2017 zwanger worden van 1e of 2e kindje

15-12-2016 09:26 735 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,



Wij schrijven over zwanger worden in 2017 van ons eerste, tweede of derde kindje.



Meeschrijven mag altijd.



NaamLeeftijd+partnerHoeveelste kindjeRondenodBijzonderhedenXana-9225-302e kindje1 7 mei-83angel33-372e kindje--start september/oktoberBorboletas28-321e kindje-- zwanger Bieno302e kindje--start meiBirdy_123301e kindje--28maartVlammetje-131-342e kindje--lente/zomer Isayez26-301e kindje1-zwanger

Uitgerekend 19 nov.MeisjeLVB 28-272e kindje--start juni/juliStoryofmylife312e kindje--start juni/juliFlower25323-252e kindje129janzwanger koortje14529-291e kindje1931jan-Thjs31-351e kindje721/22feb-Helena8432-352e kindje-19feb zwanger RainIsJustConfetti 25-301e kindje---MajoorZoeteKauw 251e kindje-- zwanger Ukkepuckje2017312e kindje1--King201229-362e kindje1--
Alle reacties Link kopieren
Spannend majoor! Laat je ons het resultaat weten??!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend majoor! Ik ben heel benieuwd wat er uit is gekomen!



@ Isayez: nee ik heb de verloskundige nog niet gebeld. Dat doe ik maandag (dan ook even de huisarts ivm medische indicatie). Op een of andere manier vind ik het dan minder ' pril' ofzo. Zowel verloskundige als huisarts is nieuw (vorige verloskundige zit erg ver weg en deze nieuwe echt om de hoek), dus er is een beetje een drempel. Maar het is met leuk nieuws



Verder merk ik dat ik een beetje labiel ben: soms heel blij en soms vliegt het me ook allemaal een beetje aan. En de angst dat het misgaat zit er stiekem ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee strepen gezien!



Ik duim voor een streepjesregen hier!
The heart wants what the heart wants
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Majoor!
Alle reacties Link kopieren
@helena snap het wel, ik wachtte ook een paar dagen tot ik de vk had gebeld.



@majoor gefeliciteerd! Super nieuws!!



Vandaag even rond gekeken op marktplaats. Hebben een mooie wagen gezien, gaan morgen even kijken of het wat is.

Eerste echo krijgen wij van mijn schoonmoeder dus snel de echopraktijk bellen om een afspraak te maken, hopelijk kunnen we vrijdag al terrecht na ons intake gesprek bij de vk.



Gaan jullie alles nieuw kopen of ook spullen via marktplaats?
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je schoonmoeder Isa! Ik wil heel graag nieuwe spulletjes kopen eigenlijk, vooral omdat we hierna hopelijk nog meer gezinsuitbreiding krijgen, dus dan komt het allemaal goed van pas. Anderzijds heb ik heel mooie dingen gezien die nieuw stevig aan de prijs zijn (denk aan ledikantjes van Stokke) die prima tweedehands kunnen. Ik ga sowieso wel op marktplaats rondstruinen en kijken wat er te vinden is.



@Helena, jij weet natuurlijk al helemaal hoe het zit omdat je al een kindje hebt rondlopen! Vind je het jammer dat je vk en ha nieuw zijn? Kan me voorstellen dat je wel een drempel ervaart ja . Met welke termijn bel jij ongeveer naar de vk?



Mag ik erbij in de OP Xana?
The heart wants what the heart wants
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Majoor!

Wat gaat het al vlot zo in de groep

Hier de weken aan het aftellen om te starten!



Wij hebben voor onze dochter haar kamertje, een antieke kast van mijn man zijn oma opgeknapt tot kledingkast! Bedje van mp maar wel een nieuw matras er voor gekocht... Commode ook via mp en die geschuurd en geschilderd, bedje is vrij modern en de kasten antiek

Wel een nieuwe kinderwagen (gekregen van mijn ouders) en nieuwe box etc
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Majoor! Gaat nu wel lekker snel hier haha.



Wij hebben bij de eerste wisselend dingen nieuw en tweedehands gekocht. Vorige keer kinderwagen tweedehands, deze keer een nieuwe. Bij de vorige kon er geen plankje achter voor zoon en ik wil geen dubbele kinderwagen omdat ik veel draag met doeken.
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Yess 7 april om 11.15 een echo

Super blij dat we terrecht kunnen bij de echopraktijk (9.20 hebben intake gesprek bij de vk)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Isayez! Spannend en gelukkig duurt het niet zo heel lang meer
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Majoor , ik zal je in de tabel zetten.



Wij hebben alles nieuw gekocht voor onze dochter & gebruike wij nu weer voor baby 2.



Spannend isa nog maar even
Alle reacties Link kopieren
Zijn er al nieuwe NODs bekend??!!

Ben nieuwsgierig! Xana jij bent nu ook begonnen? Tenminste.. ik zag april staan in het tabel haha.



Kan niet wachten tot het vrijdag is...

Heb al die tijd een goed gevoel gehad en opeens ben ik bang dat het hartje niet klopt vrijdag..

maar die gedachte moet ik van mij afzetten en gewoon blijven genieten van de zwangerschap!

Volgens de berekening ben ik vandaag 7 weken. Ben benieuwd wat er vrijdag gezegd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Nee wacht op mijn menstruatie, deze zal volgende week komen als t goed is.



Snap ik isayez, de eerste echo is best eng. Een hele opluchting als je het hartje hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Oooh en daarna mag het gaan beginnen!!

Super leuk!!!



Ik had vandaan opeens drang om nog een t3st te doen... ook eentje die ik kan bewaren.

Maar gelukkig was het meteen duidelijk haha. Blijft spannend!

Gelukkig komt vrijdag steeds dichterbij!
Alle reacties Link kopieren
Als je hem wil bewaren moet je er een laagje transparant nagellak over doen. Anders gaat het heel erg vervagen. Ik heb die van mijn dochter ook nog steeds en zit in het fotoalbum.
Alle reacties Link kopieren
Ooh bedankt voor de tip!

Ga ik meteen doen
Alle reacties Link kopieren
He! Ik sla mn nod even soort van over deze maand. Pfff ingewikkeld verhaal maar vriendlief heeft ineens koudwatervrees, dus alle plannen staan even op pauze. Weet nog even niet zo goed hoe ik me hierbij voel, vind het niet erg om paar maandjes te wachten als hij zich daar beter bij voelt maar wil ook niet te lang wachten (stel dat t lang duurt voor ik zwanger word, ben toch al 31..). Moeilijk moeilijk dus, ga er maar even goed over nadenken en praten en vast iets minder actief hier zijn. Blegh!



Isayez, succes bij de echo, komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje birdy... dat is even schrikken..? Heb je het zien aankomen?

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt!!
Alle reacties Link kopieren
Nee helemaal niet! We hebben t er al maanden over en hij wilde ook altijd. Hij weet t zelf ook allemaal even niet waar dit ineens vandaan komt geloof ik. Naja we zien t wel, komen er vast wel uit
Alle reacties Link kopieren
Nou weet ik dat mijn vriend het ook eng vond om te beginnen. Maar hij zei stel dat we pas over half jaar of jaar begonnen waren zou ik dat ook hebben.

Toch een nieuwe fase waar je in komt.



Ik zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Majoor!



Isayez: wij willen alles zo veel mogelijk tweedehands kopen. Ik heb zelf een babykledingwebshop dus kleding, dekentjes etc hebben we zat (maak het zelf). Ook knap ik Maxi cosi's op en verkoop die door. Ik had een hele mooie waar ik geen afstand van kon doen dus die blijft;). Verder hebben we al een familiewieg en doorgeefkinderwagen (een hele mooie) dus we komen al een heel eind. Nu de baby nog haha.



Update: ik ga binnenkort met fysio starten om hopelijk meer conditie te krijgen uiteindelijk. Verder heb ik over twee weken een afspraak bij de psychiater en ga daar ook een doorverwijzing voor de pop-poli vragen en we moeten nog genetisch onderzoek laten doen (nja man dan, ik heb een erfelijke ziekte, maar die is alleen overdraagbaar als hij drager is dus dat moet getest worden). En dan kunnen wij ook echt starten.. zucht duurt lang. Wel gestart met ovulatietesten omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb dus ben benieuwd wat dat oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Heh birdie wat vervelend! Hoop dat hij snel bijdraait. Denk dat koudwatervrees bij zowel mannen en vrouwen kan spelen (bij vlagen denk ik: oh dear lord, waar zijn we aan begonnen?!), maar uiteindelijk krijg je er zoiets moois voor terug .



Isa, wat spannend meteen een echo! Mijn vk praktijk zei dat ze bij de intake geen echo doen, maar ik zou toch wel graag iets willen zien. Heb jij zelf een echo centrum benaderd?



Rain, wat goed dat je bij de fysio loopt om meer conditie te krijgen! Wat spannend ook dat jullie een genetisch onderzoek bij man gaan doen om te kijken of hij drager is. Ik duim voor een goede uitslag!
The heart wants what the heart wants
Alle reacties Link kopieren
@majoor mijn vk doet zelf ook geen echo's dus heb de praktijk benaderd die samen werkt met deze vk.

Dus hij wordt niet vergoed maar dat vind ik niet zo erg! In Amsterdam zou ik 45 betalen en in Haarlem 30 euro (woon precies tussen Amsterdam en Haarlem in)

Maar later vertelde mijn vriend dat zijn moeder hem had opgebeld dat wij eerste echo cadeau krijgen van haar. Erg lief!



@rain zo te horen ben je je goed aan het voorbereiden!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag goede echo gehad! Ben idd 7 weken en 3 dagen! Uitrekendatum is 21 november

Was heel fijn om een extra bevestiging te zien!

Tot nu toe zag alles er netjes uit

Over 3 weken hebben wij de termijn echo (28 april)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa! Wat fijn Isayez, gefeliciteerd met de mooie eerste echo
Everything happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven