1e helft Rocktobermama's

30-01-2012 21:02 2363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic voor meiden die uitgerekend zijn in de eerste helft van oktober 2012 (1-15 oktober). Vanwege de overzichtelijkheid is het topic voor oktober in 2 delen gesplitst. Als je tussen 16 en 31 bent uitgerekend kun je je aansluiten bij 2e helft Rocktober mama's Deel 2



Als je toevoegingen hebt dan is het handig als je het even vetgedrukt of als jer mobiel forumt tussen ***sterren*** in je bericht zet.



NaamLeeftijdUitgerekende datumBelangrijke dataBijzonderhedenBoomberg81303 oktober29-06 3D echo1e zwangerschap JongenMow1986255 oktober04-07 3D echo1e zwangerschap JongenDruif832828 september27-06 3D echo, 03-07 Rhesus prik, 24-07 30wkn echo1e zwangerschap JongenVissje225 oktober- ???Irsa-346 oktober-heeft zoontje van 1 Jongen Suy329 oktober-dochter van 26-03-10, perfectpicture2910 oktober -1e zwangerschap Labello862514 oktober-- MeisjeKayleigh872416 oktober-1e zwangerschap, MeisjeSmoezeltje348 oktober-1e kindje, vivaehv2911 oktober-1e zwangerschap lorraine82299 oktober-1e zwangerschap Meisjejnifa267 oktober- Meisjelichtelijk--- Jongen kommaarkleintje3610 oktober- 1e kind JongenBuima309 oktober- 1e zwangerschap ???Miesteph3110 oktober- 3e kindje Meisje



Helaas niet meer in de tabel wegens mk:

Phoehee

Muppey

India74
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer, dankjewel voor de felicitaties, dat is hartstikke leuk want ik wil het nog verder niet aan iemand vertellen.



Heb inderdaad nog twee keer getest en ben helemaal zwanger. Slechts 5 weken maar goed..you got to start somewhere.

Heb me waar meer aangesloten bij een topic, april 2013 en over 3 weken mag ik voor de eerste echo. nou dat wordt wel een beetje spannend natuurlijk...



Veel van jullie komen nu echt in de laatste fase, die vond ik de vorige keer het leukst. Al die kwaaltjes waren eindelijk weg de laatste 6-8 weken. behalve dan maagzuur :-).



Toedeloe.
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle post voordat ik mijn bed induik.

Egoistische mensen: wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap gemerkt heb is dat sommige mensen je heel erg gaan teleurstellen. Juist diegenen waar je het het minst van verwacht.

Dat zul je straks na de bevalling ook gaan merken.

Daarentegen zul je ook steun krijgen uit hoeken waar je het nooit van verwacht had.

Je contacten worden anders en dat merk je tijdens de zwangerschap al. Dat is soms even slikken en je gaat echt nog wel meer teleurgesteld worden. Aan de andere kant heb je zelf straks ook meer behoefte aan ander soort contact.



Uiteindelijk komt het wel weer goed hoor! Ik merk nu bij de tweede dat het al heel anders is. Maar bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook heel erg, dat ik baalde van het egoisme van sommige mensen......hoort er allemaal bij!



Phoehee gefeliciteerd, een meisje!



India: jij ook gefeliciteerd, geweldig!!!
Alle reacties Link kopieren
hallo Meiden,



Na lange tijd laat ik ook weer eens van me horen...Lees nog steeds regelmatig mee hoor, maar vanwege o.a vakantie en druktes geen tijd om wat te posten.



Boomberg81: Gefeliciteerd met je zoon! Wat een schrik zo ineens....Hoop dat alles goed gaat.



Ik ben nu 29,5 week en zou er echt nog niet aan moeten denken om ons kindje al te krijgen. Ben er nog niet klaar voor...Alhoewel we de meesten spullen inmiddels wel in huis hebben. Ben nu op zoek naar een box! Zijn er meiden die een ronde box hebben?



Wij zijn nog steeds niet uit een jongensnaam...Zo lastig vind ik het. Alhoewel, ik weet wel namen maar die vind mijn vriend niet leuk en andersom net zo!

Zijn jullie allemaal zeker van de naam?



zijn jullie ook nog zo actief met alles? Omdat mijn buikje gewoon 'klein' is kan ik nog heel veel doen en voel ik me nog wel flexibel. Ga nog lekker naar feestjes etc! Maar voel dat ik mezelf moet beschermen anders heb ik s avonds een harde buik...Maar ik wil nog zoveel doen! Ben benieuwd of jullie dat ook hebben.

Ik draag nog steeds geen positiekleding. Lang leve de leggings en stretchrokjes en tuniekjes zullen we maar zeggen! Broeken draag ik nooit veel...



Ik krijg nog 2 groeiecho's en 1 liggingsecho. Bij ons in de praktijk zijn ze geloof ik erg fan van echo's! Vind ik niet erg haha...



meiden, fijn weekend alvast

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hi Meiden,



Hier gaat het nog steeds goed, het lijkt erop dat onze jongen niet teveel last heeft gehad van de verhuizing. Ook voor ons begint er nu een beetje een ritme in te komen wat prettig is. De dag bestaat nu uit opstaan, kolven, naar het ziekenhuis, daar mijn jongen verzorgen en met hem zitten en kolven, terug naar huis, lunchen, kolven, slapen, dan weer naar het ziekenhuis, daar weer kolven, en dan weer naar huis, eten, kolven, even relaxen kolven en slapen en dan 's nachts ook nog een keer kolven... Ik voel me een beetje een melkfabriek, maar het is voor het goeie doel.



Hyves heb ik niet (meer) maar als er een facebookpagina word aangemaakt denk ik dat ik dat wel leuk vind.



Hopelijk ben ik volgende week wat minder moe en heb ik weer wat energie om me op andere dingen te richten en weer de puf om wat meer persoonlijk te reageren. Ik lees wel al jullie berichten, maar tegen de tijd dat ik ze gelezen heb ben ik alweer zo lang bezig dat er weinig tijd overblijft.
Alle reacties Link kopieren
fijn om van je te horen boomberg!

En fijn dat je kindje geen last leek te hebben van de verhuizing. Wauw wat is jou leven ineens veranderd zeg!

Zo te horen gaat het je naar omstandigheden goed! Fijn, want ik moet veel aan je denken.



Succes met je menneke!
Alle reacties Link kopieren
Respect Boomberg voor hoe je het allemaal doet!

Vooral zoveel kolven kan zo ontzettend zwaar zijn! Zowel lichamelijk als geestelijk.

In ieder geval wel heel fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat met jullie!



Buima: nee totaal geen herkenning in jouw verhaal;-)

Bij mijn vorige zwangerschap wel, toen was ik net zo actief als jij nu bent. Deed ook overal gewoon nog aan mee en heb een dag voor mijn bevalling nog in de sportschool gestaan en de dag van mijn bevalling nog uitgebreid geshopt, huizen gekeken en terrasje gepakt met een vriendin.



Deze zwangerschap is zo anders, echt een verschil van dag en nacht! Mijn buik staat nog meer naar voren dan de vorige keer, aan de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben maar aan de voorkant.....een enorme recht vooruitstaande toeter. Dus zelfs leggings zitten me voor geen meter meer. Het gewicht is gewoon niet goed verdeeld lijkt het wel.

Ik merk ook dat dit een zwaarder en groter kind is. Alles is namelijk zwaarder en groter.



Nee wat mij betreft mag het heeeeeeel snel oktober zijn!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan trouwens ook niet wachten om die fles wijn weer open te trekken! En stokbroodjes filet te eten, mmmm lekker met een uitje en peper en zout......:-)
Alle reacties Link kopieren
https://www.facebook.com/groups/393510394043878/



Dit is de groep, ik weet nu niet of je zelf een uitnodiging kunt sturen om lid te worden of dat je mij moet toevoegen.



Zodra iedereen de groep heeft gevonden zet ik hem op geheim. Dan kan niemand de leden bekijken.



Ik ben te vinden via facebook.com/kimm.sallabimm (zonderpuntje).
Alle reacties Link kopieren
Heb me aangemeld dus nu wachten tot je me toevoegd.

Nu is het weer ff zoeken wie wie is haha
Alle reacties Link kopieren
Hey Meiden heb me aangemeld voor de facebook! Moet straks wel echt even kijken wie nou wie is straks hoor!

Misschien moeten we daar straks ook de tabel inzetten en dan met echte namen en de nepnamen erbij anders raak ik helemaal verward! hihi



@boomberg! Fijn om te horen dat alles goed gaat met jou en de kleine! Jeetje dat kolen klinkt als een dagtaak.



@Suy aaaaaahhhh hou op over filet americain ik heb zelfs al serieus overwogen om gewoon het risico maar te nemen en het toch te eten... Erg he...... heb het gelukkig niet gedaan! ( lijk wel zo'n verslaafde )



@lorraine mooie buik hoor! :D



Nou ga zo even lekker grieken met vrienden op een terras dus ben weer weg! doeiii
Alle reacties Link kopieren
Wow wat is er veel gebeurd de afgelopen 2 weken! Kom net terug van een heerlijke vakantie en heb geprobeerd een beetje bij te lezen. @boomberg gefeliciteerd met jullie zoontje! Goed om te lezen dat het verder goed gaat met hem.



@mow en lorraine wat leuk die buikfoto's. Ik ga mezelf ook even aanmelden op facebook. Wat er dadelijk opgezet wordt is niet zichtbaar toch voor andere? In mijn omgeving is het geslacht van onze baby namelijk een geheim ;) aangezien ik hier anoniem ben heb ik het hier wel gemeld.

Pff ik had op vakantie ook zo'n trek in een heerlijk glaasje rose of een stukje rood vlees.Ik heb ook serieus getwijfeld om het risico te nemen maar nee toch sterk gebleven. Nog heeel even doorzetten dan maar!



Het vele plassen herken ik ook, moet er s nachts wel 3/4 keer uit om naar de wc te lopen.



Ons babykamertje is trouwens helemaal af, zelfs de gordijnen en lamp hangen al. Heerlijk gevoel is dat. Nog 4 weken werken dan ga ik met zwangerschapsverlof en dan ga ik alles lekker wassen.
Alle reacties Link kopieren
@Mow: Goed idee van die tabel! Ik heb ook 4 of 5 van de Rocktobermama's 2 erop toegevoegd. Niet iedereen heeft facebook dus het zal meevallen met de drukte.



@Labello: Leuk! Ik zet hem straks inderdaad op geheim, dan is alles dichtgetimmerd en veilig.

Wel kunnen jullie zelf ook mensen toevoegen.

Even goed er op letten dat we alleen maar echt mama's uitnodigen die in Oktober moeten bevallen.



Ik heb ook enorme trek in een rode biefstuk, dus RARE :P rauw mmmmm.

Heb al wel hier en daar een rosé stukje vlees gehad. Echt te lekker.

Ik bestel altijd nog biefstuk maar wel welldone. Heel saai.



Super dat je kamertje af is Labello! Heerlijk!



Hier nog wel even wat finetuning nodig. Binnenkort maar weer even shoppen voor de lamp en wat laatste dingetjes.
Alle reacties Link kopieren
suy, gek he dat er zo'n verschil in kan zitten in hoe je de zwangerschap kan ervaren. Zou het ook echt zoveel verschillen als je een jongen of meisje krijgt?



Wat betreft lekker eten, ik mis geen drank aangezien ik al 2 jaar niet drink, maar ik mis de steak hmmmmmm. En inderdaad het liefst rare gebakken! Haha. Ik heb stiekem in Italie steak gegeten zonder dat ik het wist. Ik kwam er pas achter toen ik al begonnen was. Heb alleen het middelste stukje laten liggen, dat was te rood.



@ Labello, Fijn dat het kamertje af is! Ik moet de kubus voor aan de muur nog opnieuw verven en de letters op de kast zetten. Ik heb net de babyfoon even getest, maar wete niet goed wara ik de webcam neer moet zetten. Op de kast gaat niet want er zit geen stopcontact. Dus nu baal ik er weer van. Maar ik ga het morgen nog eens bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook aangemeld voor de facebook-groep! Mijn naam begint met een S!
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand trouwens wat er met Lichtelijk gebeurd is?

Zij had van de 1 op de andere dag een andere naam, anoniem12233 ofzo, alsof er iets met haar account aan de hand was.

Lichtelijk lees je nog mee?
Alle reacties Link kopieren
@Suy: Goede vraag. Geen idee.



Perfect picture hebben we ook al maanden niet meer gezien.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ik heb me ook aangemeld voor Facebook.

Het afgelopen weekend zijn we heerlijk een weekendje weg geweest; lekker aan zee, Amsterdam, Haarlem... Helemaal top, alleen voelde ik niks meer bewegen in m'n buik terwijl het normaal altijd best druk in m'n buik is. Werd steeds ongeruster en heb uiteindelijk toen ik thuis was toch de vk gebeld. Zij is geweest en het was even zoeken naar het hartje, maar het klopte keurig. Pfiieuw wat een opluchting, maar moest toch naar het zh voor een ctg. De vk bellen met het zh, hoor ik haar ook zeggen dat ze geen beweging voelt, weer stress. Op naar het zh; ctg was prima, nog een uitgebreide echo gehad en die was gelukkig ook prima. Zometeen weer naar het zh voor een ctg. Toen ze zeiden dat ik vandaag terug moest komen dacht ik meteen weer dat er toch iets niet goed zou zijn, maar het bleek een standaardpocedure te zijn. Nu maar weer naar het zh.
Alle reacties Link kopieren
En weer was alles goed, gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
poeh smoezel wat vervelend zeg!!! Ik hoorde inderdaad ook dat vanaf 28 weken het echt heel erg belangrijk is dat we onze beebjes veel voelen. (10x), maar ik voel der ook erg weinig. De vk zei dat ik als ik al even niks gevoeld heb, een uur op de bank moet gaan liggen in verschillende houdingen en haar dan proberen te voelen. En inderdaad bellen als je niks voelt. pffff vind het best wel spannend zo, want je moet je heel bewust zijn!



Fijn dat alles goed is met je beebje!!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje smoezel, wat een zorgen kun je dan al hebben om zo'n kleintje he! Hier gelukkig een redelijk actieve baby maar toen ik vorige week iets te lang in de zon had gezeten (voor mijn gevoel) was ik bang dat ze oververhit was geraakt in mijn buik (rare dingen kun je denken he) en toen voelde ik echt 3 uur helemaal niks! Kreeg zowat een paniekaanval. Gelukkig voelde ik haar weer lekker spartelen toen ik even rustig ging liggen op aanraden van vriendlief pjieuw. Vanmorgen de groeiecho gehad, was allemaal prima. Ze lag al netjes met het hoofdje naar beneden en woog nu zo'n 1500 gram.



Vandaag ook weer begonnen met werken na mijn vakantie. Zo valt even tegen zeg. Kan wel janken. Gelukkig is het nog maar 24 uur per week maar ga toch kijken of het niet nog minder kan :(
Alle reacties Link kopieren
o balen labello van je vakantie. Kon je geen vak krijgen aansluitend aan je verlof?

Doe maar lekker rustig aan dan! En anders ga je de ziektewet in! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal waar Labello. Ik herken mezelf soms helemaal niet meer; ik, die normaal gesproken de nuchterheid zelve is, en dan zo snel in de stress... Ik vrees dat het alleen nog maar erger wordt. Wat naar dat het werken je zo zwaar valt. Als het niet meer gaat moet je echt stoppen of minderen hoor. In het ziekenhuis zeiden ze het zo leuk: je moet heel zuinig zijn op dat mooie pakketje in je buik. Sterkte meid.
Alle reacties Link kopieren
Even snel.. .heb me ook aangemeld op FB! Nu wachten op acceptatie..
Alle reacties Link kopieren
Excuus meiden! Had niet gezien dat er uitnodigingen waren voor de groep.

Jullie zijn er nu bij!



@Smoezel: Schrikken meis. Fijn dat je goed gecheckt bent en alles goed is met de kleine.



Bij hele harde buiken kan ik haar soms ook de hele dag door niet voelen. En dan snachts in bed ineens heel druk.



@Labello: Mooi dat de groeiecho goed was!

Wel rot van je werk zeg! :( Als het echt niet gaat inderdaad de zw in gaan hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Auw, mijn rug!!! Jullie ook last? Ik heb pijn in mijn onderrug die uitstraalt naar mijn linker bil en been. grrrrr kan nog steeds niet slapen van de pijn en ben kei kapot. Sorry ik moest even klagen... das tegenwoordig ook mijn specialiteit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven