Werk & Studie alle pijlers

Zorgkosten vergoed door werkgever

13-01-2017 15:33 60 berichten
Heeft er iemand hier ervaring met het vergoeden van zorgkosten door de werkgever? Ik moet dit jaar een dure medische behandeling ondergaan (niet cosmetisch maar voor een langdurige chronische slopende ziekte) die niet door de zorgverzerkering wordt vergoed. Ik ben inmiddels bij 3 artsen geweest die me allemaal een bepaalde, kostbare behandeling aanraden.



Omdat ik de kosten niet allemaal zelf kan dragen wil ik sparen en een lening afsluiten maar ik ben ook van plan om mijn werkgever te vragen om een financiele bijdrage. Hij krijgt er immers een gezondere werknemer voor terug. Heeft iemand hier dit ook al eens geprobeerd en wat was de uitkomst?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar wel benieuwd of je werkgever het gaat doen!

Ik moet wel zeggen dat ik als ik werkgever was toch m'n twijfels zou hebben, waarom vergoedt een zorgverzekering de behandeling niet?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik zal laatst dat er in mijn cao zo'n bepaling is opgenomen, maar ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt.



Staat er iets over in jullie cao? Zijn er precedenten bij je werkgever? Zie jij jezelf nog jaren en jaren bij deze werkgever werken?
Alle reacties Link kopieren
Meen je dit nu serieus?

Ik zou als werkgever onder de tafel liggen na zo'n vraag.



Als jij je werk niet (goed) kan doen, zijn er voor jouw 100 anderen die dat wel kunnen en die me geen geld kosten
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in het bedrijf is dit twee of drie keer gedaan. Overigens een groot en financieel gezond bedrijf, dus er was ook mogelijkheid toe.

Er is toen met een actie geld opgehaald onder het personeel (vrijwillig) en het bedrijf heeft ook een deel aangevuld.

Weet alleen niet om welke bedragen dat ging. Maar ik denk dat je zeker een poging kunt wagen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 13 januari 2017 @ 15:36:

Meen je dit nu serieus?