Als de eerste vruchtbaarheidsonderzoeken goed zijn...

15-09-2014 20:07 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
... maar een zwangerschap toch uitblijft.



Mijn vriend en ik proberen sinds een jaar en vijf maanden een baby te krijgen. Start was dus ongeveer in mei 2013.



In de zomer ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor een echo, bloedtest, hcg en baarmoederfoto. Alle uitslagen waren goed. Het zaad van mijn vriend is getest en ook dat was goed.



We zijn nu weer naar huis gestuurd met de boodschap om het nog een aantal maanden zelf te proberen. Logisch natuurlijk, want op papier zou het gewoon moeten lukken. Maar waarom lukt het dan toch maar niet?



Wie zit er in hetzelfde schuitje? Positieve verhalen zijn overigens ook erg gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn 3 jaar bezig geweest om mij te maken. Mijn moeder is zelfs schijnzwanger geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wie zal het zeggen... Moeilijk voor je hoor. Bij mijn schoonzusje precies hetzelfde. Uiteindelijk toch aan de icsi. En na poging 4 was het raak. Waarom het eerder niet lukte was onverklaarbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm zuur joh! Bij mijn ouders duurde het ook respectievelijk 4, 2 en 2 jaar. Toen werd er minder openlijk over gesproken en sowieso ook minder doorverwezen. Uiteindelijk zijn ze toch ouders geworden, zonder kunstgrepen dus. Ik duim voor je dat je snel een positieve test in handen hebt. Mensen kunnen met allerlei kansen en getallen gooien, maar uiteindelijk ben jij degene die graag een kindje wil en maar zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Na twee jaar proberen hebben wij ook al die onderzoeken gehad. Alles was goed. Daarna zijn we gestart met IUI en na 2 behandelingen zijn we hiermee gestopt, vanwege teveel stress (verbouwing, werk + zwanger worden). Meteen de maand daarna een positieve test, na 2,5 jaar spontaan zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in juni 2011 met de pil gestopt, maart 2012 naar de huisarts gegaan, doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar alle onderzoeken gehad(bloedonderzoeken, zaadonderzoeken, ovulatie echo's en een HSG), maar alles was goed, maar een zwangerschap bleef uit.

februari 2013 gestart met IUI met hormonen, na 3 iui's bleek toch dat het zaadkwaliteit laag was (net rond het miljoen) doorgestuurd voor IVF/ICSI, bij het eerste zaadonderzoek was het eigenlijk 'te goed' voor IVF. Maar tijdens de punctie was het weer slecht daarom ICSI toegepast. Van de eerste verse terugplaatsing zwanger geworden, onze dochter is nu 3,5 maand oud!!

Een spontane zwangerschap is niet uitgesloten, dus we blijven hoop houden!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Fijn om al zo snel positieve verhalen te lezen. Het is zeker een moeilijke situatie. Ik weet dat slechts een klein percentage kinderloos blijft, zeker met goede resultaten van onderzoeken, maar wie zegt dat wij daar niet bij horen?



Het moeilijke is dat er waarschijnlijk dus iets niet goed zal zitten, wat niet behandeld kan worden.



Ik ben ook benieuwd of mensen meer onderzoeken hebben gehad dan die ik beschreef hierboven. Het verbaasde mij dat er geen samenlevingstest is gedaan bijv.
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving zijn stellen er zoveel mee bezig geweest dat je door de stress niet lukt. Wanneer ze het "los" lieten werden ze ineens zwanger.



Op papier moet het lukken. Jullie mankeren niks. Ik zou het nu even loslaten en er niet te veel mee bezig zijn. Wellicht hebben jullie dan snel een positieve test in handen'
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar de opmerking dat ik het los moet laten kan ik niet meer horen. Ik ken zat mensen die echt aan niets anders konden denken, en ook zij werden gewoon zwanger hoor.



Bovendien, er niet mee bezig zijn klinkt erg leuk. Maar is niet erg makkelijk.
Geen ervaring maar wel oprechte vraag: als je ruim een jaar bezig bent en het gaat nog niet vanzelf, waarom ga je dan akkoord om - na de eerste testen- nog een paar maanden 'te proberen'. Ik bedoel, voel je je niet weggestuurd?
Bij ons was alles goed. Toch 2,5 jaar bezig geweest. Ik ben uiteindelijk zwanger geworden van Gonal-F injecties. Ik denk dat ik van mezelf een slechte eisprong heb, maar dat zie je niet in het bloedbeeld. Hoe dan ook: nu voed ik mijn zoon van zes weken
Alle reacties Link kopieren
Verhuisd, Ik heb twee maanden geleden een hcg gehad. De gynaecoloog zei dat ik daardoor een verhoogde kans op een zwangerschap heb, de komende vier maanden nog. Dus in januari gaan wij terug naar zh.



Pantax, wat zijn dat voor injecties? Daar heb ik nog niets over gehoord.
'Op papier mankeer je niks' is natuurlijk onzin. Er zijn zat mogelijke afwijkingen die níet in het standaard test-arsenaal zitten, maar die er prima voor kunnen zorgen dat TO niet zwanger wordt. Het enige dat nu vast staat is dat ze niet lijdt aan de standaard-zaken waardoor verwekking niet lukt, zoals PCOS, vervroegde overgang, slecht zaad of verstopte eileiders. Schildklierafwijkingen, persisterende follikels, genetisch defecten of afwijkende eicellen kunnen een bevruchting nog steeds in de wef staan en daar helpt 'loslaten' geen bal aan.
Alle reacties Link kopieren
Klompje83, een samenlevingstest is geen standaardonderdeel van het oriënterend fertiliteitsonderzoek (OFO). Deze wordt alleen uitgevoerd als er afwijkingen worden gevonden bij de eerste standaardonderzoeken (anamnese, eisprong, bloed, sperma, echo, lichamelijk onderzoek). Google anders even op OFO vereniging gynaecologie, dan kun je het standaardprotocol lezen. Anders gewoon contact opnemen met je gyn!
Alle reacties Link kopieren
Je zegt hcg, maar je bedoelt hsg toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 15 september 2014 @ 20:44:

'Op papier mankeer je niks' is natuurlijk onzin. Er zijn zat mogelijke afwijkingen die níet in het standaard test-arsenaal zitten, maar die er prima voor kunnen zorgen dat TO niet zwanger wordt. Het enige dat nu vast staat is dat ze niet lijdt aan de standaard-zaken waardoor verwekking niet lukt, zoals PCOS, vervroegde overgang, slecht zaad of verstopte eileiders. Schildklierafwijkingen, persisterende follikels, genetisch defecten of afwijkende eicellen kunnen een bevruchting nog steeds in de wef staan en daar helpt 'loslaten' geen bal aan.Dat dus.
quote:mientje070 schreef op 15 september 2014 @ 20:29:

In mijn omgeving zijn stellen er zoveel mee bezig geweest dat je door de stress niet lukt. Wanneer ze het "los" lieten werden ze ineens zwanger.



Op papier moet het lukken. Jullie mankeren niks. Ik zou het nu even loslaten en er niet te veel mee bezig zijn. Wellicht hebben jullie dan snel een positieve test in handen'



Echt zo facepalmwaardig, deze posting. Ik doe een dubbele voor je:

quote:klompje83 schreef op maandag 15 september 2014 20:27 Bedankt voor de reacties. Fijn om al zo snel positieve verhalen te lezen. Het is zeker een moeilijke situatie. Ik weet dat slechts een klein percentage kinderloos blijft, zeker met goede resultaten van onderzoeken, maar wie zegt dat wij daar niet bij horen?



Het moeilijke is dat er waarschijnlijk dus iets niet goed zal zitten, wat niet behandeld kan worden.



Ik ben ook benieuwd of mensen meer onderzoeken hebben gehad dan die ik beschreef hierboven. Het verbaasde mij dat er geen samenlevingstest is gedaan bijv. In Gent (zeer goed aangeschreven) zeggen ze dat samenlevingstesten niet zo van belang zijn. Ik geloof dat het neer kwam op dat het een ouderwets onderzoek is waar tegenwoordig betere voor zijn.
Gonal-F wordt gebruikt voor ovulatie inductie, iui of bij IVF om meerdere eicellen te kweken. Ik heb het gebruikt als vervanging voor clomid, om in combinatie met Ovitrelle een goede eisprong te krijgen. Het was de eerste keer al raak Ik denk dat het de Ovitrelle was die het uiteindelijk deed, die zorgt ervoor dat een eicel springt. Bij clomid moet je lichaam dat zelf doen en dat gebeurde bij mij pas heel laat, waardoor ik met een buik van vier maanden rondliep. En veel pijn had. Vandaar de overstap naar Gonal-F.
Alle reacties Link kopieren
Ja hsg!
quote:mientje070 schreef op maandag 15 september 2014 20:29 In mijn omgeving zijn stellen er zoveel mee bezig geweest dat je door de stress niet lukt. Wanneer ze het "los" lieten werden ze ineens zwanger.



Op papier moet het lukken. Jullie mankeren niks. Ik zou het nu even loslaten en er niet te veel mee bezig zijn. Wellicht hebben jullie dan snel een positieve test in handen' Wat een onzin. Als teveel er mee bezig zijn maakt dat je niet zwanger wordt zouden fertiliteitsklinieken wel kunnen sluiten. Je zegt eigenlijk hiermee dat het haar eigen schuld is.
quote:mientje070 schreef op maandag 15 september 2014 20:29 In mijn omgeving zijn stellen er zoveel mee bezig geweest dat je door de stress niet lukt. Wanneer ze het "los" lieten werden ze ineens zwanger.



Op papier moet het lukken. Jullie mankeren niks. Ik zou het nu even loslaten en er niet te veel mee bezig zijn. Wellicht hebben jullie dan snel een positieve test in handen' En wie heeft bij die stellen exact vastgesteld dat stress de oorzaak was? Dat kan niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat je nu weet dat jullie gezond zijn om op natuurlijke manier zwanger te kunnen raken. Misschien kan je eens kijken voor alternatieve geneeswijze?

De schoonzus van mijn beste vriendin zat in hetzelfde schuitje als jij en was een maand na haar eerste acupunctuur-behandeling voor vruchtbaarheid zwanger. Toeval of geen toeval, als ik jou was zou ik het allang op andere vlakken proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je liever hcg toe dan hsg ;)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de info. De laatste keer bij de gynaecoloog duizelde het me zo van alle info dat ik sommige dingen vergeten ben te vragen.

Mijn gynaecoloog zei dat hormonen slikken geen zin heeft omdat ik een eisprong heb.



En bedankt voor de persoonlijke bijval. Alsof inderdaad mensen met stress nooit zwanger worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven