+30 en zwanger willen worden (deel 2)

03-04-2017 13:25 666 berichten
Al ruim een jaar "lief en leed" gedeeld in deel 1. En hier gaan we weer vrolijk verder!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh satire! Niet leuk!! Ik snap dat je het lastig vindt.. 10 weken al joh! ( voor jou pas ws) tijd gaat hard!

Hoe is het met je man en de situatie er omheen? Helemaal opgelucht en ok?



Haha 6 mei geslachtsbepaling echo!!



Ik ben nu 13+3 satire..



Kaatje spannend!! Alhoewel een vingertop niet veel is, is het toch iets ja toch! Ben benieuwd hoor!!

Veel plezier met je vriendin!!
Alle reacties Link kopieren
Ow nog vraagje: ws had ik het al eens gevraagd maar hoeveel uur gaan jullie werken als er een kleine is?
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, pfu seg je geduld wordt op de proef gesteld. Maar zoo leuk. Binnen paar dagen heb je de kleine gewoon in je armen! Een vingertopje is toch al een begin



Satire, 10 weken alweer, dat gaat snel! Hoe is het geweest in de crèche?



Messe, ik ga 4/5 werken als ik bevallen ben. Nog wel eventjes te gaan haha. Zijn dan 32uur, werk nu 40u.



Zonne, jij ondertussen helemaal aan het genieten?



Vanessa, veel plezier in de vruchtbare week!



Hier toch weer wat ongerust eigenlijk. Mijn HCg waarde was mooi gestegen maar progesteron iets gedaald, van 25 naar 21.

Ik dacht in eerste instantie dat dat nog ok was. Maar ben nu eens gaan rondlezen op internet en blijkbaar zou dat toch ook moeten stijgen. Namiddag de gyn eens bellen om te horen wat zij erover zegt. Eerste echo staat 12 mei gepland, maar eerst deze week maar eens doorkomen...
Alle reacties Link kopieren
Dorien, weet niet hoe hoog progesteron moet zijn als je zwanger bent. Zou idd even overleggen met gyn. Misschien kunnen ze je progesteron voorschrijven als het idd te laag is. Volgens mij doen ze dit in België makkelijker dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Satire, oeh dat lijkt me inderdaad echt lastig. Wel fijn dat je er volgende week iets leuks voor jezelf tegenover hebt staan. Lekker shoppen. Voel je je alweer een beetje jezelf? Ben je erg aangekomen of is het te doen?



Ik ben nu 11+4 aldus termijnecho.



Kaatje, spannend hoor. Er is dus wel iets gaande. Hopelijk heb je wat afleiding vandaag met je vriendin.



Messe, ik weet niet zo goed hoeveel ik ga werken. Ik werk zelfstandig dus kan daarom in principe mijn eigen tijd indelen. Ik moet het gewoon gaan zien en laat het maar een beetje over me heenkomen. Gelukkig mijn ouders dicht in de buurt ;).



Hier vanochtend een speciale jeans gekocht. Wat zit dat heerlijk zeg. Geen rand in mijn buik of een openstaande rits en knoop met een elastiekje eraan tegen het afzakken en openstaan, hahaha. Enige wat ik nu steeds denk is, als het nou maar goed is en mijn lichaam me niet voor de gek houdt terwijl je je toch in je hoofd aan het voorbereiden bent. Nou ja, dat zal best nog wel even blijven, soort ongeloof dat het misschien eens wel goed kan gaan. Wat moet je ermee. Stomme onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



@ zonne, darmen zakken straks wel weer wat hoor, mijn ervaring was dat ik de eerste 12 weken dacht iedereen ziet het, en daarna dacht ik had het tot week 22 wel stil kunnen houden haha, maar ik ben van mezelf al iets gezet ;) blijft spannend he meid, maar probeer er op te vertrouwen hoor!



@ satire, lijkt me ook wat hoor zo'n kleintje wegbrengen hihi, maar helaas moet het toch ook weer...



@ Messe spannend hoor 6 mei, hihi ga je het aan iedereen vertellen of houden jullie het voor jezelf?



@ dorien, sorry meid heb helemaal geen verstand van die waardes, maar i-net kan je ook zo gek maken...



@ Vanessa veel plezier deze week ;)



Een vingertopje is zeker een begin, maar zegt helaas niets, het kan ook zijn dat ik dit al 20 weken heb dus we zitten gewoon weer op het wachtbankje. Afgesproken dat ik vrijdag ochtend weer bel voor evt. Strip poging mocht het er dan nog niet zijn ;)



Sorry, ik heb het vorige week wel gelezen, maar heb er nooit op gereageerd, ik ga 32 werken en manlief ook, 3 dagen opvang.
@Zonne, ik zit 1 kilo boven mijn gewicht van voor de zwangerschap, dus dat valt mee.



@ Messe, ik werk 4 dagen per week. Maar de komende weken werk ik maar 2 dagen. Fijn is dat!



Iemand vroeg hoe het met mijn man ging (ben even vergeten wie het vroeg). Hij voelt zich prima. We krijgen woensdag de laatse uitslagen en hopelijk weten we dan ook hoe het traject eruitziet. We maken ons geen zorgen, omdat hij zich eigenlijk weer helemaal de oude voelt. Maar de operatie komt er sowieso.



@Kaatje, een vingertop zegt idd niet zoveel. Helaas. Ik had bij mijn zoontje 2 cm ontsluiting en ben toen op zondag gestript. Heeft niets uitgehaald, ben toen op dinsdag ingeleid vanwege te weinig vruchtwater. Toen had ik nog steeds 2 cm ontsluiting. Dus het strippen had echt werkelijk niets bevorderd! Ik vermoed dat jij dus wel over koningsdag heen gaat.... Hoewel het natuurlijk opeens snel kan gaan. Maar toch.... Ik zet in op de 29e!



Het schiet op, Zonne! 11+4 al. Wow!
@Dorien, lees je bericht nu pas goed. Wat balen dat je nu onzeker bent. Heb je je gynaecoloog al gesproken?

Ik zou niet meer googlen, hoor. Het maakt alleen maar onzeker. Ik duim voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Dorien wat balen dat jij je zo onzeker voelt, maar ook begrijpelijk! De vorige keer ging ook niet zoals gehoopt. Ik hoop zo voor je dat de gyn een geruststellend antwoord heeft!!



Ha gaan we wedjes leggen op de bevalling van Kaatje? Ik denk zelf ook de 29e!



Ha ik ben nog niet eens zwanger maar ik weet dat alles mee zit 32u ga werken; waarvan 1 dag thuis en als het heel goed gaat 36u met 1,5 thuis (mogen maar 8u pd werken). Manlief gaat 32/36 werken afhankelijk v de drukte op t werk waarvan 1 dag thuis. Komen op 3 dgn opvang uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk de 30ste bevalling .



Zonne, ja zalig zo een zwangerschapsbroek. Lekker comfy. Heb je nu nog een echo gepland staan?



Satire, amai dan ben je snel al je kilo's kwijt gespeeld! Een dieet gevolgd?



Volgens de gyn zit ik mooi op schema met alle waardes. Geen meneer google meer voor mij. Ik mag volgende week donderdag al een eerste keer gaan piepen. De 12de vond ze zelf te lang wachten. Ben echt wel blij met mijn begripvolle gyn.
Alle reacties Link kopieren
Ah, super joh. En goed dat je gebeld hebt, nu hoef je er ook niet meer over te piekeren. Fijn. Hoever ben je bij de eerste echo volgende week?



Satire, jeetje wat goed zeg, maar een kilo. Kunnen de meesten alleen maar van dromen. Fijn dat het met je man beter gaat. Ook omdat je binnenkort weer gaat werken.



Aster, hoe gaat het nu allemaal?



Kaatje, hou je het nog wel vol? Eigenlijk ben je toch steeds maar aan het wachten nu.



Die broek zit me voor nu echt heerlijk. Ik ben klein, dus denk dat daardoor de boel gewoon wat sterker in het gedrang komt en in de avond heb ik sowieso de neiging nogal op te blazen. Ik heb met mijn 1,62 tenslotte evenveel meters darm als iemand van 1,80, haha. Moet ook vooral s nachts vaak plassen, denk door het liggen. Vanaf klaarmaken om naar bed te gaan 4/5 keer. Dit maakt ook dat ik slecht slaap. Maar met liefde hoor, haha. ;)
Alle reacties Link kopieren
Messe ik probeer zo veel mogelijk te werken als zelfstandige, momenteel is dat max 4 uur per dag.



Leuk die aankomende echo´s!



Zonne ik had ook al vroeg een zwangerschapsbroek, heerlijk.



Dorien ik kom altijd snel aan, maar was binnen 2 weken alle zwangerschapskilo´s kwijt. Alles is nog wel slap, maar ik had dat nooit verwacht. Sowieso was de zwangerschap een heel avontuur, je lichaam verandert en je voelt je anders.



Satire hoe was de creche?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Satire heftig lijkt me dat. Overleefd? Donderdag eisprong verwacht ik. Vanavond maar weer aan de slag. Hihi.



Ik zal altijd 4 dagen moeten blijven werken Messe.



Jeetje Dorien, spannend ik weet totaal niet hoe dat werkt. A fijn donderdag weet je meer.

Hoever ben je dan?



Hoe is het met jou Saywhat?



Kaatje… spannend ben zo benieuwd wann het doorzet en je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Saywhat, een droomscenario met de kilo'tjes.



Zonne, ik ben 1m80 maar mijn darmen zwellen ook op hoor. Denk dat niet te maken heeft met hoe groot je bent .



Vanessa, volgende week donderdag ben ik 6w3d.

Ik ben al serieus misselijk en moe . Als ik men werkdag doorworsteld heb eindig ik in de zetel waar ik niet meer uitkom.

Maar we nemen het allemaal voor lief.
Alle reacties Link kopieren
Dorien, wow wat ben jij lang. Dat is echt een vroege echo dan. Bij mij in het ziekenhuis pas vanaf 7 weken ivm kloppend hartje volgens mij.



Saywhat, super goed dat je de kilo's zo snel kwijt was.



Vanessa, veel succes en hopelijk ook plezier de komende dagen. ;)



Vandaag verloskundige gebeld. Volgende week woensdag intake. Verder volgende week vrijdag extra echo en ivm de beschikbare tijdstippen ook alvast geslachtsbepaling ingepland op 26 mei. Nou hoop ik maar dat ik door vooruit te plannen het niet over me afroep. Stom hè dat ik dat dan denk, maar het is zo rustig steeds in mijn onderbuik.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



@ Vanessa veel plezier meid, maak er wat van vanwaar dat je 4 dagen moet blijven werken?



@ satire, wat lekker dat je de kgs kwijt bent, niet verkeerd hoor! Ik duim voor jullie voor morgen, fijn dat je man zich weer beter voelt ;)



@ saywhat, wat goed ook dat jij je kg's al kwijt bent... Super zeg!



@zonne, nee hoor meid, het werkt juist positief die afspraken plannen, betekend gewoon dat het allemaal goed gaat ;)



@ aster leuk dat jij en manlief het ook zouden verdelen, ik heb daar best verontwaardigde reacties op gehad, net of ik een ontaarde moeder zou zijn haha...



@ Dorien, beter hoor geen mr. Google meer, die maakt iedereen gek ;)



Hier alles nog rustig hoor ;)

@ zonne, ik hou het nog wel vol hoor, wordt wel echt lichamelijk zwaarder nu, maar is nog te goed te doen.



T/m vrijdag was ik echt aan het 'wachten', toen heb ik het eigenlijk een beetje los gelaten. Ben nu weer allemaal leuke dingen aan het doen en lekker op pad haha verzin gewoon weer nieuwe dingen. En zou de 29e of 30e prima vinden!
Alle reacties Link kopieren
Meen je dat nou, kreeg je verontwaardigde reacties omdat jullie beiden inleveren qua uren?



Ik hoop voor jou dat het nu pas na koningsdag op gang gaat komen.



Ik hoop het maar. Ik voelde mijn gereserveerdheid vanmiddag toen de verloskundige me feliciteerde. Zo stom, terwijl ik er zo blij en gelukkig mee ben. Maar die angst is gewoon niet zomaar weg. Ik blijf denken dat het me vast niet ineens wel gegund wordt. Stom natuurlijk. Tegelijkertijd aai ik over mijn buik en lopen we in de prenatal om een beetje wijs te worden in de overkill aan babyspullen. Vraag me dan toch af wat je echt gebruikt en wat gewoon gadgets zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ach meid, snap het wel hoor, het blijft gewoon zo onzeker. Maar ga idd maar lekker naar de prenatal en probeer er van te genieten, echt het is jou nu ook gegund.



Haha ja... Velen vinden een moeder die 32 uur werkt redelijk een ontaarde moeder haha..

Ach... Niks aan te doen dan maar ontaard :p



Ik hoop het ook, of vannacht of na koningsdag, we gaan het zien ;)als het wel koningsdag is maken we er het mooiste van hoor, maar hoop dan dat ik die ook nog maar overloop ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t ook dapper hoor Dorien, ik heb mijn lesje wel geleer door meer malen voor de 6.5 te gaan. Nooit meer wat een stress.



Komt wel goed Zonne je heb nu al wat mooie echo’s gehad. Langzaam gaan geloven erin.



Jeetje Kaartje wachten duurt lang. Gelukkig ga je er niet op zitten te wachten.



Zou juist wel gaaf zijn Kaatje op de 50e verjaardag van. Maar aan de andere kant ook zielig want dan zit je altijd met “de”dag.
Alle reacties Link kopieren
Zonne, snap je gereserveerdheid helemaal. Heb zelf ook veel moeite als iemand proficiat wenst. Zoals de mevrouw voor de afspraken van de echo's. Probeer te genieten, je gaat echt mama worden :-). Hoe ver ben je nu?



Vanessa, de vruchtbare dagen goed aan het gebruiken? Doe je nog ovutesten?



Ik ga vanavond voor de laatste keer laten bloed prikken. Toch weer een spannend moment. En vandaag niet misselijk. Maakt me zo onzeker..

Gyn had zelf voorgesteld om de echo zo vroeg te doen om mij te kunnen geruststellen. Hoop wel dat ze dat dan ook kan doen. Want aan jullie reacties te lezen kan het nog wel eens anders uitdraaien... Was er dan nog geen hartje te zien?
Alle reacties Link kopieren
Dorien, volgens mij is het zo dat het hartje net wel of net niet te zien kan zijn. Dit kan natuurlijk wat onzekerheid geven. Aan de andere kant weet je dan wel lekker of er echt wat groeit. Ik vond het best lang wachten tot 7,5 week.



Kaatje, hoe is het?



Vanessa, ik duim voor jou!



Satire, succes vandaag!



Morgen 12 weken. Vandaag behoorlijk groeipijnen, althans daar gooien we het dan maar op. Blijft gewoon spannend allemaal. Mijn schoonouders zijn er. Toch wel fijn om er dan over te kunnen keuvelen, terwijl ze goed de spanning en onzekerheid begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zagen ze wat pas met 6.3 (4 dagen achter elkaar geweest ivm vliegreis) maar stel ze zetten je wat dagen terug (is mij 2x overkomen) dan zien ze niets (had ik dus) dan heb je onzekerheid en met de bloeduitslagen die ik had betekende dat of bbz of mk of zwanger maar korter dan gedacht.

Ik zou dus zelf nooit meer voor 7.0 gaan stel ze zetten dan wat dagen terug dan heb je nog iets, maar als ze dat bij mij op 6.5 zouden doen hadden ze dus niets gezien.



Maar Dorien, het zit bij jou nu vast allemaal goed! Zonne ook alweer bijna 12 weken. Top!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



@ dorien , spannend meid, maar komt vast goed ;) hou vertrouwen ;)



@ Vanessa, zet hem op meid! Ik duim ook voor jou!



@zonne, blijft zeker spannend, maar probeer maar niet teveel op al die dingetjes te letten, het komt en het gaat met vlagen!



Hier alles wederom nog rustig haha... Nou nu moet hij/zij zich nog maar 30 uur gedeisd houden hoor haha... We gaan t zien ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ook echo vanaf 7 wkn gedaan.. werd met mn mk een week terug gezet, hartje klopte maar net aan.. achteraf was hij aan het stoppen met kloppen..



Tis wel dat je kan zien dat het iig op goede plek zit, of er stolsel zitten ofzo.. bij mij werden ook eierstokken gecheckt. Voelt toch ook prettig..

Spannend Dorien, laatste bloedtest maar wat vanes ook zegt, deze keer zit het voor jou ook goed!



Whoehoe zonne!!!! 12 wkn.. voelt wat steviger ja toch.. we kunnen zoiezo niet naar binnen kijken.. ik heb soms ook nog angst of onzeker omdat de echo alweer 5 wkn terug was.. denk dat ik me verbaas straks hoe die gegroeid is straks. Vrijdag ben ik 14 wkn. Twijfel nu af en toe of het toch een meid is haha 50/50 beide is geweldig!

Sjoh jullie allemaal 4 dgn per week.. in mijn werk mag je niet eens meer dan 32 uur werken.. werk ook onregelmatig.. dus ik denk dat ik naar 20/24 uur ga. Laat ff uitrekenen wat ik dan verdien.

Oppas heb ik en werk ook in weekenden maar dan is mn man thuis.. dus dat komt zoiezo wel goed..



Kaatje spannend hoor! Ben je nou gestript gister?

wist je nou wat het ging worden of niet?



Vanes jouw vruchtbare dagen voorbij?
Alle reacties Link kopieren
Ben niet gestript, wilde het toch niet opzoeken voor koningsdag, als het komt komt het maar ga het niet stimuleren ;)



We weten niet wat het wordt ;)



14 weken alweer... Jeetje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven