Ogen laseren ( bij Bergman)

04-01-2017 15:29 54 berichten
Benieuwd naar jullie ervaringen met laseren :-)

Gister vooronderzoek gehad bij Bergman.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om het te gaan doen, lees graag mee.



Zie alleen ontzettend op tegen 2 weken een bril dragen voor het vooronderzoek. Krijg daar altijd koppijn van en duizeligheid.



Hoe is het onderzoek gegaan?
Lasek gehad, 7 jaar geleden. Helemaal top, nog steeds prima zicht (beide kanten op 0). Wel wat droge ogen maar had ik met lenzen ook. Niet bij Bergman overigens
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Ik heb het in 2002 laten doen, ergens anders. Ben nu nog brilvrij
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee, voor in de toekomst.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Kijk dit eerst voor je een lasik behandeling overweegt:



http://www.npo.nl/zembla/21-12-2016/VARA_101380434
Alle reacties Link kopieren
Whahahahahahaha . Jij bent wel heel letterlijk om dit in de pijler 'Zien' te plaatsen .
quote:s-a-r-kast schreef op 04 januari 2017 @ 15:34:

Ik denk erover om het te gaan doen, lees graag mee.



Zie alleen ontzettend op tegen 2 weken een bril dragen voor het vooronderzoek. Krijg daar altijd koppijn van en duizeligheid.



Hoe is het onderzoek gegaan?



Zit nu dus in de 'bril periode'.

Vind het ook vreselijk maar moet er wat voor over hebben. Heb geen duizelingen maar een bril staat me echt niet



Onderzoek stelde weinig voor.. oog sterkte bekijken, dikte hoornvlies meeten en een waslijst vragen beantwoorden.

Kan met 90% zekerheid gaan laseren. Volgende onderzoek is dus over 2 weken en kost €100
quote:S-Groot schreef op 04 januari 2017 @ 15:38:

Whahahahahahaha . Jij bent wel heel letterlijk om dit in de pijler 'Zien' te plaatsen .Vond het toch meest passend
quote:ghostly41 schreef op 04 januari 2017 @ 15:36:

Kijk dit eerst voor je een lasik behandeling overweegt:



http://www.npo.nl/zembla/21-12-2016/VARA_101380434



De risico's zijn mij verteld. Het is een medische ingreep dus een risico.

Maar met lenzen heb ik elke maand ontstoken ogen en nu dus ook littekens op mijn vlies. Een bril dragen daar wen ik gewoon niet aan. Met mijn -6,5 lijkt het me zo'n bevrijding gewoon te kunnen zien!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem1234567891 schreef op 04 januari 2017 @ 15:42:

[...]





Vond het toch meest passend Ahum, je hebt ook gekeken wat de onderwerpen van de andere topics in deze pijler zijn ? De pijler 'horen' betreft volgens jou het gehoor, gehoorapparaten en tinnitus ?
quote:S-Groot schreef op 04 januari 2017 @ 15:44:

[...]



Ahum, je hebt ook gekeken wat de onderwerpen van de andere topics in deze pijler zijn ? De pijler 'horen' betreft volgens jou het gehoor, gehoorapparaten en tinnitus ?Klopt! Dus mocht ik daar ooit een topic over openen...
quote:S-Groot schreef op 04 januari 2017 @ 15:38:

Whahahahahahaha . Jij bent wel heel letterlijk om dit in de pijler 'Zien' te plaatsen .







Een vriendin van me heeft het laten doen jaar of 5 geleden. Eigenlijk moest ze nog terug voor een tweede behandeling (er was nog een kwart afwijking), maar tegen die tijd was de kliniek failliet. Mijn tip is dus vooral een kliniek te vinden die niet snel failliet gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem1234567891 schreef op 04 januari 2017 @ 15:45:

[...]





Klopt! Dus mocht ik daar ooit een topic over openen...Dan weet ik je te vinden .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in 2008 laten doen bij vision clinics. Voordat samen gingen met Bergman. Een van de best bestede gelden so far.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst die docu maar eens kijken!



5% heeft last van zeer ernstige bijwerkingen......(extreme pijn). Mij is het die kans niet waard want 5% is een niet te verwaarlozen kans. 1 op 20!.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowfall schreef op 04 januari 2017 @ 15:50:

[...]









Een vriendin van me heeft het laten doen jaar of 5 geleden. Eigenlijk moest ze nog terug voor een tweede behandeling (er was nog een kwart afwijking), maar tegen die tijd was de kliniek failliet. Mijn tip is dus vooral een kliniek te vinden die niet snel failliet gaat.



Voor een kwart afwijking doen ze toch niet nog een keer laseren?



Zelf heb ik het drie jaar geleden laten doen, rechteroog Lasik en linkeroog Lasek als ik het goed heb. Van -7 op beiden ogen ben ik naar 0 en +0.5 gegaan. Ik ben heel tevreden en blij dat ik geen lenzen/bril meer nodig heb. In de winter heb ik soms wel last van droge ogen, maar dat is het enige. Het bedrijf is inmiddels ook failliet.



Edit: ik heb trouwens nog een bijwerking, in het donker schitteren lampen (niet heel extreem). Aan het begin vond ik dat wel lastig, maar inmiddels ben ik daar aan gewend.
Alle reacties Link kopieren
Waarom teveel betalen? Ga naar Visus!
quote:Europe86 schreef op 04 januari 2017 @ 16:33:

Waarom teveel betalen? Ga naar Visus!Heb vorig jaar een infectie in mijn ogen gehad en in het ziekenhuis geholpen door Bergman. Ze weten vd situatie en dat is makkelijk.
quote:SophieTurner schreef op 04 januari 2017 @ 16:18:

[...]





Voor een kwart afwijking doen ze toch niet nog een keer laseren?



Zelf heb ik het drie jaar geleden laten doen, rechteroog Lasik en linkeroog Lasek als ik het goed heb. Van -7 op beiden ogen ben ik naar 0 en +0.5 gegaan. Ik ben heel tevreden en blij dat ik geen lenzen/bril meer nodig heb. In de winter heb ik soms wel last van droge ogen, maar dat is het enige. Het bedrijf is inmiddels ook failliet.



Edit: ik heb trouwens nog een bijwerking, in het donker schitteren lampen (niet heel extreem). Aan het begin vond ik dat wel lastig, maar inmiddels ben ik daar aan gewend.Jawel, dat was namelijk de garantie, als je binnen een half jaar na operatie nog een oogafwijking had, dan kon dat voor dezelfde prijs. Nou ja, behalve dus als ze failliet gaan.
quote:ghostly41 schreef op 04 januari 2017 @ 15:36:

Kijk dit eerst voor je een lasik behandeling overweegt:



http://www.npo.nl/zembla/21-12-2016/VARA_101380434Daar dacht ik ook al aan
Alle reacties Link kopieren
quote:Snowfall schreef op 04 januari 2017 @ 16:45:

[...]





Jawel, dat was namelijk de garantie, als je binnen een half jaar na operatie nog een oogafwijking had, dan kon dat voor dezelfde prijs. Nou ja, behalve dus als ze failliet gaan.



Bij mij was die garantie er ook inderdaad. Ik vond bij de controle na een half jaar mijn zicht goed genoeg om niet voor een herhaling te gaan (ook omdat je dan redelijke kans hebt dat je weer een kwart/half de andere kant op hebt). Toen had ik afgesproken dat we de volgende controle zouden afwachten, maar die is vanwege het faillissement nooit gekomen.



Zelf zou ik het bij kleine afwijkingen dus ook minder snel aanraden dan bij grote afwijkingen. 1 oog ging van -7 naar +0.75, dus dat is een hele grote verbetering (en andere dus van -7 naar 0). Als ik van -1.5 was gekomen, dan zou ik hier niet tevreden mee zijn geweest.
Ik wil ook eigenlijk al jaren mijn ogen laten laseren maar ik durf niet. Ik merk dat mijn ogen achteruit zijn gegaan naar mate ik ouder word. Ik heb nog nooit lenzen of een bril gehad. Ik ben te ijdel om een bril te dragen. Lees dus mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het tien jaar geleden gedaan, wat een bevrijding!



Helaas nu wel steeds vaker het idee niet goed te zien, blijf het opmeten maar uitstellen....
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen enkele oogarts zonder bril! En we hebben er behoorlijk veel gehad.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven