Alcoholvrij drank

26-08-2016 21:56 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ladies!



Het is een lekker zomeravond om buiten te zitten met een heerlijk koud biertje of lekker koele witte wijn/rose!



Ik zal het toch moeten wachten tot volgend jaar want ik ben nu 17 weken zwanger!



Ik heb al een paar verschillende alcoholvrij bier of 0% Radler geprobeerd en ik vind ze echt hardstikke vies!

0% Jillz vond ik mee vallen...



De vraag is; wie weet een lekkere alcoholvrij wijn en/of cocktailtje??

Waar kan je ze kopen?



Jaja fris drinken kan ook maar toch is het es lekker om op een zwoele zomeravond iets anders dan fris te drinken ;)



Ik heb bij 2 verschillende supermarkten gekeken en ze hadden alleen maar alcoholvrij bier/radler en verder niets...
Ik ben gek op de Grolsch Green Ice Tea radler en de rode Jillz.



Maar ik lees even mee, want de alcoholvrije wijnen vind ik net als Dubbel Friss smaken, alleen zit het dan in een sjieke fles. Maar misschien heb ik ook wel de verkeerde wijnen geprobeert...
Alcoholvrije wijn is geen wijn. Niet lekker en ik kreeg er hoofdpijn van.

Het enige 'drankachtige'/niet zoete dat ik te drinken vind is alcoholvrij bier. Verder is water met een smaakje (maar zonder zoetstoffen) wel lekker als afwisseling en ook niet zoet.
Alle reacties Link kopieren
Soms bevatten alcoholvrije drankjes tóch alcohol; omdat het volgens de wet in NL alcoholvrij mag heten als het 0,3% (uit m'n hoofd) alcohol bevat, in Duitsland is dat geloof ik 0,5% en in Italië zelfs 0,8%. Dat ten eerste.....



Er zijn genoeg recepten voor alcohol vrije cocktails online te vinden als je Google erop loslaat.

Ik vind zelf bijvoorbeeld ginger ale een goed alternatief en we hebben een lekkere Zweedse perencider in huis (al kan ik nu niet op het merk komen ) jillz 0,0 vind ik ook wel oké, zeker als het warm is.
Alle reacties Link kopieren
Bij AH hebben ze alcoholvrije witte en rode wijn. Ik vind ze allebei smerig maar je kan het proberen .

Ik heb de zoektocht opgegeven en drink gewoon water of thee. En water uit de koelkast met munt en citroen.
Ik vond de rode alcoholvrije wijn van de AH destijds lekker!



Nu was ik zwanger in de winter, maar misschien koud serveren?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zo'n siroop met mojito-smaak heel lekker. Zeker in combinatie met bruisend water en echte muntblaadjes, ijsblokjes (om echt mojito-stijl te hebben). Ik heb zo'n fles staan van Teisseire (mojito-siroop). Op hun website staan veel recepten van niet alcoholische cocktails!



Ohja! Deze siroop is niet zoet, eerder zurig door de limoen.
Alle reacties Link kopieren
Geen advies op het gebied van wijn, maar ik vind Wieckse rosé bier 0.0 altijd heel lekker voor een zwoele zomeravond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mangooooo schreef op 26 augustus 2016 @ 22:02:

Ik vind zo'n siroop met mojito-smaak heel lekker. Zeker in combinatie met bruisend water en echte muntblaadjes, ijsblokjes (om echt mojito-stijl te hebben). Ik heb zo'n fles staan van Teisseire (mojito-siroop). Op hun website staan veel recepten van niet alcoholische cocktails!



Ohja! Deze siroop is niet zoet, eerder zurig door de limoen.



I like Mojito!

Waar kan je mojito-siroop kopen?
Alle reacties Link kopieren
Bionade of Ame. En er is ook nog zo'n aperitiefje met een Italiaanse naam? Of ginger ale? Alcoholvrij witbier vind ik zelf het lekkerst. Radler vind ik net frisdrank met biersmaak. In Duitsland is het aanbod alcoholvrij bier enorm en vaak ook lekkerder dan in Nederland. Misschien vind je het raberbier en vlierbessenbier wel lekker, ik wel!
Bij Grape District hebben ze lekkere bubbels die alcoholvrij zijn. Vond ik tijdens mijn zwangerschap een uitkomst.



Staar je niet blind als er op de fles een percentage van <0,5 % staat. In een glaasje appelsap of een rijpe banaan zit ook een dergelijke hoeveelheid en is echt harmless.
Alle reacties Link kopieren
quote:Si3sj3 schreef op 26 augustus 2016 @ 22:05:

[...]





I like Mojito!

Waar kan je mojito-siroop kopen?Ik ben van België, maar ik heb het voor het eerst ontdekt in Frankrijk. Ik ging er even van uit dat het ook in Nederland verkrijgbaar is.
Alcoholvrije rosé van AH of van het merk Faber.

Amé
Crodino heet het aperitief volgens mij. hoegaerden wit rood fruit is ook lekker en de 7up mojito ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Nordlys schreef op 26 augustus 2016 @ 22:00:

Soms bevatten alcoholvrije drankjes tóch alcohol; omdat het volgens de wet in NL alcoholvrij mag heten als het 0,3% (uit m'n hoofd) alcohol bevat, in Duitsland is dat geloof ik 0,5% en in Italië zelfs 0,8%. Dat ten eerste....



Er zijn genoeg recepten voor alcohol vrije cocktails online te vinden als je Google erop loslaat.

Ik vind zelf bijvoorbeeld ginger ale een goed alternatief en we hebben een lekkere Zweedse perencider in huis (al kan ik nu niet op het merk komen ) jillz 0,0 vind ik ook wel oké, zeker als het warm is."Zit je met je goede gedrag aan het alcoholvrije bier, blijkt er toch alcohol in te zitten! Fabrikanten voegen alcohol toe aan alcoholvrij bier om ervoor te zorgen dat er toch een biersmaakje aan het drankje zit. Dit meldt Foodwatch Duitsland.



Foodwatch vindt het niet rechtvaardig dat de aanwezigheid van een klein beetje alcohol niet duidelijker op de verpakkingen vermeld staat. Op dit moment is wel te lezen dat er alcohol in alcoholvrij bier zit, maar daarvoor moet je de kleine lettertjes op de verpakking raadplegen. Foodwatch vindt de term ‘alcoholvrij’ niet juist en pleit voor de overstap naar de term ‘alcoholarm’ op het moment dat er toch een – miniscuul – beetje alcohol in het drankje zit.



In Nederland is het toegestaan om 0,1 procent alcohol aan alcoholvrije biertjes toe te voegen. In Duitsland ligt dat percentage hoger, op 0,5 procent. In Italië en Frankrijk kun je bij een flinke krat zelfs aangeschoten raken: daar mag maar liefst 1,2 procent alcohol in ‘alcoholvrij’ bier zitten.

" Bron: Metro. Het stond ook in HP de Tijd
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Alle reacties Link kopieren
Dat aperitiefje met Italiaanse naam is Crodino. Best wel lekker.
Ik drink op feestjes als alcoholvrij 'afwisseldrankje' graag Ginger ale, met een schijfje limoen en gecrusht ijs. Heerlijk! Ik geef dit ook in plaats van prosecco aan mensen die geen alcohol willen als er een proostmoment is.
Ik vind alle bionade drankjes lekker. Je kan het ook inschenken in een wijnglas, dan is het net alsof je toch mee doet met de borrel. Ik doe soms ook in een wijnglas water met bv komkommer, frambozen gember of wat er in huis is (aardbeien blauwe bessen, basilicum, citroen). Dan ziet het er feestelijk uit en doe je volop mee met de zomerse borrel.
Alle reacties Link kopieren
Je kan zelf een alcohol vrije strawberry daiquiri maken heb je wel een blender nodig.



1 pakje diepvries aardbeien

Citroensap

Suikerwater

IJsblokjes (even fijn slaan in een theedoek)



Alles bij elkaar in de blender (Suikerwater en citroensap naar smaak) en goed door elkaar heen mengen. Je hebt dan een heerlijk drankje. Deze versie maak ik altijd voor de kids. Normaal gooi ik er voor mezelf wodka of rum bij maar dat mag ik nu ook niet.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Vlierbloesemsiroop met spa rood (of henriette), limoentje en een blaadje munt. Als je het in een wijnglas doet is het net een cocktail.



En van de biertjes vond ik Weihenstephaner heel lekker, net echt! Wieckse Witte kwam ook goed in de richting.
anoniem_70797 wijzigde dit bericht op 26-08-2016 22:57
Reden: Spelfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlin7 schreef op 26 augustus 2016 @ 22:36:

Vlierbloesemsiroop met spa rood (of henriette), limoentje en een blaadje munt. Als je het in een wijnglas doet is het net een cocktail.



En van de biertjes vond ik Weihenstephaner heel lekker, net echt! Wiekse Witte kwam ook goed in de richting.IK vind de wieckse witte ook goed drinkbaar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Qua bier vind ik Bitburger 0.0 goed te drinken.

Wijn heb ik nog geprobeerd, dus ik lees graag mee.
Het is fris, maar niet 'standaard'. Belfleure heet het geloof ik. Mijn AH heeft het in zeker 3 smaken. De vlierbloesem vind ik erg lekker.



Sowieso heeft AH ook een paar goeie siropen. Met bubbelwater heb je dan toch iets lekkers.



Misschien dat rode Jillz of de Elderflower-mint-smaak je beter bevalt? Van die laatste weet ik niet of ze ook alcoholvrij hebben.



O, shandy. Ook een optie. Schuimt als bier, maar alcoholvrij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een virgin mojito lekker. Maak hem vaak gewoon als een echte maar dan zonder de rum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven