Beginnen Ivf traject.

21-03-2017 10:59 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Ik ga als het goed is deze week beginnen met het ivf traject.

Dit wil zeggen hormooninjecties liggen in de koelkast en wachten op de menstruatie.

Nu ben ik eigenlijk gewoon op zoek naar mensen die dit ook meemaken, aan gaan beginnen of mee gemaakt hebben.

Om er over te kunnen kletsen/ vragen enz.



hopende op reacties...



Groetjes,

Milootje
Keep on smiling
Ik zou hier mee gaan schrijven.

Genoeg vrouwen die hetzelfde traject doorlopen. Je bent welkom
Alle reacties Link kopieren
ja wat fruity zegt!
Alle reacties Link kopieren
ik zal daar ook reageren
Keep on smiling
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vanmiddag een terugplaatsing na een icsi behandeling. Het is heftig maar als je kinderwens zo groot is dan grijp je alles aan, onderga het en luister goed naar je lichaam en heel veel succes vooral en ik hoop een goede afloop voor jullie

Er zijn trouwens ook een hoop meeschrijf topics waar allerlei meiden schrijven die in deze situatie zitten, zelf schrijf ik in 'maar niet zwanger worden deel 3' ook daar ben je van harte welkom, het is een hele fijne warme groep.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
heel veel succes wishes!!
Keep on smiling
Alle reacties Link kopieren
Hallo Milootje,

Wij hebben zo'n 3 weken geleden te horen gekregen dat de kans dat we op een natuurlijke manier zwanger worden erg klein is.. 14 april horen we of iui een optie is of dat het ivf/ivf icsi gaat worden. Ik twijfelde een beetje of ik hier zou reageren, want ik kan geen enkele vraag voor je beantwoorden, maar misschien kunnen we elkaar een beetje steunen

xxxxx Jolien
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jolien,



sorry voor mijn late reactie.

Spannende periode ook voor jullie denk?



hier ben ik aan het wachten tot ik mag beginnen aan ivf.

maar mijn menstruatie blijft uit.

en vragen mag altijd en zou het leuk vinden als we elkaar kunnen steunen.



liefs Milootje
Keep on smiling
Alle reacties Link kopieren
Spannend zeg! Is het de bedoeling dat je op de eerste dag van je menstruatie begint? Ben je nu over tijd? Succes iig! Het prikken van de hormonen lijkt me een beetje eng eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ja idd eerste dag menstruatie. Ik was over tijd maar mijn eileiders zijn niet toegankelijk vandaar dat ook niks anders kon zijn ik prik nu 3 dagen hormonen ik vind gelukkig meevallen. Eerste x is eng Maarkedal je doet het ergens voor dus daar maar aan denken.
Keep on smiling
Hoi milootje,



Spannend om te gaan starten hé.. ik ben met mijn eerste IVF poging bezig en heb vrijdag de punctie gehad. Ik reageer niet zo goed op de hormonen en had maar twee eitjes.. Gelukkig één van bevrucht geraakt en die is maandag terug geplaatst. Dus het grote afwachten is begonnen..



@jolien succes met de keus tussen iui en IVF. Ik heb eerst iui gehad maar we hebben over moeten stappen op IVF. Hopelijk hebben jullie een fijne arts waar je alles goed mee bespreken kan.



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Hai Christel, wat spannend die wachtweken! Ik hoop dat het gelijk raak is

Hoe heb je die punctie ervaren als ik vragen mag?



Mijn vriend had gisteren een gesprek en onderzoek bij de uroloog om te bekijken waarom hij zo weinig zaadcellen heeft. Die uroloog zei eigenlijk gelijk dat hij dacht dat iui geen optie voor ons is en dat zelfs ivf moeilijk wordt. Hij stuurde de kant van ivf icsi op.. Ik schrok er wel een beetje van, had namelijk al in mn hooft dat we eerst iui zouden proberen. Volgende week krijgen we de definitie uitslag..
Hoi Jolien,



Wat balen zeg, kan me voorstellen dat jullie iui wilden proberen, is toch lichamelijk wat minder intensief. Hopelijk krijgen jullie volgende week toch nog positief nieuws daarover!! Zouden jullie daarna direct kunnen starten?



Ik heb vanwege een vleesboom en endometriose een roesje gehad tijdens de punctie. Ik weet nog wel dat ik het pijn vond doen maar kan me de pijn zelf niet herinneren. Daardoor vond ik het ook redelijk meevallen, zou het een volgende keer op dezelfde manier doen. Alleen de dag zelf ben je wel gevloerd. Maar dat zal misschien ook deels door het roesje gekomen zijn.



Thanks! Ik hoop het ook..

Vind deze dagen super spannend en ben de ene dag overtuigd dat het gelukt is en vervolgens er zeker van dat het mislukt is.. Afwachten dus maar..
Alle reacties Link kopieren
De fertiliteitsarts vertelde me de laatste keer dat ik er was dat zij idd ook een infuus geven met pijnstilling en iets rustgevend, maar ik ga dan weer googlen en lees daar verschillende verhalen.. Gelukkig dat het jou mee is gevallen Die punctie is namelijk wel iets waar ik het meest tegenop zie.

En wat je zegt voel ik ook: de ene keer heb ik het gevoel: we gaan dit doen en alles komt goed. Daarna kan ik me zo niet voorstellen ooit zwanger te zijn, laat staan een kindje te hebben, dat ik er helemaal geen vertrouwen in heb.

Het doet me trouwens (inmiddels) wel goed om er over te praten met mensen die dicht bij me staan, weet jouw omgeving waar jullie mee bezig zijn?
Hoi Jolien,



De punctie vond ik eigenlijk wel meevallen in zekere zin, het is relatief kort en het is een doel waar je naartoe hebt gewerkt.. Als dat logisch klinkt zeg maar..

Ik vond het injecteren pittiger maar ook omdat ik er lang mee door moest gaan en het resultaat wat tegen viel.

Veel mensen weten het wel, ik vind het prettig om er met vrienden over te kunnen praten. En collega's weten het ook. Tijdens dat traject moet je soms op de meest onhandige tijden weg van je werk. Dus moeten zij het opeens opvangen. Gelukkig was er veel begrip.



Heb jij werk waarbij je makkelijk weg kan? En weten collega's het ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat je bedoeld, ik had gedacht dat het spuiten wel mee zou vallen.. We zullen zien! De punctie lijkt me echt doodeng :(



Ik heb nog niet meegemaakt dat ik zomaar weg moest, maar ik denk dat dat geen probleem wordt. Mijn collega's zijn ook op de hoogte en de meesten zijn erg lief en meelevend. Ik hoop dat het allemaal beetje om mn diensten heen kan, maar dat heb ik niet voor het zeggen natuurlijk..



Hoe gaat het met wachten? Voel je al wat? Kun je het nog volhouden? Maandag mag je testen?

Sorry, nieuwsgierig
Alle reacties Link kopieren
Even over de punctie, ik maakte me daar ook enorm druk over en zag daar echt tegen op maar mij is het zo mee gevallen, het is niet pijnloos maar heb niet echt pijn gehad. Eentje kregen ze niet aangeprikt en moesten ze 4 keer overnieuw doen en die werd wat gevoelig maar de rest viel me alles mee, moet ik er wel bij zeggen dat ik geen pcos of degelijke heb. Door blijven ademen en rustig blijven is het beste.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Het stelt me wel een beetje gerust van jullie te lezen dat het mee is gevallen.. Maar ik ben niet zo'n held met naalden. Moest vanmorgen bloedprikken en dan ben ik zo nerveus.



Wished, zit jij nu ook nog in de wachtweken?
Alle reacties Link kopieren
Ja snap ik, ik vond het ook helemaal niks maar probeerde toch te ontspannen en dat heeft gewerkt en dat is ook het enige wat je wel zelf in de hand hebt en voor de rest gewoon over je heen laten komen. De werkelijke punctie duurt maar 15 minuutjes ongeveer.



Nee, ik ben al uit de wachtweken. Werd voor de testdag ongesteld helaas..

Wachten nu tot we aan kunnen melden voor onze cryo terugplaatsing.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is jammer zeg... Was dit de eerste poging? Hoeveel cryo's heb je?
Alle reacties Link kopieren
Ja dit was onze eerste icsi behandeling en we hebben 1 cryo dus het wordt nog spannend of dat allemaal goed gaat met ontdooien enzo.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
En je moet je aanmelden om die cryo terug te laten plaatsen? Dat wist ik niet. Ik hoop voor je dat dit em wordt! Ik zal voor je duimen
Alle reacties Link kopieren
Ja je moet wel telefonisch laten weten als je bent gaan menstrueren zodat ze weer echo's enzo in kunnen plannen. Zit nu eerst in de rust periode want na een ivf/icsi behandeling moet je een maand overslaan om rust te nemen en je eierstokken de rust te geven aangezien die een opdonder krijgen van alle hormonen en de punctie .



Dank je, hoop ik ook.



Waar zit jij nu in de behandeling?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten vrijdag weer naar de kliniek en dan horen we wat het plan van aanpak is. Het wordt hoogstwaarschijnlijk icsi, maar officieel is dat nog niet gezegd. Mn vriend heeft erg weinig zaadcellen, bij mij is gelukkig alles in orde. Morgen moet hij voor een echo naar de uroloog en die vertelde afgelopen woensdag dat hij niet denkt dat iui en ivf een optie is voor ons. Ik probeer me dus al een beetje voor te bereiden op hoe het straks zal zijn allemaal, zodat het niet zo plotseling komt..
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, hier hetzelfde.. ICSI vanwege slechte zaadkwaliteit van mijn man, bij mij gelukkig ook niks mis, en zo naïef als ik was dacht ik dat het dan wel snel zou lukken.. Nou niks is minder waar, al verschillende mislukte IUI behandelingen gehad en nu mislukte ICSI behandeling, al hoop ik dat dit jou bespaard blijft, succes!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven