40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Misschien een hoopvol bericht :



Mijn gyneacoloog zei ( zelfde termijn als jij nu zit) tegen me ; De kans dat het nu nog mis gaat is nihil.



Weet je hoe klein dat is, nihil ?



Probeer te genieten, achteraf denk je eigenlijk waren die negen maanden zo om.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de lieve berichten meiden, jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik ga proberen me niet meer gek te maken. Op naar een goede nipt uitslag voor Eefje en Joost!
Alle reacties Link kopieren
Dank Eefje en Reckless!



Reckless, de hcg daalt, daardoor heb je minder klachten. Ik ben ook veel minder moe en die waas uit mijn hoofd is ook weg. Kan weer vol meedoen op mijn werk.

Dus niet raar. Buik zie je wel wat groeien?

Je hebt teveel meegemaakt denk ik, maak je je extra zorgen



Zo herkenbaar van dat slapen Eefje, al wordt het wel beter dat als ik moe ben, nu meestal in slaap val. Maar eruit, plassen en dan hopen dat ik weer inslaap.





Wij krijgen sms. Afgesproken dat het naar man gaat en ik overdag niets hoor. Man kan het beter loslaten.

Op de echo goede nekplooi en hartje zag er ook goed uit. Geen vochtblazen. Daar probeer ik me aan vast te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 18 januari 2017 @ 19:20:

Herkenbaar Joost, het wachten wordt lastiger naarmate de tijd vordert. Succes met de laatste loodjes, het zit vast goed allemaal!



Ik slaap ook slecht. Vannacht gedroomd dat de foetus dood was, dat is nu mijn angst. Ik ben niet meer misselijk of heel moe en voel de baby niet waardoor ik ga twijfelen of alles wel goed zit. Nu dat weer, word soms gek van mezelfReckless, ik ben ook niet echt onbezorgd zwanger hoor. Het is nu of nooit dus ik ben zo bang dat ik ons meisje verlies. Ook al voel ik haar iedere dag bewegen, dan nog vind ik alles superspannend. Ik kan het pas loslaten als ik haar in mijn armen heb, denk ik. Heeft toch met de leeftijd te maken, is mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik naar de huisarts ga. Ben zo ontzettend kortademig en zo nu en dan benauwd. Ik fiets heel veel voor m'n werk. Normaal vind ik dit heerlijk, maar nu kom ik haast niet vooruit. Kost me de grootste moeite. Is dit normaal? Lijk wel een vrouw van 70.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eefje303 schreef op 20 januari 2017 @ 07:01:

Ik twijfel of ik naar de huisarts ga. Ben zo ontzettend kortademig en zo nu en dan benauwd. Ik fiets heel veel voor m'n werk. Normaal vind ik dit heerlijk, maar nu kom ik haast niet vooruit. Kost me de grootste moeite. Is dit normaal? Lijk wel een vrouw van 70.Doe maar voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 19 januari 2017 @ 17:50:

Dus niet raar. Buik zie je wel wat groeien?





Ja, ik geloof van wel. Draag meeste gewone broeken nog wel maar de strakkere niet meer en als ik in dr spiegel kijk zie ik wel dat er een zeangerschapsbuikje in ontwikkeling is.



Nog geen bericht gehad Joost? Eefje, ik zou zeker contact opnemen met de huisarts, even voorleggen. Ik ben ook wat sneller buiten adem maar hoe jij het beschrijft gaat wel wat verder dan dat. Misschien heb je iets onder de leden.



Idd Swinta, ik denk ook dat onbezorgd zwanger zijn vanwege onze leeftijd niet makkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eefje303 schreef op 20 januari 2017 @ 07:01:

Ik twijfel of ik naar de huisarts ga. Ben zo ontzettend kortademig en zo nu en dan benauwd. Ik fiets heel veel voor m'n werk. Normaal vind ik dit heerlijk, maar nu kom ik haast niet vooruit. Kost me de grootste moeite. Is dit normaal? Lijk wel een vrouw van 70.Heel herkenbaar. Ik sta al te hijgen als ik twee trappen heb gelopen. Ga evengoed even naar de huisarts. Gewoon voor de zekerheid.
Wat naar Eefje dat je zo weinig kracht hebt. Ik moet wel zeggen dat ik ook veel minder kracht heb en echt blij ben als ik thuis ben en nergens meer naartoe hoef. Hopelijk kan de huisarts je helpen, succes!



Ik was vanochtend bij het ziekenhuis en heb de uitslag van de combinatietest gekregen. Trisomie 21 Uitgangskans 1:148 Aangepaste kans 1:2964, Trisomie 19 Uitgangskans 1:377 Aangepaste kans <1:5000, Trisomie 13 Uitgangskans 1:1179 Aangepaste kans <1:5000. De arts zei dat het heel erg goed is dus ik ben heel erg blij hiermee. Ik was al blij toen ik zijn/haar hartje hoorde kloppen, echt heel blij. Ik ben namelijk toch best nog zenuwachtig in verband met het bloedverlies wat ik nog steeds heb. Nu maar opweg naar de 16 weken echo. Ik heb echt meer vertrouwen erin dat ik dit jaar een gezonde baby ga krijgen. Ik kan niet wachten tot ik weet of het een jongen of meisje word :-)

En Swinta, je had gelijk over het meten van de baby, Ik ben nu toch weer ietsje langer in verwachting 13 weken en 3 dagen. Ik ben dus ongeveer 25 juli uitgerekend. Nog bedankt voor je advies!
Alle reacties Link kopieren
Het is zo heerlijk herkenbaar al jullie verhalen. Ik ben vorige week naar de huisarts geweest omdat ik maar blijf hoesten en enorm kortademig ben. Longen waren gelukkig schoon dus ik hou het ook op mn leeftijd. Omdat ik geen rijbewijs heb doe ik alles op de fiets maar dat ging eigenlijk al een paar weken heel moeizaam, steeds buikpijn en harde buiken. Nu heb ik van mijn man een elektrische bakfiets gekregen. Ben er echt super blij mee!



EJC wat fijn dat je zo'n goede uitslag had zeg, heerlijk!



Eefje, ben je nog naar de huisarts geweest?



Joost, wanneer krijg jij de uitslag?
Wat geweldig Miezemuis dat je nu een elektrische fiets hebt, echt heerlijk! Wel erg vervelend voor je dat zo weinig lucht hebt en veel moet hoesten. Ik hoop toch dat dat nog goed gaat komen. Ook erg naar dat je steeds buikpijn en een harde buik hebt. Dikke knuff van mij
Alle reacties Link kopieren
Bijna 7 jaar geleden op mijn 40e een gezonde dochter gekregen. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen EJC!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk nieuws EJC! Geniet ervan meid!
Dank jullie wel lieve schatten! Kus
Alle reacties Link kopieren
EJC: dikke knuffel terug
Alle reacties Link kopieren
Meiden vinden jullie de adviezen van voedingscentrum ook zo heftig? Zo at ik bij zw sch dochter nog gewoon salami en dronk ik max 3 kopjes koffie per dag. Nu mag ik er nog maar 1 per dag? En ik vind het nu weer zo lekker, vraag me echt af of het niet overdreven is.. hoe gaan jullie ermee om?
Alle reacties Link kopieren
quote:reckless schreef op 20 januari 2017 @ 17:28:

Meiden vinden jullie de adviezen van voedingscentrum ook zo heftig? Zo at ik bij zw sch dochter nog gewoon salami en dronk ik max 3 kopjes koffie per dag. Nu mag ik er nog maar 1 per dag? En ik vind het nu weer zo lekker, vraag me echt af of het niet overdreven is.. hoe gaan jullie ermee om?



Eerlijk gezegd, ik heb er niet naar gekeken. Het is voor mij als vegetariër makkelijker. Even opletten met kaas. En ik durf de zelfgemaakte tiramisu niet van de Italiaan.

En wat vanzelf gaat: ik heb nu een afkeer van groente en fruit wat er niet gaaf uitziet of net anders smaakt. Dat maakt het wel lastig genoeg binnen te krijgen. Voorverpakte salades sla ik nu over, was ik grootverbruiker van.

Eitjes niet te zacht. Meer niet.



Ik drink geen koffie, maar heul veul thee. Tja.

Het is ook eigen gezond verstand gebruiken.

Ik probeer wel wat meer water erbij te drinken.

Anders overleggen met verlos?



Is salami rauw ofzo? (Ik weet bar weinig van vlees )



Kattenbakken doet man nu. Houd ik me strikt aan
Alle reacties Link kopieren
Ja, goede houding vind ik Joost. Salami is blijkbaar gedroogd maar dat het dan rauw zou zijn wist ik ook niet. ik let idd ook op versheid van producten, bij twijfel eet ik het niet. En ik drink veel rooibosthee en kruidenthee en dus ook 2 kopjes koffie per dag, mijn dochter heeft er volgens mij echt geen last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
EJC, wat een goed nieuws! En fijn dat je uitgerekende datum is bijgesteld. Is op onze leeftijd toch wel belangrijk, vindt ook mijn verloskundige.



Miezemuis, wat naar dat je zo moet hoesten en kortademig bent. Hoesten: check. Ik ben vorig weekend erg verkouden geweest en hoest nog steeds wat slijm op. Hoop niet dat dit weken aanblijft.

En wat een bofkont ben jij, met je elektrische bakfiets.



Reckless, euh.... mag je geen salami????? Koffie lust ik niet, ik drink alleen rooibos. Verder geen alcohol (duh) en geen boerenkaas. Voor de rest.....zal ik eens even op de website kijken van het voedingscentrum.

Ik eet niet zoveel en wat ik eet probeer ik zo gezond mogelijk te doen. Gisteren hebben wij lekker ergens geluncht en kies ik ook zo gezond mogelijk, dus voor het donkere brood of een soepje. Maar wat je nu niet meer mag eten??????



Joost, weet jij al wat meer?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Zit nog in wachtstand.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk die uitslag EJC! Langzaamaan heeft iedereen de uitslagen binnen. Nu wij nog Joost! Jij eerder dan ik denk ik.



Ik wil ook een elektrische fiets, zo fijn lijkt me dat!



nog niet naar dokter geweest. Ga maandag even langs. Lees overal dat veel vrouwen er last van hebben, komt door de progesteron schijnbaar. Maar ga voor zekerheid wel ff langs.



Wat salami betreft. Is geloof ik niet rauw, maar omdat het zo verpakt wordt dat het langer houdbaar is, kan de listeria bacterie erin komen. Is dan gevoeliger ervoor. Maar eerlijk gezegd had ik daar bij zwschap zoon ook nog nooit van gehoord. Nu raak ik dat spul dus ook niet meer aan. Maar denk dat het wel meevalt. Salades ben ik ook huiverig voor. Eet het wel, maar stukke minder. Koffie vind ik heerlijk. Beperk me tot 1 kopje per dag. Verder veel thee. Heel soms twee. Kopjes koffie. Dus heel spannend is het niet allemaal. Mis bij een lekkere maaltijd wel enorm een glas rode wijn. Maar ook geen probleem om het te laten staan. Missen doe ik het wel zo nu en dan. Een wijntje vind ik zo nu en dan echt heerlijk. Maar schijnt dat zelfs een glaasje al super slecht is, dus doe het niet.
Alle reacties Link kopieren
nipt was goed! We krijgen een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Electrische fiets is fijn! Heb ik al jaren. Fiets je je niet te pletter met kind erop.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 21 januari 2017 @ 14:40:

nipt was goed! We krijgen een meisje!Wat heerlijk nieuws Joost! Gefeliciteerd!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven