Baby 4 maand en studie, plannen tweede baby

22-07-2014 10:26 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,



Ik heb een vraagje, ik ben zelf vier maanden geleden bevallen van mijn zoontje. Nu ben ik 24 jaar (al sinds 3 jaar getrouwd) en volg mijn studie nog, deze maak ik natuurlijk ook af :)! Ik zou graag twee kinderen willen, en nu zou ik weer zwanger willen worden als me zoontje 1 jaar is, ivm de borstvoeding die ik geef totdat die 1 is. Als de tweede dan zou komen is die bijna twee jaar, dan is het leeftijdsverschil niet zo groot. En zit ik in mijn enelaatste jaar van mijn studie. Dan mijn master en als de kinderen 4 en drie zijn kan ik gaan werken



Nu mijn vraag hoe is dat twee kinderen zo kort op elkaar? Zou graag ervaringen meningeb willen horen.
Alle reacties Link kopieren
Die = hij.



Tussen mijn kinderen zat 1 jaar. Net een tweeling.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Me zoon = mijn zoon.



Wat studeer jij?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Kind, waar begin je aan.

Hoe gaat het nu met je studie? Geen probleem om de draad weer op te pakken? Heb je opvang? Waarom die haast?
Alle reacties Link kopieren
En opzich een tweede kindje als de eerste (bijna) twee is is niet heel dicht op elkaar hoor! Kan prima.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons zit er 4 jaar tussen, ideaal.... de eerste gaat naar school en is behoorlijk zelf redzaam. Tijd genoeg om de andere nu veel aandacht te geven.
Lijkt me pittig hoor, twee kinderen! Ongeacht het leeftijdsverschil eigenlijk... Maar goed, als ik redeneer vanuit de belevingswereld van een kind denk ik: dan liefst zo kort mogelijk op elkaar. Hoewel het ook geen enkele garantie geeft dat ze dan wat aan elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, 2 kinderen van 2 jaar en eentje pasgeboren en dan de studie ernaast. Wishfull thinking... Terwijl de ene de borst of de fles krijgt, heeft de ander vul maar in±



/ in de broek gepoept

/geplast

/ honger

/ de terrible two´s

/ een driftbui

/ de plant in zijn mond



etc etc. Ik zou me toch maar eens bedenken om niet eerst de studie af te maken. Laat staan dat het een aanslag is op je lijf om redelijk snel achter elkaar zwanger te zijn. Stel je kan na de tweede bevalling niet zo goed.. wat dan.. Heb je dan voldoende hulp, kan je financieel de studie stopzetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 22 juli 2014 @ 10:28:

Me zoon = mijn zoon.



Wat studeer jij?Jaja, ik studeer European Business studies met 4 talen. Spelfouten zijn niet evenredig aan intelligentie ;) ! Zal in het vervolg beter opletten, speciaal voor jou heb ik je dag nu goed gemaakt
Alle reacties Link kopieren
En met twee gaat je peuter net de peuterpuberteit in, dat is een 'pittige' fase. Ik ben erg blij met mijn wat zelfstandigere dochter van vier nu mijn jongste van bijna een jaar kruipt, sloopt, valt en plantenbakken leeghaalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 10:26:

Hallo hallo,



Ik heb een vraagje, ik ben zelf vier maanden geleden bevallen van mijn zoontje. Nu ben ik 24 jaar (al sinds 3 jaar getrouwd) en volg mijn studie nog, deze maak ik natuurlijk ook af :)! Ik zou graag twee kinderen willen, en nu zou ik weer zwanger willen worden als me (mijn) zoontje 1 jaar is, ivm de borstvoeding die ik geef totdat die (hij) 1 is. Als de tweede dan zou komen is die bijna twee jaar, dan is het leeftijdsverschil niet zo groot. En zit ik in mijn enelaatste jaar van mijn studie. Dan mijn master en als de kinderen 4 en drie zijn kan ik gaan werken



Nu mijn vraag hoe is dat twee kinderen zo kort op elkaar? Zou graag ervaringen meningeb willen horen.
Hier dochter van 9 maanden en 4 maanden zwanger van nr 2. Maar wel vaste banen, opvang duurzaam geregeld en partner en ik beiden 30+..



Redenen voor kleine leeftijdsverschil zijn dat ons leven nu is ingericht op kleintjes, ze hopelijk veel aan elkaar gaan hebben en we ivm leeftijd niet meer te lang wilden wachten. Zal druk worden, maar so far gaat het ons goed af (en onze dochter is vast niet de makkelijkste..)
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 oudste schelen 23 mnd nooit problemen gehad, maar ik studeerde niet meer.
quote:chewieboy schreef op dinsdag 22 juli 2014 10:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "Baby 4 maand en studie, plannen tweede baby"" class="messagelink">Fame schreef op 22 juli 2014 @ 10:28</a>:</b>

Me zoon = mijn zoon.



Wat studeer jij?</div></blockquote>Jaja, ik studeer European Business studies met 4 talen. Spelfouten zijn niet evenredig aan intelligentie ;) ! Zal in het vervolg beter opletten, speciaal voor jou heb ik je dag nu goed gemaakt

Het was niet de enige fout hoor. En ik vind het wel ernstig dat iemand die een universitaire studie doet, zo schrijft.



On topic: vanwaar de haast? En: heb je opvang, hoeveel zorg neemt je man op zich etc...
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 10:38:

[...]





Jaja, ik studeer European Business studies met 4 talen. Spelfouten zijn niet evenredig aan intelligentie ;) ! Zal in het vervolg beter opletten, speciaal voor jou heb ik je dag nu goed gemaakt



Zulke spelfouten zijn anders geen blijk van intelligentie.

Ontopic: Ik zou eerst de studie afmaken en een baan zoeken en dan voor de 2e gaan.

Hier 6 jaar tussen de 1e en de 2e en dat gaat prima en is ook echt minder zwaar. De oudste kan zich zelf redden en heb meer tijd voor de jongste. En samen zijn ze superleuk.
Alle reacties Link kopieren
Het heet niet voor niets inderdaad the terrible two.. Van een goede vriendin die ook de kinderen zo heeft, weet ik dat het echt aanpoten is. Ze zou er echt niet fulltime bij kunnen studeren. Ik heb regelmatig een handje geholpen met bv lunch voor de een terwijl de ander de borst kreeg etc. Alleen al af en toe met de kleinste rondlopen was prettig voor haar dat ze even haar aandacht op de oudste kon leggen.
Je bent gek. Een peuter en baby en dan willen studeren. Ik zie vrouwen die amper normaal boodschappen kunnen doen. Waarom zo'n haast op jouw leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 22 juli 2014 @ 10:29:

Kind, waar begin je aan.

Hoe gaat het nu met je studie? Geen probleem om de draad weer op te pakken? Heb je opvang? Waarom die haast?



Met mijn studie gaat het super, direct na de bevalling ben ik gewoon verder gegaan. Mijn moeder woont in de buurt, dus die helpt mij natuurlijk wel



Die haast, eigenlijk geen haast, maar ik zou het leuk vinden als hij een broertjeof zusje zou krijgen. Ben zelf met drie broers opgegroeid en vond dat super .



Natuurlijk is het niet makkelijk, en is het druk. Maar lukken doet het natuurlijk wel. Ik ga er 100% voor en ik heb er vertrouwen in.
Alle reacties Link kopieren
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 10:45:

[...]

Met mijn studie gaat het super, direct na de bevalling ben ik gewoon verder gegaan. Mijn moeder woont in de buurt, dus die helpt mij natuurlijk wel



Die haast, eigenlijk geen haast, maar ik zou het leuk vinden als hij een broertjeof zusje zou krijgen. Ben zelf met drie broers opgegroeid en vond dat super .



Natuurlijk is het niet makkelijk, en is het druk. Maar lukken doet het natuurlijk wel. Ik ga er 100% voor en ik heb er vertrouwen in.Waarom heb je dan meningen en ervaringen nodig?
Huh? Twee jaar geleden was je nog huidtherapeut...
Alle reacties Link kopieren
Het kan best. Twee kinderen binnen twee jaar en studeren. Heb ik ook gedaan/doe ik. Mijn studie is bijna klaar. Je hebt wel structureel voldoende opvang nodig. Waar is je partner in het geheel?
Alle reacties Link kopieren
quote:nucky schreef op 22 juli 2014 @ 10:42:

[...]



Het was niet de enige fout hoor. Overigens geen spelfout maar een taalfout. En ik vind het wel ernstig dat iemand die een universitaire studie doet, zo schrijft.



On topic: vanwaar de haast? En: heb je opvang, hoeveel zorg neemt je man op zich etc...



Oke oke, ik maak hier en daar taalfouten. Zo erg is dat ook niet, de wereld draait gewoon nog door



Ik praat met mijn man altijd kroatisch dus vandaar dat mijn nederlands de laatste jaren iets achteruit is gegaan. Maar daarvoor spreek en schrijf ik engels, frans, duits, kroatisch en italiaans vloeiend.



Opvang hebben wij, mijn moeder en anders kan ik ze ook een halve of hele dag naar de opvang brengen.



Financieel, geen enkel probleem, mijn man is 14 jaar ouder dan ik. Heeft een goede baan.



Waarom zo vroeg, nu ik er 1 heb zou ik graag een tweede willen. Ben ik de eerste twee jaar nog thuis. Als ik mijn master af heb, kan ik gaan werken en is een kinderwens ook al vervuld.



Zwaar? Waarom zwaar? Vroeger was het normaal dat men kinderen kreeg op jonge leeftijd. Als men tegenwoordig jong kinderen krijgt wordt men voor gek verklaard? En waarom zou een studie en kinderen niet samen gaan? Omdat het teveel wordt? Ja, tijd voor mijzelf is er weinig, maar dat had ik vroeger ook niet 220 vierkante meter schoon houden, drie honden, man, studie. Maar toch is het mogelijk !



En nogmaals, mijn man heeft twee jaar geleden balkanker gehad, en zou volgens de dokter destijds niet meer in staat zijn kinderen te "krijgen".
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 22 juli 2014 @ 10:47:

Huh? Twee jaar geleden was je nog huidtherapeut...





Ja, maar daar is geen toekomst meer in, ben zelfstandig geweest, maar heb ik opgegeven, is niet dat wat ik wil en waar ik mijzelf in zie, heb besloten terug te gaan en te gaan studeren. Ik heb geluk dat ik die luxe heb, en het financieeel mijzelf ook kan veroorloven. In twee jaar kan veel gebeuren



En ik ben blij dat ik die keuze heb gemaakt.
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 10:45:

[...]



Natuurlijk is het niet makkelijk, en is het druk. Maar lukken doet het natuurlijk wel. Ik ga er 100% voor en ik heb er vertrouwen in.



Waarom vraag je dan nog om advies als je er zoveel vertrouwen in hebt?



Ik moet er persoonlijk niet aan denken: studeren, 2 zeer jonge kinderen etc.



Ik ben alleenstaand, heb een baan, dochter van 8 die ik alleen opvoed en ga in september een opleiding doen, waardoor ik ongeveer zo'n 36 uur in de week kwijt ben(huidige baan + opleiding + stage). Pittig, maar te doen. Maar ik zou er niet aan moeten denken om dit te doen met 2 zeer jonge kinderen.



Mijn zusje heeft een master gedaan, terwijl zij zwanger werd van de derde en in die periode ook beviel. Ze heeft er wat langer over gedaan, maar uiteindelijk wel gered(heb er veel respect voor). Maar ze vond het loodzwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:es1450 schreef op 22 juli 2014 @ 10:52:

Het kan best. Twee kinderen binnen twee jaar en studeren. Heb ik ook gedaan/doe ik. Mijn studie is bijna klaar. Je hebt wel structureel voldoende opvang nodig. Waar is je partner in het geheel?



Eindelijk iemand die bewijst dat het ook kan !



Opvang heb ik voldoende, mijn moeder woont vlakbij, heb ool nog 4 zussen in de buurt die willen oppassen en nog 3 schoonzussen.



Mijn man, is vaak in het buitenland vanwege zijn werk, en als die thuis is, is die ook meestal aan het werk. Dus die heeft eigenlijk alleen in het weekend tijd, en daar komt bij, hij is een beetje ouderwets ingesteld (kroatisch) nog eem beetje van de oude stempel alhoewel het steeds beter wordt, en hij tegenwoordig ook al stofzuigd/eten kookt. Maar met de kleine helpt hij wel, luiers wisselen, in bad, aankleden, wandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven