denk je dat deze reactie op TO overkomt? Een beetje meer empathie mag ook wel.
Ik vind hier dingen van.
quote:granny71 schreef op 13 januari 2017 @ 15:36:

Meen je dit nu serieus?

Ik zou als werkgever onder de tafel liggen na zo'n vraag.



Als jij je werk niet (goed) kan doen, zijn er voor jouw 100 anderen die dat wel kunnen en die me geen geld kostenDie laatste opmerking maakt me oprecht verdrietig. Ik hoop toch dat niet alle werkgevers zo denken.
Alle reacties Link kopieren
Marana, dat is niet altijd zo. De zorg is zo uitgekleed dat ook medische ingrepen die niet experimenteel zijn niet altijd worden vergoed. Dat komt omdat de regels nu zo strak zijn dat uitzonderingen niet meer mogelijk zijn. Zo wordt noodzakelijke plastische chirurgie enkel nog vergoed bij vastgelegde oorzaken zoals een ongeluk, kanker ofzo, maar als je met een verminking geboren bent heb je vaak pech gehad, al is het resultaat (en de last die je ervan hebt) hetzelfde.

Ik weet dat ingrijpen in de zorg noodzakelijk was, maar er moet wat meer balans komen.
Alle reacties Link kopieren
Wordt de behandeling ook niet via een aanvullende zorgverzekering vergoed?

Je zou dus kunnen kijken welke maatschappij het via een aanvullende verzekering vergoed.
Werkgever van mijn vriend vergoedt medische kosten en letselschade als hij een werk gerelateerde ziekte/ongeval krijgt. Weinig kans dus dat je werkgever het zomaar vergoedt.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 13 januari 2017 @ 15:36:

Meen je dit nu serieus?

Ik zou als werkgever onder de tafel liggen na zo'n vraag.



Als jij je werk niet (goed) kan doen, zijn er voor jouw 100 anderen die dat wel kunnen en die me geen geld kostenAmerika lijkt me het land voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven