15 t/m 31 december, deel 2

21-10-2012 17:13 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joepie, we zijn compleet!

Allemaal één of twee prachtige kinderen rijker dus vanaf nu kletsen we niet meer over zwanger zijn, maar over onze kiddo's!



Naam Leeftijd UD KindjeGeslacht Bijzonderheden Goldmember 33 7 dec1e en 2e jongen en meisje 27 November 2012 Chloe84 28 15 dec1e jongen 16 December 2012 Sproet 32 15 dec2e jongen 19 December 2012 Welhello 28 19 dec1e meisje 16 December 2012 Frutje 32 20 dec 1e en 2ejongen en meisje 22 November 2012 xxxFamke 31 21 dec1e meisje 31 December 2012 Namaste2 34 21 dec1e jongen 25 December 2012 Uggla 30 21 dec2e jongen 30 November 2012 Mommy123 28 24 dec1e jongen 25 December 2012 Italiagirl 28 24 dec 1e jongen 31 December 2012 Oueddanielle 27 25 dec 1emeisje 11 December 2012 Max6 35 28 dec1e meisje 30 December 2012 Sasssa 29 28 dec 1ejongen 11 Januari 2013 Rasoptimist 39 29 dec1e jongen 27 December 2012 Kuzu 24 31 dec1e jongen 31 December 2012 Elinaa 38 1 jan 2e jongen 11 December 2012
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
@ Wellhello: Het is de goden verzoeken... Ik ben vanmiddag gebeld voor een klus van 8 dagen vanaf maandag. Ik sta nog onder contract, dus kan niet weigeren... En ergens kriebelde er toch ook wel iets van enthousiasme bij me merkte ik! Dus dat wordt een mooie try-out van het co-ouderschap en heb ik niet voor niets kinderopvang! Ben benieuwd wat er daarna weer op mijn pad komt...
Alle reacties Link kopieren
@ Wellhello: Ik herken wel wat jij zegt hoor, ik laat mijn leven nu ook leiden door een 11-weken oude baby. Ik herken mezelf soms totaal niet meer terug. Dat ik bv geen zin heb om te werken, zou een jaar geleden ondenkbaar zijn voor mij. Wat een greep heeft zo'n kleintje op je he? Ook qua structuur. Ik merk dat ik soms gevangen ben in zijn voedingsschema en dat me dat enorm remt. Hoort erbij, maar je kan het ook overdrijven. Ook ik moet weer de baas worden, over mijn leven en hoe S daar de hoofdrol in speelt.



Goed van jou dat je die gesprekken met je psych voert. En F gewoon lekker meeneemt. Waarom ook niet? En wat irritant als je oppas te laat is he? Ik heb dat een aantal keer gehad met de vader van S en ben toen uit mijn slof geschoten. Op tijd komen is een vorm van respect. Basta!
Hallo meiden



Mommy

Wat gaaf voor je, gefeliciteerd! Nu ga je weer met goede moed aan de slag of niet? Spannend hoor. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden, de combi kind&werk. Ik merk dat ik zelf nog op zoek ben naar een nieuwe balans.

En wat een lieve man heb je.



Welhello

Wat irritant van de oppas! Wat betreft het laten leiden door je kind, dat herkent iedereen denk ik wel. Een baby is over het algemeen het vrolijkst wanneer hij/zij zijn eigen ritme aan kan houden, denk ik. Aan de andere kant betekent dat niet dat je nooit iets kunt ondernemen of dat jouw leven en behoeftes er niet meer toe doen. Ik denk dat balans hierin het sleutelwoord is. Soms heeft het ook geen zin om iets te willen, dan moet je accepteren dat het er nu even niet inzit. Ik moet bijvoorbeeld niet in mijn eentje ergens met de tweeling willen koffie drinken. Dat is geheid janken.



Wat betreft de bakerdoek: hier zijn we na de tweede prikjes vrijwel cold turkey gestopt. Ze zijn dan wat slaperiger door de prikjes en je mag ze niet inbakeren. Ik vond het een ideaal moment.



Ras

Wat spannend, een opdracht! En fijn dat nu er iets concreets is, het toch begint te kriebelen. Ik ben ook heel benieuwd hoe jij het gaat vinden.



Italia

Ik zou het ook spannend vinden om alleen met kind te gaan vliegen, maar ik zou het wel doen. Er zijn vast wel behulpzame mensen in de buurt om je te helpen met spullen oid. Zie het als een groot uitstapje . Ik zou wel een extra stoel nemen denk ik, zodat je de maxicosi naast je kunt zetten en ook zo nu en dan je handen vrij hebt.



Max

Wat leuk dat het avondje uit zo geslaagd was. Doet een mens goed he!



Voorlezen:

Heb ik één keer geprobeerd in de hoop dat ze er rustig van werden. Maar na één bladzijde Jip&Janneke vol overgave en intonatie door een huilsalvo heen voorlezen, ben ik gestopt. Ik vind zes maanden wel een mooi punt. Ze ‘lezen’ overigens al wel knisperboekjes. Boekenwurmen in spé.



Knuffeltjes

Ze hebben allebei een knuffeldoekje met een poppetje eraan in bed liggen. Die wissel ik steeds van kant. Het leuke is dat ze er nu echt naar gaan kijken van ‘o leuk!’.



Sproet

Hopelijk krijgt kleine Sproet het doorslapen snel structureel onder de knie!



Uggla

Ai, wat een verhaal van grote zoon. Wat moet jij geschrokken zijn. En dat kolven ja…. Maakt die van jou ook zo’n lekker ritmisch geluid? Man en ik hebben er een keer op zitten jammen. Je moet iets.



Gold

Hier twee kleintjes in slaapzakjes met mouwtjes maat 70 (cm). Ze zijn nog wat aan de grote kant, maar niet onveilig groot.



Namaste

Ik ben ook weer braaf aan de pil terwijl het bij ons via IUI is gelukt. De gyn zei dat er altijd een kans is dat het raak is, hoe klein die kans ook is. Ik ben dus maar verstandig en slik braaf mijn pilletjes.



Paspoort

Wij gaan in juni met de auto naar het buitenland, zouden jullie dan twee paspoorten aanvragen? Ik vind het eigenlijk een beetje onzin en geldverspilling. Maar de komende vijf jaar gaan we vast wel vaker naar het buitenland met ze.



Babyboom

Hier ook! Alleen zijn de meeste ook echt ‘van die leeftijd dat het rammelt’. Wat ben ik dankbaar dat wij nu ook twee kindjes hebben, anders zou ik stikjaloers zijn met al die zwangerschappen om me heen.



Vandaag een erg rommelige dag gehad. Dochter moest voor een heupfoto (wegens stuitligging) naar het ziekenhuis (eind deze week uitslag), daarna kids naar opa en oma, zelf wat gewerkt, naar een afspraak in een andere stad en nog naar de huisarts geweest. Ik voel me zo niet-fit de laatste tijd dat ik toch maar eens mijn bloed wilde laten testen. Ik ben benieuwd of er iets uitkomt (schildklier, hb en andere standaardwaarden). Hebben anderen hier dat misschien ook? Dat gevoel dat je in een soort mist leeft en de wereld een beetje aan je voorbij gaat omdat hje het niet bij kunt benen allemaal. Ergens denk ik dat ik te snel weer aan het werk ben, maar helaas heb ik wat dat betreft geen keus.



Verder ging het oppassen bij opa en oma vandaag niet zo goed. Zoon had nogal een humeur. Ze werden er erg onzeker van merkte ik. Hopelijk gaat dat snel beter.
Zo er is weer veel geschreven zeg!



@mommy. Gefeliciteerd. Toch fijn die nieuwe uitdaging, zeker als je daar al op zat te wachten. Zit er eventueel een vaste plek voor je in binnen die functie? En heb je het probleem qua werkdagen al opgelost? Veel succes, plezier en sterkte op de eerste werkdag morgen. Het zal wennen zijn, maar ook vast weer leuk.



@ras. Jij toch ook weer aan het werk. Spannend, zeker omdat jullie co ouderschap nu ineens ook gelijk 100% in gaat. Hopelijk valt het je mee. Eng trouwens dat je S onder de dekens aan trof. Dat kort opmaken vind ik ook nog wel lastig hoor. Ik geef A de ruimte met gestrekte benen. Maar hij kan natuurlijk ook zakken als hij zijn benen gebogen heeft.



@ frutje. Wat vervelend dat je je zo slap voelt. Hopelijk komt er niets geks uit. Het is natuurlijk ook wennen. En je bent weer aan het werk en dat moet je zien te combineren met de zorg voor een tweeling... Het gevoel dat de tijd voorbij raast ken ik wel. Moe ben ik ook, maar uitgeblust niet.



@ welhello. Goed dat je met een psycholoog praat! Best moeilijk he om zelf de regie over je leven in handen te nemen met een baby. Ik vind dat ook lastig hoor. Echt structuur heb ik niet nodig, maar ik ben wel een controle freak. Moet er nog steeds een beetje aan wennen dat gemaakte plannen ook zo in het water kunnen vallen. Vanmiddag wilden wij er even op uit, maar zoon sliep eindelijk. Dus dan ga ik hem niet uit bed vissen en met hem weg.



@paspoort. Wij gaan die donderdag voor zoon aanvragen. Ik zou dat wel mee nemen als je naar het buitenland gaat. Je weet nooit of je een controle krijgt (ondanks schengen) Hopelijk wordt onze aanvraag goed gekeurd. Aangezien wij niet getrouwd zijn moeten we een document overhandigen van de gemeente hier waaruit blijkt dat we niet gehuwd zijn. Op het uittreksel van italiaman staat netjes dat hij niet gehuwd is, op die van mij "burgelijke staat niet bekend" Het consulaat neemt contact op met Den Haag, daar wordt de aanvraag namelijk getoetst. Ik hoop dus dat ze in Den Haag kunnen zien dat ik ook nooit in NL gehuwd ben.



@ hier. Morgen zou zoon eigenlijk zijn prikjes krijgen, maar hij heeft buikgriep. Hij blijft poepen. We moesten vanavond daarvoor langs komen bij de kinderarts en nu moeten we de vaccinaties een ruime week uitstellen. Morgen het vaccinatiebureau bellen. Beetje stom alleen dat die pas vanaf 14 uur te bereiken zijn en zoon om 10:50 daar eigenlijk zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alleen thuis! Grote zoon is naar school, kleine zoon is wennen op het kdv en vriend is naar zijn werk. Raar hoor om weer eens alleen thuis te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook raar Uggla! Ga je wat leuks doen?



Ik las nog over wakker maken voor een late voeding... Ik geef soms een droomvoeding in de avond. Slaapt ie lekker door maar krijgt toch nog een voeding. gister om half 11 droomvoeding gegeven en hij kwam vanmorgen om half 6. Heeeerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik breek ff in



@Frustje, naar het buitenland zonder paspoort zou ik ab-so-luut niet doen (ben hier bekend mee via mn werk) als er iets met jullie of je frutsels gebeurt sla je jezelf voor je kop! En je krijgt opgetrokken wenkbrauwen bij een controle met misschien het vermoeden van kidnapping.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te kolven en moet studeren voor mijn toelatingsexamen voor de bedrijfskunde master. niks leuks dus helaas.
Alle reacties Link kopieren
Oh getver. Inderdaad niet de meest leuke dingen om te doen!
Alle reacties Link kopieren
Studeerze Uggla!

Ik ga vandaag op zoek naar kinderopvang/gastouder en naar het gemeentehuis voor wat papierwerk. Dochter ligt nu niet ingebakerd te slapen, probeer het maar weer eens, gaat redelijk.



Ook geen spectaculaire activiteiten hier...
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
@ Uggla: Hier ook alleen thuis! S net naar het kdv gebracht om tot 15 uur te wennen. Wel is de hond er, dus daar ga ik zo een lange wandeling mee maken. Hij verdient ook aandacht! En de kat ook, maar die gaat niet mee wandelen, haha. En ik ga straks een uurtje spinnen. En vast research doen voor mijn tijdelijke klus. S vindt het volgens mij allemaal prima op de creche. Hij had niet eens oog voor me toen ik weg ging, hij lag alweer driftig in de box te spelen.



Dapper hoor dat je aan het studeren bent. Ik vind het nog best lastig om mijn hoofd leeg te maken voor andere zaken dan S. Maar ik moet zeggen dat ik het best even lekker vind vandaag, even niet alert te hoeven zijn voor een paar uur.



@ Sasssa: Wat bedoel je met een droomvoeding? Gewoon een voeding die niet per se op hoeft? Of stop je er iets speciaals in, haha! S had gisterenavond na zijn badje om 20.45 uur een voeding en kwam daarna pas om 03.45 uur weer, 8 uur later. Ook fijn hoor!



@ Mommy: Vandaag je eerste werkdag? Hoe beviel het ochtendritueel? Ik moest om 9.15 uur bij de creche zijn met S en stond om 7 uur op... Dat was iets te ruim gepland, maar anderhalf uur heb ik toch zeker nodig van wakker worden tot de deur uitgaan. Tenminste als ik mijn hond moet uitlaten en zelf wil ontbijten en de krant wil lezen. Anders kan het ook in ruim een uur denk ik. Hoelang doe jij erover? Incl voeden.



@ Italiagirl: Wat balen dat A buikgriep heeft, zielig! Wanneer weet je eigenlijk of hij buikgriep heeft? De ontlasting is toch eigenlijk altijd dun? S poept nu nog maar 1 keer in de 2 a 3 dagen. Dan heeft hij 1 mega-luier en dan is het weer klaar.



@ Borstvoeding & werken: Is dat te doen denken jullie? Ik heb vanaf maandag een tijdelijke klus t/m 2e Paasdag en weet niet of ik daarna meteen een andere klus heb. Ik wil de bv dus nog niet afbouwen. Gelukkig is die klus van volgende week 10 minuten fietsen van mijn huis, dus ga ik gewoon tijdens mijn lunchpauze thuis kolven. En Vader heeft een vriezer vol melk van mij, dus die redt zich wel, haha.



@ Co-ouderschap: Dat gaat dus vanaf volgende week meteen 100% in. Poeh! Zal wel wennen zijn om S zo weinig te zien, maar gelukkig heb ik de nodige afleiding. En is de kans klein dat ik daarna meteen weer aan het werk moet. Dan doen we weer een light-versie. Vader is super flexibel en denkt met me mee en voelt goed aan dat ik graag bij S ben. Maar ondertussen veegt hij met gemak zijn agenda leeg als ik dus plotseling moet werken.



Zo, ik ga de hond op een stevige wandeling trakteren en daarna een uurtje Spinnen. Vanmorgen al met S in de draagzak naar de creche gewandeld (15 minuten). En straks weer ophalen. Dan heb ik wel genoeg workout gehad hoor!
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat schrijven jullie veel zeg!



Spannend he, weer beginnen met werken. De kop is er voor de meeste van ons wel weer af.

Ik ben vorige week begonnen, met halve dagen. Werk deze week en volgende week ook nog ongeveer 20 uur en de week erna ga ik weer volgens mijn eigen uren (32) werken.

Heerlijk! Ik ben ZO BLIJ om weer aan het werk te zijn.

Mijn man was vorige week thuis dus hoefde T niet weggebracht te worden. We hebben vorige week een auto gekocht, na de vorige verkocht te hebben waren we even zoekende, naar een goede 4deurs. Gevonden, dus dat maakt het wegbrengen een stuk makkelijker.

Gister is T voor het eerst 'echt' weggeweest, bij mijn schoonmoeder. Die gelijk een heleboel foto's via Whatsapp stuurde dus dat scheelde wel ;).

Eind van de middag is hij bij mijn ouders gebracht. Zij waren zo lief om me van mijn werk op te halen dus ik kon gelijk lekker knuffelen. Morgen is hij de hele dag bij mijn ouders.



Kolven doe ik op mijn werk, al moet ik wel opletten dat ik het optijd doe, ze staan op knappen! Daarnaast krijgt T ook flesvoeding, ik wissel het een beetje af.



Zometeen even naar het CB om te wegen, ben benieuwd!



Later meer..
@ras. De kinderarts had het over buikgriep. A poept ontzettend veel, gisteren 9 keer, is zichzelf niet helemaal en het is echt net water. Als ik jou was zou ik idd de bv niet afbouwen. In NL heb je toch ook kolf recht? Fijn dat S het leuk heeft op de creche Is voor jou ook een stuk rustiger.



@mommy. Veel plezier vandaag op je werk!



@ uggla. Heb echt respect voor je. Jeetje, 2 kids, die moordende zwemtrainingen, straks weer werken, studeren en kolven. Slaap jij eigenlijk wel? Hier de kolf trouwens ook maar weer uit de kast getrokken, de kinderarts gaf aan dat nu A buikgriep heeft moedermelk het beste is. Dus dan maar de productie weer ophogen. 1 borst lukt A nooit om die goed leeg te drinken, dus dan maar met de kolf.



@welhello. Succes met de zoektocht!



@ sasssa. Drinkt zoon die fles dan slapend op? Dat krijg ik met A dus nooit voor elkaar. Hij slaapt in het begin vaak licht, pas na een tijdje valt hij wat dieper in slaap. Totdat het weer tijd is om te eten, dan hoef ik hem maar licht aan te raken en zijn ogen gaan weer wijd open.
Alle reacties Link kopieren
Jee dat het werkende leven al weer zo in aantocht is!! Hier ook hoor. Maar goed om te lezen dat het bij anderen goed gaat F. heeft volgende week wenochtend en over twee weken gaat ie echt. (KLein detail dat ie nog niet uit de fles drinkt, maar ja, dat probeer ik maar los te laten. Me zorgen maken zal niet bijdragen tot het succes.)



Wat fijn Ras, dat je zo'n mega flexibele vader hebt. Of niet jij natuurlijk, S dan he. En spannend zo ineens weer aan het werk.



Over paspoorten: ik ben vorige week een nieuw paspoort gaan aanvragen voor mezelf en wilde toen meteen die van F. regelen. Maar de dame bij de balie zei dat het volgens de nederlandse wet verplicht is om een goed lijkende foto in je paspoort te hebben. En aangezien baby's zo snel veranderen, is een paspoort met een babyfoto vaak maar max een jaar rechtsgeldig. Zij raadde dus aan om pas een paspoort te nemen als het echt nodig is. Of eerder een identiteitskaart (want dat is goedkoper). Aangezien wij nog geen concrete reisplannen hebben, heb ik het maar nog niet geregeld. De pasfoto's heb ik wel al laten maken. Zijn best hilarisch geworden, hij staat er op met zn dikke onderkin en met mega grote ogen.



Hier wordt de dag toch ook echt bepaald door een 3 maanden oude baby hoor Welhello! Ik vind het ook best prima om zijn ritme te volgen, aangezien hij daar relaxed van wordt. Maar wel goed om jezelf niet te vergeten natuurlijk! Dat is voor mij ook goed om aandacht aan te besteden..



Oh en dank voor jullie anticonceptie aansporingen. Was even nodig, maar ben nu toch weer overtuigd dat het wel goed is om (in ieder geval komende maanden) te doen.
Alle reacties Link kopieren
Veel geschreven weer!



Mommy, wat een goed bericht van je werk. Fijn om zo weer te kunnen beginnen.



Italia, ik zou ook gaan vliegen, hoor! Het is niet ver en kwestie van uitproberen toch?



Ras, wat fijn, een opdracht. Benieuwd hoe het je bevalt!



Frutje, ik zou wel paspoorten aanvragen als ik jou was. Ik hoop dat de uitslag van je bloed goed is. Ik herken dat wel van die mist, ben nog niet helemaal helder en mezelf.



Italia, beterschap voor A.



Uggla, hoe gaat het nu met kolven?



Kuzu, fijn dat het werken weer goed bevalt.



Namaste, bij mij hebben ze niks gezegd over die pasfoto en er staat geldig tot 2018 op het paspoort, dat kunnen ze toch niet zomaar veranderen? Grappig hè, die babypasfoto's.



Samen douchen: een vriendin van me zette altijd het badje op de standaard naast de douche, met handdoeken/badcape of iets dergelijks erin. Dan kon ze de baby daar in leggen, zelf douchen, dan met de baby douchen, terugleggen en toedekken en dan eerst zelf afdrogen en daarna baby afdrogen. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar vond het een goede tip.



Hier: ik was gisteren een avondje weg, vriend gaf de fles. Had ie geknoeid met mijn melk waardoor ze te weinig had, ze moest nog huilen na de fles terwijl ze normaal na wat brabbelen in bed in slaap valt. Dus kwam ze vannacht om 4 uur, na een week doorslapen tot half 7. Vond ik wel even zuur, door zijn actie moest ik mijn bed uit.
Alle reacties Link kopieren
He verdorie! S is maar 60 gram aangekomen in een week... Dat is echt ver onder de maat (gemiddelde is 120 gram). Ik zou bijna denken dat de weegschaal stuk was, want dit had ik helemaal niet verwacht. S drinkt weer ietsje beter juist. Hopelijk is het volgende week beter.
Alle reacties Link kopieren
@ Max: Ik ga die douche-tip van je vriendin meteen toepassen vanavond! Ik ben negen van de tien keer alleen en vind het zonde om het douchen dan niet te kunnen doen. Ik heb op mijn bad zo'n bad/aankleedkussen-constructie, dus dat moet dus geen probleem zijn. Dikke handdoek in het badje zodat hij lekker ligt, douche aan doen en lekker samen douchen. Leuk!



Balen dat je vriend zo liep te klooien met de voeding...



@ Paspoort: Wij vliegen begin juni, dus ik laat past tegen die tijd een paspoort maken hoor. Waarom zou ik dat nu al doen?



@ Sasssa: Jij hebt ook een hond toch? Of ben ik weer in de war? Ik heb mijn hond voor het eerst 2 dagen + nachten en moet zeggen dat ik het eigenlijk best wel heel gezellig vind. Overdag laat ik hem uit met S in de draagzak en 's avonds maak ik een kort rondje aan de overkant van mijn huis zonder S met de babyphone op zak. Ik heb ook een briefje in mijn zak met daarop de mededeling dat S thuis in zijn bedje ligt te slapen alleen en 2 noodtelefoonnummer erbij. Just in case....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen hond ras, alleen twee katten. Sim van dat briefje! Je weet nooit en je zal het jezelf anders niet vergeven...



Over die droomvoeding. Dat is de voeding geven (fles of borst) terwijl de baby door slaapt, of in ieder geval zo min mogelijk wakker wordt.als ik de speen van de fles tegen zijn lippen hou doet hij zijn mond open en gaat drinken. Als hij net slaapt laat ik hem in zijn bedje liggen en geef dan zo de fles, als hij al langer slaapt kan ik hem uit bed pakken zonder dat hij al te veel wakker wordt. En bij drinkt dan al slapend heel rustig zo zijn hele fles leeg.



Ik zal later weer even uitgebreid reageren op iedereen!



In ieder geval een voor iedereen en succes met het weer werken!
Alle reacties Link kopieren
@frutje: ik herken wat je schrijft. Ik ben ook nog niet helemaal 'helder', regelmatig hoofdpijn en wat slap in mijn benen. Tot twee weken geleden ook vaak wat duizelig. Het wordt nu wel weer wat minder moet ik zeggen. Maar ik ben echt nog niet mezelf.



@ras: er dient zich dus een opdracht aan op het werk, spannend! Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen om te werken en hoe het co-ouderschap gaat. Komt goed!

Het ochtendritueel is hier te doen in een uur, maar dat is wel krap en ik heb het liever wat ruimer zodat ik een beetje op mijn gemak kan doen. Gisteren was ik om 7u op, en D was om 8.15u bij de kinderopvang (kinderopvang is maar 3 minuten rijden). Vond ik best netjes voor een eerste dag

Hoe gaat het spinnen bij jou? Ik ga vanavond weer.



@wellhello: herkenbaar wat je schrijft over je leven laten leiden door je kindje. Het is goed om in het ritme van je kindje mee te gaan, maar je kunt dat wel een beetje sturen zodat je zelf de regie houdt voor zover mogelijk.

Wat zou je zelf willen veranderen aan je aanpak?



@italia: ik dacht dat er niets vast in zou zitten, maar gisteren nog even met collega gesproken die mij de vraag had gesteld en hij vertelde me dat hij over een tijdje misschien stopt als teamcoördinator en dat ik dan mogelijk zijn team kan overnemen

Hoe gaat het nu met A? Ik las op het rammelaars topic dat de nacht niet zo fijn was. Drinkt hij wel goed? Beterschap!



@uggla: respect voor jouw moordende schema! Zie je er tegenop om te gaan werken?



@kuzu: wat fijn dat je zo blij bent om weer te werken! Wat woog T?



@namaste: spannend, bijna wenochtend voor F. Komt helemaal goed!



@max: balen van de actie van je vriend...vannacht wel weer langer geslapen?



@hier: de eerste werkdag is goed gegaan! Moest meteen van 9 tot 20.30u...tussendoor wel thuis gegeten gelukkig en met D geknuffeld Hij had het goed gedaan op het kdv, was de eerste hele dag. Wel was hij erg moe gisteravond! Heb hem nog nooit zo moe gezien...Nu lekker 2 dagen vrij.

Sinds 2 avonden geven we D om 23u een flesje van 200cc, omdat hij vaak rond 5u begon te spoken en we het vermoeden hadden dat hij dan echt weer honger had. Nu hebben we hem al 2 ochtenden om 7u wakker moeten maken. Hij slaapt dus heerlijk de hele nacht op die 200cc!

Zometeen komt een vriendin van mij op de thee, gezellig!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Mommy: Zo, meteen een superlange werkdag, respect hoor! Fijn dat het zo goed is gegaan. Draagt Mommy-Man zijn steentje een beetje bij in de zorg voor D nu jij weer werkt?

En binnen een uur de deur uit, knap hoor. Doet Mommy-Man dan ook het een en ander, luier verschonen, D aankleden of de fles geven of doe je alles zelf? Ik moet alles alleen doen en moet echt nog uitvogelen wat nou de snelste manier is.



@ Nacht: Ik heb S om 6 uur wakker gemaakt, hij lag nog heerlijk te slapen, maar ik vond 9 uur tussen zijn voedingen toch echt de max... Als hij nou goed aan was gekomen had ik hem laten slapen, maar hij mist stiekem regelmatig een voeding, omdat hij zo lekker slaapt en dan kom je natuurlijk geen gram aan... De douche-beurt van gisteren heeft z'n uitwerking dus niet gemist, hij heeft 8 uur in een diepe slaap gelegen, geen kick gegeven. En nu slaapt hij weer!



Straks gaat hij naar zijn vader, daar logeert hij weer vannacht. Het voelt nog steeds als 'logeren', maar op den duur is bij zijn vader natuurlijk gewoon zijn tweede thuis. Vriend en ik gaan lekker uiteten vanavond, ik 'logeer' bij hem, haha.
Alle reacties Link kopieren
Ras, mommyman draagt zeker zijn steentje bij. Hij heeft D gisterochtend verschoond en omgekleed en flesje klaargemaakt. Ik had eigenlijk om 6.30u op willen staan, zodat ik tijd genoeg zou hebben. Man was zo lief om mij een half uur langer te laten liggen, maar toen versliep hij zich tot 7u haha! Denk dat het er binnenkort op neer komt dat ik het ochtendritueel doe en dat man D 's avonds van het dagverblijf haalt en eten kookt, omdat ik 's ochtends later begin en hij 's avonds eerder klaar is. Even kijken wat het handigste is. Ik structureer wel al wat dingen voor, de avond van tevoren: kleertjes klaarleggen, mijn werktas klaarzetten, brood alvast smeren, etc. Dat scheelt ook veel tijd.



Wat fijn dat S zo goed heeft geslapen! Veel plezier vanavond met uit eten met je vriend en 'logeren'!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat schrijven jullie veel...ik loop echt gigantisch achter! Sorry! Ik heb wel alles gelezen. Respect voor de dames die alweer aan het werk zijn. Ik moet 8 april weer beginnen. Zoon slaapt ondertussen al zon twee weken door. Nog een voeding rond half elf en dan weer tussen half zeven en half acht. Eigenlijk gaat het heel goed hier. Voel me vandaag een soort prinses....we hebben vanaf deze week hulp in de huishouding. Wel wennen hoor...

Ik ga even spelletje doen met dochter en vriendje. Dikke knuffel voor allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk van dat doorslapen Elinaa! En ook van die huishoudelijk hulp! Wat kan dat schelen hè? Geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Mommy, vannacht inderdaad weer langer geslapen, tot half 7 weer. Ik vind het wel bizar hoor, ze slaapt 10 uur per nacht! Ze drinkt wel een uur van half 8 tot half 9 en 's ochtends van half 7 tot half 8. Fijn dat je eerste werkdag goed is gegaan! Had je D. erg gemist? Wat een lange dag zeg! Lekker genieten van je vrije dagen nu.



Ras, was het goed gegaan met douchen nav de douchetip? Ik ben heel benieuwd wat J weegt nu ze op minder voedingen zit. Ik zie wel steeds meer vetjes verschijnen.



Elinaa, doe mij zo'n hulp in de huishouding, heeerlijk!
Alle reacties Link kopieren
@ Max: Douchen is helemaal top gegaan! S en ik hadden het helemaal naar ons zin en het ging echt heel makkelijk. Nu heb ik een balzaal van een badkamer en dus een badje en aankleedkussen binnen handbereik en een CV-rek waarop ik zijn pyjama voorverwarm, dus dat kan ook eigenlijk niet mis gaan. S vindt de waterdruppels heel interessant en het stromende water heeft een kalmerende werking op hem. Hij sliep daarna 8 uur achter elkaar, nog meer dan bij een badje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven