16 weken zwanger en gebroken vliezen!

02-09-2012 13:10 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 16 weken zwanger en mijn vliezen zijn gebroken. Ik ben zo bang! De kansen van onze kleine zijn nihil..

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Bedankt alvast!

R2306
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Alle reacties Link kopieren
Niet meegemaakt, maar wilde jullie wel even heel veel sterkte wensen!

Wat zal dit een heftige tijd zijn en nog worden voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 33 weken zwanger van mijn eerste kindje en mijn vliezen zijn nog niet gebroken dus ik heb het niet meegemaakt.. Ik vroeg me wel af, je bent waarschijnlijk allang bij de verloskundige en in het ziekenhuis geweest en dergelijke, wat hebben ze hieraan gedaan? Wat kunnen ze voor je doen? Hoe gaat het nu verder?



Heel veel sterkte natuurlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vanaf de zijlijn gezien bij een familielid, 2x. En het is 2x niet goed gegaan. Ik wens je heel veel sterkte met alles wat komen gaat.

Of er ook positieve verhalen weet ik eigenlijk niet. Wat ik wel kan vertellen dat ze nu een pracht van een kind hebben na een hobbelige zwangerschap.

Zijn de vliezen echt helemaal gescheurd of zit er ergens een lek? En ben je al je vruchtwater kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Er is hier iemand die haar vliezen zijn gebroken met 19 weken zwangerschap. Google even op het forum op die termen dan kom je het tegen. Heel veel sterkte de komende weken. De kans is zoals je zegt heel klein dat het goed blijft gaan. Dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat zullen jullie geschrokken zijn!



Vruchtwater wordt wel steeds weer aangemaakt,gelukkig.

Wat zeiden ze bij de verlos of in het ziekenhuis?



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Nee niet meegemaakt, maar wat heftig voor je zeg!

Ben je al bij de verloskundige/ziekenhuis geweest? en wat zeggen die? En inderdaad zoals hierboven al door supersas gevraagd werd '' Zit er gewoon een lek, of zijn de vliezen helemaal gescheurd? ''



Wens je heeeel veeel sterkte met alles!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Mijn vliezen waren gebroken met 25 weken en 5 dagen. Het konden toen nog worden gerekt tot 27 weken en 3 dagen. Het was een hele spannende tijd, maar gelukkig allemaal goed afgelopen (inmiddels is ze alweer 10).

Maar dit is wel wat anders dan 16 weken, ik weet niet of en hoe lang ze het kunnen en willen rekken.

In ieder geval heel veel sterkte toegewenst!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik ben inderdaad al aan de nodige onderzoeken onderworpen. De kleine heeft nog erg weinig vruchtwater en de kans op een goede afloop is dan ook erg klein. Al zou de kleine het redden, heeft het gebrek aan vruchtwater waarschijnlijk wel zijn sporen achtergelaten (vergroeiing, longen die niet goed rijpen). Vruchtwater wordt nu steeds gemeten, zit ver beneden pijl..De kleine leeft nog wel gewoon..
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Wat schrikken zeg!

Veel sterkte in deze spannende tijd, en ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Wat ik weet is dat er tot 21 weken vruchtwater moet zijn voor de ontwikkeling van de longetjes. En de spieren moeten de kans krijgen om zich te ontwikkelen door te kunnen rekken en strekken. Maar ik ben een leek vanaf de zijlijn.

Wat heeft de gyn gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Lig je nu in het ziekenhuis r2306?

Of ben je thuis met bedrust?
Alle reacties Link kopieren
Och jee, ik kan me je angst goed voorstellen. Wat verdrietig en onzeker allemaal. Heel veel sterkte, je zult nu wel bedrust moeten houden?



Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee maar heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte meid
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu in het ziekenhuis, we zijn op het ergste voorbereid eigenlijk, en we wachten nu maar af.. `t Is nog zo vroeg in de zwangerschap! En zo ineens.. Ben echt heel erg bang ons kleintje te verliezen!
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Ai, dat is echt veel te vroeg, wat een schrik. Heel veel sterkte voor de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje, veel sterkte
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Meld je aan op het forum van lieve-engeltjes.nl. Daar zitten (helaas) veel ervaringsdeskundigen met misschien wel hoopvolle verhalen en tips.

En ik wil niet op de feiten vooruit en dit wil je misschien helemaal niet lezen, maar ook met tips en mooie dingen om te doen als je daadwerkelijk afscheid moet nemen van je dappere kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg!! Er schreven hier destijds 2 forumsters die dat ook hebben meegemaakt ( we schreven samen, omdat we alledrie afscheid moesten nemen van onze kleintjes). Misschien dat je via Google oid de topics kunt vinden? Ik forum nu mobiel, dus kan ze niet zoeken...



Heel veel sterkte....
Alle reacties Link kopieren
Dat gevoel kan ik me goed voorstellen r2306.

Wat een vreselijk idee moet het zijn voor jullie om je kindje misschien te verliezen
Alle reacties Link kopieren
Wat erg....heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand bij wie de vliezen niet helemaal gebroken waren, maar die wel vruchtwater verloor na een punctie (dus 'lek'). Uiteindelijk kwam het vruchtwater terug, maar een beentje van haar dochter had in de knel gezeten waardoor nu intensieve fysiotherapie nodig is.



Je gynaecoloog kan je beter vertellen hoe groot de kans is dat het bij jou weer goed kan komen. Ook de zwangerschapsduur is van invloed, ik weet niet wat er rond deze week ontwikkelt en groeit. Bij de baby die ik ken kwam het vruchtwater weer op tijd terug waardoor de ontwikkeling van de longen niet in gevaar kwam, maar ik weet niet in welke week zij haar vruchtwater verloor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven