Baby 4 maand en studie, plannen tweede baby

22-07-2014 10:26 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo,



Ik heb een vraagje, ik ben zelf vier maanden geleden bevallen van mijn zoontje. Nu ben ik 24 jaar (al sinds 3 jaar getrouwd) en volg mijn studie nog, deze maak ik natuurlijk ook af :)! Ik zou graag twee kinderen willen, en nu zou ik weer zwanger willen worden als me zoontje 1 jaar is, ivm de borstvoeding die ik geef totdat die 1 is. Als de tweede dan zou komen is die bijna twee jaar, dan is het leeftijdsverschil niet zo groot. En zit ik in mijn enelaatste jaar van mijn studie. Dan mijn master en als de kinderen 4 en drie zijn kan ik gaan werken



Nu mijn vraag hoe is dat twee kinderen zo kort op elkaar? Zou graag ervaringen meningeb willen horen.
Alle reacties Link kopieren
Jij wil dus terugvallen op 8 vrouwen. Waarom dan eigenlijk kinderen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 10:57:

[...]





Ik praat met mijn man altijd kroatisch dus vandaar dat mijn nederlands de laatste jaren iets achteruit is gegaan. Maar daarvoor spreek en schrijf ik engels, frans, duits, kroatisch en italiaans vloeiend. Jullie wonen in Nederland? In dat geval kun je beter Nederlands praten thuis, zodat je kind niet begint met een achterstand op school







Zwaar? Waarom zwaar? Vroeger was het normaal dat men kinderen kreeg op jonge leeftijd. Als men tegenwoordig jong kinderen krijgt wordt men voor gek verklaard? En waarom zou een studie en kinderen niet samen gaan? Omdat het teveel wordt? Ja, tijd voor mijzelf is er weinig, maar dat had ik vroeger ook niet 220 vierkante meter schoon houden, drie honden, man, studie. Maar toch is het mogelijk !



Nogmaals: waarom vraag je dan advies?



.
Alle reacties Link kopieren
quote:mallebeppie schreef op 22 juli 2014 @ 11:05:

[...]





Waarom vraag je dan nog om advies als je er zoveel vertrouwen in hebt?



Ik moet er persoonlijk niet aan denken: studeren, 2 zeer jonge kinderen etc.



Ik ben alleenstaand, heb een baan, dochter van 8 die ik alleen opvoed en ga in september een opleiding doen, waardoor ik ongeveer zo'n 36 uur in de week kwijt ben(huidige baan + opleiding + stage). Pittig, maar te doen. Maar ik zou er niet aan moeten denken om dit te doen met 2 zeer jonge kinderen.



Mijn zusje heeft een master gedaan, terwijl zij zwanger werd van de derde en in die periode ook beviel. Ze heeft er wat langer over gedaan, maar uiteindelijk wel gered(heb er veel respect voor). Maar ze vond het loodzwaar.





Omdat ik van veel mensen een reactie krijg, die zeggen dat het onmogelijk is, en ik direct iemand uit mijn omgeving niet persoonlijk ken die ongeveer dezelfde situatie heeft.



Mijn moeder heeft het ook zo gedaan, en ik heb haar mening wel, maar meningen van andere mensen, objectiever, is ook wel fijn, vandaar dat ik dit topic heb geopend
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 22 juli 2014 @ 11:08:

Jij wil dus terugvallen op 8 vrouwen. Waarom dan eigenlijk kinderen?Precies, lekker kinderen nemen... hard studeren, man die hard werkt, veel opvang regelen.... heb je lekker heel veel plezier van je kinderen!
Joh, als jullie het zien zitten en er vertrouwen in hebben, gewoon doen!



Vergeet niet dat er geen enkele garantie is dat je ook snel weer zwanger bent he? Ik wou ook snel op de eerste een tweede, alleen wilde ik niet wachten tot ik klaar was met de borstvoeding... Maar dat duurt nu toch al even wat langer dan ik in mijn hoofd had zitten :-) geef nog steeds bv trouwens maar dat hoeft geen belemmering te zijn om weer zwanger te worden, zodra je je cyclus terug hebt.



Je klinkt als iemand die er goed over na heeft gedacht dus ik zou zeggen ga ervoor! Mocht het tegenvalle , zwaarder zijn etc kun je in het ergste geval je studie een jaar of twee jaar uitstellen lijkt me... Ook geen man overboord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 22 juli 2014 @ 11:08:

Jij wil dus terugvallen op 8 vrouwen. Waarom dan eigenlijk kinderen?





Dat heb ik nooit gezegd. Er werd gevraagd naar opvang, en hierop heb ik dat geschreven, en ik heb ook geschreven dat ik ze naar een dagverblijf kan brengen



Tot nu toe heb ik mijn zoon alleen naar mijn moeder gebracht ivm school en tentamens, valt dus wel mee. Anders kijk ik altijd dat ik hetzelf regel ..
quote:spectral schreef op 22 juli 2014 @ 11:11:

[...]



Precies, lekker kinderen nemen... hard studeren, man die hard werkt, veel opvang regelen.... heb je lekker heel veel plezier van je kinderen!Pfff ja hoor, en als je fulltime thuisblijft bij de kinderen is het ook niet goed. Want dan ben je een lui thuisblijfwijf en afhankelijk van partner en bladieblabla. Je doet het niet gauw goed, hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Hquote:mapressa schreef op 22 juli 2014 @ 11:11:

Joh, als jullie het zien zitten en er vertrouwen in hebben, gewoon doen!



Vergeet niet dat er geen enkele garantie is dat je ook snel weer zwanger bent he? Ik wou ook snel op de eerste een tweede, alleen wilde ik niet wachten tot ik klaar was met de borstvoeding... Maar dat duurt nu toch al even wat langer dan ik in mijn hoofd had zitten :-) geef nog steeds bv trouwens maar dat hoeft geen belemmering te zijn om weer zwanger te worden, zodra je je cyclus terug hebt.



Je klinkt als iemand die er goed over na heeft gedacht dus ik zou zeggen ga ervoor! Mocht het tegenvalle , zwaarder zijn etc kun je in het ergste geval je studie een jaar of twee jaar uitstellen lijkt me... Ook geen man overboord.Bedankt voor je normale en bovenal leuke/lieve reactie ik wacht ook eerst tot mijn kleine 1 jaar geworden is, en dan gaan we proberen zwanger te worden. Wat betreft mijn cyclus, die heb ik alweer terug, is precies als voor mijn zwangerschap, heb ik erg geluk mee
Niks is onmogelijk, maar waarom heb jij meningen van anderen nodig, als je er zelf van overtuigd bent, dat je dit aan kunt. Dan is het toch duidelijk, dan ga je er toch gewoon voor?
Alle reacties Link kopieren
quote:mapressa schreef op 22 juli 2014 @ 11:14:

[...]





Pfff ja hoor, en als je fulltime thuisblijft bij de kinderen is het ook niet goed. Want dan ben je een lui thuisblijfwijf en afhankelijk van partner en bladieblabla. Je doet het niet gauw goed, hier op het forum.



Haha bedankt! Precies dat wat ik ook wilde schrijven



Vraag mij al af waar die eerste reactie blijft dat ik een man heb die 14 jaar ouder is
Alle reacties Link kopieren
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 10:57:

[...]

En waarom zou een studie en kinderen niet samen gaan? Omdat het teveel wordt? Ja, tijd voor mijzelf is er weinig, maar dat had ik vroeger ook niet 220 vierkante meter schoon houden, drie honden, man, studie. Maar toch is het mogelijk !



Je vergeet je andere kind, die had je "vroeger" niet. En die heeft óók aandacht nodig. Niet alleen de honden, je man (die er amper is), het huishouden, je studie, etc.



quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 11:10:

[...]

Omdat ik van veel mensen een reactie krijg, die zeggen dat het onmogelijk is, en ik direct iemand uit mijn omgeving niet persoonlijk ken die ongeveer dezelfde situatie heeft.



Mijn moeder heeft het ook zo gedaan, en ik heb haar mening wel, maar meningen van andere mensen, objectiever, is ook wel fijn, vandaar dat ik dit topic heb geopend Maar dan krijg je die verschillende meningen en ervaringen en dan roep je bij een ervaring van iemand die zegt dat het wel kan:"Eindelijk iemand die bewijst dat het wel kan!". Dat wist je toch al? En ik zie niemand die zegt dat het onmogelijk is, alleen zou ik er persoonlijk niet aan moeten denken. Maar als jij in je hoofd het hele plaatje al uitgedacht had snap ik niet waarom je nou nog persé positieve ervaringen nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval zou ik er nog een paar nemen. Gelukkig heb je een studie die veel werk oplevert



Je hebt de keuze al gemaakt, dus beetje flauw om er een topic aan te wijden waar je advies vraagt en vervolgens lekker kunt gaan pochen over dat het met al die luxe toch wel moet lukken. Mooi voor je.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 22 juli 2014 @ 11:11:

[...]



Precies, lekker kinderen nemen... hard studeren, man die hard werkt, veel opvang regelen.... heb je lekker heel veel plezier van je kinderen!Hoezo zou ik in jou ogen geen plezier van mijn kinderen kunnen hebben??? Omdat ik studeer?? Als ik studeer doe ik dit meestal als hij slaapt of 's avonds als hij in ze bedje ligt en ik maak me studie af omdat ik mijn kind wat wil bieden! Ik wil mijn kind(eren) een toekomst bieden, als ze willen gaan studeren dat wij kunnen zeggen geen probleem! Als ze 18 zijn ik ze een auto kan kopen, als ze gaan samenwonen ik ze kan helpen inrichten, als ze financiele hulp nodig hebben ik ze kan ondersteunen! Daarom inderdaad hard studeren !
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 22 juli 2014 @ 11:21:





Je hebt de keuze al gemaakt, dus beetje flauw om er een topic aan te wijden waar je advies vraagt en vervolgens lekker kunt gaan pochen over dat het met al die luxe toch wel moet lukken. Mooi voor je.Dat is precies het gevoel dat ik er nu ook bij krijg. Fijn voor je dat je het zo goed voor elkaar hebt, ga er voor.
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 11:22:

[...]





Hoezo zou ik in jou ogen geen plezier van mijn kinderen kunnen hebben??? Omdat ik studeer?? Als ik studeer doe ik dit meestal als hij slaapt of 's avonds als hij in ze(zijn) bedje ligt en ik maak me(mijn) studie af omdat ik mijn kind wat wil bieden! !
Alle reacties Link kopieren
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 22 juli 2014 @ 11:21:

In dat geval zou ik er nog een paar nemen. Gelukkig heb je een studie die veel werk oplevert



Je hebt de keuze al gemaakt, dus beetje flauw om er een topic aan te wijden waar je advies vraagt en vervolgens lekker kunt gaan pochen over dat het met al die luxe toch wel moet lukken. Mooi voor je.Haha geweldig, ik loop niet te pochen, er word mij gevraagd of ik het financieel wel kan redden etc. Volgens mij heb ik niet lopen pochen, mocht jij dit anders zien, dan sorry, is niet mijn bedoeling geweest het zo te laten overkomen en advies zoals eerder al aangegeven, omdat ik van buitenaf veel negatieve reacties krijg, helaas.
Alle reacties Link kopieren
zijn bedje

mijn studie

punt achter toekomst bieden

komma achter studeren

komma achter 18 zijn

enz



Geld maakt gelukkig
Alle reacties Link kopieren
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 11:22:

[...]

Ik wil mijn kind(eren) een toekomst bieden (...)Zou ik er zeker voor zorgen dat je ze niet met een taalachterstand opzadelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:chewieboy schreef op 22 juli 2014 @ 11:22:

[...]





Hoezo zou ik in jou ogen geen plezier van mijn kinderen kunnen hebben??? Omdat ik studeer?? Als ik studeer doe ik dit meestal als hij slaapt of 's avonds als hij in ze bedje ligt en ik maak me studie af omdat ik mijn kind wat wil bieden! Ik wil mijn kind(eren) een toekomst bieden, als ze willen gaan studeren dat wij kunnen zeggen geen probleem! Als ze 18 zijn ik ze een auto kan kopen, als ze gaan samenwonen ik ze kan helpen inrichten, als ze financiele hulp nodig hebben ik ze kan ondersteunen! Daarom inderdaad hard studeren !Met twee kinderen is er overdag altijd wel eentje die niet slaapt, succes.... ook met ze lekker verwennen met materiële zaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 22 juli 2014 @ 11:27:

[...]





Zou ik er zeker voor zorgen dat je ze niet met een taalachterstand opzadelt.Zal ik doen
Alle reacties Link kopieren
Zijn bed, mijn studie.



Dat je dat goed aan je kroost leert is belangrijker dan een auto over 18 jaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
TO, het kan toch niet waar zijn dat jij aan een universiteit studeert?!



En verder snap ik niet dat je dit topic opent.
Heb je nou 3 broers of 4 zussen?
Ik heb net de tweede gekregen, hij is nu 8 weken. De oudste is bijna drie. Ik ga binnenkort weer voor 32 uur aan de slag, 's avonds nog een uurtje werken moet ook wel lukken denk ik, meer niet. Maar mijn man werkt ook 32 uur en zorgt net zoveel als ikzelf en de jongens gaan dan 3 dagen naar het kdv. Ben je bereid nog meer structurele opvang te regelen?



Zelf carriere maken, met zo'n vent aan je zijde, zit er niet echt in denk ik. Niet als je je kinderen niet bijna fulltime gaat uitbesteden. Een baan kan natuurlijk wel.



Wat jij wil kan vast, maar niemand in mijn gezin zou daar gelukig van worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hi Chewieboy,



Ik begrijp de meeste reacties hier niet zo goed, het klinkt inderdaad alsof je er goed over nagedacht hebt. Twee jaar tussen twee kinderen is toch heel gemiddeld? Als je wilt studeren zul je waarschijnlijk wel opvang geregeld moeten hebben, maar ook die mogelijkheid is er. Wat een flauwe reacties om dan te zeggen dat je niet van je kinderen geniet of zoiets, iemand die werkt heeft toch ook opvang nodig? Ik zie het verschil eigenlijk niet. Het voordeel van jouw situatie is misschien dat je nog iets flexibeler bent dan iemand met een baan in loondienst.



Je hoeft het nu toch niet te besluiten wanneer je precies voor een tweede gaat? Je voelt het wel als je er echt aan toe bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven