Augustus 2013 - The beginning

21-12-2012 14:24 730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan de opvolger van de ozo vermakelijke augustus 2012 mamma's



Hoop dat wij net zo actief en minstens zo hecht mogen worden!



Wijzigingen voor de tabel graag vet gedrukt of voor de mobiele schrijfsters in HOOFDLETTERS



Poef weg
anoniem_146560 wijzigde dit bericht op 23-11-2013 21:03
Reden: Topic niet meer actief
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@bliksem; deed het geen pijn nee? Ik word morgen gestript. Maar daar moet ik dus niet teveel van verwachten ... ? Als het niks oplevert, word ik zaterdag weer gestript. Wanneer is bij jou poging 2?



@Zephyra; kan me goed voorstellen dat Zeefy moet wennen. Er is toch ineens iemand anders die de meeste aandacht opeist. Voor je het weet is ze gewend en hartstikke trots op haar zusje
Alle reacties Link kopieren
@stuitertt: ik vond het niet pijnlijk, maar ik ben altijd wel ontspannen bij inwendig onderzoek enzo, dat scheelt denk ik. Het is wel ongemakkelijk, maar duurt ook maar kort. Poging 2 weet ik niet, komt er misschien niet eens, kans is groter dat ik ingeleid ga worden......
Alle reacties Link kopieren
Wow Zephyra, dat is wel heel snel! Lijkt me ook wel weer moeilijk behappen als het zo ontzettend snel gaat.



Hier ook nog rustig, weer goedgekeurd bij verloskundige.



Bliksem, heb met je te doen. Zoveel vals alarm, bah zeg. Het einde is in zicht!
Alle reacties Link kopieren
@bliksem; o ze wachten niet langer af? ja jij bent ook wel al een stuk verder natuurlijk ... Mijn god wat spannend zeg! Wanneer moet je aan het ctg etc?
Alle reacties Link kopieren
Bliksem: hoe waren je bloedwaardes gisteren? Heb je enig idee wanneer je eventueel ingeleid zou worden?



Zephyra: Logisch dat je dochtertje enorm moet wennen. Is ze ook meer opstandig enzo, dat is namelijk wel het scenario wat wij voor ogen houden :o)



Zephyra: Dochterlief kunnen we inderdaad ook meenemen naar het ziekenhuis als het echt niet anders kan. Dat is inderdaad ook iets wat ik in gedachten zal houden. We hebben ook met de buren afgesproken dat we hen wakker mogen maken en de babyfoon daar afgeven. Zodra mijn schoonouders dan hier zijn nemen zij het over.
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe gaat t?

Bijtje,je bent verdacht stil....

Ik word straks gestript, ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog alles goed hoor



Ben alleen wel ontzettend misselijk sinds afgelopen nacht. Ook heb ik steeds pijnloze harde buiken, dus wie weet is dit het begin....



Stuitert Succes bij het strippen, ben benieuwd hoe je het ervaart. Ik kan.morgen gestript worden, maar twijfel nog.



Hoe is het bij de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
Hmmisselijk....? Das naar!! Hopelijk leidt t ergens toe!

Strippoging zojuist achter de rug. Had bijna n cm ontsluiting en bmm was al goed week/zacht. Vk denkt dat poging effect gaat hebben dus ben erg benieuwd! Was best pijnlijk maar wel te doen. Daarna veel bruinverlies en slijm. Of dat dan (n gedeelte van) de slijmprop is...?

@bijtje; kan t wel aanraden. Als t geen bevalling oplevert, kan t iig t proces bij inleiden versnellen, is toch mooi meegenomen!

Hoe gaat t met de rest?
Alle reacties Link kopieren
En Stuitert, al enig effect?

De misselijkheid is hier nog steeds aanwezig en verder heb ik een minder goede dag als normaal, maar om nou te zeggen dat er iets op gang komt.

Heb vanmiddag even een paar uur geslapen, dus die heb ik maar weer binnen
Alle reacties Link kopieren
Slapen is altijd goed! Raar van die misselijkheid.... Zou t....?

Ik heb eerste twee uur regelmatige weeen gehad, bruin slijmverlies en dus krampen. Neemt nu af en vrees dat t niet door zet Maarrrr ik lees veel verhalen waarin t binnen 24 uur toch gebeurt,dus k geef nog niet op!
Alle reacties Link kopieren
Stuitertt: spannend hoor. Klinkt precies hetzelfde als wat ik had, maar hopelijk zet het bij jou wel door!

Ik was gisteren ook misselijk en beetje hoofdpijn. Gelukkig was mijn bloeddruk vandaag weer lager. Wel word ik binnenkort ingeleid, omdat ze mij niet nog een week willen laten rondlopen. Ik zeg niet wanneer hoor;-) Ik meld mij als de baby er is. Maar anders wordt het zo herkenbaar;-)



Nu krijg ik weer (hele lieve) berichten van aantal mensen dat ze het zo erg voor mij vinden.... Nou...helemaal niet erg, ik ben zoooo opgelucht na weken voorweeen, een baby die goed op gewicht is en een niet zo'n mobiel lichaam dat er 'verlossing' komt, hoe pijnlijk het ook zal zijn. Er komt tenminste schot in haha, ook al kan het inleiden lang duren.. Ik had evt. vandaag ook gestript kunnen worden voor de 2e keer als ik echt had gewild, maar ik heb bedankt. Kans is bij mij groot dat ik weer veel kramp en harde buiken krijg zonder effect. Dan liever even 'rust' tot aan de inleiding en de gynaecoloog gaf mij daarin gelijk. En het kan natuurlijk nog steeds spontaan komen voor mijn inleiding;-)

Ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat. Binnenkort ga ik ook aanmelden voor FB hoor. Toch iets meer privacy! Sterkte allemaal en hoe gaat het met de babies die er al zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bliksem je bent van harte welkom op FB.

Ben benieuwd wanneer we van jou bericht krijgen dat er een kleine is...



Heb vanochtend een controle echo gehad om te kijken of ik genoeg vruchtwater had en alles was ok. Heb me toen toch laten strippen en het viel me mee Zijn inmiddels een uur verder maar heb nog nergens last van, dus we gaan het wel zien.



Heb besloten dat we morgen als er nog niets gaande is gewoon naar de verjaardag van mijn schoonzus gaan. Zij wonen op ongeveer een half uur rijden, dusdat kan prima en het zorgt even voor afleiding. Moet zeggen dat ik vorige week nog relaxed was maar dat dat sinds een aantal dagen over is. Komt ook door al die mensen die denken te weten wanneer het komt en bijvoorbeeld mijn moeder die elke dag belt om te vragen hoe het gast en dan verder niets te vertellen heeft. Nee wat wil je als je elkaar elke dag spreekt Ben nu echt aan het wachten en daardoor wordt ik het zat. Wat zou het mooi zijn als we gewoon een afspraak konden maken dan zou ik er geen probleem mee hebben om nog even te wachten.....
Alle reacties Link kopieren
Ja Bliksem (en anderen) ; kom erbij!!



@bijtje; snap dat je gewoon naar die verjaardag gaat. Je wordt op een gegeven moment ook moe van dat thuis zitten, en we zijn dichter bij de bevalling als er snel een dag om is. Dat gaat sneller met afleiding idd! Ik ben ook ZOO klaar met al die vragen en berichtjes. Als ik even de post uit brievenbus haal en de buren zien me (na 1 dag me niet gezien te hebben); ach; zit het er nog steeds in? Jaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaa hou nou maar op!! Dan moet je iedere keer vertellen hoe je je voelt :-s Ik weet dat ze het lief bedoelen en ieder persoon denkt dat hij de enige is die het vraagt, maar al die individuen bij elkaar op 1 dag maakt HEEL VAAK het zelfde verhaal vertellen, namelijk: NEE ER IS NOG GEEN BABY. Hhahahha! En dan idd die moeders!! Mijn moeder heeft gisteren iedere 2,5 uur een berichtje gestuurd met de intelligente tekst: "En? " Vanochtend meteen weer en dan met toevoeging; zal ik zo even bellen? Argh laat mij nou maar!



Vanmiddag naar ziekenhuis voor ctg, echo en bloedtest. Ben benieuwd!



@maloe; hoe is het bij jou?

@sella; laat je toch even weten als jij jouw baby in armen hebt? En als je mee wilt schrijven op FB: van harte welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Hou meiden,



Allereerst; gefeliciteerd met alle mooie en lieve baby's!



Ik dacht even kijken bij mijn 'cluppie' nu ik toch 's nachts onze kleine meid aan het voeden ben! Ze is er dus!



Zo te lezen gaat alles goed met de nieuw wereld bewoners, maar er moeten er nog een paar bij.... Succes met de laatste loodjes!!!



Ik wil mij ook wel aansluiten bij de Facebook groep (maar hoe doe ik dat?) dan zet ik daar mijn verhaal ook neer en ben benieuwd naar de foto's van de anderen.



Voor alle nieuwe moeders, succes met de nachtvoedingen, voor alle buikbaby's. Kom op! Jullie ouders zitten te wachten! Laat zien hoe goed je gelukt bent!



Gr. Sella
Alle reacties Link kopieren
Gefliciteerd Sella! Alles goed gegaan?



Stuur mij een mailtjepoef weg. En ik voeg je toe ( ook voor de andere liefhebbers). Mailadres haal ik later weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Sella! Leuk dat je wat laat horen! Wanneer is jullie dochter geboren?



Stuitertt ik sluit me helemaal aan bij je berichtjes verhaal, het is echt mega irritant inderdaad!! Zucht..goed bedoeld maar heel vervelend.



Hier ook nog niets aan het hand, hij heeft er nog geen zin in;)
Alle reacties Link kopieren
Sella en Maloe; komen jullie ook naar FB?
Alle reacties Link kopieren
He meiden, hoe gaat het?? Hier nog rustig, geen enkele beweging in te krijgen nog!



Ik ga niet mee naar facebook.
Alle reacties Link kopieren
@Bokito en Zephyra, gefeliciteerd!!!! En wat had jij een snelle bevalling Zephyra!! Lijkt me heel bizar om mee te maken.



Mijn bevalling duurde lang....heel lang! Het begon 's nachts met wat flauwe weeën waardoor ik niet echt lekker kon slapen. De volgende dag hield dat een beetje aan en kwam er meer regelmaat in. Tegen het eind van de middag toch maar de verloskundige gebeld en na onderzoek bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. Ik heb nog een uurtje slaap kunnen mee pikken maar werd gewekt door een venijnige wee. Nu begon het echt! Even werd mijn vriend heel zenuwachtig maar ik bleef heel kalm (had ik niet verwacht) De weeën kwamen vaker en werden sterker maar het opvangen ging goed, ik kon goed ontspannen en mijn vriend was een goede steun. Toen de verloskundige weer kwam (na 2 uur) had ik 5 cm ontsluiting, ik zat dus goed op schema. Na 2 uur pittige weeën kwam de verloskundige weer en toen bleek ik nog steeds 5 cm te hebben. Dat was een fikse tegenvaller en ik kreeg een mega huilbui omdat ik had gehoopt verder te zijn. Ze heeft mijn vliezen gebroken en toen werden de weeën veel heftiger en heftiger. Ik kon ze met moeite opvangen en was dood en dood op. Na anderhalf uur bleek dat ik 8 cm had maar na nog een uur bleek ik nog steeds 8 cm te hebben. Toen zakte de moed mijn volledig in de schoenen, ik was op....leeg en werd bang. Bang voor de pijn en bang omdat ik niet meer wist waar ik de kracht vandaan moest halen.

Ik wilde heel graag naar het ziekenhuis voor pijnstilling en binnen no time zaten we in de auto.

In het ziekenhuis ben ik nog een paar uur bezig geweest en heb ruim een uur geperst.

Wat een opluchting toen J. eindelijk was geboren. Blij dat we hem eindelijk konden zien en blij dat ik eindelijk van die pijn af was. Na het hechten (3 stuks) en douchen stond ik binnen no-time weer buiten.



De kraamweek was heftig en ik heb veel last van kraamtranen, het verwerken van de bevalling en verdriet omdat borstvoeding niet is gelukt.

Gelukkig gaat het nu steeds wat beter, de kraamtranen zijn er nog maar minder heftig en ik laat ze maar komen. Als het goed is gaat het vanzelf weer over



J. is een heerlijk ventje, hij doet het goed en is om op te vreten. :-) Ik schaam me om het te zeggen maar ik vond de eerste dagen best wennen met hem. De echte klik kwam pas na een paar dagen. Maar nu is het helemaal goed en kan hem niet meer wegdenken uit ons leven.



Ik ben benieuwd hoe het met de rest gaat. Het is al twee dagen een beetje stil dus wie weet!
Alle reacties Link kopieren
@Misselijkheid, ik was een paar dagen voor de bevalling ook misselijk. Dus wie weet Bijtje. (maar misschien ben je inmiddels wel bevallen)
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag 24/8 ben ik bevallen van een zoon. Zondag zijn we thuis gekomen en het gast heel goed
Alle reacties Link kopieren
En dinsdagochtend 27/8 is onze dochter geboren na n bevalling van 2,5 dag :-) Meer info volgt/via fb!
Alle reacties Link kopieren
Super!! Gefeliciteerd Bijtje en Stuitertt! Heel veel geluk gewenst:D



Hier overigens nog steeds rustig. Echo en hartfilmpje waren goed.
Alle reacties Link kopieren
@maloe; sterkte nog even! Voor je t weet ben je er net zo druk mee als wij!!



Hierwas t van8 drama: nietslapen alleen maar huilen dus we hbbn al 2 dgn niet geslapen :-s Maar t is n heerlijk kindje hoor :-) *smelt*
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik weer! Afgelopen zondag ben ik bevallen van een prachtige dochter. Was erg zwaar, maar gaat nu allemaal goed. Als ik weer even tijd en energie heb meld ik mij ook op FB voor mijn verhaal. Succes Maloe en ik hoop dat jullie allemaal genieten van jullie baby:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven