30 weken zwanger en niet meer mogen werken

15-11-2012 20:01 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer forummers rond de 30e wekenlang hun zwangerschap zijn en niet meer werken? En net als ik wel zin hebben om wat lief en leed te delen de laatste 10 (tot 12) weken?
Alle reacties Link kopieren
Ben zaterdag 33 weken zwanger en mag al sinds week 15 niet meer werken i.v.m bekkeninstabiliteit! De tijd is voorbij gevlogen! En vliegt voor mijn gevoel nog steeds voorbij!
Na regen komt zonneschijn!!
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, dan mag ik echt niet zeuren! Geniet je nog wel van je zwangerschap!?
Alle reacties Link kopieren
Ja absoluut!! Vind het heerlijk... Vooral op stabiele dagen! Die heb ik gelukkig de afgelopen 2/3 week meer dan voorgaande periode..Alle bewegingen van de kleine vindt ik heerlijk.. En denk zelfs regelmatig al wat ga ik dit missen! .. Anderzijds wat verheug ik me erop wanneer hij dan daadwerkelijk op mijn buik ligt ipv erin! ...



Waarom ben jij al thuis? Zwaar lichamelijk werk?
Na regen komt zonneschijn!!
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht vanaf week 6 al niet meer werken ivm complicaties. Uiteindelijk is de kleine geboren met 28 weken.

Ik weet niet wat de reden is dat je niet meer mag werken, maar pak dan inderdaad je rust, want het wordt niet voor niets tegen je gezegd dat je niet meer mag werken....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erge steken in m'n buik! Heel erg rugpijn en hoe bloeddruk en klein kindje... Ti's dus een totaalplaatje! Vind het wel balen, maar de kleine is het allerbelangrijkst, dus ik housde moed er maar in!



Ik geniet ook echt wel! Vind het getrappel ook heerlijk!



Lees ik nou tussen de regels door dat jij ook een mannetje krijgt? Is het voor jou ook de eerste?
Alle reacties Link kopieren
Hoi kandelaar! Jeetje, met 28 weken al bevallen... Hoe gaat het met jullie?

Ik hou me zeker aan het voorschrift!! Ik ben wel eigenwijs, maar het gaat nu ook om m'n baby en niet alleen om mij!!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed hier inmiddels. Kleine heeft in totaal 11 weken in het ziekenhuis gelegen, waarvan 7op de NICU. Inmiddels is ze lekker thuis en kunnen we lekker van haar genieten.



Goed dat je je aan het voorschrift houdt. En misschien is het ook nog 'maar' 7 weken voordat je je kleine man vast kunt houden.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat fijn dat alles uiteindelijk goed is gekomen! Zal wel een zware en onzekere tijd voor je geweest zijn!

Is je dochter je eerste kindje?

Ja je hebt gelijk, wie weet meldt ie zich wel eerder!!
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is de tweede voor ons.



Hoe voel jij je verder? Het feit dat het kindje klein is, komt dat door je hoge bloeddruk en sta je nu onder controle van een gyn?
Alle reacties Link kopieren
Klein kindje was al bij de 20 weken echo, maar valt gelukkig nog wel steeds binnen het acceptabele... Hoge bloeddruk is er later bijgekomen. Heb zelfs een nacht in het ziekenhuis gelegen omdat de steken in m'n buik echt verschrikkelijk waren! Nu is het gelukkig minder, maar nooit meer helemaal weggegaan. Ze willen de kans op vroeggeboorte en (grotere) groeiachterstand beperken en willen daarom dat ik rust hou!

Maar jij zelfs al vanaf 6 weken... Wat hebben ze toen ontdekt dan? (Antwoorden is niet verplicht hoor )
Alle reacties Link kopieren
Weten ze wel waar die steken vandaan komen?



Ik mocht vanaf 6 weken niet meer werken ivm een miskraam (was een tweeling in aanleg) in combinatie met hele heftige bloedingen t/m week 19 waardoor ik 2x op de SEH beland ben. En per toeval werd zwangerschapsvergiftiging en een ontwikkelingsachterstand van 2 weken ontdekt waarna ik binnen 2 dagen een ks gekregen heb, omdat het te slecht ging met de kleine.



Er zijn dus de hele zwangerschap door complicaties en onzekerheid geweest bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Zo jeetje dat is ook heftig zeg! Van wen zwangerschap genieten is dan ook wel heel moeilijk!

Nee, ze weten helaas niet precies wat het nou is.. Maag, nieren, darmen, verdrukte eierstok.... Beetje vaag allemaal... Maar ik word goed in de gaten gehouden, dus dat is wel weer fijn!



Hoe oud is je dochtertje ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu al een hele tijd thuis en ben aan het aftellen tot de kleine zich aandient..



Het is niet altijd makkelijk maar ja niets loopt zoals je dat van te voren plant denk ik maar!
Alle reacties Link kopieren
Hoi bijenrompje! Hoe ver ben je? En hoe komt het dat je thuis zit?
Alle reacties Link kopieren
Och jee, nu dus echt je rust pakken! Jij en je kleintje hebben het hard nodig zo te horen!



Klopt, onze 1e en er zit een klein jongetje in mijn buik! :-)... Die loopt trouwens keurig mee op de curves.. Wel al enorme voeten met 26 weken 5,5 cm.. Dus ben benieuwd hoe groot ze zijn na de bevalling! haha..



@ Kandelaar: jeetje dat is niet niks zeg! Heftige zwangerschap.. Jullie kleine uk er goed door gekomen?



Er valt inderdaad niet te voorspellen hoe een zwangerschap gaat verlopen. Denk nu maar zo alle tijd dat ik thuis ben kan ik optimaal gebruiken om te genieten van de zwangerschap! Niet veel zwangeren kunnen zo bewust met hun zwangerschap bezig zijn! :-)...
Na regen komt zonneschijn!!
Alle reacties Link kopieren
ik heb vanaf week 5 thuis gezeten... nu sinds kort uit me functie gehaald en werk nu therapeutisch... ben nu 12 weken zwanger... dus heb nog een periode voor de boeg!
Alle reacties Link kopieren
@gretuh: zo moeten we ons nadeel maar als voordeel zien idd!

@lola: jeetje, dat is ook balen! Wat is bij jou de reden?



Ik vond de tijd tot nu toe echt voorbij vliegen. Aan de ene kant mag het nog wel even duren en aan de andere kant kan ik echt niet wachten ins mannetje in m'n armen te sluiten!



Heb 3 weken geleden een 3D/4DE echo gehad, wow wat was dat gaaf zeg! Heb jij dat ook gehad gretuh?
Alle reacties Link kopieren
@ kip: ik heb helaas last van cystes dus erge buikpijn klachten... nu nog eens een griep volgens mij er over heen :(
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook het moment waar ik ontzettend naar kan uitkijken.. Sinds vorige week ook de echt hoognodige spullen in huis dus ik ben nu ook relaxed in de zin van rustig kunnen zijn en weten dat je alles hebt wat nodig is.. Nu nog plankje en gordijnen ophangen op de babykamer en dan is die ook helemaal af!

Vandaag waarschijnlijk de wieg op onze slaapkamer opzetten met commode.. Heerlijk!



Ik vind mijn groeiende buik nu echt nog te mooi om hem al te moeten missen! Bovendien over 2 weken nog een fotoshoot te gaan! :-)... Dat zwangere lijf mag vastgelegd worden!!



Ik heb 2 keer een pretecho gehad! Erg gaaf he!! Zo duidelijk al te zien hoe je ukje er uit ziet! Kijk hem nu nog regelmatig terug, zo leuk!! Al wordt ik dan wel weer ontzettend ongeduldig! ...
Na regen komt zonneschijn!!
Alle reacties Link kopieren
@ Lola: oh die griep kan extra hard aankomen wanneer je zwanger bent! In 4 weken tijd heb ik de gewone griep en buikgriep gehad.. Daar heb ik echt lang last van gehad en wat voelde ik mij een dweil!

Kunnen ze iets doen aan de cystes?
Na regen komt zonneschijn!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik ben nu bijna 34 weken zwanger, zou aanstaande maandag met verlof gaan. Maar zit thuis vanaf 28,5 week zwangerschap. Dt in verband met sterk oplopende bekkenklachten. Ik heb er de vorige zwangerschap ook flink last van gehad en was deze keer erg bang (ook omdat het veel sneller slechter gaat nu) dat ik met blijven werken niet meer zou kunnen lopen. Ben zelf naar de bedrijfsarts gegaan en mocht gelukkig eerder stoppen. Heb veel last, ben erg vermoeid en gesloopt hierdoor, maar blij dat ik al een paar weken thuis zit. Ik had het ook niet voor elkaar gekregen om te werken zo.



Kandelaar wat een ontzettend heftig verhaal zeg. Hoop voor jou en je kleine dat alles nu in rustig vaarwater komt en je kunt gaan genieten van de kleine. Lijkt me er behoorlijk inhakken wat je hebt meegemaakt.



Ik ben overigens zwanger van de derde.
Alle reacties Link kopieren
@ gretuh: nee het moet vanzelf slinken het zijn vocht cystes...

pfff nou hoop echt niet dat het zo hard aankomt... k ben niet iemand die ziek kan zijn :(



@ jeunot: dat is ook balen zeg bekken instabiliteit... doe je zwaar lichamelijk werk?
Alle reacties Link kopieren
@ Jeunot: oeh bij alle 3 last van gehad? En nu? Ga je naar een fysio? Rust doet wel wonderen zeg! Fijn dat je bedrijfsarts je gelijk serieus nam!



Pijnlijke kwestie is het! Heb er zelf ook last van.. Al lijkt het nu even redelijk stabiel te zijn..



@ Lola: dus echt afwachten hoe snel je lichaam de cystes weer afbreekt.. Hopelijk kun je snel genieten van je zwangerschap zonder al dat ongemak!
Na regen komt zonneschijn!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het begin ook cystes gehad, Benno's lastig zwanger geworden omdat ik PCOS heb. Kans op cystes is dan sowieso al groter, maar tot 26 weken had ik echt nergens last van. Wel vervelend dat je je zo beroerd ervan voelt... Vooral ook omdat je nog zon tijd moet! Wordt je buikje al zichtbaar?



@gretuh: moest in herbegin echt wennen aan die buik... Groeide bij mij best langzaam dus kon af en toe lijken of ik gewoon veel was aangekomen ( terwijl ik in heibaas voor ik zwanger ben geworden juist ruim 10 kg ben afgevallen), maar nu vind ik het wel mooi! Mag het wel gezien worden en als ik de mensen om me heen mag geloven ben ik mooi zwanger!



@jenout: leuk dat je ook meeschrijft hier! Jij bent dus al 34 weken! Wel een lekker gevoel dat je officiële verlof nu ingaat, is toch weer een mijlpaal! Daar kijk ik ook wel naar uit.. Is wel zwaar denk ik als je zwanger bent van een derde Met deze klachten! Je hebt toch twee om aandacht vragende kindjes die je misschien niet altijd kunt geven wat je zou willen... Hoe oud zijn je kindjes?



Voor gretuh dus nog een weekje voordat je officiële verlof ingaat, voor mij nog 4!

Toen ik afgelopen week naar de bedrijfsarts moest had ik zijn uitspraak van helemaal niet meer werken echt niet verwacht... Ik had meer verwacht dat ie zou zeggen dat ik maar zoveel mogelijk moest proberen Wat ik op zou kunnen brengen.



Kamertje: bij ons is het kamertje ook zo goed als af. Binnenkort bij een nicht Nog de familiewieg ophalen zodat ie daar de eerste weekjes lekker in kan liggen bij ons op de kamer. Gaan jullie borstvoeding geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven