Ogen laseren ( bij Bergman)

04-01-2017 15:29 54 berichten
Benieuwd naar jullie ervaringen met laseren :-)

Gister vooronderzoek gehad bij Bergman.
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 04 januari 2017 @ 15:36:

Kijk dit eerst voor je een lasik behandeling overweegt:



http://www.npo.nl/zembla/21-12-2016/VARA_101380434



Ik had net de beslissing genomen om voor laseren te gaan, toen de dag erna dit op tv kwam. En nu durf ik niet meer. Er zijn zelfs mensen die zelfmoord gepleegd hebben omdat ze de pijn niet meer aan konden. Elke minieme procent kans daarop is mij er een teveel.

Ik wil wel uitzoeken hoe het zit met andere behandelingen (zonder flapje), weet iemand daar iets van?
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 04 januari 2017 @ 17:28:

[...]





Ik had net de beslissing genomen om voor laseren te gaan, toen de dag erna dit op tv kwam. En nu durf ik niet meer. Er zijn zelfs mensen die zelfmoord gepleegd hebben omdat ze de pijn niet meer aan konden. Elke minieme procent kans daarop is mij er een teveel.

Ik wil wel uitzoeken hoe het zit met andere behandelingen (zonder flapje), weet iemand daar iets van?Heeft mijn broer laten doen jaren geleden bij Vision Clinics. Herstel duurt wat langer en je ogen voelen een paar dagen of er zand in gestrooid is. Man heeft flap, ook bij VC.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Anoniem1234567891 schreef op 04 januari 2017 @ 15:44:

[...]





De risico's zijn mij verteld. Het is een medische ingreep dus een risico.

Maar met lenzen heb ik elke maand ontstoken ogen en nu dus ook littekens op mijn vlies. Een bril dragen daar wen ik gewoon niet aan. Met mijn -6,5 lijkt het me zo'n bevrijding gewoon te kunnen zien!



Door wie zijn ze verteld? Degene die er geld aan gaat verdienen?



Ik zou dit echt even bekijken voordat je het gaat laten doen. Echt.
quote:marcellav schreef op 04 januari 2017 @ 17:27:

Ik ken geen enkele oogarts zonder bril! En we hebben er behoorlijk veel gehad.Die gaan deze behandeling dus niet nemen. Omdat ze weten wat er mis kan gaan.
quote:Fee-de-Goede schreef op 04 januari 2017 @ 18:19:

[...]





Die gaan deze behandeling dus niet nemen. Omdat ze weten wat er mis kan gaan.Precies kijk nu maar eerst het is geen vingersneetje er zijn zelfs mensen diw zelfmoord gepleegd hebben.
quote:twistnshout schreef op 04 januari 2017 @ 17:06:

Ik heb het tien jaar geleden gedaan, wat een bevrijding!



Helaas nu wel steeds vaker het idee niet goed te zien, blijf het opmeten maar uitstellen....Gewoon gaan!
quote:Anoniem1234567891 schreef op 04 januari 2017 @ 18:56:

[...]





Gewoon gaan!Ja, je hoort ook dat zicht weer terug loopt.
quote:Fee-de-Goede schreef op 04 januari 2017 @ 18:18:

[...]





Door wie zijn ze verteld? Degene die er geld aan gaat verdienen?



Ik zou dit echt even bekijken voordat je het gaat laten doen. Echt.Is geen impulsieve keus. Overweeg het al jaren en mijn keus staat vast.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem1234567891 schreef op 04 januari 2017 @ 20:11:

[...]





Is geen impulsieve keus. Overweeg het al jaren en mijn keus staat vast.Maar heb je de doc gezien?
Elke operatie heeft risico's. Er zijn ook genoeg gevallen bekend die het al jaren geleden gedaan hebben en nergens last vsn hebben. Goed vooronderzoek en een goede kliniek.

Overigens ken ik een oogarts waarvan de zoon het ook heeft laten doen.
quote:Sosa85 schreef op 04 januari 2017 @ 20:40:

Elke operatie heeft risico's. Er zijn ook genoeg gevallen bekend die het al jaren geleden gedaan hebben en nergens last vsn hebben. Goed vooronderzoek en een goede kliniek.

Overigens ken ik een oogarts waarvan de zoon het ook heeft laten doen.

En dus omdat die zoon het heeft gedaan moet een ander ook maar de risico's die onomkeerbaar zijn nemen.

Normaal gesproken neem je dat risico als je iets mankeerd ,niet als het vlees/weefsel gezond is
Nee hoor niet daarom. Maar wel omdat het meestal wél goed gaat. Ik noemde het omdat er gezegd werd dat oogartsen zelf niet laten laseren. Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze. Mét een risico, zoals elke operatie.

Genoeg mensen die plastische chirurgie doen hoor, is ook gezond weefsel. Ook op tegen neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 04 januari 2017 @ 20:40:

Elke operatie heeft risico's. Er zijn ook genoeg gevallen bekend die het al jaren geleden gedaan hebben en nergens last vsn hebben. Goed vooronderzoek en een goede kliniek.

Overigens ken ik een oogarts waarvan de zoon het ook heeft laten doen.



Tja, risico's bij een operatie die nodig is voor een ziekte, ongeluk etc. zijn er ook, maar die operaties moeten gewoon gebeuren. Dit is een keuze die je duur kan komen te staan, hoe klein de kans ook is dat het mis gaat. Je zult maar net bij die paar procent horen wier levens erdoor zijn verwoest. In de documentaire hadden ze het bijvoorbeeld over een vrouw die haar oog ging laten verwijderen omdat de pijn té erg was.



En er is inderdaad bijna geen oogarts die het heeft laten doen, dat zegt ook wel wat. De oogarts van een kennis van mij raadde het haar ook ten zeerste af, terwijl zij op zich geen reden had om het niet te doen.



Ik zou er heel veel voor over hebben om geen lenzen (kan ik bijna niet meer verdragen) en bril meer te hoeven dragen en ik ken succesverhalen van mensen uit mijn omgeving, maar ik denk dat ik het maar uit mijn hoofd ga zetten. Je zult maar net degene zijn die zo'n pijn heeft dat ze niet meer wil leven.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, jij hebt zeker zelf goede ogen?

Ik vind dat je echt wel iets mankeert als je slechte ogen hebt. Zeker bij hogere sterktes. Ik kan me dan ook helemaal voorstellen dat je je ogen laat laseren ook al is het weefsel 'gezond'.

Ik zie geen bal meer als ik fiets in de regen door m'n bril. Of door een beslagen bril...

Altijd gedoe over lenzen en bril...

Zodra ik het geld heb laat ik het ook doen.
Het Viva forum is papaja.
Lijkt me vreselijk inderdaad.



Maar TO heeft haar besluit al genomen. Ze vraagt ervaringen. Tuurlijk moet je alles afwegen. Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren de wens om mijn ogen te laten laseren maar ik moest eerst sparen. Inmiddels heb ik t bedrag bij elkaar en vol blijdschap heb ik gisteren een online ding ingevuld om een afspraak voor onderzoek te maken bij vision. Ik zag dit topic en dacht even mee lezen. Vriend en ik hebben net die docu gekeken op de bank nadat ik er hier over las vreselijk! Ik weet nu niet meer of ik t nog wil!

Ik verdraag mijn lenzen al twee jaar niet meer en ik voel me echt heel erg lelijk met mijn bril. Het is een sirieus issue voor mij en ik wil zo graag van die bril af maar niet als dat die pijn tot gevolg heeft!

Ik ben nu aan t lezen over de smile behandeling vraag me af of die ook die risico's heeft...
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 04 januari 2017 @ 21:00:

[...]





Tja, risico's bij een operatie die nodig is voor een ziekte, ongeluk etc. zijn er ook, maar die operaties moeten gewoon gebeuren. Dit is een keuze die je duur kan komen te staan, hoe klein de kans ook is dat het mis gaat. Je zult maar net bij die paar procent horen wier levens erdoor zijn verwoest. In de documentaire hadden ze het bijvoorbeeld over een vrouw die haar oog ging laten verwijderen omdat de pijn té erg was.



En er is inderdaad bijna geen oogarts die het heeft laten doen, dat zegt ook wel wat. De oogarts van een kennis van mij raadde het haar ook ten zeerste af, terwijl zij op zich geen reden had om het niet te doen.



Ik zou er heel veel voor over hebben om geen lenzen (kan ik bijna niet meer verdragen) en bril meer te hoeven dragen en ik ken succesverhalen van mensen uit mijn omgeving, maar ik denk dat ik het maar uit mijn hoofd ga zetten. Je zult maar net degene zijn die zo'n pijn heeft dat ze niet meer wil leven.



Dan is er weer de levenseindekliniek. Heb ik ook een documentaire over gezien



De kans is aanwezig dat het verkeerd gaat, maar voor mij is de kans ook aanwezig dat ik onder een auto kom bij slecht weer denk ik dan maar.
Het Viva forum is papaja.
quote:Skawa schreef op 04 januari 2017 @ 21:08:

Ik heb al jaren de wens om mijn ogen te laten laseren maar ik moest eerst sparen. Inmiddels heb ik t bedrag bij elkaar en vol blijdschap heb ik gisteren een online ding ingevuld om een afspraak voor onderzoek te maken bij vision. Ik zag dit topic en dacht even mee lezen. Vriend en ik hebben net die docu gekeken op de bank nadat ik er hier over las vreselijk! Ik weet nu niet meer of ik t nog wil!

Ik verdraag mijn lenzen al twee jaar niet meer en ik voel me echt heel erg lelijk met mijn bril. Het is een sirieus issue voor mij en ik wil zo graag van die bril af maar niet als dat die pijn tot gevolg heeft!

Ik ben nu aan t lezen over de smile behandeling vraag me af of die ook die risico's heeft...



Ik had precies hetzelfde. Kon m'n lenzen niet verdragen en HAATTE mijn bril. Op een gegeven moment de knoop doorgehakt en niet meer gelezen erover op internet, bracht mij ook steeds aan het twijfelen.

De slechte verhalen lees je, de goede verhalen zijn doorgegaan met hun leven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ruim 15 jaar geleden laten doen, met flapje, in Driebergen, en ben er nog elke dag blij mee. Was in nog geen 10 minuten gebeurd en zag meteen weer haarscherp. En dat is nog steeds zo.

Na mij zijn er nog een heel stel bekenden van mij geweest en bij allemaal is het prima gegaan.

Heb wel een heel uitgebreid vooronderzoek gehad.



Je kunt ook kiezen voor een implantlens. Dan hoeven ze maar een heel klein sneetje te maken en krijg je een lens op scherpte. Kan ook later nog vervangen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skawa schreef op 04 januari 2017 @ 21:08:

Ik heb al jaren de wens om mijn ogen te laten laseren maar ik moest eerst sparen. Inmiddels heb ik t bedrag bij elkaar en vol blijdschap heb ik gisteren een online ding ingevuld om een afspraak voor onderzoek te maken bij vision. Ik zag dit topic en dacht even mee lezen. Vriend en ik hebben net die docu gekeken op de bank nadat ik er hier over las vreselijk! Ik weet nu niet meer of ik t nog wil!

Ik verdraag mijn lenzen al twee jaar niet meer en ik voel me echt heel erg lelijk met mijn bril. Het is een sirieus issue voor mij en ik wil zo graag van die bril af maar niet als dat die pijn tot gevolg heeft!

Ik ben nu aan t lezen over de smile behandeling vraag me af of die ook die risico's heeft...Dit zou ik geschreven kunnen hebben. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zit met andere behandelingen.
Ik heb overigens geen flapje. Implantlens is idd ook een optie, ik dacht dat dat vooral bij hoge sterktes werd gedaan? Ik had rond -3
Alle reacties Link kopieren
Kennis van mij met implantlens had -6. Hij is ook nog steeds blij dat ie het gedaan heeft.



Ikzelf ook -3. Flapje is een eng idee, maar je merkt er niets van. Het ging indertijd echt aan de lopende band.
We kunnen inderdaad blijven dubben over hoeveeel risico het is.

Ja het is een risico en dat besef ik mij maar als we alle risico's uit de weg moeten gaan..



Daarnaast is een sterkte zoals -7 gewoon klote! Mijn lenzen kunnen eigenlijk niet meer vanwege het litteken op m'n oog en mijn ogen worden super klein van mijn bril en zelfs na weet ik hoeveel keer slijpen heb ik nog dikke glazen.

Ben er klaar mee :-)
Alle reacties Link kopieren
Heb ik nou goed gezien dat die docu alleen over Lasik gaat en dat Lasek helemaal buiten beschouwing is gelaten?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:NymphadoraTonks schreef op 04 januari 2017 @ 21:02:

Vlinder, jij hebt zeker zelf goede ogen?

Ik vind dat je echt wel iets mankeert als je slechte ogen hebt. Zeker bij hogere sterktes. Ik kan me dan ook helemaal voorstellen dat je je ogen laat laseren ook al is het weefsel 'gezond'.

Ik zie geen bal meer als ik fiets in de regen door m'n bril. Of door een beslagen bril...

Altijd gedoe over lenzen en bril...

Zodra ik het geld heb laat ik het ook doen.

Nee ik heb behoorlijk slechte ogen en moet eigenlijk lenzen dragen om goed te kunnen zien,mijn linkeroog is behoorlijk in de min en mijn rechteroog flink in de plus. Ik draag buiten of als ik tv kijk een bril lenzen zijn onbetaalbaar voor mij.

Met bril op zie ik 70% en zonder 30% maar het risico die aan deze ingreep zitten is het mij niet waard.

In de montuur zit enkel de sterkte voor mijn linkeroog voor de rechteroog kan niet omdat her anders is je hersenen gaat botsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven