40+

01-12-2016 00:51 70 berichten
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, we gaan ervoor. 2 kinderen, maar de wens voor een 3e is er altijd geweest.



Er was altijd iets waardoor ik twijfelde. Maar door het lezen van een andere topic laat ik de pil waar hij is, bij de apotheek
Oh, en mijn man zijn reactie was zojuist; pfff... eindelijk..
Alle reacties Link kopieren
En je bent boven de 40? Of wat heeft je topictitel nu precies met je bericht te maken?
Alle reacties Link kopieren
Ok, en wat is je probleem nu dan?
Top!



Maar is dat niet link na je 40ste?
Jij dacht: wat Eefje kan, kan ik ook.
quote:papi-chulo schreef op 01 december 2016 @ 05:23:

Maar is dat niet link na je 40ste?



Link is met je ogen dicht een hoofdweg oversteken.



Ze zal zich vast bewust zijn van een wat grotere kans op een miskraam of een kindje dat niet gezond is. Maar ook de meeste 40+ zwangerschappen gaan gewoon goed..



Succes TO!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je andere 2 kinderen?
quote:papi-chulo schreef op 01 december 2016 @ 05:23:

Top!



Maar is dat niet link na je 40ste?



Wat is daar zo link aan dan? Het hier altijd schromelijk overdreven risico op een kind met afwijkingen? Met 45 jaar is de kans op een Downkindje ongeveer 6%. Maw: 94% van de kinderen is gezond.

En als je al 2 kinderen hebt gebaard weet je lichaam ook hoe het moet, dus heb je minder kans op complicaties (en die kans is ook niet heel groot ofzo).

Je hebt vooral meer kans op miskramen of dat het langer duurt. Da's verdrietig, maar niet gevaarlijk.



Succes TO, hoop voor je dat je snel zwanger bent
quote:lux. schreef op 01 december 2016 @ 07:19:

[...]





Wat is daar zo link aan dan? Het hier altijd schromelijk overdreven risico op een kind met afwijkingen? Met 45 jaar is de kans op een Downkindje ongeveer 6%. Maw: 94% van de kinderen is gezond.

En als je al 2 kinderen hebt gebaard weet je lichaam ook hoe het moet, dus heb je minder kans op complicaties (en die kans is ook niet heel groot ofzo).

Je hebt vooral meer kans op miskramen of dat het langer duurt. Da's verdrietig, maar niet gevaarlijk.



Succes TO, hoop voor je dat je snel zwanger bent Ik zou te bang zijn dat er iets niet goed zou kunnen zijn. Zeker als ik de verantwoordelijke ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:papi-chulo schreef op 01 december 2016 @ 07:25:

[...]



Ik zou te bang zijn dat er iets niet goed zou kunnen zijn. Zeker als ik de verantwoordelijke ben.



Oh ja, want als je 23 bent, kan er met een zwangerschap niks fout gaan...





Succes TO!
quote:papi-chulo schreef op 01 december 2016 @ 07:25:

[...]



Ik zou te bang zijn dat er iets niet goed zou kunnen zijn. Zeker als ik de verantwoordelijke ben.Gelukkig hebben ze tegenwoordig zoiets als prenatale screening. Dat doe ik ook gewoon trouwens, ook al ben ik op mijn 27ste zwanger.
Papi, wat heerlijk om zo kinderlijk naïef te zijn dat alleen baby's van oudere moeders 'iets' kunnen hebben.
quote:Erizon schreef op 01 december 2016 @ 07:35:

Papi, wat heerlijk om zo kinderlijk naïef te zijn dat alleen baby's van oudere moeders 'iets' kunnen hebben.Ik vond het eigenlijk niet zo'n rare gedachte van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Zijn de eerste kinderen al groot? Dan wens ik je veel succes... Hier teveel voorbeelden van moeders die dat ook hebben gedaan en na 3 jaar bekaf waren en dachten " waar is mijn leven gebleven"..
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 07:46:

Zijn de eerste kinderen al groot? Dan wens ik je veel succes... Hier teveel voorbeelden van moeders die dat ook hebben gedaan en na 3 jaar bekaf waren en dachten " waar is mijn leven gebleven"..Ik denk hoe ouder je bent hoe beter je wordt in kinderen grootbrengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:papi-chulo schreef op 01 december 2016 @ 07:50:

[...]



Ik denk hoe ouder je bent hoe beter je wordt in kinderen grootbrengen.Nou eerder hoe ouder hoe vermoeider. Ik ken zo al 5 voorbeelden in mijn omgeving. Ze zijn het na 1 jaar alweer zat, en willen ze hun vrijheid weer terug, maar ja dat gaat niet.
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 07:54:

[...]



Nou eerder hoe ouder hoe vermoeider. Ik ken zo al 5 voorbeelden in mijn omgeving. Ze zijn het na 1 jaar alweer zat, en willen ze hun vrijheid weer terug, maar ja dat gaat niet.Is dat zo? Hmm.
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 07:54:

[...]



Nou eerder hoe ouder hoe vermoeider. Ik ken zo al 5 voorbeelden in mijn omgeving. Ze zijn het na 1 jaar alweer zat, en willen ze hun vrijheid weer terug, maar ja dat gaat niet.Ik ben ook een oude moeder. En ja, het is vermoeiend. Maar we zijn vooral stikgelukkig, al bijna vier jaar lang. Het is dus wel duidelijk dat wij elkaar niet kennen
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 07:54:

[...]



Nou eerder hoe ouder hoe vermoeider. Ik ken zo al 5 voorbeelden in mijn omgeving. Ze zijn het na 1 jaar alweer zat, en willen ze hun vrijheid weer terug, maar ja dat gaat niet.



Net de oudste uitgezwaaid. Zelf op de fiets naar school. Een in de luiers zal wel weer wennen worden, maar heeft absoluut ook leuke kanten.

En papa is jong!
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 07:54:

[...]



Nou eerder hoe ouder hoe vermoeider. Ik ken zo al 5 voorbeelden in mijn omgeving. Ze zijn het na 1 jaar alweer zat, en willen ze hun vrijheid weer terug, maar ja dat gaat niet.Vertellen ze jou dat zo letterlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook nog!
--
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 01 december 2016 @ 08:23:

[...]





Vertellen ze jou dat zo letterlijk?Ja. Tuurlijk zijn ze gek op hun kind, maar het weer gebonden zijn, onderbroken nachtrust, weer zwemles en geen tijd voor jezelf breekt ze wel op. 1 heeft zelfs gezegd spijt te hebben, ondanks dat ze dolverliefd op haar jongste is.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 01 december 2016 @ 08:09:

[...]





Ik ben ook een oude moeder. En ja, het is vermoeiend. Maar we zijn vooral stikgelukkig, al bijna vier jaar lang. Het is dus wel duidelijk dat wij elkaar niet kennen Je bent ook van grote kinderen naar weer een kleine gegaan?
quote:beetjegek schreef op 01 december 2016 @ 08:36:

[...]



Je bent ook van grote kinderen naar weer een kleine gegaan?Nee, dat niet. Maar die heb ik in mijn omgeving ook. Allemaal moe én blij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven