17 jaar en wil graag zwanger worden.

29-09-2016 19:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik ben een meisje van 17 en ik zou ontzetted graag zwanger willen worden. Ik weet dat dit super onrealistisch is en dat ik hier ook echt te jong voor ben. Maar waarom heb ik dan alsnog deze gevoelens? Ik ga zeker nog wel even wachten met kinderen omdat ik weet dat dat het beste is maar het liefst zou ik nu mama willen zijn. Is er misschien iemand die hetzelfde mee maakt of heeft mee gemaakt en is dit normaal?



Groetjes mij .
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor vanaf mijn 16de had ik dat heel sterk, uiteindelijk was ik ver in de dertig bij de eerste
Ab imo pectore
waarom denk je dat het leuk is om moeder te worden?
Doe een opleiding on in een kinderdagverblijf te werken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het je om de nadelen van moederschap eens te bedenken
Alle reacties Link kopieren
Nee ik herken t niet
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het je hormonen zijn die nu even door je lijf gieren. En misschien heb je een leuke jongen ontmoet en denk je aan een gezin.



Feit is, je bent 17. Je hebt misschien NET je diploma of je zit nog op de middelbare. Je verdient als ongeschoolde (want waarschijnlijk doe je nog een vervolgopleiding) arbeider maar minimumloon, in jouw geval 3 euro per uur. Hoe wil je daar een kind van onderhouden? Maak lekker je opleiding af, zoek een baan, een eigen plek en ga dan aan kinderen denken.
Het is biologisch gezien wel logisch natuurlijk...
Ik heb het zelf niet maar ik ik vind het ook niet raar ofzo n biologisch gezien is je lichaam er klaar voor. Maar het is natuurlijk wel verstandig om even een paar jaar te wachten zodat je het kind wat meer kan bieden.
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik ook toen ik 16 was. Maar gelukkig verstandig genoeg geweest om te beseffen dat dat heel dom zou zijn. (Om daar bewust voor te kiezen natuurlijk)



Nu ben ik 25 en heb ik een goede relatie. We gaan vanaf oktober starten om proberen een kindje te krijgen.



Maar nu heb ik ;

- een opleiding afgemaakt

- een geweldige baan met een vast contract

- een koophuis met veel ruimte

- de financiële situatie is goed

- en ik heb een stabiele relatie.



En dat is allemaal heel belangrijk voordat je aan kinderen gaat beginnen.

(Tuurlijk hoef je niet een vast contract of een koophuis, maar je snapt mn punt denk ik.)
Alle reacties Link kopieren
200 jaar geleden was je waarschijnlijk al getrouwd geweest, na een paar klassen lagere school. Je was verder namelijk opgevoed tot huismoeder en was nu al zwanger van de tweede terwijl je de hele dag schoonmaakte en kookte (want al die gadgets bestonden nog niet). Maar zo werkt de huidige maatschappij niet meer, en dat is maar goed ook. Een leven lang in dienst van een man omdat je als een broedmachine baby na baby baart en dus geen zelfontplooiing hebt lijkt me echt geen fijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal niet gek om die moeder gevoelens te hebben. Ik had dat ook met vlagen toen ik jonger was. Maar nu 29 en nu pas bezig om kindje te krijgen met een vriend! Eerder was ik er zelf niet klaar voor. Het is in je hoofd al snel iets geromantiseerds. Maar ook een verantwoording voor de rest van je leven! Ik ben nu een heel ander persoon dan 10 jaar geleden. Volwassener, gelukkiger, meer van de wereld gezien, zelfverzekerder, zaakjes meer op orde en een vriend waar ik wel mijn verdere leven mee wil delen! Maar iedereen is anders. Mijn advies is ontwikkel je lekker verder, geniet van je vrijheid en denk goed na, je hebt nog alle tijd om je wens uit te laten komen en moeder te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Babs87 schreef op 29 september 2016 @ 19:43:

Dat is helemaal niet gek om die moeder gevoelens te hebben. Ik had dat ook met vlagen toen ik jonger was. Maar nu 29 en nu pas bezig om kindje te krijgen met mijn vriend! Eerder was ik er zelf niet klaar voor. Het is in je hoofd al snel iets geromantiseerds. Maar ook een verantwoording voor de rest van je leven! Ik ben nu een heel ander persoon dan 10 jaar geleden. Volwassener, gelukkiger, meer van de wereld gezien, zelfverzekerder, diplomas gehaald, baan, huis,zaakjes op orde en een vriend waar ik wel mijn verdere leven mee wil delen! Maar iedereen is anders. Mijn advies is ontwikkel je lekker verder, geniet van je vrijheid en denk goed na, je hebt nog alle tijd om je wens uit te laten komen en moeder te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik had als tiener ook bij vlagen fantasieën over hoe het zou zijn om een kind te hebben, niet zozeer om zwanger te zijn, maar wel om al moeder te zijn. Ik weet nog wel dat mijn voorstelling superonrealistisch was. Ik wilde het ook niet echt, maar van tijd tot tijd dagdroomde ik dat ik op familieverjaardagen kwam met een maxi-cosi met baby erin en dat leek me dan superleuk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik was uiteindelijk trouwens 27 toen ik zwanger raakte van de oudste, 28 toen hij geboren werd. Ik weet nog dat het echt een raar moment was dat ik me realiseerde 'goh, nu heb ik de leeftijd dat het niet meer schokkend zou zijn als ik zwanger word'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook heel sterk toen ik 16 was. Ben toen de spw gaan doen zodat ik in de kinderopvang kon gaan werken



Inmiddels ben ik 30 en is mijn dochter 13 maanden. Ben zo blij dat ik gewacht heb, mijn leven is nu zo veel beter geschikt voor een kind.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
goh, ik wilde toen heel graag astronaut worden op die leeftijd
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mening dat je op 17 jarige leeftijd niet kan beslissen, om een levend wezentje op aarde te zetten . Om te beginnen heb je geen basis om een kind op te voeden, en ja liefde is belangrijk maar een educatie later en een goede jeugd is net zo zeer belangrijk.



Ik denk dat je je zelf dit nog niet kan opleggen 24/7 moederschap.

We praten niet over een huisdier nemen, het is een levend kind wat aandacht en de nodige financiële kosten met zich mee brengt.



Ik hoop dat je overweegt voor je zelf maar zeker voor het kindje dat je een impulsieve beslissing maakt.

Ben je 17 jaar en werk je full time en woon je op je zelf en kan je je zelf al onderhouden door je eigen maandelijkse laten te betalen, dan nog vind ik het nog tau leeftijd te jong, maar dan heb je je kindje wel iets te bieden.
Alle reacties Link kopieren
Onzalig idee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tja, volgens mij is dat een gevoel dat veel meisjes hebben tijdens hun tienertijd. Die baby's zijn zo schattig, en het is heel bijzonder en het geeft je een soort doel, een nut in de wereld. Je bent in een fase waarin je moet gaan uitvinden wie je bent, waar je voor staat, wat je wil met de rest van je leven. En jezelf voorstellen als moeder kan daar heel goed bijhoren. Bij je leeftijd hoort dan weer dat je zo'n gevoel heel sterk kunt ervaren



Ik ben 10 jaar ouder dan jij en zwanger van de eerste en ik vind dit eigenlijk een mooie leeftijd. Ik wilde al wat eerder zwanger worden, maar helaas lukte het bij ons niet (uiteindelijk middels IVF zwanger). Maar achteraf vind ik dat eigenlijk niet zo erg. Ik heb veel van dat traject geleerd, en de Lux van toen ik 17 was en de Lux die nu 27 wordt, dat zijn echt 2 totaal verschillende mensen. Je kunt niet bevroeden hoe totaal 180 graden anders je wordt in de jaren dat je gaat studeren, een partner ontmoeten, je eerste reizen gaat maken, op jezelf gaat wonen, je eigen leven gaat opbouwen. Dat is een hele leuke tijd en als je een kind zou hebben, dan heb je geen tijd voor die periode. En het is fijn om je met jezelf bezig te kunnen houden een tijdje en je volledig op je eigen ontwikkeling te kunnen storten. En dromen over een kindje kan daar prima bij horen. Een kindje hébben maakt dat je andere verantwoordelijkheden hebt en veel minder tijd hebt voor jouw eigen ontwikkeling.



Dus ik zou zeggen: geniet van je fantasieën, neem een berg oppaskindjes, ga je focussen op een opleiding die je leuk vindt en droom over het gezin dat je over een aantal jaren hopelijk zult hebben over een jaar of 7-10 (of nog langer, want wellicht denk je er tegen die tijd heel anders over), als je een paar jaar een leuke relatie hebt, kun je dan al die dromen werkelijkheid gaan laten worden



Ik heb uiteindelijk 4 jaar gedroomd over het kindje dat nu dan eindelijk op komst is en ik ben daar echt niet slechter van geworden. Dat dromen was juist heel leuk, want nu ik doodziek ben van mijn zwangerschap lukt me dat even veel minder
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook bij vlagen toen ik jonger was. Hartstikke bio-logisch. In een kinderdagverblijf werken was toen hartstikke leuk voor me, aanrader!



Nu ben ik 28 en zwanger en dat is helemaal goed zo. Volgens mij snap je goed dat je echt nog geen kind wil dus geef die gevoelens lekker de ruimte (kinderdagverblijf, dierenopvang, babysitten, etc) en bouw verder rustig je leven op!
Soms denk ik wel eens dat je beter met een puberhoofd zonder gevolgen te overzien een kind kan krijgen dan later, als je precies weet waar je aan begint en het toch vies tegen valt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zusje dat 11 jaar jonger was. Zij was dus 6 toen ik 17 was en ik had haar vanaf baby af zien opgroeien. Ik wilde daarom juist géén kinderen
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje was ( bewust) zwanger op haar 18e.

Ondanks het feit dat ze het goed deed als moeder,vond ik het erg jammer voor haar dat ze "vast" zat.

Dat ze geen studentenleven heeft gehad,niet op haarzelf heeft gewoond ,op kamers of flatje.

Dat haar wereldje zo beperkt werd.

Lijkt mij een gemis.
Alle reacties Link kopieren
Loop eens een weekje mee met iemand die net een baby heeft, dan bedenk je je wel.



Ik ben 26 en heb een baby en ik zal je vertellen dat het hebben van een baby heel vermoeiend is, het mooiste wat er is, maar je word er erg moe van en bent de hele dag bezig.

In het begin elke 3 uur voeden, ook snachts, vieze luiers, spuitluiers, spuug op je kleren, niet stel op sprong de deur uit, want schone kleren en luiers meenemen, wachten tot hij zijn voeding op heeft, of wachten omdat hij voeding moet krijgen nog.



Dat had ik op jouw leeftijd niet volgehouden hoor, geniet nog even van je jong zijn, moeder worden kan later ook en dan is het ook het mooiste dat je kan overkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven