40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Natuurlijk kan ik het recept met jullie delen. Ik zal het kookboek even erbij pakken.

1 onbespoten citroen, 1 vanilliestokje, 100 g polentameel, 120 g amandelmeel, 250 g boter, 250 g witte basterdsuiker, 4 biologische eieren, 6 el amarenekersen op siroop, uitgelekt.

Dit alles (met uitzondering van de amarenekersen) mixen totdat het een mooie egale masa is. Dan Giet je de mix in de bakvorm. De bakvorm moet je wel goed invetten en doe er het liefst een stuk bakpapier in. Anders heb je een grote kans dat de cake er niet mooi uit valt. De amarenakersen moet je afspoelen en laten uitlekken op keukenpapier. De kersen kun je eventueel rollen in wat bloem(alleen maakt dat de cake niet meer glutenvrij). Dan druk je voorzichtig de amarenekersen in het beslag, niet te ver, want ze zakken toch. Zet de vorm met het beslag in de oven op 170 C en na 70 minuten is de cake klaar. Afgekoeld vind ik de cake het lekkerst. Eet smakelijk maar, hij is heerlijk!



Ja Reckless ik ben ook erg aangekomen. Ik heb nu zo'n dikke onderrug, echt geen gezicht zo'n zwemband met die lage broeken die ik draag. Ik denk dat ik zo'n 6 a 7 kilo ben aangekomen. Als ik 2 kilo minder zou wegen zou ik blij zijn. Normaal gesproken weeg ik rond de 61 en nu rond de 67 68 kilo(op mijn weegschaal dan he, die ik altijd op een gunstige plek plaats ), ik overigens ben maar 1:65 lang. Ik koop wel altijd allerlei gezonde dingen maar graai altijd naar het calorierijke.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Toevallig heb ik laatst polenta gekocht en wist ik niet wat ik ermee moest doen.. tot nu toe! Grappig genoeg heb ik alle ingrediënten behalve de kersen in huis. Het klinkt echt heerlijk..!



Ik eet heel gezond overdag maar s avonds krijg ik gigantische honger, dit loopt bijna altijd uit op snaaierij. Omdat ik van mezelf vrij mager ben staan de extra kilo's best, maar ik wil liever niet zo dik worden als tijdens zw sch dochter. Ik kreeg er allerlei klachten van waardoor de zwsch een stuk zwaarder werd. Het lijkt wel te lukken, met deze termijn was ik toen al 6 kg meer aangekomen dan nu.
Van de citroen moet je alleen de rasp gebruiken, dus niet het sap. Perfect zeg dat je bijna alles in huis hebt!



Dat doe je dan super goed nu, dat je een stuk minder aankomt. Als je mager bent dan is het ook niet zo raar dat je wat meer aankomt dan iemand die voor de zwangerschap al wat voller was.
Alle reacties Link kopieren
Och heerlijk die polenta. Ben een vreselijke zoetekauw nu, terwijl anders hartige dingen. Heb vd week zon tompoezen schnitt gekocht bij Hema. Was in staat dat ding in z'n geheel in m'n mond te duwen.

Maar heb m'n gasten toch nog een stukje gegeven.



Oh wat kijk ik uit naar m'n verlof! Zon zin in. Duurt alleen nog zo lang. En heb t zo druk op m'n werk.
Hahahaha.... toch lief van je dat je de schnitt gedeeld hebt! Hartig is ook lekker ja. Ik ben daar ook gek op, vooral op franse kazen. Ik mis dat heel erg nu. Ik denk dat dat het eerste is wat ik ga eten als ik bevallen ben :-)



Wanneer begint je verlof Eefje? Balen dat je het nu zo ongelofelijk druk hebt op je werk. Ik moet zo tot 22;00 naar een training, daar heb ik ook echt zo geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk die verhalen over snoepen! Die cheesecake klinkt ook heerlijk! Ik snoep ook te veel...m'n eetlust komt weer terug en wil ongezonde dingen terwijl ik 'normaal' best gezond eet en niet veel snoep..



Vandaag bij de reumatoloog geweest en ik heb het syndroom van Löfgren, jaja.. Dat is acute sarcoïdose (jaja..). Iets wat door een verstoord immuunsysteem komt, niet zwangerschapsgerelateerd is en ook al weer aan het afnemen is. Blij dat het geen reuma is en dat het niets ernstigs is. Kan wel een jaar duren voordat de klachten helemaal verdwenen zijn. Vermoeidheid is ook een belangrijk gevolg. Maar dat was ik sowieso al..

Wel gek om ineens zoiets te hebben, aangezien ik nooit echt iets heb.



Ik ben vandaag btw jarig, 41????. Echt een oude moeder, grapje (m'n dochter van 4 zei gisteren 'je wordt 61 toch?').



Had vandaag ineens enorm zin in rookworst! Dus zometeen stamppot met worst!



Fleur kramp is echt pijnlijk! Herinner ik me van de eerste zwangerschap. Sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Trouwens als ik een smiley via m'n telefoon plaats worden het tig uitroeptekens, apart. Ik weet namelijk zeker dat ik 41 ben geworden vandaag :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Moseroth!! Hihi 61! Fijne avond nog en geniet van de stamppot met worst!!

Gelukkig is er niks ernstigs gevonden en gaat het ook weer weg.Die vermoeidheid heb ik nu ook omdat ik zo slecht slaap vanwege kramp en constant plassen.Vanmiddag 2 uur op de bank gelegen onder schooltijd zoon. Gaaap!
Ahhhh lieverd, wat erg dat je er nog wel een jaar last van zou kunnen hebben. Net nu je in verwachting bent pffff echt erg.... Hopelijk blijft de pijn afnemen en verdwijnt het snel. Knuff



Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Moseroth! Ik hoop dat je je verjaardag nog goed hebt kunnen vieren vandaag en voor vanavond wens ik je nog een geweldige verjaardagsavond toe! Xx
Alle reacties Link kopieren
Fleur, ik had ook enorm last van kramp maar dit is weg nu ik magnesium bij slik! Echt een aanrader!



Moseroth wat naar, ook al gaat het weg lijkt het me iets wat je er nu niet echt bij kan hebben, doe rustig aan hoor.. en van harte mer je verjaardag! Ik word volgende maand 42 OMG!



Rookworst klinkt heerlijk, mén wat ben ik bezig met eten hahaha..
Alle reacties Link kopieren
Reckles bedankt voor de tip! Ik.heb echt een soort verkramping van voet sta dan 2x per nacht te springen naast bed. Ik.ga die magnesium halen!:-)
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, je weet niet waar je het zoeken moet dan, bah! Ik heb weleens gelezen dat magnesium citraat het best opneembaar is dus die heb ik. Als ik 1 dag oversla krijg ik in kuit en voet superheftige kramp
Alle reacties Link kopieren
Moserroth, nog van harte gefeliciteerd! 4 april is een leuke dag om jarig te zijn. Mijn zoon werd gisteren 20 jaar.



Wel fijn is dat er een verkkaring is voor je gezwollen voet. En gelukkig dat het aan het afnemen is.



Oe, die taarten klinken echt overheerlijk! Zelf heb ik niet zoveel last van teveel snoepen. Ik snoep wel, maar niet zo heel veel. De teller staat voor mij nu op +6 kilo.



Fleur, die kramp klinkt niet echt fijn. Hoop dat die magnesiumtip voor jou ook gaat werken.



Wij weten wanneer ons meisje komt. Alleen verklap ik dat lekker niet. Tussen nu en 14 dagen wordt ons meisje gehaald. Komende dagen heb ik verschillende gesprekken over anesthesie en de keizersnede en moet ik bloedprikken. Dag van te voren moet ik bellen hoe laat ik aanwezig moet zijn op de verlosafdeling. Gelukkig krijg ik een eenpersoonskamer, dus geen last van snurkende vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Swinta! Heb je er al wel een beetje zin in?



De echo vandaag gehad, alles goed:-). 9 weken. Alles er op en er aan. Kloppend hartje. Fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Swinta, je hebt al een datum! Wat onwerkelijk!



Moseroth ik ben zo blij voor je, wat heerlijk dat

Het er allemaal goed uitziet. Betekent dat de meest kritische periode achter de rug is. Top!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn Moseroth!! Zo n fijn moment als je hartje hoort kloppen!! Kan je nu echt gaan genieten!



Spannend Swinta! Raar idee dat je gewoon al weet wanneer de kleine komt! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Bam, 5.30 uur klaarwakker. Niet meer kunnen slapen ook. Dus even alle berichten gelezen van jullie.



Moserroth, nog van harte gefeliciteerd!! En mega vervelend van je voet/enkel. Hoop dat ze het goed kunnen behandelen. In ieder geval proberen veel te rusten om oververmoeidheid te remmen.



Oh EJC, verlof is pas begin juli. Dus duurt nog even.



Heb een enorme loopneus al weken. Schijnt kwaal te zijn. Vooral id nacht is het irritant. Vandaar mijn vroege wakker worden. Kan niet meer in slaap komen door die neus. Dus vandaag wrsch lekker moe.



Swinta wat spannend! Je hebt gewoon binnen twee weken een baby meisje erbij. Lijkt me zo gek dat je weet wat de datum wordt.



Fleur. Vervelend die krampen joh. Magnesium zou weleens kunnen helpen inderdaad. Ik gebruik schussler zouten nr 7. Onder je tong smelten en paar x per dag. Google maar is.



Fijne dag ladies
Alle reacties Link kopieren
Hi allen,

Na deze week werk ik nog 10 weken tot mijn verlof, Yeah!



Wat naar Eefje, die dichte neus. Ik heb het ook regelmatig, niet fijn!

En kijk je wel uit met de celzouten? Die schussler is al 120 jaar dood, zijn theorie is erg achterhaald. De celzouten bevatten vooral keukenzout en de hoeveelheid magnesium is dermate verdund (afgeleid van de homeopathie) dat het effect nihil is. Je krijgt alleen teveel zout binnen, niet goed voor de baby denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Moserroth, wat fijn dat de echo goed was. Ben je in ieder geval een beetje meer gerustgesteld. Op naar de 13 weken.



Het is inderdaat gek om een datum te hebben. Helemaal omdat wij het aan niemand gaan zeggen. Iedereen vraagt hoe het gaat en dan vertellen wij wel over die stuitligging, maar dan draaien wij er een beetje omheen hoe en wat er nu gaat gebeuren. Aan de ene kant vind ik het vervelend om iedereen 'voor de gek' te houden, aan de andere kant wil ik graag dat de geboortedatum geheim blijft. Ik ben al zenuwachtig genoeg en heb geen zin in appies en telefoontjes vlak voor de operatie.



Vervelend Eefje, dat je zo vroeg wakker wordt. Zoals je ziet heb ik ook last van nachtbraken. Bij mij komt dat vanwege mijn bekken. Te lang liggen doet veel pijn en dan moet ik even uit bed.



Zaterdag komt oudste dochter een nachtje slapen. Sinds wij hier wonen heeft ze nog maar een nachtje hier geslapen, dus ik kijk er erg naar uit. Het gaat niet zo goed met haar helaas. Ze had van de week weer een terugval. Ik ga haar lekker bezighouden met de laatste opruimdingen. Op zolder is de wasruimte klaar. Manlief heeft geschilderd en heeft een nieuw aanrechtplank boven de wasmachine en droger geplaatst. Vandaag gaat hij een keukenkastje ophangen voor de voorraad, dus dochter en ik gaan het daar inrichten en wat opleuken. Ook de zolder (slaapkamer van beide meiden) moet nog een beetje opgeruimd worden en dan is alles echt klaar.



En zondag gaan wij vervroegd Pasen vieren met een paasbrunch. Volgend weekend zijn de kids bij hun vader, dus dan vind ik het wel leuk om toch iets aan Pasen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij zorgen om Joost. Ze heeft niet meer gepost op het forum sinds 12 maart. Er zal toch niets ernstigs gebeurd zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:EJC schreef op 04 april 2017 @ 17:27:

Hahahaha.... toch lief van je dat je de schnitt gedeeld hebt! Hartig is ook lekker ja. Ik ben daar ook gek op, vooral op franse kazen. Ik mis dat heel erg nu. Ik denk dat dat het eerste is wat ik ga eten als ik bevallen ben :-)



Wanneer begint je verlof Eefje? Balen dat je het nu zo ongelofelijk druk hebt op je werk. Ik moet zo tot 22;00 naar een training, daar heb ik ook echt zo geen zin in.De meeste franse kazen mag je gewoon eten hoor, als het maar geen rauwmelkse zachte kazen zijn. Of heb je een dieet vanwege iets anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:Swinta schreef op 07 april 2017 @ 19:54:

Ik maak mij zorgen om Joost. Ze heeft niet meer gepost op het forum sinds 12 maart. Er zal toch niets ernstigs gebeurd zijn?Inderdaad, Joost waar ben je? Is alles ok?
Alle reacties Link kopieren
Joost waar hang je uit?
Alle reacties Link kopieren
Enne Swinta

Als je meisje is geboren, laat het wel aan ons weten he?!

Niet meteen natuurlijk

Maar blijf graag op de hoogte!

En Miezemuis ook!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eefje303 schreef op 07 april 2017 @ 22:46:

Enne Swintah

Als je meisje is geboren, laat het wel aan ons weten he?!

Niet meteen natuurlijk

Maar blijf graag op de hoogte!

En Miezemuis ook!!!



Natuurlijk Eefje.



Meisje zit er nog hoor. Nog ruim een week.....het wordt echt spannend nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven