Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!



Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.



Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?



Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!



Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........



......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
Alle reacties Link kopieren
Maar dan wel zonder foto's graag BGB!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, eens!
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik zwanger ben, blijf ik zowieso wel uit dit topic eh hahah
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook nog bevallen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ach, de superaambeien zijn vergeten, down under is weer net zo als voor de bevalling, je ziet niet eens het scheurtje meer. Ik kan weer uuuuren mijn plas ophouden en heb soms al weer zin in sex Mijn borsten zijn wel wat kleiner (of de huid is slapper), maar ik kan er nog steeds mee voor de dag komen. Eigenlijk valt het allemaal dus best mee!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Mijn rechterschaamlip leek wel een opgezwollen ballon in de kraamweek.

Echt, ik keek de visite de deur uit, ik kon echt niet zitten zo.
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 20 februari 2011 @ 22:45:

Aangezien ik zwanger ben, blijf ik zowieso wel uit dit topic eh hahahWat een ontzettend leuk nieuws. Ik heb het ff gemist denk ik. Gefeliciteerd meissie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeta schreef op 20 februari 2011 @ 22:46:

Mijn rechterschaamlip leek wel een opgezwollen ballon in de kraamweek.

Echt, ik keek de visite de deur uit, ik kon echt niet zitten zo.Zeiden ze bij het weggaan ook dat je vooral moest genieten van je kraamtijd?
Ik vind het al heel wat dat je je dit van te voren afvraagt!



Tja, wat je te wachten staat is niet te voorspellen.



Eerste bevalling viel mij wel wat tegen, slechts heel klein beetje uitgescheurd en kleine hechting (nauwelijks gevoeld), maar wel mega bloeduitstorting (vaginaal) en de grootste aambei die zowel verloskundige als kraamverzorgster ooit hadden gezien, auw.

Tweede bevalling alleen wederom klein hechtinkje en is verdere ellende me bespaard gebleven.

Dat borstvoeding in het begin pijn zou doen wist ik ook niet.



Roze wolk plaatje dat ik over het kraambed in mijn hoofd had kwam ook niet echt uit de eerste keer.

Tweede keer wel trouwens.



Bevalze!
Alle reacties Link kopieren
Voelt het ook weer zoals vroeger, ook al is het niet zichtbaar meer? Want alles trekt dan wel weg, maar het gevoel kan toch anders zijn? Of valt het mee?



Mischien een kleine vergelijking met een eerste seksuele ervaring? Voordat ik ooit seks had - lang gelee - wist ik niet dat die spier (bekken) die je soms voelt na heul lange seks bestond! Of iets anders: ik wist niet hoe mijn baarmoeder voelde, tot ik eens zwanger werd. Gek eigenlijk, dat sommige zaken onopgemerkt met je meeleven in je lichaam ;)
Alle reacties Link kopieren
Twee bevallingen hebben wel hun sporen nagelaten ja. Gelukkig zie je het niet zo omdat die buikflap er overheen hangt :-/
Alle reacties Link kopieren
Weet trouwens niet hoe het er na de bevalling uitzag, ik had mezelf vooraf heilig voorgenomen de eerste 2 weken niet te kijken en dat heb ik volgehouden.. en toen ik het zag was het eigenlijk al weer normaal. Enne... het was niet eens de makkelijkste bevalling hoor, mijn dochter was een sterrenkijkertje
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hmmm een van mijn dinnetjes was hoogst verbaasd toen ik vertelde dat je na een bevalling toch vaak nog tot 8 weken na de bevalling vloeit (bloed dan he....na 9 maanden niet ongesteld te zijn geweest, moet dat toch je lijf weer uit)



en na mijn eerste bevalling ben ik inwendig gehecht, dat ribbeltje voel je nog steeds.



en mijn borsten zijn hypergevoelig sindsdien.....



verder valt het allemaal wel wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Hahah, ik vraag het ook gewoon uit nieuwsgierigheid hoor! ;) Ik moet eerlijk bekennen dat ik gewoon nieuwsgierig ben waarom niemand in mijn omgeving gewoon direct antwoord geeft. Ik ben uiteindelijk ook helemaal niet bang voor eventuele ongemakken, noch ga ik rekening houden met wat er op mijn pad kan komen. Maar het is gewoon echt pure nieuwsgierigheid.
Tampon in doen is anders geworden! Was de eerste keren heel raar, ik kon 'de weg' niet meer vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen noemenswaardige schade heb overgehouden na 2 bevallingen en 3 kinderen.

Ja, heel af en toe houdt mijn blaas het wat minder, en heel af en toe trekt het litteken bij specifieke bezigheden.

Maar that's it.



Ik heb meer last van de kinderen
Ja, dat vind ik echt.
nou wat denk je van dezë:

als je in vol ornaat ligt te persen, pers je behalve dat kind ook hele andere dingen uit.



oh het moest om de staat vanonderen nadien gaan.

Hm, weinig blijvende schade hoor, ondanks een flinke knip.

Ja de eerste keer seks na de bevalling voelde alsof het de allereerste keer was.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat sinds ik twee weken geleden opeens weer een hechting verloor, de boel toch een stuk prettiger aanvoelt. Ik zal maar niet zeggen wanneer de bevalling was
Alle reacties Link kopieren
Wat ik je wel mee wil geven: als je niet blij bent met je kraamhulp geef dat dan op tijd aan.. ik heb dat niet gedaan en dat heeft wel invloed gehad op mijn kraamtijd en dat is jammer, de vlag ging uit toen ze vertrok!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:ringelding schreef op 20 februari 2011 @ 22:52:

Hmmm een van mijn dinnetjes was hoogst verbaasd toen ik vertelde dat je na een bevalling toch vaak nog tot 8 weken na de bevalling vloeit (bloed dan he....na 9 maanden niet ongesteld te zijn geweest, moet dat toch je lijf weer uit)



en na mijn eerste bevalling ben ik inwendig gehecht, dat ribbeltje voel je nog steeds.



en mijn borsten zijn hypergevoelig sindsdien.....



verder valt het allemaal wel wat mee.Ha! Dit is zo'n prachtig voorbeeld! Noem me naief, maar ik wist dus ook niet dat het vloeien nog zo lang kon duren!!!!! Ben ik even blij dat de verloskundige er tzt naar alle waarschijnlijkheid bij gaat zijn! Wat dat betreft ben ik als niet-zwangere/niet-moeder wel een beetje vergelijkbaar met mijn oma, die nog altijd denkt dat babies uit bloemkolen komen! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 20 februari 2011 @ 22:53:

nou wat denk je van dezë:

als je in vol ornaat ligt te persen, pers je behalve dat kind ook hele andere dingen uit.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 20 februari 2011 @ 22:46:

Ach, de superaambeien zijn vergeten, down under is weer net zo als voor de bevalling, je ziet niet eens het scheurtje meer. Ik kan weer uuuuren mijn plas ophouden en heb soms al weer zin in sex Mijn borsten zijn wel wat kleiner (of de huid is slapper), maar ik kan er nog steeds mee voor de dag komen. Eigenlijk valt het allemaal dus best mee!En de boreling in kwestie die e.e.a. veroorzaakt heeft verlaat al bijna het huis om voor z'n studie op kamers te gaan? Of kwam het allemaal nog wat eerder goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:Happy_ever_after schreef op 20 februari 2011 @ 22:51:

Twee bevallingen hebben wel hun sporen nagelaten ja. Gelukkig zie je het niet zo omdat die buikflap er overheen hangt :-/







Vast niet fijn, maar ik vind deze opmerking echt hilarisch



*is vast de herkenning*
quote:Starshine schreef op 20 februari 2011 @ 22:53:

nou wat denk je van dezë:

als je in vol ornaat ligt te persen, pers je behalve dat kind ook hele andere dingen uit.



Hihi, ik heel stoer tegen mijn vriend: goh, ze zeggen dat je tijdens een bevalling altijd in bed poept, heb ik gelukkig niet gedaan.

Wel dus..

Je merkt er zelf dus weinig van. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven