1 wee is geen wee...

09-06-2013 18:43 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, nooit verwacht, maar ik weet niet of ik weeen heb of niet. Ik ben dinsdag uitgerekend van de tweede. Ik ben de hele dag al niet lekker, harde buiken etc. Echter, mijn dochter is ook niet lekker, en die heeft natuurlijk zeker geen weeen. Ik weet dus niet of ik nou weeen, voorweeen of gewoon buikgriep heb. Echt zeer doen de harde buiken niet, maar comfortabel zijn ze ook niet. Ik heb er nog niet echt regelmaat in weten te ontdekken, ik zal er zo eens voor gaan zitten als dochter in bed ligt.



Het zou op zich wel leuk zijn als het het begin van de bevalling is, ipv buikgriep. Maar toch maar vroeg naar bed, zal mijn energie nog wel nodig hebben, in de komende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Hoop het Allis! Bij mij heeft het helaas geen effect gehad gisteren. Junibaby zit er nog gewoon. Badje staat in de tuin, maar ik vind het binnen beter uit te houden eigenlijk.
En, heeft het strippen iets gedaan? Hoop voor je dat je vannacht bevalt (of al bevallen bent natuurlijk!), dan is het niet zo vreselijk heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je inmiddels met kuiken and all in bed ligt na te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Helaas... Tot op heden nog geen bevalling. Het strippen heeft wel iets gedaan, ik dacht eerst dat mijn vliezen waren gebroken, ik had heel waterige afscheiding, maar na een paar golfjes hield dat er mee op. Vanochtend verloor ik mijn slijmprop dus zal de afscheiding daar wel mee te maken hebben.



Morgen weer een strippoging, en als niks helpt maandagavond vliezen breken. Ook op maandag naar het ziekenhuis om kennis te maken, en dan dinsdag if all fails ingeleid worden.



Maar vandaag wordt het zo warm, en er komt onweer, dat het vanavond vást gaat gebeuren, toch?
Alle reacties Link kopieren
Geen hoge vliesscheur die de golfjes veroorzaken? Ik had nl ook het gevoel van golfjes vloeistof, kon het zelfs redden tot de wc.

VK dacht daarom dat het geen vruchtwater was, maar opgevangen en was duidelijk zat.

Toen vliezen gebroken en uur later een kind..
Alle reacties Link kopieren
dat zou ik denken als ik nog steeds glfjes had maar zelfs na een nachtje slapen komt er nu niks. Ik hou het in de gaten.
Allis, word je niet al een keer eerder naar het ziekenhuis gestuurd voor een ctg/controle vruchtwaterpeil? Dat was bij mijn verloskundigenpraktijk beleid bij 41 weken.

Bij twijfel of het vruchtwater is kun je natuurlijk je verloskundige gewoon even bellen.
Alle reacties Link kopieren
het lastige is dat ik niks heb kunnen opvangen, dus er valt weinig te controleren. Ik denk dat ik zo idd maar eens voor een adviesje bel. Mar ik hoop dat, áls er nog een golfje komt, ik dat kan opvangen en we even kunnen testen.



Vrijdag was ik in het ziekenhuis wegens minder leven voelen, heben ze een vruchtwatermeting gedaan en een ctg. Allebei prima, en Button doet het nu ook weer gewoon goed. Ik denk dat het meer mijn paniek was dan dat hij er echt mee was gestopt... Lag vast heerlijk te slapen.



Maar als je vruchtwater verliest door een scheurtje is dat toch iets wat ook gewoon doorgaat?
Alle reacties Link kopieren
Allis, ik ben vorig jaar met 39 wk ingeleid omdat ik een hoge vliesscheur had. Ongeveer de 2 weken hiervoor al mee rond gelopen.

De billen van mijn dochter drukte het dicht, er moet maar net langs die scheur ruimte zijn om vw langs te laten gaan.

Dus je hoeft dan niet constant een golfje te verliezen. (Beetje lastig uitleggen, maar hoop dat je mij begrijpt)



Sterkte verder met wachten!
Hier even een berichtje van een meelezer en meelever, want bijna 3 jaar geleden ben ik met 42+1 ingeleid, wat toen ook zo warm, weet hoe je je ongeveer voelt!



Maar ik had ook een hoge scheur, bleek achteraf, dacht dat ik gewoon eenmalig mijn urine had laten lopen, maar wat dus wel vliesscheur, en bleek dat zoon al zo groot was en er nog weinig vruchtwater was, dus dat er vrijwel niets uitliep. Daarbij hoge scheur die werd dichtgedrukt, maakte dat ik dus al lang met bebroken vliezen doorliep. Dit alles was niet te merken aan de ctg.
MissMD, hoe kwam je er dan "achteraf" achter dat je een hoge scheur had? Na de geboorte zal het niet echt meer te zien zijn geweest



Allis, waterige afscheiding is niet raar als je zo hoogzwanger bent, dus je bent echt geen uitzondering als het dat gewoon is.
Allis, wat zit je al lang te wachten. Sterkte
@Miffy: Toen ik in het ziekenhuis kwam voor inleiden, wilden ze de vliezen breken, maar dat ging dus niet. Bleek ook eigenijk geen vruchtwater meer over te zijn, toen is het een soort spoedinleiding geworden.

Wil je niet bang maken hoor Allis, want waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar dat je wel even de VK belt voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
weet je ik vind het wachten niet eens zo erg mee, ik ben over de hobbel heen geloof ik. Button komt als ie af is, of als de 42 weken om zijn.



ik heb de vk gebeld en ze komt even langs met een teststokkie.
Dat vond ik wel luxe van overtijd gaan, dan komt de VK bij jou langs ipv andersom :-)



Ik hoop trouwens dat het niet je vliezen zijn, en dat je vannacht lekker slaapt en morgenochtend thuis gaat bevallen!

Voor nu, neem nog een annanas en een tonic, je weet maar nooit of hiet stiekem toch een beetje helpt haha.
Alle reacties Link kopieren
hee allis, nog even een extra hug voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Nou geen vruchtwater te bekennen gelukkig. Wel idd mijn slijmprop, of stukjes ervan. Dus weer terug oP het wachtbankje.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een geduld moet je hebben met deze hitte.



Ga je thuis bevallen? Dan kun je beter tot morgen wachten.



Sterkte op het wachtbankje!
Nou jouw geduld wordt wel ernstig op de proef gesteld zeg, heel veel sterkte voor de (echte!) laatste loodjes.
Alle reacties Link kopieren
Hè meid, ik gun je van harte een wee... en nog 1 en nog een paar en dan Button op je buik. Ik zeg; laat de weeën beginnen!

( ik word hier broeds van )
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
er lijkt wel hier en daar iets te rommelen, maar goed dat roep ik ook al weken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging gewoon bij VK langs ondanks overtijd...niks luxe.

Alleen toen ik zaterdagavond belde kwam ze langs..
Mooi, rommelen zeg je..... Dat moet haast wel het begin zijn hoor. Kan me voorstellen dat je het zelf nauwelijks zal kunnen geloven maar het kan toch bijna niet anders. Succes, nog eventjes en je bent moeder van twee!!
Alle reacties Link kopieren
rommelen is goed

Ik stel voor dat ukkepuk voor het begin van de zomer komt....
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
maar het rommelt al weken! ik ben al minstens 2,5 weken elke nacht wakker met pijnlijke voorweeen. Dan val ik weer in slaap, en de volgende dag is er niks spannends gebeurd. Dus ik geloof het allemaal niet zo tot ik met een verbeten koppie ergens lig te puffen. Nu is het alweer wat rustiger...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven