16 weken zwanger en gebroken vliezen!

02-09-2012 13:10 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben 16 weken zwanger en mijn vliezen zijn gebroken. Ik ben zo bang! De kansen van onze kleine zijn nihil..

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Bedankt alvast!

R2306
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Alle reacties Link kopieren
wat een lieve adviezen en reacties voor TO. En wat hebben veel vrouwen dit meegemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte!!

Wat vreselijk dat jullie je kindje moeten laten gaan...
Alle reacties Link kopieren
ModuleX, ook bedankt voor je woorden..
Alle reacties Link kopieren
Nog even een aanvulling vanuit mijn kennis:



"Make a memory" werkt (helaas) alleen met ouders die hun kindje na 24 weken verloren hebben. Echter, ik weet zeker dat de verloskundigen willen helpen met foto's maken als jullie je eigen camera meenemen. Wij hebben de ziekenhuisfotograaf gevraagd (was tijdens kantooruren) en die heeft voor ons hele mooie zwart-wit foto's gemaakt. Ik vond deze foto's mooier dan onze eigen kleurenfoto's.
Wat hebben veel vrouwen hier dit meegemaakt...allemaal mamma's van harte-engeltjes. Ben er stil van.

Lang geleden heb ik een miskraam gehad en dat was al zo verdrietig, terwijl ik 'pas' 7 weken zwanger was. Het was onze eerste en zo gewenst. Hoe verdrietig moet het voor jullie dan wel niet zijn?!



Lieve TO, wat betekenisvol en speciaal dat jullie jullie kindje laten begraven! Hiermee geef je het kindje tevens een soort van bestaansrecht status. Jullie kindje is er echt geweest en het grafje kunnen jullie altijd blijven bezoeken. Zoiets denk ik, toch?



Kan me voorstellen dat je opziet tegen de bevalling, het is een kennismaking en tegelijk een afscheid van het kindje ineen. Misschien helpt het je om, bijv. op you tube, te kijken hoe een kindje van 16 weken zwangerschap er bij de bevalling uitziet? Dan zijn jullie een beetje voorbereid. Een kindje van deze zwangerschapsduur ziet er heel anders uit natuurlijk dan een voldragen kindje.

Neem idd de tijd die nodig is voor de bevalling en vraag event. om voldoende pijnstilling want jullie kindje heeft hier immers niets van te lijden?



Doe wat goed voelt en voel wat goed doet!



Knufffff en sterkte morgen!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig... Heel veel sterkte, lieve TO!



Wat mijn ervaring is, is dat niet alleen héél zwaar is, maar ook heel bijzonder. Daarmee kon ik de balans een beetje maken ( en dus de eerste periode overleven...).



Ik zag ook enorm op tegen de bevalling. Met de verpleegkundigen had ik daarom afgesproken om hem eerst te beschrijven, voordat ze hem aan mij gaven. Toen hij geboren was zeiden ze alleen "hij is mooi" en durfde ik hem in mijn armen te nemen. Ik moet wel zeggen dat ik even een drempel over moest, maar oh wat ik ben ik blij dat ik het heb gedaan en hij vredig in mijn armen is ingeslapen.



Fijn dat je veel steun in je omgeving hebt. Wat al gezegd is; doe wat, binnen deze harde kaders, goed voelt... Nogmaals sterkte!



Alle reacties Link kopieren
* een keer posten was voldoende geweest....*
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Nogmaals ontzettend bedankt voor jullie lieve en mooie steunbetuigingen! Zoals jullie weten werd ik vandaag ingeleid en vanmiddag om 15:54 uur is ons wondermooie meisje Flore* geboren. Ze is zo prachtig! Zo klein en toch al zo perfect! Ik zal nog wel een keer een uitgebreidere update geven, maar kom er nu nog niet toe. Het is zo dubbel allemaal..



Liefs Emely
Enjoy the little things in life, for one day you`ll look back, and realize they were the big things
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtige naam, wat ontzettend moeilijk voor jullie! Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtige naam!

Wij zijn dit jaar ouders geworden van een prachtig meisje dat is overleden met 23 weken. Het verdriet komt soms in alle hevigheid terug (soms door dit soort topics) toch ben ik onwijs trots op haar en ons gezin.



Er is oal zoveel geschreven en zoveel tips gegeven. Ik wil je alleen een hele dikke knuffel geven en je heel veel sterkte wensen!
Alle reacties Link kopieren
Woorden schieten te kort...



Heel veel sterkte meid



En wat een prachtige naam hebben jullie aan jullie dochter gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen dagen vaak aan je gedacht en wil je hier toch nog heel veel sterkte wensen met de verwerking van dit verlies, ook voor je man en je kindje natuurlijk.

Ik hoop dat jullie de vrijheid krijgen om afscheid te nemen en herinneringen te maken op jullie manier.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Knuffel
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje To, wat een nachtmerrie!

Begin tot het eind heb ik gelezen.. Kippenvel kreeg ik ervan toen ik las dat jullie klein meid het niet heeft gered..

Maar jeetje wat ben je dapper! Een prachtige naam heb jullie je kleine meisje gegeven!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.. Voor nu en de komende tijd!
lieve lieve R2306,



al dagen volg ik je topic en ik heb zo veel bewondering en respect voor je kracht en moed. Voor de komende tijd wens ik jou en je man enorm veel liefde toe! Koester jullie momenten met Flore en geef ze een mooi plekje in jullie harten.



Alle reacties Link kopieren
Tranen met tuiten huil ik met jullie mee.

Tsss....alle woorden slaan nu als een tang op een varken.

Wat wil ik jullie veel sterkte wensen. Geniet van jullie mooie meisje (met een hele mooie naam) en geef haar een goed afscheid.



Dikke knuffel en een kus,

Biekoe
Alle reacties Link kopieren
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie naam voor jullie mooie meisje. Heel veel sterkte!
Lieve Emely, het moment van de stille geboorte van jullie Flore* is dus vanmiddag geweest...

Kwam ze je qua gelaatstrekken en uiterlijk bekend voor of is ze totaal anders dan je oudste dochter?

Wat ontzettend verdrietig dat Flore* niet bij jullie mag blijven. En wat jammer dat ze jullie niet als ouders zal kennen.



Neem de tijd die nodig is om afscheid te nemen van jullie jongste dochter en zusje, ongetwijfeld ben je supertrots op Flore*, en terecht! Gemengde gevoelens in jouw volle hoofd natuurlijk.

Wat een ontzettend lieve en prachtige naam hebben jullie haar gegeven...



Veel liefs en een warme knuffel van mij.
De herfstwind fluisterde jouw naam

en voerde je naar ons

Veel te vroeg, nog in de knop

als een prachtig miniroosje

Luister naar de herfstwind:

Flore* is jouw naam!
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtige naam voor jullie kleine baby en wat ongelofelijk verdrietig dat Flore niet mag blijven. Flore heeft je voor altijd mama gemaakt.





“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie naam! Heel veel sterkte! probeer zoveel mogelijk vast te leggen van jullie mooie meisje!



Helaas ben ik ook met 15 weken ons kindje verloren (en daarna nog 2x met 6 weken) Maar ben ik nu ook mama van 2 gezonde kindjes.

Tijdens de zwangerschap die met 15 weken mis ging kreeg ik bloedverlies en bleek bij de echo dat ons kindjes was overleden.

Ik vind alleen dat we niet goed begeleid zijn bij de bevalling van dit kindje. We zijn gewoon naar huis gestuurd zonder goede uitleg wat we konden verwachten. Uiteindelijk ben ik het kindje op het toilet "verloren" waar geen plateautje in zat en is het dus weggespoeld en hebben we ons kindje dus niet kunnen bewonderen en geen afscheid kunnen nemen....uiteindelijk moest ik ook nog een curretage voor zwangerschapsresten ondergaan en vervolgens nog een keer omdat er nog meer resten bleken te zitten ...



Nogmaals sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Lieve R2306,



Net geboren en direct weer afscheid moeten nemen van lieve Flore.... Wat is het leven hard



Heel heel veel sterkte de komende tijd!



X



Als je er aan toe bent lees ik graag nog eens je gedachten en ervaringen...
Alle reacties Link kopieren
Voor Marloes 23, wat een naar verhaal wat erg voor je dat het zo gelopen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven