1 wee is geen wee...

09-06-2013 18:43 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, nooit verwacht, maar ik weet niet of ik weeen heb of niet. Ik ben dinsdag uitgerekend van de tweede. Ik ben de hele dag al niet lekker, harde buiken etc. Echter, mijn dochter is ook niet lekker, en die heeft natuurlijk zeker geen weeen. Ik weet dus niet of ik nou weeen, voorweeen of gewoon buikgriep heb. Echt zeer doen de harde buiken niet, maar comfortabel zijn ze ook niet. Ik heb er nog niet echt regelmaat in weten te ontdekken, ik zal er zo eens voor gaan zitten als dochter in bed ligt.



Het zou op zich wel leuk zijn als het het begin van de bevalling is, ipv buikgriep. Maar toch maar vroeg naar bed, zal mijn energie nog wel nodig hebben, in de komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Geen verstand van maar wel exciting mocht het een start zijn! Succes alvast anders, beterschap en goed rusten.
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Probeer anders zo even te gaan douchen? Misschien dat het dan duidelijker wordt als het weeën zijn
Ow spannend zeg!!!!
Alle reacties Link kopieren
Kan goed hoor. Een bevalling kan starten met diarree etc. Je lijf maakt zich als t ware leeg ivm hetgeen dat komen gaat!

Spannend!



Ikzelf ben 21 mei jl. bevallen. Had wel door dat t weeën waren, maar er zat weinig regelmaat in. Bij mij zegt dat niets, want ik kon zo door naar t ziekenhuis met 6 cm. ontsluiting.



Succes meid!
Alle reacties Link kopieren
Als het weer wegzakt waren het geen weeën en als het vanaf nu alleen maar heviger wordt en je op een gegeven moment het gevoel hebt dat je heel erg moet poepen, dan waren het wel weeën, toch?



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de topictitel zag had ik al zo'n vermoeden dat jij het was :D



Ik ga voor je duimen meis!
Ja, ik heb dat ook nooit begrepen hoor, met die weeën. Ik kreeg gewoon buikpijn. En dan dacht ik buikpijn. Tot ik zo veel buikpijn had dat niet grappig meer was en dan had ik opeens VO of 6 cm of zo. En die regelmaat? als schiet je me lek, nooit wat van gemerkt, voor mijn idee was het redelijk continue, met misschien af en toe een piek.



Ik vind buikkramp ook nog steeds gewoon hetzelfde voelen als weeën, misschien iets minder erg.



Maar goed, wat beeldig zegt dus: zet het door, dan waren het weeen, houdt het op, dan niet.



Ennuh... succes.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde hoor, Vosje. Heb de halve zwangerschap voortijdige weeën gehad, niks van in de gaten gehad. Ja, toen ik erop gewezen werd, merkte ik het daarna wel op als ik een harde buik had. Dat werd ook zo genoemd: harde buik.



Tijdens mijn bevalling had ik ook harde buiken, maar toen moest ik het opeens weeën noemen. Nou, dat was dus niks anders dan wat ik de halve zwangerschap al gevoeld had.



Of dit het begin was, weet je dus alleen maar achteraf. Ik hoop het voor je!
Bij mijn tweede begon het ook zo. Stelt niks voor, dacht ik nog. De volgende ochtend was ie er .



Succes alvast. Want als ie vandaag niet komt komt ie over een paar dagen wel, dat gerommel is niet voor niks.
Nou beeldig, ik kon het verschil tussen een harde buik en een wee prima voelen hoor. Au.
quote:Beeldig schreef op 09 juni 2013 @ 19:01:

Hier hetzelfde hoor, Vosje. Heb de halve zwangerschap voortijdige weeën gehad, niks van in de gaten gehad. Ja, toen ik erop gewezen werd, merkte ik het daarna wel op als ik een harde buik had. Dat werd ook zo genoemd: harde buik.



Tijdens mijn bevalling had ik ook harde buiken, maar toen moest ik het opeens weeën noemen. Nou, dat was dus niks anders dan wat ik de halve zwangerschap al gevoeld had.



Of dit het begin was, weet je dus alleen maar achteraf. Ik hoop het voor je! herkenbaar ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 09 juni 2013 @ 19:08:

Nou beeldig, ik kon het verschil tussen een harde buik en een wee prima voelen hoor. Au.





Ik uiteindelijk ook wel. Maar de eerste twee/drie uur (ingeleide bevalling, dus infuus) heb ik niets anders gevoeld dan wat ik mijn hele zwangerschap al voelde. En ik lag aan een infuus op een verloskamer, dus ik hoefde nergens over te twijfelen.



Maar als het thuis was geweest, zou ik er de verloskundige niet voor gebeld hebben. De eerste vier cm's heb ik op die manier gewoon kado gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste ging ik van een half uurtje menstruatiepijn naar een weeenstorm, en na 3,5 uur van dat, en 1,5 cm ontsluiting zijn we toen naar het ziekenhuis gegaan en heb ik een ruggenprik gekregen. Dus ik vind het ook heel moeilijk om het te vergelijken, ik heb de vorige keer eigenlijk maar 1 wee gehad.





Zometeen ga ik even lekker in bad en dan naar bed. En evt dan bevallen, of hopelijk nog wat slapen. Het voelt de hele avond al erg ongemakkelijk, of ik een skippiebal heb opgegeten. En die wordt dan af en toe knetterhard en het trekt in mijn rug. Maar eerder in de zwangerschap kreeg ik ook almaar harde buiken van darmgerommel...
Alle reacties Link kopieren
Dat kan samenhangen inderdaad, darmkrampen kunnen harde buiken/weeën veroorzaken. Maar een aankomende bevalling kan er ook voor zorgen dat je darmen zich ledigen. Dus dat zijn van die wijsheden waar je ook niets aan hebt.
De tijd zal het leren! Ik heb bij mijn tweede en derde twee weken voor de bevalling regelmatig voorweeën gehad en ook toen de bevalling wel echt begonnen was twijfelde ik een hele tijd. Maar een keer zet het door en wordt het steeds sterker. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nou, duimen maar, ben inmiddels wel benieuwd wie er in mijn buik woont
Alle reacties Link kopieren
Spannend allis! Alleen klopt m'n voorspelling echt voor geen meter Hier deze keer ook lang getwijfeld of het echt begonnen was.
quote:allis schreef op 09 juni 2013 @ 19:23:

Bij de eerste ging ik van een half uurtje menstruatiepijn naar een weeenstorm, en na 3,5 uur van dat, en 1,5 cm ontsluiting zijn we toen naar het ziekenhuis gegaan en heb ik een ruggenprik gekregen. Dus ik vind het ook heel moeilijk om het te vergelijken, ik heb de vorige keer eigenlijk maar 1 wee gehad.





Zometeen ga ik even lekker in bad en dan naar bed. En evt dan bevallen, of hopelijk nog wat slapen. Het voelt de hele avond al erg ongemakkelijk, of ik een skippiebal heb opgegeten. En die wordt dan af en toe knetterhard en het trekt in mijn rug. Maar eerder in de zwangerschap kreeg ik ook almaar harde buiken van darmgerommel...Klinkt toch echt als weeën hoor
Alle reacties Link kopieren
Pucker dan verlies je gewoon de poule maar omdat jij me stiekum rechts hebt ingehaald zeg ik dan gewoon nanananana.
quote:Beeldig schreef op 09 juni 2013 @ 19:14:

[...]





Ik uiteindelijk ook wel. Maar de eerste twee/drie uur (ingeleide bevalling, dus infuus) heb ik niets anders gevoeld dan wat ik mijn hele zwangerschap al voelde. En ik lag aan een infuus op een verloskamer, dus ik hoefde nergens over te twijfelen.



Maar als het thuis was geweest, zou ik er de verloskundige niet voor gebeld hebben. De eerste vier cm's heb ik op die manier gewoon kado gekregen.Dat klopt wel ja. Ik liep bij de eerste gewoon nog vrolijk rond met mijn rommelende buik omdat het verder niet zo'n zeer deed, en diezelfde avond bleek ik tijdens een routineafspraak met de VK al vier centimeter te hebben. Ik was de slijmprop daar op de WC verloren, vandaar dat ze toch maar even ging kijken . Bij de tweede heb ik dan ook maar even gewacht tot het echt pijnlijk begon te worden. Maar in beide gevallen wist ik op de één of andere manier toch wel dat dit het echte werk was, al was er dan nog geen reden tot 'paniek'.
Alle reacties Link kopieren
Hey wat toevallig! Ook ik ben dinsdag uitgerekend van onze tweede en voel me sinds vanmiddag raar..

Ook last van darmen die zich ledigen haha en ongelofelijk harde buiken.. Compleet buiten adem terwijl ik op de bank zit maar ook niks van regelmaat ofzo.

Stiekem hoop ik ook heel erg dat het nu doorzet want ik ben zo nieuwsgierig. En er eigenlijk wel een beetje klaar mee.
Oh, trekt het naar je rug? Oei oei .
Alle reacties Link kopieren
Ben je al in bad?
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde ook niet dat ik weeën had. Gewoon wat rugpijn en idd het gevoel te moeten poepen. Heb nog een lamp opgehangen en een stopcontact gelegd Op mijn zij op de grond en met veel moeite Pas 'snachts toen ik echt dubbel lag en persweeën had voelde ik het als weeën. Ter compensatie 11 uur persweeën gehad en nauwelijks ontsluiting. Ik 'wens je dus veel succes! en hoop dat het de bevalling is en geen buikgriep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven