Baby te klein? 30 weken

23-03-2017 15:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij de vk hebben ze een grow check gedaan (had ik eerder nooit van gehoord) het schijnt dat ze dat hier sinds 3 jaar doen, ze meten dan met cm van bovenrand navel tot schaambot en dat passen ze in een tabel aan die dan uitrekend hoe je kindje groeit dit is een persoonlijk tabel dus helemaal op jou gericht (duur zwangerschap, kilo's, de grote van baarmoeder ect ect) en de berekening kwam onder de lijn uit dus te klein voor 30 weken! Morgenochtend krijg ik een groeisecho en schatting hoeveel ze weegt op basis daarvan krijg ik te horen of ik elke week een echo moet of dat ze misschien ernaast zat betreft meten (blijft toch met de hand) wie heeft hier enige ervaring mee?
Ja ik. Klopte voor geen meter. Mij was een kind van 4 kilo beloofd, ze was iets meer dan 3 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 kleintjes, maar dat vonden wij niet vreemd aangezien schoonfamilie 1,60 is (alleen mn man niet en dat vertekend de verwachtingen).

Onze 2e werd overigens ook klein geschat,maar bleek 52 cm en 3800 gram.het heet dan ook met recht :schatten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste was onverwacht dysmatuur, met de hand geschat op een kilo of 7, was 2250 gr bij geboorte met 37 weken. Desalniettmin ging het prima, geen couveuse oid.



Mijn nichtje was ook dysmatuur, wel gezien, de navelstreng werkte niet goed. Zij is uiteindelijk eerder gehaald en is twee dagen op neonatologie geweest. Gaat nu ook heel goed.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij allebei mijn kinderen meerdere echo's gehad.

1. Te groot hoofd, te grootte buik, korte benen-paniek- extra echo's voor de groei nou hij bleef toch echt het zelfde ik had een heel vreemd beeld van hem gelukkig zag hij er heel normaal uit toen hij er uit kwam.



2. Gigantische buik maar te kleine baby wederom paniek en moest meerdere echo's want nee dit wat echt niet goed en allemaal te klein.

Ik heb me er niets van aangetrokken die echo's kunnen echt allemaal wat afwijken ik weet niet meer wat ze hadden geschat qua gewicht maar ze was echt een heel stuk zwaarder dan dat.

En ja ze was kleiner dan haar broer, maar het is nog een klein meisje.



En begrijp me niet verkeerd het is goed dat ze het doen en ze grijpen heus wel eens juist in dat een baby het bijvoorbeeld buiten de buik beter heeft.

Maar raak niet in paniek als ze zeggen dat ze te ligt is etc.

Als de baby er niet helemaal voor ligt kan de echo al afwijken. Neem het een beetje met een korreltje zout.



Ook heeft de een een gigantische buik en de ander een kleinere buik we dragen allemaal anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij 1 van de 2 (weet niet meer welke ) een echo gehad dat de baby in eens 4 weken groei was gekrompen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een kleine buik.. en hij zou nog lang die 3 kilo niet halen werd er gezegd.. eerder 2,5.... kwam toch echt een 4 kilo baby uit...dus waar hij verstopt zat
Klopte bij mij niet. Kind zou te klein zijn. Ook volgend de echo.Uiteindelijk 7 pond.

Maar goed toch even laten checken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de echo even afwachten, dat zegt veel meer.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Bij alle vier de kinderen extra groeiecho's gehad na zorgen van de verloskundigen. Tussen het werkelijk en het geschat gewicht (aan de hand van de echo) zat bij allemaal ongeveer 1 kilo (mijn kinderen bleken in werkelijkheid forse kinderen). Deze schattingen kunnen dus heel onnauwkeurig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik lag met 32 weken aan de ctg en kreeg een echo in het zkhuis waar de gyn van schrok, uk zou een te kleine buik hebben voor de termijn. Zou maar liefst 4 weken achterlopen.

Groeiecho bij eigen vk had een gezonde baby laten zien wat mooi groeide voor de termijn.

Goed, met dikke stress uit het zkhuis weg en een week lang om de dag ctg's en (groei) echo's. Werd gesproken over eerder halen etc. Na 3 verschillende gyn's en echo's verder bleek er niks aan de hand te zijn, de eerste gyn zat fout aldus haar collega.

Dochter is met 36 weken geboren (spontaan) en was 44 cm en 5pond. Dochter is helemaal gezond en in goede proportie.



Probeer je niet druk te maken, groeiechos zitten er vaker naast.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even wachten op de groei echo, dat zegt mijn inziens meer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle reacties! Maak me ook niet echt heel druk alleen had het nooit eerder gehad (dit is mijn 3e zwangerschap) dus vroeg me af of ik morgen te horen kon krijgen dat alles gewoon goed is of dat ik nu meerdere keren moet laten meten om een goed beeld te krijgen. Want de lijn die de computer uitgerekend had zat wel echt eronder dus niet een beetje maar je zag duidelijk onder de onderlijn. Het blijft idd een schatting en met de hand gemeten dus ben benieuwd morgen!
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste ook extra echo's gehad. Omdat ze verwachtten dat ze te klein zou zijn, mocht ik niet thuis bevallen. Uiteindelijk woog ze iets meer dan 5 pond. We zijn een nachtje in het ziekenhuis gebleven, maar ze was verder helemaal gezond, dus daarna mochten we gewoon naar huis.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
Hier werd bij beide kinderen gezegd, rond de 6 en echt maximaal 7 pond. Ze waren allebei tussen 8 en 9 pond. Dit was voelen met de hand.

De 20 weken echo,s zeiden ook exact gemiddelde kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad even de echo afwachten, maar deze zijn ook niet heel nauwkeurig.

Ik had elke controle een groeiecho, kindje werd steeds groot geschat op basis van de metingen.

Uiteindelijk met 38 weken ingeleid, ook om andere mogelijke complicaties voor te zijn die ik bij vorige bevalling had.

Maar ze zou ook al zo'n 4000 a 4500 gr wegen volgens de groeiecho's, uiteindelijk was ze 'maar' 3300 gr. Dus tja..
quote:VickyP schreef op 23 maart 2017 @ 15:42:

Mijn oudste was onverwacht dysmatuur, met de hand geschat op een kilo of 7, was 2250 gr bij geboorte met 37 weken.Dat is schrikken. Maar ik denk dat je 7 pond bedoelt ipv kilo? Dat is wel het andere uiterste
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweede zou enorm zijn. Scheelde uiteindelijk letterlijk maar een paar gram met zijn oudere zus. Ze hadden beter zijn hoofd kunnen meten. Die was wel veel groter helaas voor mij.
Groeiecho', Ehm ik heb daar biet al te veel vertrouwen in. Met 26,30, 34, 36 en 37,5 als laatste in het zkh gehad en ze zat perfect op de curve. Modelbaby! Met 38,4 wkn bevallen en 4,6 kilo schoon aan de haak.

Zolang er geen dingen echt mis zijn zou ik me er niet al te veel druk om maken
Alle reacties Link kopieren
Die van mij was op een echo te klein, groei stagneerde en ze hadden het al over eerder gaan halen. Ben me kapot geschrokken, een echo later was er niks meer aan de hand. Bij de bevalling zou hij echt klein zijn en ruim onder de 3 kilo zitten, was er echter keurig boven rond 3150 gr.



Ze zitten er vaak naast, laat het goed in de gaten houden maar gelijk paniek lijkt me niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs met een (veel) te kleine baby kan het heel goed komen, al is een groeiachterstand natuurlijk écht niet iets waar je op hoopt. Ik ben met 32 weken gehaald en woog 900 gram en het is helemaal goed gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat ze die metingen doen, maar erg betrouwbaar is het zeker niet. Die van mij zou eerst veel te groot zijn, vonden ze niet erg, geen groeiecho. En daarna veel te klein, vonden ze wel erg, groeiecho gehad (met 41 weken!). Baby bleek ingedaald en daardoor was de meting anders. Uiteindelijk kwam er een gemiddelde baby uit Groeiecho is overigens ook niet 100% betrouwbaar, maar wel meer dan die metingen. Niet te druk maken dus zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chanel_Coco schreef op 23 maart 2017 @ 16:59:

Inderdaad even de echo afwachten, maar deze zijn ook niet heel nauwkeurig.

Ik had elke controle een groeiecho, kindje werd steeds groot geschat op basis van de metingen.

Uiteindelijk met 38 weken ingeleid, ook om andere mogelijke complicaties voor te zijn die ik bij vorige bevalling had.

Maar ze zou ook al zo'n 4000 a 4500 kg wegen volgens de groeiecho's, uiteindelijk was ze 'maar' 3300 kg. Dus tja..3300 kg?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chanel_Coco schreef op 23 maart 2017 @ 16:59:

Inderdaad even de echo afwachten, maar deze zijn ook niet heel nauwkeurig.

Ik had elke controle een groeiecho, kindje werd steeds groot geschat op basis van de metingen.

Uiteindelijk met 38 weken ingeleid, ook om andere mogelijke complicaties voor te zijn die ik bij vorige bevalling had.

Maar ze zou ook al zo'n 4000 a 4500 kg wegen volgens de groeiecho's, uiteindelijk was ze 'maar' 3300 kg. Dus tja..Mijne zou maximaal een kleine 3 kilo zijn, naar mij postuur en was óók 3300 gram
Mijn dochter zou op basis van die meting 50 cm en ongeveer 3 kg zijn, ze was 55cm en 4kg. Ik zou me er niet al teveel op vastpinnen dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven