35+ en zwangerschapswens in 2017

27-12-2016 14:00 1234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wie is er net als ikzelf 35 jaar of ouder en wil in 2017 graag zwanger worden? Het leek mij leuk om ervaringen te delen met anderen in dezelfde leeftijdsgroep.

Wie schrijft er mee? :)

Inloggegevens voor het aanpassen van de tabel:
Gebruikersnaam: sunflower81
Wachtwoord: zwanger35
Naam Leeftijd Kindje NOD Bijzonderheden
Suusberg 40 Tweede 4x vmk, okt start IUI-traject
Funhouse 37 Eerste
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Zoranya 35 Eerste :heart:
Tasmin 35 Eerste :heart:
IJsblauw 38 Eerste 1 november 2017 :heart:
cosmopolitan 35 Eerste 4 november 2017 :heart:
Zonnebloemetje 36 Eerste 9 november 2017 :heart: Een jongen!
blondekatie 38 Tweede 15 december 2017 :heart:
Happyapple Tweede 5 januari 2018 :heart:
Eenhoorn 39 Tweede 9 maart 2018 :heart:
Sunflower81 36/48 Tweede 12 maart 2018 :heart: Een meisje!
Worteltaart 36 Tweede 21 maart 2018 :heart:
:flirting:
Naam Leeftijd Kindje Bevallen
Daisybelle 38 Derde :love: 20 oktober 2017 bevallen van een zoon!
Mazzel 31/34 Tweede :love: 23 oktober 2017 bevallen van een zoon!
Sunflower81 37 Tweede :love: 10 maart 2018 bevallen van een dochter!
anoniem_322873 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 13:06
68.52% gewijzigd
Mijn man en ik hebben elkaar ook pas later ontmoet. Zijn nu een paar jaar bij elkaar. Ik had hem zo graag 10 jaar eerder ontmoet, zodat we lekker meer tijd hadden voor kinderen.

Ik ben gewoon op mijn nod ongesteld geworden. We zijn naar het ziekenhuis geweest en mogen starten met de iui. proudmama jij noemt dit nog natuurlijk, maar ik vind er niks natuurlijks aan. Volgende week krijg ik prikinstructie en dan moet ik iedere maand hormonen prikken tot de eisprong, met op dag 10 een echo om te kijken of de eitjes groot genoeg zijn. Zo niet, doorgaan met de hormonen. Vervolgens een injectie om de eisprong op gang te brengen. Dan mag manlief zijn zaad inleveren. Daar zoeken ze de beste zaadcellen uit en die insemineren ze. Ik vind het echt medische molen hoor! Met een beetje pech is mijn man (hij kan niet altijd vrij nemen) niet eens aanwezig bij de bevruchting van ons kind Ik vind het ook heel spannend. Ik ben ontzettend bang voor naalden, en nu moet ik mezelf injecteren. Dat is niet niks!

Maar we gaan ervoor.

Een 'complicatie' is de kans op meerlingen. Nu heb ik al eens een droom over een drieling gehad en dat zou ik liever niet willen! Maar eerst maar eens zien zwanger te raken.
Ik zeg ook meest "natuurlijke" van alle soorten medische trajecten.

Nou ja ik bedoel eigenlijk meer dat het zaad zelf uitmaakt welke er het eitje bevrucht. En zover ik het begrepen heb (ik heb dus nog geen prikinstructies gehad omdat ik moet wachten) doen ze het eerst zonder hormonen. Het enige dat IUI dan doet is het zaad verder binnen brengen dan bij een zaadlozing tijdens seks gebeurd.

Dus nee niet natuurlijk als je het vergelijkt met seks, maar van alle medische trajecten wel de meest natuurlijke.



Fijn dat jullie kunnen beginnen emceetje, hopelijk valt het prikken mee. Dat lees je wel vaker dat vrouwen daar tegenop zien maar je went eraan denk ik.
Nou ik ga helaas niet zwanger 2017 in... op naar ronde 1 van het nieuwe jaar. Nieuwe NOD is 28 januari :(
suusberg! Wat jammer! Grote reep chocola om je te troosten





Weet niet of jij de afbeelding wel ziet, ik zelf niet....
Hè balen suusberg!! Sterkte. Het is toch iedere keer weer verdrietig.



Proudmama wij gaan dus wel met hormonen beginnen gelijk. Ik weet niet waarom, want ik ben heel regelmatig en er is met mijn cyclus niks aan de hand. Maar we zullen wel zien hoe het loopt allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil ik hier ook wel meeschrijven. Ben bijna 38, heb al 2 oudere kinderen (10 en 12) en mijn vriend ik zijn al best wel wat jaren samen. Ik heb eigenlijk altijd wel een kindje van ons samen gewild. Hij houdt het een beetje af. Voornamelijk vanwege zijn leeftijd (41). Hij heeft ook al een kind (ook een bijna-puber).

Vorige maand dachten we dat ik zwanger was (cyclus duurde 48 dagen, terwijl die het afgelopen jaar gemiddeld 33 dagen was, met een uitschieter naar 39). Helaas een negatieve test op dag 48 en uiteraard meteen die dag ook ongesteld .

We zijn er dus (nog?) niet bewust mee bezig. Maar in de dagen dat we vermoedde dat ik zwanger was vond hij het toch wel een erg leuk idee. En hij was ook teleurgesteld dat de test negatief was.



Qua leeftijd pas ik hier dus goed. . Ik voel wel een beetje druk qua leeftijd, wil niet te oud zijn met het oog op evt. complicaties. Nou ja, afwachten dus.

Dus als jullie het goed vinden, wil ik hier misschien toch wel meeschrijven? Ik hoef nog niet in de tabel ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel leuk om mee te lezen / schrijven. Ik ben 36 en heb samen met mijn man een kindje van 10 maanden. Vanwege mijn leeftijd zouden we ook ergens in de loop van 2017 voor een 2e "moeten" gaan beginnen (gevoelsmatig) als we die nog graag willen. Nav de 1e zwangerschap twijfelen we alleen nog wel een beetje, want eea liep niet helemaal soepel.

Gelukkig allemaal helemaal goed gekomen met onze kleine, maar ik vond het wel een hele heftige periode. Eerst dus nog maar even genieten met ons drietjes en wie weet wat 2017 brengt
@proudmama thanks for the chocolate hihi
Alle reacties Link kopieren
suusberg wat k*t dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk brengt 2017 snel die zo gewilde positieve test



happyapple welkom hier ! Wij zitten in het zelfde schuitje, ik ben bijna 36 en ons 1e kindje is 11 maanden ! Ik heb helaas ook een naar einde van de vorige zwangerschap (plotselinge zware complicaties, kindje liep gevaar en moest ruim 3 weken eerder ingeleid worden), een hele zware bevalling, rot kraamweek en een super kl*te eerste 3 maanden met de kleine achter de rug met diverse ziekenuisopnames, de laatste was met 3 maanden oud en daarna is het tij gelukkig gekeerd. Maar toen wist ik ook heeeeel zeker dat ik 1 kindje genoeg vond! Maar diep in mijn hart zie ik toch het plaatje voor me met 2 kindjes, het lijkt me ook leuk voor de kindjes zelf (hopelijk hebben ze wat aan elkaar) en ik wil het zelf ook graag nog allemaal 1x meemaken. Ik zie wel enorm op tegen de eerste periode. Ook is de kans dat ik dezelfde complicatie weer krijg (en dus weer een vroege inleiding) 75%...... Gelukkig heb ik nu wel ervaren dat, hoe diep het dal ook is, er na een x aantal maanden ook een moment komt dat het allemaal beter gaat. Ik had geen roze wolk maar een zwarte wolk en zat er na 3 maanden echt he-le-maal doorheen. Hopelijk gaat het bij de 2e allemaal anders, en mocht het toch hetzelfde gaan, dan heb ik nu in elk geval de ervaring van de 1e, en hopelijk wat meer vertrouwen in de goede afloop. Ik denk dat ik er nu echt beter mee om kan gaan, mocht het hetzelfde lopen als bij de 1e. Het heeft me toen echt allemaal heeeeeel erg overvallen en het was echt een nare tijd. Als ik de foto's van de eerste maanden terug kijk (waar verder niks bijzonders op te zien is) dan kan ik er nog verdrietig van worden, ik zie gewoon de emoties en spanningen. Gelukkig is dat nu allemaal al 8 maanden geleden en hebben we sindsdien een super vrolijk en gezond kindje



daisybelle ook welkom! Wel bijzonder dat je, doordat je dacht zwanger te zijn, even hebt kunnen ervaren welk gevoel dat bij jullie beide teweeg bracht. Wie weet kunnen jullie er in 2017 ook bewust voor gaan! Hoe denk je dat jouw kinderen en zijn kind het zouden vinden?



@hier... ik heb rond lunchtijd nog een ovulatietest gedaan en die was inderdaad nog maar heel licht, dus ik kan er wel vanuit gaan dat ik gisteren mijn eisprong gehad heb. Ik had altijd een kortere luteale fase, ongeveer 10-12 dagen ipv de gemiddelde 14. Ik zet mijn NOD op 11 januari neer. Spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
@proudmama, ik heb je in de tabel gezet!

@suusberg, ik heb je NOD er in gezet
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig sunflower.

Super fijn dat je nu helemaal kunt genieten van jullie gezonde kindje en dat je vertrouwen hebt in een goede afloop bij een 2e zwangerschap.

Waren er ook complicaties bij jullie kindje door de complicaties bij jou of door de heftige bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Sunflower, eerlijk gezegd bedoelde ik het ietsje anders. Het komt er op neer dat ik heel snel zwanger word, maar dat het helaas niet blijft zitten. Waarom weten we niet. In de vijf rondes dat we konden proberen was ik vier keer zwanger. Drie ervan eindigden in de 5e week en 1 bleek bij de termijnecho een missed abortion bij 8 weken. Aanstaande woensdag heb ik een telefonisch consult gepland staan met de gyn. Momenteel ga ik dus door de vierde heen, want met kerst had ik nog een positieve test in handen. Ik moet mezelf nu weer even bij elkaar rapen en dan hoop ik in 2017 op meer geluk.
Jeetje wat heftig zonnebloemetje, heel veel sterkte de komende tijd
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk rot voor jullie, zonnebloemetje

Hopelijk wordt 2017 jullie jaar!
Alle reacties Link kopieren
zonnebloemetje wat heftig! Heel veel sterkte! Hopelijk geeft het telefonisch consult met de gyn enig houvast en wordt 2017 een mooi jaar



happyapple onze kleine had vanaf het begin af aan heftige verborgen reflux, koemelkallergie (bij 6 weken oud ontdekt) en was ook vanaf het begin af aan een huilbaby. Ik heb me zo machteloos gevoeld! Elke dag urenlang met een ontroostbare baby rondlopen is niet goed voor je vertrouwen als nieuwe moeder. Ook had ze heel veel last van krampen. Allergieën etc komen in de familie van mijn man veel voor dus bij een 2e wel kans op herhaling vrees ik. Maar ik weet nu wel veel beter hoe ik er mee om moet gaan (hoop en denk ik), en vooral: ik weet nu dat het na een x aantal hele zware maanden, beter wordt en over gaat. Dus ondanks alles durf ik het toch (nu al) nog een keer aan! Stiekem hoop ik natuurlijk dat het een 2e keer, als die ons gegeven is, toch iets fijner en makkelijker gaat, maar ik houd maar gewoon rekening met hetzelfde scenario als de 1e keer.

In hoeverre mijn eigen complicaties (zwangerschapscholestase) hier ook nog effect op hadden, weet ik niet. Ik heb de laatste 2,5 maanden van de zwangerschap helaas ook extreem veel stress gehad (mijn man kreeg een ernstig ongeluk en heeft dat maar net overleefd en lang in het ziekenhuis gelegen). Ook dat kan effect gehad hebben. Het blijft gissen. We zijn nu vooral dankbaar dat we er allemaal nog zijn en dat het nu weer goed met ons alledrie gaat
Alle reacties Link kopieren
sunflower bedankt voor het welkom! Ja, die 'zwangerschap' zeg maar, heeft wel wat teweeg gebracht. In ieder geval bij mij. Ik heb het gisteren nog aan vriendlief gevraagd, hoe hij er nu over dacht. Zijn antwoord: "ik weet het nog niet" Lastig. Hij geeft wat 'mixed signals' zeg maar.

Onze kinderen zouden een baby wel leuk vinden. Maar het moet wel een broertje worden, haha



Zonnebloem Ik hoop ook dat het telefonisch consult met je gyn wat meer duidelijkheid geeft. Dit lijkt me ook wel vreselijk, wél steeds zwanger worden, maar niet blijven. Sterkte!



Jeetje, die verhalen over jullie kleintjes is voor mij (weer) zo'n ver-van-mijn-bed-show! Ik zit nu midden in beugels, brugklassen (oudste), schooladviezen (jongste), etc.

Ik lees trouwens wel mee hier, reageer niet altijd, omdat ik nooit zo goed weet wat ik toe te voegen heb (dus geen desintresse, maar vind het altijd een beetje eng, ook al is het anoniem enzo)
Alle reacties Link kopieren
daisybelle wel lastig die mixed signals van je vriend (maar op zich positief dat hij er in elk geval niet negatief tegenover staat). Heb je al eerlijk en ronduit tegen hem gezegd dat jij wel echt graag een kindje van jullie samen zou willen? Mannen zijn meestal niet goed met de halfzachte hints die wij vrouwen kunnen geven haha!

Tja beugels en brugklassen zijn juist voor mij nog een heeeeel-ver-van-mijn-bed-show !

Gezellig dat je sowieso meeleest en nog leuker als je ook schrijft. Niks moet en alles mag ;) !



Tjonge vandaag al weer oudjaarsdag, voor mij is dit jaar echt voorbij gevlogen. In januari werd ons 1e kindje geboren en daarna gebeurt er in een jaar tijd zoveel. Morgen begint 2017. Ik hoop dat het voor iedereen een mooi jaar wordt en dat de eerste baby's uit dit topic in de maak zullen zijn of zelfs geboren gaan worden. Best spannend vind ik het!



Iedereen alvast een heel fijne jaarwisseling met veel gezelligheid en gezondheid in het nieuwe jaar !
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad enorm heftig allemaal, sunflower. Gelukkig is jullie kindje nu vrolijk en gezond.

Ik had te weinig vruchtwater en daardoor een dreigende groeiachterstand bij de kleine. Achteraf viel het gelukkig allemaal mee, maar het was wel erg spannend vanaf 30 weken zwangerschap. En ja de kans is aanwezig dat dat bij een 2e zwangerschap ook weer optreedt. Ik 'mag' dus ook al vanaf het begin op controle in het ziekenhuis bij een evt 2e zwangerschap en krijg extra groeiecho's vanaf week 24 (of 28). Weet niet meer helemaal precies wat de gyn qua termijn zei



Daisybelle lastig die gemengde signalen over wel of niet nog een kindje. Hopelijk willen jullie uiteindelijk wel hetzelfde.



Fijne jaarwisseling allemaal en een heel mooi 2017!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal !!



2017 is begonnen, hopelijk voor ons allemaal een heel mooi jaar waarin onze wens vervuld wordt !
Hallo allemaal!

Mag ik met jullie meeschrijven? Ben wel nog geen 35, die word ik komend jaar dus ik val nog niet helemaal in de leeftijdscategorie

Ik heb een dochter van bijna 2 en we hebben besloten om voor een 2e te gaan dit jaar. Ik ben net met de pil gestopt en moet morgen ongesteld worden. Daarna even kijken hoe mijn cyclus gaat verlopen.

Bij de eerste heb ik ook meegeschreven in een topic hier en heb dat toen erg fijn gevonden om ervaringen te delen.

In ieder geval allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en dat al jullie zwangerschapswensen uit mogen komen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi mazzel31, van harte welkom hoor! Ongeveer 35+ is ook prima ! Wil je ook in de tabel?



Spannend, een 2e kindje (zelf vind ik het in elk geval wel spannend, ben net gewend aan 1, haha)! Werd je van de 1e snel zwanger (niet dat dat echt iets zegt....)?

Hopelijk komt je cyclus snel op gang na het stoppen met de pil. Gaan jullie er wel al meteen voor?
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag het jaar maar meteen ongesteld begonnen. Altijd fijn natuurlijk Hier niet aan de pil trouwens, maar wel een keurige cyclus van rond de 28-32 dagen.



Welkom mazzel!



Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar dames!



Hier nog niet ongesteld geworden.

Wel heb ik sinds 2 dagen wat kwaaltjes die wel met zwangerschap te maken zouden kunnen hebben, maar heb vanmorgen negatief getest

Als ik over een paar dagen nog niet ongesteld ben, doe ik nog een test. Want ik voel me anders dan normaal deze tijd van de maand.

Jammer dat er al wat dames door zijn gegaan naar de volgende ronde, dan hopelijk meer geluk!
@sunflower81 bij de eerste was ik in ronde 2 zwanger, dat hadden we niet verwacht zo snel! Het zegt natuurlijk niks inderdaad maar we gaan er wel meteen voor. Ik zie wel hoe het gaat lopen. Ik wil ook wel graag in de tabel ja. NOD is me nog niet duidelijk, even afwachten wat voor cyclus ik heb.



Spannend funhouse, hoop dat een test je binnen een paar dagen wat meer zekerheid geeft.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!



Welkom, Mazzel31!

Happyapple, balen dat je ongesteld bent geworden. "goed" begin van het nieuwe jaar

Funhouse, ben je al ongesteld?



quote:sunflower81 schreef op 31 december 2016 @ 11:53:

daisybelle wel lastig die mixed signals van je vriend (maar op zich positief dat hij er in elk geval niet negatief tegenover staat). Heb je al eerlijk en ronduit tegen hem gezegd dat jij wel echt graag een kindje van jullie samen zou willen? Mannen zijn meestal niet goed met de halfzachte hints die wij vrouwen kunnen geven haha!

Tja beugels en brugklassen zijn juist voor mij nog een heeeeel-ver-van-mijn-bed-show !

Gezellig dat je sowieso meeleest en nog leuker als je ook schrijft. Niks moet en alles mag ;) !



Ja, dat weet hij hoor. Af en toe hielp ik hem er aan herinneren dat ik écht nog wel wil (ik was (en ben) een beetje bang dat hij denkt als ik het er niet meer over heb dat ik toch niet meer wil. Ofzo ) Maar ik wil dat niet te vaak doen, want ik wil hem dus ook niet pushen op dit vlak. Wel lastig om daar de balans in te vinden, hoor. Ik voel natuurlijk wél de druk van mijn leeftijd, als we 23 waren ofzo had ik misschien wel gedacht: 'komt nog wel" of "ik geeft hem alle tijd die hij nodig heeft.

<toch maar wat tekst weggehaald > Hij zegt ook: 'als ik écht, écht, écht pertinent absoluut zeker weten geen kinderen meer wil, had ik andere maatregelen genomen.' Nu is hij daar nog wat minder voorzichtig mee, zonder te veel in details te treden

En hij was ook enthousiast toen we nog in de veronderstelling waren dat ik wel zwanger was en ook teleurgesteld toen ik het niet bleek te zijn. Het lijkt wel alsof hij de keus niet bewust durft te nemen ofzo. Ach ja, misschien moet ik niet teveel analyseren, haha :-)



Lastig vind ik om aan hem uit te leggen waarom ik nog wil. Het is gewoon een gevoel. Meer niet. Dus dan zit ik aan mezelf te twijfelen of dat dan wel reden genoeg is, ofzo. Ik wil het gewoon.
daisybelle wijzigde dit bericht op 03-01-2017 13:44
Reden: toch maar wat tekst weggehaald i.v.m. teveel info ;)
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven