Werk & Studie alle pijlers

Zwanger aangenomen worden.

29-01-2017 13:58 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar positieve verhalen!



Ik ben namelijk zelf in verwachting, met dit kindje erbij is ons gezin compleet. (dat weet ik heel zeker )

Al jaren vind ik mijn huidige werk niet meer zo heel leuk. Ik ga ook niet met tegenzin, maar ben wel toe aan wat nieuws.



Maar goed, omdat ik een kinderwens had en dergelijke, heb ik de stap naar een andere baan nog niet gemaakt, omdat de zekerheid van een vast contract even voor ging.

Nu moet ik bijna bevallen en heb er al wat motivatiebrieven uit gedaan. (Het kriebelt nu wel heel erg, voor mijn gevoel kan het nu!)

Daarin eerlijk vermeld zwanger te zijn, dus niet per direct beschikbaar. Maar ik heb zoiets van, wie niet waagt wie niet wint.



Ik zal het zo leuk vinden om ervaringsverhalen te horen!
Ik ken een paar vrouwen in mijn directe omgeving die zijn aangenomen, terwijl ze zichtbaar zwanger waren. Het kan dus zeker.
Alle reacties Link kopieren
je moetbijna bevallen dus dan ben je toch ook bijna niet meer zwanger?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
als jij 4 weken voor je bevalling brieven gaat sturen ben je ofc niet beschikbaar want je hebt zwangerschapsverlof
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens iemand aangenomen die zwanger was en dat tijdens het gesprek vertelde. Waarom zou je dat niet doen? Voor de meeste functies lijkt het mij geen enkel bezwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 29 januari 2017 @ 14:06:

als jij 4 weken voor je bevalling brieven gaat sturen ben je ofc niet beschikbaar want je hebt zwangerschapsverlofKlopt dit geef ik ook aan. Ik zal niet volgende maand kunnen beginnen.
Ik ken wel iemand die dat heeft gedaan.

En mijn huidige baas (man) heeft in maart ja gezegd en is in september begonnen ivm lopende projecten.



Kan dus prima.



Overweeg het zelf trouwens ook. Heb nu bijna verlof. Ben heel benieuwd of het lukt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker je gevoel volgen Ik was acht maanden zwanger toen ik aangenomen werd. Jammer wel dat ik dat nog aan mijn werkgever-to-be moest uitleggen, die claimde (ik weet nog niet of ie serieus was) dat ie niet had gezien dat ik zwanger was In januari getekend en in juni begonnen. Op mijn oude werk in januari afscheid genomen, vakantiedagen opgemaakt, verlof bij mijn oude werkgever genoten et voila. Ben er nu al 5 jaar heel tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond zelf trouwens dat ik een sterke aanbeveling had: ik was 'uitgejonkt', want mijn gezin was hiermee ook compleet, én ik had al ervaring met kind-plus-werken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik! Sollicitatieprocedure gestart toen ik 18 weken zwanger was. Assessments etc afgerond met 30 weken zwangerschap. Ingangsdatum contract; 37 weken zwangerschap. Uiteindelijk 9 weken na de bevalling 'echt' begonnen.
Alle reacties Link kopieren
En ter aanvulling; er zijn ook werkgevers die vrouwen niet dwingen te kiezen tussen een gezin of een carrière
Ik kreeg wel een nieuw jaarcontract toen ik vertelde zwanger te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 29 januari 2017 @ 14:50:

Gewoon lekker je gevoel volgen Ik was acht maanden zwanger toen ik aangenomen werd. Jammer wel dat ik dat nog aan mijn werkgever-to-be moest uitleggen, die claimde (ik weet nog niet of ie serieus was) dat ie niet had gezien dat ik zwanger was In januari getekend en in juni begonnen. Op mijn oude werk in januari afscheid genomen, vakantiedagen opgemaakt, verlof bij mijn oude werkgever genoten et voila. Ben er nu al 5 jaar heel tevreden mee.Super zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:femke09 schreef op 29 januari 2017 @ 14:53:

Ik vond zelf trouwens dat ik een sterke aanbeveling had: ik was 'uitgejonkt', want mijn gezin was hiermee ook compleet, én ik had al ervaring met kind-plus-werken.Zo is het inderdaad ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 29 januari 2017 @ 14:20:

Ik ken wel iemand die dat heeft gedaan.

En mijn huidige baas (man) heeft in maart ja gezegd en is in september begonnen ivm lopende projecten.



Kan dus prima.



Overweeg het zelf trouwens ook. Heb nu bijna verlof. Ben heel benieuwd of het lukt.



Nou ik dus ook! Het voelt alleen al heel goed om te reageren. Stap 1 is gemaakt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zijn de succes verhaaltjes al op?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 1. Gesolliciteerd met 6 maanden, was toen nog niet zichtbaar (eerste kind en sjaal over de buik).



Naar aanleiding van uitnodigng voor de volgende ronde aangegeven dat ik zwanger was, dat alles goed ging en dat ik opvang etx voor na de bevalling al op de rit had (het betrof een vrij zware fulltime baan).



Getekend met 8 maanden, bevallen, vijf maanden later gestart. Ik werk er nu drie jaar met veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Top zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik werd tijdens mijn eerste zwangerschap (23 weken) afgewezen voor een baan. Degene die wel werd aangenomen was 37 weken
Alle reacties Link kopieren
Hihi dat kan natuurlijk ook!



Ik heb er al wat sollicitaties uitgedaan. Ik volg echt mijn gevoel. Maar als ik mijn verstand gebruik dan slaat de twijfel toe.



Dan denk ik in als als als.



Een nieuwe baan vraagt veel energie. Maar een baby ook en helemaal als de baby veel huilt en dergelijke.



Hoe ervaarde de kersverse mama's de eerste tijd op hun nieuwe werk?



(Ik heb ook nog een peuter rond lopen )
Alle reacties Link kopieren
In eerste gesprek verteld over mijn kinderwens. In het tweede gesprek verteld dat ik zwanger was ( was ik in de tussentijd achter gekomen). Ze stelden het erg op prijs dat ik het vertelden maar er veranderde voor hun niets. Ik wilde het zelf ook graag vertellen omdat ik openheid belangrijk vind. En ook als zij mij niet zwanger willen hebben het ook geen werkgever is waar ik wilde werken. Ze wilden mij toch graag hebben. Gaven ook aan dat zij als werkgever wisten dat als je een vrouw van rond de 30 aanneemt er een kans bestaat dat er een kinderwens aanwezig is. Met 20 weken in dienst getreden. Er vier jaar tevreden gewerkt.
Open sollicitatie verstuurd toen ik 8 maanden zwanger was. Ivm bekkeninstabiliteit het sollicitatiegesprek via Skype gedaan. 3 weken na de bevalling getekend en echt gestart toen kind 4 maanden was.



De eerste tijd vond ik wel heftig hoor. Een nieuwe baan kost altijd extra energie en voor mij was het combineren van kind en werk helemaal nieuw. Maar goed, na een paar weken was opeens het alsof ik het al jaren deed



Gewoon solliciteren hoor! Er zijn meer dan genoeg werkgevers die normaal reageren op zwangerschap en verlof.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond werken juist fijn. Even geen zorgtaken en gewoon mezelf zijn. En ja inderdaad af en toe met wat extra koppen koffie op Je rolt er vanzelf doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond werken ook fijn. Eindelijk een gesprek dat niet over luiers, zogen of andere babyzaken ging.
Hier aangenomen toen ik zwanger was van mijn derde kind. Was nog maar een week of 12, maar wel meteen eerlijk verteld. Voordeel was dat ik het bedrijf al kende, omdat ik er al op projectmatige basis gewerkt had.

Enige nadeel wat ik zou kunnen bedenken is dat ik zelf het eerste jaar na de bevalling qua verstandelijke vermogens en concentratie niet op mijn top was (mijn kinderen sliepen allemaal het eerste jaar bijzonder slecht). Een echt nieuw bedrijf kost de eerste maanden de nodige energie vind ik zelf, alhoewel een echt leuke baan ook energie kan geven.



Ik ben wel voor open kaart spelen. Dus vanaf het begin ook duidelijk geweest over wat wel en niet kon qua werktijden en een eventuele wens voor ouderschapsverlof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven