+30 en zwanger willen worden (deel 2)

03-04-2017 13:25 666 berichten
Al ruim een jaar "lief en leed" gedeeld in deel 1. En hier gaan we weer vrolijk verder!
Weet iemand trouwens wat voor onderzoek Claudia444 wilde doen in het vorige topic? Haar post is verwijderd door de moderators. En terecht. Maar ik ben nu wel heul erg nieuwsgierig waar dat onderzoek over ging ;). Iemand die het wel had gelezen en mijn nieuwsgierigheid even kan bevredigen??
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!



Het was een of ander onderzoek over gebruik van mobiel/social media...ik heb het gelezen, maar het is niet blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet eens dat je na zoveel posts een nieuw deel moet starten..



Wat doen ze nu met het 1e deel? Serieas hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!



Nam altijd aan dat als het topic vol was, dit wel automatisch aangegeven zou worden.



Hier een bewogen weekend gehad. Ik zal later nog wel even uitgebreid reageren. Met mij is alles, voor zover ik weet, goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook weer!!!



Mooie uitslag Loisje.



6 weken alweer santire. Gaat als een speer. Wanneer horen jullie meer over de operatie van man?

Bedankt voor het nw topic.
Alle reacties Link kopieren
Ook gevonden. Ik kom ook binnenkort snel even een update geven.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat redelijk met mij Messe. De IUI is doorgegaan donderdag en ik zit weer op het wachtbankje. Ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn eigenlijk.

Echt geloven dat ik ooit nog een positieve test in handen krijg doe ik niet. Maar goed, hopelijk bezorg ik mezelf een verrassing.
Alle reacties Link kopieren
Check gevonden!



Weet je ik vind dit 30+ topic heel fijn. Ik schrijf inmiddels mee in een topic zwanger vanaf de zomer. En meiden van 27 voelen zich al enorm oud...



Of de kans op syndroom van down beneden de 30 is super klein soortige opmerkingen.



Ik krijg er gewoon de kriebels van... of ligt dat aan mij?



Hoe is het met iedereen lekker aan t genieten van de zon? Ik moet zeggen dat ik de zon en de geur van zonnebrand redelijk gemist heb :-)
Alle reacties Link kopieren
Tot snel Blomster.



Heerlijk inderdaad dit weer. Op naar nog meer heel veel mooie dagen.



Hier verder weinig nieuws. Beetje keelpijn dat was nou net noet de bedoeling!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi allemaal! Hier ben ik ook weer .



Serieas, goed dat je alweer een tweede poging achter de rug hebt. Weer een nieuwe kans. Hoop dat je jezelf snel mag verbazen!



Vanes, oh balen. Hopelijk blijft het bij de keelpijn. Hoe is het met je vriend? De ruzie wat gaan liggen?



Aster, ja merk ook dat ze er in veel topics zo onbezonnen over zwanger zijn praten. Kan ik me ook niet meer in vinden. Dus ben ook heel blij met dit topic



Zonne, oei hopelijk niet teveel stress gehad in weekend?



Messe, niet leuk als je moeder zo reageert. Mss betert het wel als het kleintje er is. Nog veel kwaaltjes?



Satire, dank je wel voor het nieuwe topic! Hoe gaat het nog met je? Kan je het volhouden thuis met de moeilijke situatie? Je kleintje al 6 weken. Gaat zo snel!



Hier vandaag eindelijk een positieve ovutest. In het weekend lekker kunnen genieten van het mooie weer. Zondag dan toch. Sffs manlief nog es verleiden en dan de wachtbank op tot de 17de. Voel me ondertussen niet meer zo down maar heb bang dat het nu lang gaat duren vooraleer we terug zwanger zijn. En daar heb ik geen zin in. Maarja de natuur zal dat bepalen..
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend hebben we iemand verteld over de zwangerschap omdat we te horen hebben gekregen dat deze persoon er niet lang meer zal zijn. Voor mijn vriend was het heel belangrijk om het te vertellen. Het is gelukkig overgekomen. Twee anderen weten het hierdoor nu ook, maar zij hebben geheimhouding gezworen. Snapten de situatie en dat het nog best pril was. Weinig slaap gehad in het weekend en veel emoties.



Ik vond het echt wel lastig om mijn vriend dit zo hardop te horen zeggen. Het maakt het zo echt en ergens probeer je steeds het nog niet helemaal echt te laten zijn uit zelfbescherming. Ik vond het moeilijk om ermee gefeliciteerd te worden door de twee anderen. Ik denk steeds, eerst de echo met 9+4.



Ik lig er steeds heel vroeg in. Uiterlijk tien uur, maar gisteravond om 9 uur. En dan vervolgens meerdere keren naar het toilet en wakker liggen.



Gisteren ook weer wat krampen gevoeld, dus hou mezelf maar voor als het steeds terugkomt is het vast oké. Verder licht misselijk af en toe en acné.



Vandaag 8+2. Blijft spannend, pfff
Alle reacties Link kopieren
Satire, hoe is het nu met je? Probeer idd wel te genieten van je jongens. Voor jou en voor hen beter. Al is het heel dubbel allemaal.



Messe, wat een verdrietig verhaal over je moeder (en voor Satire ook). Zo anders dan mijn band met mijn moeder. Ik hoop dat de omgeving afgelopen weekend leuk reageerde. Snap ook heel goed de emotie trouwens.



Ben jij ook steeds zo moe?



Serieas, ik duim zo hard voor jou. Ik snap je gevoelens wel hoor. Het is ook soort zelfbescherming. Ik hoop zo anders voor jullie.



Aster, begrijp je goed. Andere levensfase, andere zorgen, andere kijk op dingen. Het verschil merk je dan pas eigenlijk hè. Spannend meid, nog heel even geduld en dan.....



Dorien, blij dat je je wat beter voelt. Spannend weer de wachtbank. Lets hope. Misschien vanavond nog een keertje? Eisprong waarschijnlijk vandaag dan toch?



Vanessa, het is steeds wat stil. Hoe gaat het met je? Inmiddels de artsen gesproken, gynaecoloog en hematoloog?



Blomster, idd benieuwd hoe het met je gaat.



Lois, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig straalt de zon en dat heeft een uitstekende invloed op mijn humeur.



Dorien ik hoop van harte dat het dit keer een positieve wachtbank gaat worden. Wij mogen nu wel eens aan de beurt zijn.



Zonne het lijkt mij heel dubbel in zulke verdrietige omstandigheden toch positief nieuws brengen terwijl je zelf ook alles behalve onbezorgd bent dat t allemaal goed blijft gaan... maar nog een dikke week dan hoop ik dat het grootste gedeelte van de angst helemaal wegspoelt!



Messe en Satire wat een verdrietige verhalen, dan knijp ik mij extra in mn handjes voor de band met mijn ouders.



Satire lukt het een beetje met genieten of begint het eindeloze wachten je op te breken? Heb je al contact gehad met de huisarts? Volgens mij mag jij dit ook voor je man regelen.



Vanessa hie is het met jou? Al nieuwe uitslagen?of nieuws?



Serias het lijkt me vreselijk slopend een IUI; vrienden zitten in het zelfde traject.



Ik zat net de pillen te tellen die ik slik en ik kom er gewoon 4 tekort ! Van de longarts mag ik dus nu eerder stoppen! Deze cyclus wachten we gewoon af. En dan mogen we eindelijk aan de slag. Wel een beetje een dubbel gevoel, de veiligheid van de medicijnen waarmee je zeker weet dat er niks kan gebeuren. En anderszijds eindelijk van die troep af... goed niet teveel overnadenken en hopen dat t gewoon goed blijft gaan!



En nu komt het! Ik wil eigenlijk nog wen paar maanden wachten. Afgelopen weekend heel hard met de neus op de feiten gedrukt. Conditie is mager (voor mijn doen). En ik ben nog niet volledig aan t werk. Conclusie ik wil niet eerder aan de slag als ik volledig werk (vermoed nog 6 wkn) en mn conditie moet wel iets vooruit (half uur kunnen hardlopen zonder te stoppen). Overal hoor ik om me heen dat een goede conditie toch wel wenselijk is (met name longconditie) Blegh koud water vrees!
Alle reacties Link kopieren
Spannend serieas maar snap je houding ook erg goed.. ik blijf voor je hopen en duimen! Vind het nog steeds heel knap dat je ervoor gaat!



Aster, fij dat je het hier prettig vindt! Als 30+er sta je toch iets anders in het leven.. ik zou ook niet met jonge twintigers in een groep willen zitten..



Dorien super van je posi ovutest! Zoals je gedacht had toch? Dan weer op die rotwachtbank..



Zonne wat heftig zeg! Maar mooi dat jullie het verteld hebben!!

Het hardop zeggen vond ik naderhand eng.. want wat als het nu toch mis is...ondankt de perfecte echo laatst.. maar zolang ik idd de steekjes ofzo voel dan denk ik.. hij groeit..

Ik lig ook op bed tussen 9 en 10.. ik voel gewoon aan mn lichaam dat ik dan naar bed moet.. voor 11 uur slaap ik.

Gister was ik extreem misselijk, kon niks bah!

Verder geen kwaaltjes buiten de standaard gegroeide zere borsten, kortademig met lopen etc.. moet zo bloed gaan prikken.

Vandaag ben ik 10+4..



Zaterdagavond naar de beste vrienden van mn man gegaan om te vertellen.. voelde beetje dubbel omdat van 1 vriend zijn vader opgegeven was en die dag thuis was gekomen..

Volgende ochtend kregen we bericht dat hij is overleden..

Vond het zo raar.. nieuw leven en overleden.. het ligt zo bij elkaar.



Sorry het hele verhaal gaat over mezelf.



Vanessa jij je ovu gehad? Hoe is het met je keelpijn? Nog zieker geworden of daar bij gebleven?



Lois hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Gevonden ;)



Jee Messe en satire wat rot he zo'n moeder, al ben ik blij dat het bij jou satire beter gaat. Hier ook zo'n gevalletje, we hadden wel een topic over slecht contact met moeder kunnen openen :p maar ja, kan me ook niet veel meer deren, t is hoe het is en veel beter zal het nooit worden ;)



@ series spannend meid, duim mee voor je! X



@ aster, idd fijn topic, iets volwassener praat als half 20, al voelt ieder zich natuurlijk zo oud als hij/zij zich voelt :p

Meid, je moet doen wat goed voelt voor je, een goede conditie/gezond lichaam zal zeker bijdragen aan een zwangerschap, echter is mijn ervaring dat ik een goede conditie had, en toen ik zwanger werd ontzettend toe moest geven aan de buikpijnen en daardoor bv al niet meer kon wandelen, conditie is nu 8 maanden later echt beroerd, heb weer wat te doen straks :( maar ondanks dat hou ik me er aan vast dat als beeb er straks is ik weer aan de wandel kan en later weer zwaardere sport op kan pakken dus dat t allemaal wel weer goed komt ;)

Wat vind je man ervan?



@ Dorien, houdt moed meid, ondanks dat het natuurlijk super moeilijk is, knuffel voor jou!



@zonne, wat een moeilijk weekend voor je, ondanks dat het uiteraard super moeilijk voor je is om vertrouwen te hebben denk ik echt dat je het deze x mag hebben hoor!



Hier lekker genieten van verlof, lekker rommelen in huis, koppies doen en veel slapen, nu 2,5 week voor UD, ben erg benieuwd, maar heb het gevoel dat het nog wel even duurt, ben der wel klaar voor evt haha... Straks lekker naar de stad met vriendin nog even neuzen voor leuke dingetjes, al heb ik niets meer nodig :p
Alle reacties Link kopieren
Dorien, Ja ruzie klaar en hij snap t nu. En gewoon na 2 jaar bezig zijn weer zeggen ow ik dacht dat t alleen niet kom als je je ms hebt. Pff vermoeiend. En ik herken je gevoel wel n beetje hoor. Dat weer.. Heerlijk zeg!



Jeetje Zonne wat vreselijk heftig. Iemand die dicht bij jullie staat?

Verder goed hoor. 16-5 fertiliteit arts 10-4 hematoloog alles afsluiten. Vandaag wordt ik geloof ik nog door de herhaalde miskramen poli gebeld maar daar verwacht ik weinig van.



Aster, voor je t weet zijn die laatste weken ook voorbij. Hopelijk duurt t daarna allemaal niet lang.



Jeetje Kaatje dat is al bijna. Leuk!



Hier nog zere keer (erger) bah bah hopelijk snel weg.
Alle reacties Link kopieren
Zonne, oh meid, niet gemakkelijk om dit nieuws over te brengen. Kan me inbeelden dat je dan emotioneel even crasht. Nog een weekje en dan kan je wat meer opgelucht ademen. Het komt goed!

Ja hoor ik sleep manlief vandaag en morgen nog even mee . Voor de zekerheid.. het moest maar een traag ei zijn hihi.



Aster, doen waar je je goed mee voelt. Als je denkt dat je lichaam er niet klaar voor is kan je best nog even wachten. Maar moet zeggen dat ik ook totaal geen goede conditie heb . Mss er toch ook es iets aan gaan doen hihi.



Kaatje, ohhh nu kan in principe voor ieder moment zijn. Geniet nog van je uitje met vriendin .



Messe, bij jou ook al zoveel emoties rond het vertellen. Idd het ligt allemaal zo dicht tegen mekaar. Heb je al een pretecho gepland?



Vanessa, nog veel beterschap. Hopelijk heeft de ruzie hem tot nadenken gezet en doet hij volgende maand meer zen best om er ook ten volle voor te gaan. Tenzij je zwanger bent natuurlijk! Wanneer is je NOD? Nog tussentijdse bloedingen gehad ondertssen?
Alle reacties Link kopieren
En dan merk ik weer dat ik blijf flipperkasten. Mijn borsten vandaag wat minder pijnlijk en dan maak ik me weer zorgen en baal ik ook dat ik het gevoel een beetje heb toegelaten. Wat als het misgaat. Vorige keer was dat met 7+5 aldus echo, maar kan door vertraagde groei aan het eind iets later zijn geweest. En dan moet je nog 9 dagen wachten tot de volgende echo, dat is lang.
Alle reacties Link kopieren
Lieve zonne, als je echt zo aan 't flipperkasten bent bel dan alsjeblieft een vk op en vraag om een echo, een normale extra echo kost iets van 35€, dit is toch ook niks xx
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant wil ik dit wel, aan de andere kant dan moet ik alleen. En ik wil niet meemaken dat het niet goed is en mn vriend niet bij me is. Weet nog zo goed hoe alles verstomde de vorige keer. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik ook, doen ze niet in de avond ook echo's?



Ik vind deze onzekerheid zo verdrietig voor je, het is waarschijnlijk echt voor niets en daardoor zo zonde voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Zonne hoe gaat het met je? Beetje gekalmeerd weer?



De " kwaaltjes" verschillen per dag qua hevigheid en aanwezigheid
Alle reacties Link kopieren
Dorien sttttttt ik wil geen bloed meer zien! Nee nog niet gelukkig. Ik dacht 16-4 maar volgens mn app’s 12-4.



Ja Zonne idd wat Kaatje zegt hier was het € 25,- nou dat had ik er graag voor over. En inderdaad wat Messe ook zegt t verschilt per dag hoor. Geen zorgen maken! Als t goed is wordt t ook minder want de meeste die ik ken (zwangere hebben nergens maar dan ook nergens last van)
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zegt dat ik het misschien maar moet doen. Dat het me dan misschien wat rust geeft. Ik ben er nog niet uit. Hij gaat natuurlijk uit van rust omdat het wel goed blijkt te zitten en ik ga uit van dan zit ik daar alleen als het niet blijkt goed te zitten. Nou ja....nog even over nadenken.



Onzekerheid komt vast ook omdat echo nu weer een week geleden is en het destijds toen ook nog fout is gegaan. Ik hoop zoooooo dat het dit keer anders is.



Vanochtend wel wat misselijk. Geen goede combi met sporten. Maar ja, kon niets laten merken aan mn vriendin. Met buikspieroefeningen het gewicht maar heel laag gezet, dan valt het iig niet op.



Ik reageer straks even op iedereen vanaf de laptop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven