36 wkn en nog geen meisjesnaam... help!

29-06-2014 23:08 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_203042 wijzigde dit bericht op 31-08-2016 15:40
Reden: Privacy / niet meer van toepassing
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vianne is ook mooi. Aida of Suzette.
Alle reacties Link kopieren
Augusta

Medea

Marlieke

Marlène

Aurelia

Leandra

Leonieke

Christianne

Suzette

Ravenna

Florianne

Noralie

Laurette

Laurine

Olivia

Odessa
Alle reacties Link kopieren
Uit het gegeven rijtje vind ik Celeste als enige naam leuk. Ophelia zou ik nooit kiezen vanwege de link met Hamlet van Shakespeare.



Wat andere forummers noemen en wat ik ook mooi vind (in die lijn namen):



Olivia

Noralie

Louise



Verder Isabel(le/la), Germaine, Charlotte
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Uit het lijstje van to, als het dan echt moet: eleonore

TO, je gaf al aan dat je bang bent dat je kind dan altijd haar naam moet spellen. Dat zou voor mij persoonlijk wel zwaar wegen en.dan moet een naam wel héél erg leuk zijn wil ik er nog voor kiezen.

De overige namen zijn niet mijn smaak en ik vind het echt namen die bij jou en je man moet passen. ik ken stellen waarbij ik niet vreemd op zal kijken als ze hun dochter eleonore noemen maar als mijn vrienden over een tijdje bevallen is en ze zegt 'ze heet Aurora' dan sta ik wel even met m'n bek vol tanden. Om daarmee aan te geven hoe persoonlijk het is, het moet ook wel in het plaatje passen.
Alle reacties Link kopieren
Eleonore vind ik de leukste uit je lijsjte. Penelope doet me denken aan de thunderbirds.
Alle reacties Link kopieren
Penelope is mooi, maar heb altijd de neiging om het uit te spreken zoals je het schrijft. Wat vind je van Abigail?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze allemaal niet super. En jij blijkbaar ook niet want er zit er geen tussen waarvan je denkt Yess!



Phileine

Amelie

Xaviera

Amarantha

Sofia

Isabella

Maribel
Alle reacties Link kopieren
Aurelia
Alle reacties Link kopieren
Uit dit lijstje kies ik Celeste. Klassiek, maar toch maar 2 lettergrepen in de uitspraak (op zijn engels). De rest is wat mij betreft te lang.

Tweede plaats zou voor mij Ellenoor zijn. Een klein tikje anders, maar beter spelbaar.
...
Alle reacties Link kopieren
Marenthe of Marinthe vind ik trouwens ook nog heel mooi

Jullietta

Sofia

Delfine

Nadine

Marlea

Isabeau

Marlize
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Celeste .als mijn moeder haar zin had doorgedrukt had ik zo geheten.

Esrella Celeste voluit..ben zo blij dat mijn vader zeggenschap had.

Ik vind het een kampnaam.



Penelope vind ik wel mooi maar hier altijd verkeerd uitgesproken.



Aurora vind ik prachtig.
Nyva

Sunnyva

(is zweeds, betekent geschenk van de zon)

Je hele rijtje aan namen vind ik niks, Celeste nog het mooist.
Alle reacties Link kopieren
Zou dan aurora kiezen uit het lijstje
Eleonora was hier meisjesnaam nr 1, maar we kregen een zoon. We zouden het in dagelijks gebruik dan wel afkorten naar Noor of Noortje.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 29 juni 2014 @ 23:47:

Ik vind het allemaal leuke namen. Maar verdiep je ook even in de verhalen erachter als je dat nog niet gedaan hebt?

Zou misschien voor mij een reden zijn om Ophelia niet te kiezen. Alhoewel het in Engeland geen zeldzame naam is.



Ik vind Ophelia dus echt een hele mooie naam, maar inderdaad door directe associaties met dé Ophelia zou ik die naam nooit kiezen. Net als bovenstaande Salomé.



De andere hier genoemde namen vind ik niks.
Alle reacties Link kopieren
Ellaria misschien iets
Eloise



Rosalie



Mathilde



Charlotte
Wat vind je van Phylicia? Of Feline?
quote:Suze02 schreef op 29 juni 2014 @ 23:18:

Rubber eend: nou en? Dat het dat betekent wil nog niet zeggen dat het niet ordinair klinkt.



Dit verbaast me echt enorm, maar je bent niet de enige las ik.



Dit maakt het zo lastig om een goede naam te kiezen, omdat je niet weet wat voor associaties een bepaalde naam bij iemand oproept..
Celeste vind ik heel mooi!! En wat vind je van aurelia? Vind dat zelf minder, maar dacht misschien past het in jullie rijtje thuis! Succes.
Nog even over 'altijd je naam moeten spellen...' Dat moest ik ook. Nooit problemen mee gehad. In 'mijn' tijd (beginjaren '80) waren namen hip zoals Evelien/Evelyne, Jacqueline/Jackelien, Pauline/Paulien, Sandra/Xandra, Marjolein/Marjolijn, enzovoorts. Vrij normale namen die je ook gewoon moet spellen.
Alle reacties Link kopieren
Uit je rijtje vind ik Celeste het leukst.



Als je een naam wil die internationaal goed uit te spreken is dan zou ik niet voor Penelope gaan. Dan wil je een naam die in veel landen voorkomt en in veel lande goed uitgesproken kan worden.



Dan ga je hier in Nederland in eigen land al de mist in want voor Nederlanders is het over het algemeen een onwennige en daardoor lastig uit te spreken naam.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Aurora prachtig. Eleonore wat minder, dan zou ik voor Leonoor gaan (niet geheel objectief, dochter heet zo)



Verder misschien

Joséphine

Aurélie

Juliëtte

Amélie
Eleonora vind ik erg mooi, Frederique ook. Eigenlijk de meeste namen wel die hier worden genoemd. Dus ik zou Eleonore kiezen uit je rijtje.
Alle reacties Link kopieren
Penelope!!
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven