+30 en zwanger willen worden (deel 2)

03-04-2017 13:25 666 berichten
Al ruim een jaar "lief en leed" gedeeld in deel 1. En hier gaan we weer vrolijk verder!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik me voel? Ik merk dat de spanning weer behoorlijk begint op te lopen. Blijf bang en onzeker. Borsten zijn echt minder gevoelig, wordt wel in de loop van de dag wat sterker maar niet zoals eerst. En ja natuurlijk weet ik dat dit soort symptomen kunnen afnemen maar of dat al bij deze termijn is...... Erg lastig. Meen wel gisteravond lichte groeikrampjes gevoeld te hebben. ........Moet nog 22 uur uitzitten. Ik hoop zo dat het gewoon goed is.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens het is voor mij een half uur rijden naar het ziekenhuis, daarom vind ik het vervelend om alleen te gaan. Als er iets mis is, vind ik het eigenlijk onverantwoord om terug te moeten rijden in mijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
Maar meid toch, dat wachten is echt niet makkelijk. Probeer ook al is dat super moeilijk je gedachten op iets anders te zetten. En vanavond lekker vroeg bed in. Wij zijn allemaal zo hard gefocust op die symptomen. Probeer dat wat los te laten want eigenlijk zeggen die helemaal niest. Morgen ga je mooi zien dat je prutsie goed gegroeid is!

Komt wel goed hoor. En nu chopchop wat anders doen dan piekeren ;-)!
Alle reacties Link kopieren
Dorien geen voorkeur maar wel altijd gedacht en nu ook dat ik een zoon zou krijgen.. het medium waar ik ben geweest zei ook een zoon...

Heel gek maar ik kijk alleen ook maar naar jongensdingen.. Zou heel verbaasd zijn als het een meid blijkt te zijn maar ook superleuk!!

Zo gaaf dat ik dan eindelijk hartje kan gaan horen!



Zonne het zit helemaal goed!!! Symptomen gaan alleen maar meer afnemen..en dan is het er weer even.

Ik kan je vast niet geruststellen maar de mooie echo van morgen vast wel!



Kaatje!! Het is begonnen he ;) hahaha
Alle reacties Link kopieren
Ehm... Nee... Lag net wel misselijk in bed... Maar ben nu weer gewoon aan t eten koken :(
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig vanmiddag mn gedachten kunnen verzetten en aan het werk gegaan. Nu zit ik in bad te ontspannen met een dikke laag schuim. En idd, ga er heel vroeg in vandaag. Zo moe. Ben gewoon knal onzeker over morgen en kom er maar op 1 manier achter.



Dorien, al wat gehoord?



Messe, wordt steeds nieuwsgieriger bij jou wat het gaat worden, haha. Hier werkelijk geen idee, dus als ik iets koop, gewoon iets onzijdigs.



Kaatje, pfff komt echt in zicht dan nu.



Satire, hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Aster, ik neem een multi voor mama's, d3, vit c, b12, omega 3, calcium+magnesium. Ik eet trouwens vegetarisch, dus heb daar wel ook naar gekeken met de vitamines.
Alle reacties Link kopieren
Aster ik: mama vitamines met omega 3, vit D, Vit B12 en voor de eisprong vit E.. daar stopte ik mee als eisprong dan was geweest..
Alle reacties Link kopieren
Ja 5-1 wordt ik 31 en ik wilde jong kinderen nou dat is niet gelukt maar voor 30 zou wel een wens zijn die nu is opgekomen.



Dorien afgelopen dinsdag was dacht 8 dus hij komt er al snel aan ja. Hoop dat we deze ronde een beetje kunnen gaan gebruiken. Klink goed hoor wat je hebt. Ben heel benieuwd of t nu wel goed gaat! Moet gewoon.



Zonne je bent inmiddels al heel wat uren verder, t zal altijd onzeker blijven maar symptomen kunnen gaan en komen. Ik ken meer mensen die überhaupt weinig voelde of gewoon niet dan andersom hoor. Alleen de focus bij ons ligt er bovenop.

En wat betreft het zkh ja kan ik me heel goed voorstellen alleen ik ben niet anders gewend. Das al een groot verschil opzich natuurlijk. En toen t mis was beviel ik gelijk en de 2e keer werd ik die middag gecuretteerd dus das ook anders dan dat ik nieuws kreeg dat t slecht was.

Maar je hebt nu al een aantal mooie echo’s gehad. Beetje vertrouwen!



Wij wachten wel voor je hoor Kaatje. Hihi Hoop dat ie snel komt.



@Messe ik dacht 100% zoon 2x en waren beide meiden. Maar goed nu maar de vraag of die kans er ooit nog komt.



Kwa vitamine eerst davitamon mama + visolie, toen etos zwanger worden en nu weer davitamon mam + visolie.



Hoe gaat het met de rest? Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zonne, nog paar uurtjes te gaan! Ik duim voor je, probeer zeker ook te genieten van je echo.



Vanessa, wel fijn dat je snel terug eisprong hebt, minder lang wachten



Ik slikte gewoon foliumzuur voor ik zwanger was en nu zo een zwangerschapskuur van bij de apotheek maar kan niet op de naam komen.



Ik had gistere mijn uitslag al binnen en ze zijn ok! HCG val ik in het gemiddelde en progesteron zelfs mooi hoog. Zaterdagochtend opnieuw bloed prikken. Als er dan mooie stijging is hebben we een goede start.
Alle reacties Link kopieren
Dorien, wat fijn joh. Laat de waarden nu maar mooi stijgen. Hoe was de progesteron de vorige?
Alle reacties Link kopieren
Mijn progesteron staat nu op 26, bij miskraam op 6. HCG waarde wel nog maar 78. Maar volgens de statistieken is dat nog gemiddeld voor 4w1d. Progesteron moet tssen de 5 en 29 liggen bij 4w.

Heb er wel een goed gevoel bij.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder he die waarde Dorien. Maar klink heel mooi. Hoop nog 8 maanden te gaan.



Zwangerschapsduur Hoeveelheid IU/l

Niet zwanger Minder dan 5

3 weken 5 – 50

4 weken 5 – 426

5 weken 18 – 7,340

6 weken 1,080 – 56,500

7-8 weken 7,650 – 229,000

9-12 weken 25,700 – 288,000

13-16 weken 13,300 – 254,000

17-24 weken 4,060 – 165,400

25-40 weken 3,640 – 117,000
Alle reacties Link kopieren
26 is dan mooi hoog. En wat betreft de hcg waarden gaat het vooral om de stijging volgens mij. Er zijn vrouwen die met vier weken nog niet positief testen omdat het nog zo laag is. 78 is duidelijk een positieve test! Zou ook niet weten wat mijn waarden waren. We gaan ervoor dat het goed gaat deze keer. Hoop het zo enorm voor jullie.



Messe, ik moet bekennen dat ik wel ga grijnzen als het een meisje is, haha. Maar weet je wat ik nou vooral zo fijn vind, dat we het hier nu over kunnen hebben. Dat je gewoon lekker ruim 12 weken zwanger bent. Echt fantastisch!



Vanessa, deze ronde zet je je vriend maar eens goed aan het werk meid. Ik kan niet eens uitdrukken hoe gigantisch ik je een gezonde zwangerschap toewens. Eerst zwanger worden daarvoor, dus deze maand geen -ik heb geen zin- gelummel.



Kaatje, hoe voel je je? Rustige nacht gehad? Als we te lang niets horen, gaan we hier denk ik van alles denken hoor.



De vorige keer zei de gyn zelf dat ze verbaasd was toen ze me alleen zag zitten in de wachtkamer. Ze zei als het niet goed was geweest, hadden we iets moeten verzinnen want we hadden je niet zomaar naar huis laten gaan. Ik heb toen gezegd dat ik dan mijn ouders gebeld had om me te halen, maar dat ze het nog niet wisten. Nu gaat mijn moeder mee en bid ik dat het geen grote teleurstelling gaat worden. Nog even geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Wat goed Dorien!

En zonne alles komt goed hoor vanmiddag. Ben zo blij dat het hier nu de goede kant pp gaat!



Vanessa idd je man flink aan t werk zetten hoor! Zou top zijn als jij en de anderen snel volgen!



Hier is het nog verdacht rustig.. Probeer t maar een beetje los te laten,maar ben een beetje bang voor koningsdag, lijkt me geen leuke dag voor de kleine om jarig te zijn. De vk wil me di avond strippen, en ik vindt t een beetje de goden verzoeken om dat di avond te doen.

Hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig is...
Alle reacties Link kopieren
Alles is goed. Wat een geruststelling en wat een zorg valt er van me af. Ik ben naar 11 weken rond gezet, ud is 9/11. Hartslag 150. Mooie dunne nekplooi. Net bloed afgenomen voor gewoon onderzoek en formulier voor nipt meegekregen. Bloedafname in ander ziekenhuis in de buurt. Verder ga ik vanaf nu naar de verloskundige.



En druk joh die kleine. Haha. Rondjes draaien en zo. Sjonge.
Alle reacties Link kopieren
Joehoeeeeee! Super! En nu de angsten aan de kant en lekker genieten .
Zonne, wat heer-lijk! Nu echt van harte. Enne... Ik denk een meisje! Bij Messe denk ik een jongetje... Hahaha! Bij Kaatje twijfel ik, maar ik denk een meisje. Bij Dorien en Loisje nog geen idee.... Ik ga nog even "voelen"..., Hahahaha!



Dorien, fijn dat de waardes er goed uitzien.



Kaatje, sterkte met de laatste loodjes! Ik zou me niet druk maken om koningsdag, hoor. Is hij of zij lekker altijd vrij op de verjaardag. En dan vier je het de avond ervoor, dan blijft iedereen tot laat, want lekker vrij de volgende dag. Allemaal voordelen .



Hier gaat het goed! De kleine man is alweer 9 weken en 2 dagen. Ik heb nog maar 2,5 week verlof... Snik! Gelukkig werk ik de eerste twee maanden maar 2 dagen per week. En ik vind werken leuk, hoor. Maar ik ben er eigenlijk nog niet aan toe om mijn mannetje uit handen te geven. Maar goed, het moet.... (ik werk in het onderwijs en kan geen vakantie opnemen en ik mag geen volledig ouderschapsverlof opnemen. Daarom werd ik 2 dagen per week. In juli weer 6 weken vrij ).



Saywhat, fijn dat alles goed gaat!! Wanneer begin jij weer?



Vanes en Aster en Serie, ik duim voor jullie. Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt. Serie, hoe is het met je moeder?
Alle reacties Link kopieren
Super zonne! Nu genieten en niet meer twijfelen hoor! Het komt nu echt goed!



Haha ik ben nog niet overtuigd hoor satire ;)

Maar we gaan het zien ;) ik kan het sowieso niet tegen houden als het wel zo geschiedt.



Jeetje, over 2,5 week alweer werken, gaat ook mega hard he de tijd! Wel lekker dat het maar 2 dagen zijn ;)



Hoe is het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren
Super Zonne!!!! Heel fijn!!



Dorien van jou ook top!! Komt goed deze keer!



Haha kaatje het is dus volgende week woensdag weeen :p hoop dat het toch zelf gaat komen..



Satire fijn dat alles ok gaat.. ahh jammer verlof bijna voorbij!! Het echt genieten is voor jou nog maar pas echt begonnen..

Gelukkig 2 dgn per week..



Wat gaat iedereen met werk doen straks? Hoeveel uur?



Ik morgen alweer 13 wkn.. vandaag wel nieuwe pillen gehaald want de misselijkheid is er nog.



Lois hoe is het met jou? Serieas?



Vanes wanneer verwacht je eisprong? Hoop zo dat je met serieas samen de volgende bent!!! Echt heel erg graag!
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, ik hoop dat je gewoon lekker voor de 27e je kleintje in je armen hebt. Heerlijk!



Satire, haha we gaan het zien of je voorspelling uitkomt. Nog een week of vijf geduld hebben.

Oh, wat lijkt me dat balen voor je, weer aan het werk. Zeker gezien alle stress die er geweest is. Ik hoop dat het nu wat rustiger is thuis. En iig wel lekker lang zomervakantie.



Dorien, hoe voel je je? Nog signalen?



Messe, balen joh nog steeds die misselijkheid. Heb jij trouwens kraamzorg al geregeld?



Hier vind ik het nog steeds bizar dat ik vandaag gewoon een termijnecho gehad heb (en dus ook gehaald). Sjonge. Ik hoop dat het goed blijft gaan en dat mijn hoofd ook wat minder vaak op hol zal slaan. Vanavond uiteraard weer hele pijnlijke borsten. Alsof er met me gesold wordt. Ben echt super moe, dus lig er lekker in. Vraag me nu ook af hoe het voor mijn moeder was om te zien. Ze weet het sinds maandag en vandaag mee naar de echo. Wel de redelijke jackpot zo, haha.



Morgen bloed afnemen voor nipt. Duurt vier weken maximaal vanwege de drukte. Nou ja, gewoon maar accepteren. Ik heb trouwens gekozen om ook de nevenbevindingen te horen straks. Behoorlijk spannend zo'n test.



Trusten allemaal.
Sorry dat ik blijf inbreken ;) maar Zonne jeetje wat ben ik blij dit te lezen meiss! Het is je zo gegund, heb je nu zolang gevolgd en zo hard voor je geduimd na iedere tegenslag weer! Geniet en heb vertrouwen in je lijf en je kleintje!
Alle reacties Link kopieren
Lief Quest, dankjewel. Ik hoop dat bij jou ook alles goed verloopt.



Zojuist bloed afgenomen voor nipt. Nu maar hopen dat het in orde is.
Alle reacties Link kopieren
Zonne, 4 weken amai seg. In belgie duurt het een week, max 2 weken voor de uitslagen van nipt. Vriendin van me heeft hem net laten doen.

Maar alles zal wel ok zijn . Nevenbevindingen?



De misselijkheid komt af en toe opzetten en het is druk in bm. Maarja zullen het morgen weten als waardes ok zijn. Twijfelde om vanmorgen nog een test te doen, maar durfde niet .
Alle reacties Link kopieren
Dorien, ik hoop dat de uitslag morgen heel mooi mag zijn. Ga je morgenochtend? En wanneer verwacht je de uitslag? Je laat het wel weten he.



Hier zou de Nipt normaal ook maximaal 2 weken duren. Omdat het sinds 1 april in Nederland vergoed wordt (los van een eigen bijdrage van 175 euro) is het nu heel erg druk. De Nipt kan ongeveer vanaf 11 weken tot 17 weken uitgevoerd worden, dus heel veel vrouwen binnen die range hebben gewacht tot 1 april. Ik vind het ook lang hoor, maar ik vermoed dat het ook wel eerder kan zijn en ze nu gewoon een ruime marge aanhouden om teleurstellingen etc te voorkomen.



Het hoofdonderzoek van nipt heeft betrekking op down, patau of edwards. Maar ook de andere numerieke afwijkingen komen naar boven tijdens de screening. Je kan ervoor kiezen om deze wel of niet te horen te krijgen. Ook kan het zijn dat er afwijkingen bij jezelf boven komen drijven. Ik vond het ook wel een dingetje, maar heb toch besloten de uitslag hiervan wel te krijgen. In NL worden de geslachtshormonen overgeslagen bij het onderzoek en daarom krijg je dus niet te horen wat het geslacht van het kind is. Dit is meen ik omdat de huidige NIPT in een onderzoeksfase is en misschien ook wel zodat mensen geen geslachtsselectie kunnen gaan toepassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven