40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 13 januari 2017 @ 18:18:

[...]





Dat laatste klinkt niet fijn.



Prof Jani? Leuke vent, legt goed uit en is helemaal op z'n plek tussen al die vrouwen daar kreeg ik het idee.

Wij hadden verschillende adressen gekregen van verlos. Dit sprak aan, het geld gaat een stichting in, waaruit weer onderzoek betaald wordt. Voelt anders dan een aandeelhouder die weer rijker wordt.

Mijn bloed is nu in Californie. Ging net zo makkelijk als naar Gent, maar de ervaring met Californie was beter.

Ze controleren idd op meer punten. Was heel uitgebreid. We waren daar eigenlijk te vroeg voor, kreeg het idee dat mijn man nog wel een keer terug wilde.



We kwamen daar aan en waren verbaasd over alle oude gebouwtjes en gebrek aan parkeerruimte. We kregen het gevoel dat we aanbeland waren bij een gesticht en dat er experimenten werden uitgevoerd op mensen met een handicap. Maar de wereld binnen was compleet anders. Kreeg het idee dat er ook meer personeel was dan hier. En het voelt zorgzamer.

Hier is het omgekeerde: prachtige gebouwen met enorme parkeergarages. Voelt heel commercieel. Terwijl de wetgever en de zorgverzekeraar continue op de centen zitten.

Ja idd prof Jani. Enige man. Goede adviezen. Moet nog eens heen mailen om te vragen of de kans dat een test bij mij weer mislukt groot is. Voor het geval weer een 2e willen. Bedenk me trouwens dat hij vroeg of ik wilde laten weten hoe het ging en dat ben ik vergeten. Toch denk ik (geen idee of dat klopt) dat hij 1.5 jaar na de test, wrs nog weet wie ik ben. Zo'n gevoel geeft hij je. Knap vind ik dat.



Ook wij schrokken van de wirwar aan gebouwen en parkeergebrek. We gingen op advies van meerdere daar heen maar met een waarschuwing daarvoor lol. Voelt idd alsof het geld gaat naar hetgeen wat belangrijk is.



Ps beide keren na 7 dagen al de uitslag!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
quote:LunchLover schreef op 14 januari 2017 @ 20:25:

[...]



Ja idd prof Jani. Enige man. Goede adviezen. Moet nog eens heen mailen om te vragen of de kans dat een test bij mij weer mislukt groot is. Voor het geval weer een 2e willen. Bedenk me trouwens dat hij vroeg of ik wilde laten weten hoe het ging en dat ben ik vergeten. Toch denk ik (geen idee of dat klopt) dat hij 1.5 jaar na de test, wrs nog weet wie ik ben. Zo'n gevoel geeft hij je. Knap vind ik dat.



Ook wij schrokken van de wirwar aan gebouwen en parkeergebrek. We gingen op advies van meerdere daar heen maar met een waarschuwing daarvoor lol. Voelt idd alsof het geld gaat naar hetgeen wat belangrijk is.



Ps beide keren na 7 dagen al de uitslag!



Serieus als het moet, grapje als het kan. Er werden ook nog even twee babies geshowed, iedereen even kijken

Hij is betrokken.



En een van de grappen was de inwendige echo. In nederland gaan er van die zakjes om, om dat ding schoon te houden. Hier gewoon een condoom. Tijd geleden dat ik die gezien had!



Vandaag mazzel bij lingeriewinkel in het durp. Met korting beha erbij. Het mag wat steviger, het is erg zwaar. En ze ging nog even bellen voor tankini. Ik heb een paar uitjes staan, kan ik ook mee. Probleem is dat ik zonder zwanger te zijn al cup G/H heb. Jurkjes, badpakken, bloesjes ed zijn dan al lastig.

C&A past voorlopig!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gekopbloemen schreef op 14 januari 2017 @ 17:09:

Weet zelf hoe moeilijk het is.

Eerlijk gezegd had ik pas rust toen hij geboren was.

Tot dan steeds ongerust geweest maar wel genoten van de zwangerschap.

Het scheelt ook als je de baby dagelijks gaat voelen.Idd. Mijn verloskundige zegt dat ook jongere vrouwen zonder tig miskramen deze zorgen hebben en dat is natuurlijk ook zo, je leeft van echo naar echo en controle toe. En tja, na de bevalling heb je meer zicht op je kind (letterlijk) maar de zorgen worden er niet minder om. En toch is het moederschap het meest waardevolle onderdeel van mijn leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 14 januari 2017 @ 21:14:

[...]

En een van de grappen was de inwendige echo. In nederland gaan er van die zakjes om, om dat ding schoon te houden. Hier gewoon een condoom. Tijd geleden dat ik die gezien had!

Oh echt?! Dat kan ik me echt totaaal niet herinneren! Wellicht ook helemaal niet op gelet hoor. Weet nog wel dat ik dacht fuck mijn bril zit in mijn tas en nou zie ik niets! Moest de echo-dame ff graven in mijn tas hihi...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 14 januari 2017 @ 22:02:

[...]





Idd. Mijn verloskundige zegt dat ook jongere vrouwen zonder tig miskramen deze zorgen hebben en dat is natuurlijk ook zo, je leeft van echo naar echo en controle toe. En tja, na de bevalling heb je meer zicht op je kind (letterlijk) maar de zorgen worden er niet minder om. En toch is het moederschap het meest waardevolle onderdeel van mijn leven.



11 jaar geleden was ik ook heel bezorgd, maar wel op andere punten. Dat werd minder met het voelen van het kindje. Na geboorte vond ik ook spannend: kan ie wel zelf ademhalen?

Nu 10 jaar maak ik me meer zorgen om zijn welbevinden. Maar is toch anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 14 januari 2017 @ 22:02:

[...]





Idd. Mijn verloskundige zegt dat ook jongere vrouwen zonder tig miskramen deze zorgen hebben en dat is natuurlijk ook zo, je leeft van echo naar echo en controle toe. En tja, na de bevalling heb je meer zicht op je kind (letterlijk) maar de zorgen worden er niet minder om. En toch is het moederschap het meest waardevolle onderdeel van mijn leven.Ik heb mij totaal geen zorgen gemaakt toen ik zwanger was van mijn zoon , twintig jaar geleden. Ik liet alles op mij afkomen. Internet stond toen in zijn babyschoentjes, dus dat hadden wij niet. Kon ik ook niet kwaaltjes opzoeken en besprak ik die gewoon met mijn vlos. Het was natuurlijk ook een heel andere tijd, dat speelde ook wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Joost, fijn zeg een goede bh. Ik vind die meegroeibh vreselijke ondingen. Ik draag dus nog steeds mijn beugelbh, al mag hij nu wel een maatje groter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Swinta schreef op 15 januari 2017 @ 18:50:

Joost, fijn zeg een goede bh. Ik vind die meegroeibh vreselijke ondingen. Ik draag dus nog steeds mijn beugelbh, al mag hij nu wel een maatje groter.



Meegroei ed begin ik niet aan. Geen goede beha en ik heb gelijk pijn in mijn rug. En zonder is geen gezicht . Vanmiddag zag ik bij prenatal beste grote maten hangen, maar dat materiaal is slap. Naar wat ik gewend ben dan.



Lekker he, dat onbevangene van toen je een jonge blom was .

Ik vind het anders dan de eerste omdat ik nu weet dat er een echt persoon met eigen karakter uitkomt. Vorige keer kwam er een baby. Of een konijntje.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 15 januari 2017 @ 19:12:

[...]





Vorige keer kwam er een baby. Of een konijntje.
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 15 januari 2017 @ 19:54:

[...]













Had er echt geen beeld bij. Tijdens bevalling had ik het beeld nog niet. Er zat iets in de weg wat eruit moest.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 15 januari 2017 @ 19:12: Of een konijntje.







Heb ik serieus aan gedacht destijds. Nou ja, bij mij was het een poesje.
Alle reacties Link kopieren
En heel verwonderlijk kijken naar mijn zoon. " Ach, hij kan ook bloeden." Zei ik na de hielprik. Het was net een levende pop voor mij, het drong niet echt tot mij door. Dat kwam pas veel later.
Alle reacties Link kopieren
Maf hè?

Het is hier altijd op het forum not done om te zeggen dat het wonderbaarlijk is dat je een nieuw mens kan werpen. En dat al die cellen weten wat ze moeten worden: hand, oog, haartje. En op welke plek wat moet groeien. Is toch bijna niet voor te stellen?
Alle reacties Link kopieren
ladies,

Uitslag nipt is binnen: geen afwijkingen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 17 januari 2017 @ 11:33:

ladies,

Uitslag nipt is binnen: geen afwijkingen!!





Fijn Reckless. Nu heerlijk gaan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel en komt goed!!
Wat een geweldig nieuws lieverd jehhhhhhhh........ Nu heb je eindelijk rust daarover, heerlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Joepieeee! Super Reckless. Blij voor je!

Ik heb gisteren bloed laten prikken voor nipt. Duurt gemiddeld 9 dagen voordat de uitslag binnen is. (Ze houden 2 weken aan, maar gemiddeld is het 9 dagen). Maar de echo zag er heel goed uit, dus ik heb er vertrouwen in. Maar zo ie zo mega spannend. Jij hebt het lekker achter de rug! Geniet ervan.

Tot nu toe gaat alles goed he bij iedereen. Terwijl we allemaal een geschiedenis hebben van miskramen en gedoe. Wat een super scenario!
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 17 januari 2017 @ 11:33:

ladies,

Uitslag nipt is binnen: geen afwijkingen!!







Helemaal goed! Hoeveel weken ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal! Ik ben nu 14 weken zwanger, uitslag nipt duurde precies een week. Precies 2 weken geleden hadden we de combinatie test dus vind dat het allemaal vrij vlot is gegaan.



Idd fijn dat het bij iedereen goed gaat, niet representatief voor het gemiddelde zo zie je maar weer!



Bij jullie nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Btw mijn duimen draaien natuurlijk overuren dat jullie nipt uitslag ook goed is!
Alle reacties Link kopieren
Dank reckless. Ik moet nog 1 of 2 dagen wachten op uitslag, begin er nu last van te krijgen. Heb vannacht slecht geslapen en dat helpt niet.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Joost, het wachten wordt lastiger naarmate de tijd vordert. Succes met de laatste loodjes, het zit vast goed allemaal!



Ik slaap ook slecht. Vannacht gedroomd dat de foetus dood was, dat is nu mijn angst. Ik ben niet meer misselijk of heel moe en voel de baby niet waardoor ik ga twijfelen of alles wel goed zit. Nu dat weer, word soms gek van mezelf
Alle reacties Link kopieren
Poeh, denk dat ik volgende week ook de zenuwen ga krijgen en het steeds lastiger vind om m'n mailbox te openen en de uitslag te lezen. Jij dus komende dagen Joost? Ow, wat een spanning. Ja dat slechte slapen hakt er dan dubbel en dwars in.



Ik slaap nog steeds mega slecht. Lig niet lekker. Ben op als ik naar bed ga en zodra ik erin lig lijk ik wel klaar wakker. En dan ga je weer piekeren over van alles en nog wat.



Reckless, je droomt over je angsten, goed dat die eruit komen als je slaapt. Dromen zijn bedrog toch?! Je hebt mooie echo's, een goede nipt. Je kan er nu niets meer aan doen. Over een paar weken ga je leven voelen en dan zul je vast wat zekerder zijn. Komt goed!!! Weet je btw of je een meisje of jongen krijgt? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk Hihi



Succes met wachten Joost! Toitoi
Yeahh Reckless, je heeft een sprongetje gemaakt bij het horen van de uitslag! Super



Maar wat vervelend en ontzettend naar van je droom.

Ik hoop en denk dat het meer de zorgen en ongerustheid zijn.

En misschien ook wel de spanning die eruit komt.



Wel herkenbaar, ik duim hard mee dat alles goed is en blijft gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven