Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!



Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.



Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?



Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!



Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........



......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 20 februari 2011 @ 22:53:

Ik moet zeggen dat sinds ik twee weken geleden opeens weer een hechting verloor, de boel toch een stuk prettiger aanvoelt. Ik zal maar niet zeggen wanneer de bevalling was Joh??? Ben jij nu pas nog een hechting verloren? Serieus?
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Aletta, hoe kan dat nou nog? Heb je het ding opgevangen? Dat is inmiddels een archeologische vondst, hahaha!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 20 februari 2011 @ 22:53:

nou wat denk je van dezë:

als je in vol ornaat ligt te persen, pers je behalve dat kind ook hele andere dingen uit.



Hahahahaha, ja die hoorde ik laatst ook van een vriendinnetje!



Gelukkig denk ik dat de meeste vrouwen op het moment zelve toch echt met andere dingen bezig zijn, maar je zal er evengoed gek van opkijken als je dat niet weet!
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 20 februari 2011 @ 22:53:

Ik moet zeggen dat sinds ik twee weken geleden opeens weer een hechting verloor, de boel toch een stuk prettiger aanvoelt. Ik zal maar niet zeggen wanneer de bevalling was
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 20 februari 2011 @ 22:55:

[...]









Vast niet fijn, maar ik vind deze opmerking echt hilarisch



*is vast de herkenning* Hier ook herkenning.
Pfff, na dit topic, en na vele anderen (maar deze gaat de kroon spannen denk ik), wil ik echt geen kinderen meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 20 februari 2011 @ 22:54:

Wat ik je wel mee wil geven: als je niet blij bent met je kraamhulp geef dat dan op tijd aan.. ik heb dat niet gedaan en dat heeft wel invloed gehad op mijn kraamtijd en dat is jammer, de vlag ging uit toen ze vertrok!Helaas. Ik beval pas in 2013, dus ik heb waarschijnlijk nog heul veel tijd om een leuke uit te zoeken ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 22:55:

[...]





Hahahahaha, ja die hoorde ik laatst ook van een vriendinnetje!



Gelukkig denk ik dat de meeste vrouwen op het moment zelve toch echt met andere dingen bezig zijn, maar je zal er evengoed gek van opkijken als je dat niet weet!



Het boeit je echt niet.

Dat kind moet eruit, al staat de fanfare erbij, eruit zal het
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Veronicas schreef op 20 februari 2011 @ 22:54:

[...]



En de boreling in kwestie die e.e.a. veroorzaakt heeft verlaat al bijna het huis om voor z'n studie op kamers te gaan? Of kwam het allemaal nog wat eerder goed?Hahaha, ukje is 7 maanden maar na een maand of 2 was eigenlijk alles over
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
@Saar, treurig nietwaar...
Alle reacties Link kopieren
quote:felice71 schreef op 20 februari 2011 @ 22:55:

Aletta, hoe kan dat nou nog? Heb je het ding opgevangen? Dat is inmiddels een archeologische vondst, hahaha!:lol: ik denk dat we dat wel terug kunnen loepen!
quote:Saaar schreef op 20 februari 2011 @ 22:57:

[...]





Het boeit je echt niet.

Dat kind moet eruit, al staat de fanfare erbij, eruit zal het
Alle reacties Link kopieren
Ok, nog een olie op het vuurtje nu ik toch aan het vragen ben ( @anderen: ik ben toch niet de enige die iets wil weten??)



ik hoorde ooit iets over stolsels verliezen na de bevalling. Klopt het?
Alle reacties Link kopieren
quote:AlettaJacobs schreef op 20 februari 2011 @ 22:57:

@Saar, treurig nietwaar...





Nou ja, wanneer je je daardoor beter voelt vind ik het alles behalve treurig

Maar hoe idioot is het dat het nu pas komt?!
Ja, dat vind ik echt.
quote:SeptemberGirl schreef op 20 februari 2011 @ 22:57:

Pfff, na dit topic, en na vele anderen (maar deze gaat de kroon spannen denk ik), wil ik echt geen kinderen meer.Hoe clichématig ook, het is het wel waard hoor...
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer lichamelijk ongemak, maar wel opvallend; Voor mijn bevalling had ik heel uitgesproken ideeën over wie er bij mocht zijn en wie niet.



Nou, volgens mij heeft zelfs de schoonmaker in het ziekenhuis me nog getoucheerd, op dat moment kon het me geen flikker schelen wie er mee keek en voelde, die baby moest er uit!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de dag dat de hechtingen er uit mogen/kunnen/zijn... Die ga je willen nomineren voor nieuwe nationale feestdag, echt!



Ook zo'n leuke: fundusexpressie. Weet je wat 't is? Doet zeer he

Bij fundusexpressie wordt er tijdens 'n perswee op je buik meegedrukt door 'n vlos of gyn. Vaak gecombineerd met tangverlossing. Dan zit je niet alleen met die hechtingen, maar ook met de handen van degene die je navel door je ruggegraat leek te willen drukken in 't blauw op je lijf staan.



Als je 'n ruggeprik krijgt, is de kans groot dat die grapjas die 'm gaat zetten aan je vraagt of je krom wil gaan zitten en je rug goed wil bollen. Gaat niet, daar zit een enorm dikke en inmiddels pijnlijke buik in de weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 22:59:

Ok, nog een olie op het vuurtje nu ik toch aan het vragen ben ( @anderen: ik ben toch niet de enige die iets wil weten??)



ik hoorde ooit iets over stolsels verliezen na de bevalling. Klopt het?Zo dik als je vuist, zo vol als sinaasappels.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste bevalling 5 maanden gevloeid, wist ik veel.... Toen gecuretteerd, zat toch nog een stuk placenta. En niet heel netjes gehecht, die ik ook goed voelde! Zoon geboren met vacuüm pomp ivm wandbeen ligging ( zijkant koppie lag ervoor) de gyn hing op mijn buik, de zuster trekken. Tjonge, middeleeuws!

2-de bevalling thuis gedaan, echt floep eruit niets aan de hand!

3-de in t ziekenhuis, 3 weken te vroeg. Geen pers weeën maar ze was er toch zo uit.

Heel veel na-weeën gehad!



Het ergste vind ik nu nog dat ik niet spontaan kan gaan trampoline sprongen zonder dat ik goed geplast heb.... Ook niezen moet met de benen bij elkaar. En een ongelijke lip door eerste bevalling waarbij niet goed gehecht is.
oh nog zoiets waar ik met vriendinnen nog steeds veel lol om heb, is dat sexy netbroekje dat in je kraampakket zit. Om die mega-kraamverbanden op hun plaats te houden.



Dames, die nooit bevallen zijn: de volgende foto kan als schokkend worden ervaren.



Alle reacties Link kopieren
quote:Branca schreef op 20 februari 2011 @ 22:52:

Tampon in doen is anders geworden! Was de eerste keren heel raar, ik kon 'de weg' niet meer vinden.Inmiddels wel weer een weg gebaand aldaar?
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 22:59:

Ok, nog een olie op het vuurtje nu ik toch aan het vragen ben ( @anderen: ik ben toch niet de enige die iets wil weten??)



ik hoorde ooit iets over stolsels verliezen na de bevalling. Klopt het?



Hahaha, ja dat klopt. Maar ik heb ook wel verhalen gehoord over stolsels zo groot als de baby zelf.

Was bij mij allemaal niet zo shocking hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saaar schreef op 20 februari 2011 @ 23:00:

[...]





Zo dik als je vuist, zo vol als sinaasappels.Die je overigens bijna niet door het doucheputje gefrut krijgt
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
Die stolsels stinken ook ontzettend! Althans, vond ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sha_la schreef op 20 februari 2011 @ 22:59:

Ok, nog een olie op het vuurtje nu ik toch aan het vragen ben ( @anderen: ik ben toch niet de enige die iets wil weten??)



ik hoorde ooit iets over stolsels verliezen na de bevalling. Klopt het?



Ik heb het niet gehad, maar ik ken er ook een aantal die wel grote stolsels verloren.

Het hoéft dus niet te gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven