35+ en zwangerschapswens in 2017

27-12-2016 14:00 1234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wie is er net als ikzelf 35 jaar of ouder en wil in 2017 graag zwanger worden? Het leek mij leuk om ervaringen te delen met anderen in dezelfde leeftijdsgroep.

Wie schrijft er mee? :)

Inloggegevens voor het aanpassen van de tabel:
Gebruikersnaam: sunflower81
Wachtwoord: zwanger35
Naam Leeftijd Kindje NOD Bijzonderheden
Suusberg 40 Tweede 4x vmk, okt start IUI-traject
Funhouse 37 Eerste
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Zoranya 35 Eerste :heart:
Tasmin 35 Eerste :heart:
IJsblauw 38 Eerste 1 november 2017 :heart:
cosmopolitan 35 Eerste 4 november 2017 :heart:
Zonnebloemetje 36 Eerste 9 november 2017 :heart: Een jongen!
blondekatie 38 Tweede 15 december 2017 :heart:
Happyapple Tweede 5 januari 2018 :heart:
Eenhoorn 39 Tweede 9 maart 2018 :heart:
Sunflower81 36/48 Tweede 12 maart 2018 :heart: Een meisje!
Worteltaart 36 Tweede 21 maart 2018 :heart:
:flirting:
Naam Leeftijd Kindje Bevallen
Daisybelle 38 Derde :love: 20 oktober 2017 bevallen van een zoon!
Mazzel 31/34 Tweede :love: 23 oktober 2017 bevallen van een zoon!
Sunflower81 37 Tweede :love: 10 maart 2018 bevallen van een dochter!
anoniem_322873 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:06
68.52% gewijzigd
Hoi Sunflower, ik schrijf met je mee! Ik ben bijna 36,5 en wij hebben een zoontje die bijna 4 wordt. We zijn al bijna 3 jaar bezig voor nog een kindje, maar tot op heden is er nog geen zwangerschap geweest. We zijn al in het ziekenhuis geweest, en als het een beetje mee zit dan starten we in het nieuwe jaar in een medisch traject om zwanger te worden.



Je schrijft al dat jullie voor je eerste kindje lang geduld moesten hebben, is dat wel natuurlijk gelukt? Of hebben jullie medische hulp gehad?
Dag Sunflower,



Ik ga niet meeschrijven hier, want ik ben momenteel al 33 weken zwanger. En ik ben 37 jaar en 3 maanden. Mijn oudste is bijna 3.



Toen ik stopte met de pil, zat ik ook een beetje met m'n leeftijd in m'n maag, het voelde toch alsof ik de 'magische grens' van 35 voorbij was. Maar ik was gelukkig na 3 maanden al zwanger. En alle testen op afwijkingen die na je 35e kunnen ontstaan, hebben baby en ik glansrijk doorstaan. Nu is dat natuurlijk bij iedereen anders en je weet niet hoe het bij jou gaat lopen. Maar ik heb in mijn omgeving veel 35plussers, bij wie het allemaal prima loopt. Probeer je dus niet blind te staren op een getalletje. Succesverhalen genoeg! En hopelijk ook snel een succesverhaal voor jou. Succes gewenst!!! En ook voor jou, proudmamma!!
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden,

Ik schrijf graag mee en word over een maandje 35.

Ik ben inmiddels een jaar samen met mijn vriend en heb al zo'n 5 jaar een flinke kinderwens maar wilde er nooit alleen aan gaan beginnen. In augustus stop ik waarschijnlijk met anticonceptie want wil niet te lang gaan wachten met onze kinderwens.

Succes meiden!
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Ik lees graag mee. 36 jaar en al 2 jaar bezig om zwanger te worden van de eerste.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik ben 36 jaar en sinds een paar maanden ook aan het proberen om zwanger te worden. Op 1 jan zou ik ongesteld moeten worden, ben erg benieuwd of het deze maand wel gelukt is. Ik heb nog geen kinderen. Ik vind het erg spannend, omdat ik denk dat niemand van ons verwacht dat we nog aan kinderen gaan beginnen. Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven.
Hi dames,



Ik ben 39, heb een peuter van 2 jaar en we proberen al 14 maanden om een broertje of zusje te krijgen...alles is getest, er is niets aan de hand dus het zou gewoon moeten lukken! Oja my husband is 43 dus t wordt wel tijd voor 'n 2e!



Succes allemaal, laat 2017 ons zwangere jaar worden!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig, er is al een heel groepje ontstaan! Vinden jullie een tabel ook een leuk idee? Zelf vind ik het altijd wel lekker overzichtelijk !



@proudmama, 2017 wordt dan een spannend jaar voor jullie, als er idd een medisch traject wordt gestart! Kwam de eerste zonder medisch traject (neem aan van wel) en duurde het toen ook lang? Knap dat je zo lang geduld kunt opbrengen, want al 3 jaar wachten op een zwangerschap is niet niks! Fingers crossed for 2017 !

Wij stonden voor onze 1e zwangerschap net aan het begin van het medisch traject, de eerste gesprekken en zaadonderzoek waren geweest en ik zou de eerstvolgende cyclus op meerdere momenten bloed laten prikken om bepaalde waardes te bepalen, maar die onderzoeken kon ik afbellen want ik bleek zwanger ! Uiteindelijk was ik bij de eerste na 8 maanden zwanger, het viel dus nog best mee maar leek eeuwen te duren, vooral ook omdat ik hele lange en onregelmatige cyclussen had. Maar we weten nu in elk geval dat het kan !



@satire, gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk dat je even reageerde! Ik voel eigenlijk nog niet eens echt 'druk' vanwege mijn leeftijd, maar ik vind het persoonlijk fijner om in een topic te schrijven met leeftijdsgenoten dan in het gemiddelde topic waar veel (begin) 20-ers in schrijven. Ik denk zelf dat je er op 'latere' leeftijd toch net iets anders in staat. Ik voel me daar wat minder thuis (was in het vorige topic(s) tijdens m'n vorige zwangerschap ook altijd de oudste ). Vandaar dit topic! Succes voor jou met de laatste loodjes !



@boardbabe, welkom! Augustus duurt nog even maar je bent van harte welkom om mee te schrijven en te lezen ! En wie weet ben je alsnog wel eerder zwanger dan sommige anderen die nu al aan het proberen zijn... het is zo onvoorspelbaar !



@emceetje, welkom! En al 2 jaar bezig, jouw geduld wordt dus op de proef gesteld! Zijn jullie al medische onderzoeken in gegaan? En hoe voel je je onder het 'lange wachten' en misschien al vele teleurstellingen? Toen ik zwanger wilde worden van de 1e, kwam de teleurstelling als het niet raak was, elke maand harder aan. Ik voelde ook elke maand 'van alles', maar daar wil ik me deze keer niet gek door laten maken.



@funhouse, ook welkom! Oeh spannend, 1 januari je NOD! Ik duim dat je de eerste zwangere van ons groepje wordt !



@suusberg, ook een welkom voor jou! Ook al meer dan een jaar bezig dus.... wel heel fijn dat alles goed is met jullie beide! Hoe lang duurde het bij de 1e? En doe je dingen om zeg maar je eisprong niet te missen..... zoals temperaturen / ovulatietesten / ???



Ik heb op 7 december mijn laatste pil geslikt en ben nu aan het wachten op de eerste eisprong, en daarna wordt het pas echt spannend . Gebruik deze cyclus wel ovulatietesten omdat ik geen idee heb wanneer ik mijn eisprong kan verwachten. Sowieso temperatuur ik daarnaast ook nog, maar daarmee weet je pas achteraf dat je eisprong is geweest, dus in dat opzicht heb je daar niets aan. Dat geeft mij meer de bevestiging dat de eisprong is geweest, en ik gebruik het voor het bijhouden van mijn cycli.

Verder natuurlijk weer begonnen met foliumzuur slikken en ik probeer extra gezond te leven, al doe ik dat sowieso al wel behoorlijk.



Als je in de tabel wilt, wil je dan dikgedrukt doorgeven:

je leeftijd, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde, NOD, evt. bijzonderheden



Dan ga ik eens kijken of ik mijn eerste tabel ooit kan fabriceren !
36, 1e kindje, ronde 23



We hebben in de 2 jaar 2x een pauze ingelast omdat het ons erg zwaar valt. En dat was heerlijk. Ik wist gewoon dat ik ongesteld zou worden en was niet teleurgesteld!

Toen ik mijn spiraal liet verwijderen, was ik zo naïef, ik zou zó zwanger zijn. Maar het duurde maar en duurde maar en ondertussen zijn al zoveel mensen zwanger geraakt en bevallen. Twee vriendinnen in ronde 1.

Ik heb morgen mijn nod en tegelijk een afspraak bij de gyn. We hebben de hele ofo doorlopen. We zijn onbegrepen verminderd vruchtbaar, en moesten het nog maar eens wat langer proberen. Ik ben benieuwd wat we morgen horen.
39, 2e kindje, ronde 15 en NOD 1-1-2017



@sunflower: ik leef gezond, foliumzuur ook en ja hopen dat t raak is. Ook al 3 keer mk gehad bij 6/7 weken afgelopen jaar dus... Bij mijn 1e kindje was ik bij ronde 3 zwanger en toen was ik ook al op "leeftijd" 36!
anoniem_63e6bd373732a wijzigde dit bericht op 27-12-2016 23:23
Reden: Moest erbij
% gewijzigd
quote:sunflower81 schreef op 27 december 2016 @ 18:18:



@satire, gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk dat je even reageerde! Ik voel eigenlijk nog niet eens echt 'druk' vanwege mijn leeftijd, maar ik vind het persoonlijk fijner om in een topic te schrijven met leeftijdsgenoten dan in het gemiddelde topic waar veel (begin) 20-ers in schrijven. Ik denk zelf dat je er op 'latere' leeftijd toch net iets anders in staat. Ik voel me daar wat minder thuis (was in het vorige topic(s) tijdens m'n vorige zwangerschap ook altijd de oudste ). Vandaar dit topic! Succes voor jou met de laatste loodjes





Oja, dat kan ik me voorstellen! Ik voelde me ook niet geroepen om te schrijven in de meeste groepjes. Voelde me dan opeens oud... Op mijn werk heb ik ook nog regelmatig te maken met tienermoeders. Die kijken ook vaak een beetje meewarig als ze zien of horen dat ik zwanger ben .



Fijn dat jij qua leeftijd verder geen druk voelt, hou dat vast. Succes (en plezier ;)) met zwanger worden. En dank voor je felicitatie.
Alle reacties Link kopieren
@emceetje, succes vandaag bij de gyn! Ik hoop trouwens dat je NOD vandaag een echte NOD blijkt en dat je gewoon NIET ongesteld wordt.... maar ik ben benieuwd wat de gyn er van zegt. Heb je wel 'gewoon' regelmatige cyclussen van een normale duur, met eisprongen? Ik kan me helemaal voorstellen dat het erg frusterend moet zijn om om je heen 'jan en alleman' zwanger te zien worden. Ik hoop echt dat je de positiviteit kan vasthouden (op de meeste momenten) en dat jullie uiteindelijk zwanger raken en een prachtig gezond kindje krijgen. Als het deze ronde niet raak was, dan hoop ik dat er ergens in 2017 een juichend poppetje en een uitgerekende datum achter jouw naam in de tabel !



@suusberg, oh dat lijkt me ook pittig en verdrietig, 3x de blijdschap van een positieve test, gevolgd door het rotnieuws van een miskraam. Heb je in de aanloop naar de 1e nooit een miskraam gehad? Ik zelf niet, toen het na 8 maanden raak was, zat het gelukkig in 1x goed. Maar ik heb wel in mijn achterhoofd dat naarmate je zelf ouder wordt, de kans op miskramen ook wat stijgt. En dat het daardoor dus ook langer kan duren allemaal.



@satire, nee ik voel gelukkig echt geen leeftijdsdruk. Ik ben nu bijna 36 en gevoelsmatig heb ik nog wel een aantal jaar de tijd, ik heb ook geen 'leeftijdsgrens' voor mezelf ingesteld. Ik voel me erg jong en ben fitter dan menig twintiger, dus daar ben ik niet zo bang voor.

Het is meer vanwege de leeftijd van mijn man en vanwege de verwachting dat het best (weer) even kan duren voor ik zwanger raak (en dan maar hopen dat het in 1x goed gaat), dat we nu al beginnen met het proberen zwanger te raken van een 2e. Ons 1e kindje is nog geen jaar oud, dus er zit geen druk of 'haast' achter verder. Maar wat ons betreft, leeft wel het gevoel: hoe eerder, hoe beter. Ook vanwege een kleiner leeftijdsverschil, dat ervoor zorgt dat we weer een (paar) jaar eerder echt actieve dingen zoals allerlei uitstapjes met de kinderen en grotere reizen kunnen doen. Maar uiteindelijk moet je toch maar afwachten of en wanneer het nog een keertje lukt, en we zijn ook echt al ontzettend gelukkig en gezegend met ons lieve meisje, dus terwijl we gaan proberen zwanger te raken van een tweede, willen we het komende jaar vooral heel erg blijven genieten van ons leven met de eerste !
Hoi allemaal. Ik voel me ook aangesproken. Ben 38 en we hebben een al kindje van anderhalf. Vanwege mijn leeftijd wil ik ook niet te lang wachten met een tweede. Ergens in 2017 hoop ik dan ook nog een keer zwanger te raken. Nog niet afgesproken wanneer we er weer voor gaan. Bij de eerste was het tweede ronde raak. Maar weet ook dat dat niks zegt voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
36 jaar, 1e kindje, ronde 6, NOD 1 januari.



Ik heb tot nu toe nooit een heel erg grote kinderwens gehad, vond ze altijd maar lastig en druk als ik zo zag bij vriendinnen.

Pas sinds de geboorte van mijn neefje bijna 2 jaar geleden is mijn gevoel langzaam aan omgeslagen en lijkt het mij wel erg leuk om dat zelf ook mee te maken, een hummeltje te krijgen en op te voeden en te zien opgroeien.



Mijn vriend heeft altijd wel een kinderwens gehad maar heeft de keuze aan mij gelaten.

Ik zelf voel nu wel een leeftijdsdruk. Het wordt tenslotte ons eerste kindje, we zouden er dan wel 2 willen hebben, dus ik voel de klok wel tikken.

Mijn vriend maakt zich er niet al te veel zorgen over, we zijn nog jong, zegt hij

Maar toch vind ik het wel jammer dat ik mijn vriend niet jaren eerder ontmoet heb en dat mijn kinderwens er niet eerder was.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik zou wel graag willen meeschrijven. Ik ben ruim 36 jaar en m'n partner ook. Ik voel me in de verste verte niet oud en zie er ook niet zo uit. Een ruim jaar geleden ben ik gestopt met de pil en begonnen met de juiste vitamines. We zijn sinds april dit jaar bezig om een eerste kindje te krijgen. Helaas is dit ons tot op heden nog steeds niet blijvend gelukt. De reden hiervan is vooralsnog niet bekend.
Alle reacties Link kopieren
@ellenpellen, welkom hier! Hopelijk is het voor een 2e kindje net zo snel raak, maar dat weet je inderdaad nooit! Doordat het bij ons de eerste keer 8 maanden duurde, houd ik er heel erg rekening mee dat het nu ook minimaal zo lang duurt. Maar de tijd zal het leren !



@funhouse, ook welkom! Ik ga je in de tabel zetten, leuk! Ik heb vandaag en morgen even drukke dagen maar probeer het zsm te doen!

Ik hoop dat ronde 6 jullie geluk heeft gebracht en dat je het nieuwe jaar begint met een positieve test !

Wat leuk dat het toch nog is gaan kriebelen. Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet door geen 'spijt' te hebben dat je niet eerder bent begonnen, want daar kun je toch niks meer aan veranderen, en niet te veel tijdsdruk te voelen. Hopelijk komt het 1e kindje gauw, en vanuit daar kun je eigenlijk pas echt kijken of de wens voor een 2e er in de praktijk ook is/blijft. Op zich heb je nog zeker 4 jaar (en waarschijnlijk nog meer) de tijd.... leeftijd is maar een getalletje, dus als jij je nog jong voelt en gezond bent dan maakt het echt niet uit of je op je 37e, 39e of 41e (nog een keer) moeder wordt ! Vooral blijven genieten van het leven NU!



@zonnebloemetje, ook welkom voor jou! Volgens mij zeggen de statistieken dat ongeveer 80-85% van de stellen na 1 jaar zwanger is en na 2 jaar is dat iets van 85%-95%. Ofzo . Wat ik wil zeggen, wanhoop nog niet, het kan zomaar opeens raak zijn!

Ik heb ook wel eens gelezen dat de kans dat je (als je op het juiste moment seks hebt gehad) zwanger raakt, per cyclus iets van 20% is. Kortom.... het blijft ook als je normaal vruchtbaar bent, een kwestie van geluk hebben ...

Wil je ook in de tabel?



@hier: gisteren leek ik eindelijk een positieve ovulatietest te hebben (7 dec gestopt met de pil)! Vanochtend was mijn temperatuur nog niet omhoog, maar hopelijk morgen wel, dat zou betekenen dat ik mijn 1e eisprong heb gehad en dat ronde 1 voor ons echt begonnen is en ik mijn NOD kan gaan afwachten. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Zo, Funhouse, je staat in de tabel !
Alle reacties Link kopieren
Top, bedankt!



Hoe gaat het met iedereen?

Hier nog niet veel tekenen dat de menstruatie er aan komt.

En dat, terwijl ik normaalgesproken al een dikke week voordat ik ongesteld moet worden, last van mijn borsten heb.

Nu pas (wel veel minder dan normaal) gevoelige borsten sinds 2 dagen. Ook nog niet veel buikkrampen en ook geen last gehad van nachtzweten zoals gewoonlijk voor de menstruatie. Ik heb een regelmatige cyclus.

Ik ben erg benieuwd... maar ja, morgen kan het weer heel anders zijn
Leeftijd 36

2e kindje

ronde... heb ik niet bijgehouden,3 jaar bezig dus

NOD 6 januari

Bijzonderheden: afwachting van medische molen



Spannend zeg, ook al wat dames die hun NOD gauw hebben!



Suusberg ook al lang bezig zie ik, hebben jullie al stappen richting het ziekenhuis gemaakt? Of willen jullie dat niet? Ik wens ons allemaal ook een vruchtbaar jaar toe!

Sunflower hier hetzelfde, we waren al een jaar bezig en er kwam maar geen zwangerschap. De aanvraag richting ziekenhuis was bijna onderweg en toen had ik ineens een positieve test! Super blij waren we! Nu hebben we wel de eerste onderzoeken gehad, bloedonderzoek bij mij en zaadonderzoek bij man, maar daar komt niks uit. Verder onderzoek doen ze niet, want ze maken een kansberekening en daarin telt het feit dat je al een kind hebt heel zwaar mee. Kansen liggen op 40% geloof ik, veel hoger dan via de medische molen. Maar omdat ik 36 ben en al zo lang wacht, willen ze nu wel een behandeling aanbieden en dat zal IUI worden. Dat is nog het meest "natuurlijke" zeg maar, maar de kans dat dat succesvol is, is veel lager, maar 13%.

Emceetje jij bent ook al lang bezig zeg, hoe was het in het ziekenhuis? Hopelijk hebben ze je niet naar huis gestuurd....

Funhouse bijzonder is dat he, dat je dan ineens zo'n sterke drang voelt? Ik had dat ook, was bij een vriendin op kraamvisite en toen ik die baby vast hield toen voelde ik m'n hele lijf heet worden. Tintelen, golven, ik weet niet wat het was. Maar een soort oerdrang die vrij kwam. In de auto naar huis zei m'n vriend, wat is er toch met je?? Ik zei: IK WIL DAT OOOOOOOK Hij zei: nou, ik ook dus dat komt mooi uit Haha

Misschien krijg je wel een tweeling, ben je gelijk klaar

Verhaal is hier wel een beetje hetzelfde, wij zijn ook laat bij elkaar gekomen en zeggen ook vaak dat we elkaar al eerder hadden willen ontmoeten. Maar ja, het is nou eenmaal niet anders gegaan.

Satire gefeliciteerd hoor! En succes met de laatste loodjes!
Alle reacties Link kopieren
Haha, een tweeling, nou, dat zou zeker mooi zijn :-)
quote:Funhouse schreef op 30 december 2016 @ 11:12:

Haha, een tweeling, nou, dat zou zeker mooi zijn :-)Ik heb wel eens voorspellende dromen... en ik heb een tijdje terug over een tweeling gedroomd Dat ik die dus kreeg... Pffff lijkt me hard werken!
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden zat ik bij een soortgelijk topic van 35+ers die zwanger wilden worden. De meesten hebben een kind gekregen of er is er een op komst, wisselend hoe lang het duurde.



Zelf ben ik gezegend met twee kinderen, soortgelijke verhalen als ik hier zie: ook laat mijn vriend tegen gekomen waardoor ik pas op 35+ leeftijd voor kinderen kon proberen te gaan.



Ik hoop dat het voor jullie allemaal ook realiteit gaat worden en dat jullie over een jaar een kindje in jullie armen houden!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ken een stel met een tweeling, boefjes zijn het en het is idd hard werken!

Ik heb afgelopen week wel een paar keer gedroomd dat ik zwanger was.
Alle reacties Link kopieren
Dank je poppie! Goed om te lezen, een positief verhaal.
Alle reacties Link kopieren
@poppie, bedankt voor je positieve noot !



@proudmama, ik zet je uiterlijk dit weekend in de tabel - nu druk aan het werk en even snel aan het lunchen !



@hier - gisteren was mijn ovulatietest NOG knalpositiever. Gisteren en vandaag had ik flinke soort ovulatiekramp/pijn, nog nooit eerder gehad. Sinds 2 uurtjes is die pijn weg dus ik hoop en gok dat ik mijn 1e eisprong heb gehad (en gevoeld) en dat mijn temperatuur morgen ook omhoog is. Afwachten maar. Ik zal blij zijn als ik de 1e eisprong gehad heb, zodat ik in elk geval weet dat mijn cyclus weer op gang is gekomen na gebruik van de pil. En dan worden het daarna 2 spannende weken tot de NOD :-) !



Over tweelingen gesproken.... gisteren had ik een vriendin op bezoek en die kwam met het goede nieuws dat ze zwanger is van haar 1e..... en dat blijkt een tweeling te zijn ! Zij is 35. Ze zei al, ben ik mooi meteen klaar !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven