Bevallen op je verjaardag

29-04-2014 15:18 75 berichten
Als onze 3e zich voor volgende week niet heeft gemeld, word ik ingeleid. Dat zou dus betekenen dat ik op mijn eigen verjaardag ga bevallen en dat we dus twee jarigen op een dag hebben. Zijn er nog meer moeders die op hun eigen verjaardag bevallen zijn? En vinden jullie dat jammer omdat het kind nu geen "eigen" dag heeft of is het juist een groot feest? Vinden jullie het speciaal of maakt het niet uit?
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi onze dochter is geboren 1 dag na verjaardag man. Feest man gevierd alle bezoek naar huis en in de nacht begon bevalling. Ervaring leert dat de verjaardag van de volwassene naar de achtergrond wordt geschoven en die van kind uitgebreid gevierd. Ik zou het zelf alleen naar bijzonder en speciaal vinden, dat is nog eens een verjaardags kado.
Alle reacties Link kopieren
De eerste 12 jaar of zo is het zijn/haar dag daarna weer van jou.

Als kind klein is kun je zijn verjaardag ook wel een week eerder vieren trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ach, samen vieren gaat hem

Toch wel worden dus wat maakt het uit. Ik zou er niet mee kunnen zitten.
Haha als dat bij ons gebeurt zou dat 3 verjaardagen in 2 dagen betekenen. Ik zou lekker de avond van tevoren jouw verjaardag vieren.
Alle reacties Link kopieren
Tja.. wat zal ik zeggen. Ik ben een week na m'n moeders verjaardag geboren, maar wel op de verjaardag van m'n zus. Een 'eigen' dag heb ik dus nu wel, maar mijn zus en ik gaan niet meer bij elkaar op verjaardag en die van m'n moeder vieren we apart. (nouja.. ze is er dan meestal niet)



Mijn zoon is overigens vlak voor m'n vaders verjaardag geboren, een dag voor moederdag, en ja.. dat is ook een heel geschuif.



Je leert ermee omgaan, zeg maar. Maar je 3e zal altijd rond jouw verjaardag jarig zijn en de ene keer vier je dat dan op dezelfde dag, de andere keer apart, is mijn ervaring. (familie u van de andere kant van het land, kwamen vroeger op m'n moeders verjaardag en dan kregen m'n zus en ik ook wat, of ze kwamen het weekend er tussenin of het weekend nog weer voor m'n moeders verjaardag, want dan was m'n opa jarig ) Kinderfeestje is sowieso op een andere dag, denk ik zo.
Later is nu
@Matroesjka, wauw, dat is wel heel druk dan. Met feestjes vieren



Persoonlijk zou ik het voor dochter leuker vinden om een eigen dag te hebben. Misschien toch maar een dag uitstel vragen aan de dokter. Of je nu wordt ingeleid bij 40 + 1 of 40 + 2 maakt imo ook niet veel uit als er geen verdere medische noodzaak is.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier op mijn verjaardag! Werd ook ingeleid en ik had echt geen puf meer om het over het weekend heen te tillen. Ik vind het wel speciaal eigenlijk, of hij het als hij 16 word ook nog speciaal vind weet ik niet 😄
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het is om op 1 dag samen jarig te zijn, maar er is nog een escape mogelijk Wanneer je ingeleid wordt dan wil dat niet zeggen dat je op de dag zelf bevalt.

Waarna je nog geen ontsluiting hebt moeten ze eerst de baarmoedermond rijp maken, vervolgens 1 à 2 cm ontsluiting door een ballonkatheter opwekken en daarna beginnen ze pas met het inleiden. Dit kan dan ook nog via tabletjes of infuus. Al met al ben je vaak wel 2 of 3 dagen onderweg.



Waarom wordt je eigenlijk ingeleid bij 40+1?
Alle reacties Link kopieren
@Liubi, het is trouwens wel het mooiste cadeau wat je kan krijgen voor je verjaardag toch?
Hier 3 dagen na mijn verjaardag. Ik vier tegenwoordig mijn eigen verjaardag samen met mijn man, midden in de zomer! Veel lekkerder haha! En dochter is in de winter jarig en dan is het echt haar dag. Vind dat nu wel zo leuk nog voor haar, nu ze nog klein is. En ik vind het geen probleem om mijn eigen verjaardag te verschuiven
Alle reacties Link kopieren
Ik was uitgerekend op mijn verjaardag, maar dochter kwam 11 dagen te laat. Uiteindelijk liggen onze verjaardagen Nog best uit elkaar dus. Ik hoopte toen trouwens wel dat ze niet precies op de uitgerekende dag zou komen en het liefst ook een week later (of eerder, maar dat rekende Ik niet op aangezien de oudste pas bij 42 wkn kwam). Als het even kan zou ik kijken of je op een andere dag ingeleid kan worden, maar zo niet dan so be it. Ook wel weer bijzonder toch?
Als je ingeleid word kun je het dan niet nog een dag uitstellen? Ik mocht zelf de dag bepalen wanneer in ingeleid wilde worden
Alle reacties Link kopieren
Ik kon het wel over het weekend heen tillen maar dat wilde

Ik niet, ik kon niet meer. In het weekend deden ze geen inleidingen blijkbaar. Ik was iig totaal niet bezig met het feit dat ik jarig was en de dagen erna was het steeds van " oh ja ik was ook nog jarig" ..toen hij 1 werd ging echt alle aandacht naar hem en ik vond en vind dat prima! Hij is nog een kind en jarig zijn is voor hun nog spannend dus ik offer mijn verjaardag met liefde op.
quote:boerderijgeit028 schreef op 29 april 2014 @ 15:35:

@Liubi, het is trouwens wel het mooiste cadeau wat je kan krijgen voor je verjaardag toch?



Dat zeker wel. Weer eens wat anders dan een boek of cd of een kledingbon ofzo



De inleiding zal plaats vinden een dag voor mijn verjaardag dus daarom hou ik rekening met mijn eigen verjaardag. Maar ik denk dat de dokter wel openstaat voor een verschuiving.

De inleiding is om logistieke redenen. Ik woon niet in Nederland en het ziekenhuis ligt op ca 90 km van mijn huis.
Ik kan natuurlijk ook gewoon vragen om op mijn verjaardag ingeleid te worden en dan beval ik de volgende dag.



Maar goed, het is allemaal speculatie op zich wan t het kan ook zo maar zijn dat de weeen morgen ofzo komen.
quote:beetjegek schreef op 29 april 2014 @ 15:43:

Ik kon het wel over het weekend heen tillen maar dat wilde

Ik niet, ik kon niet meer. In het weekend deden ze geen inleidingen blijkbaar. Ik was iig totaal niet bezig met het feit dat ik jarig was en de dagen erna was het steeds van " oh ja ik was ook nog jarig" ..toen hij 1 werd ging echt alle aandacht naar hem en ik vond en vind dat prima! Hij is nog een kind en jarig zijn is voor hun nog spannend dus ik offer mijn verjaardag met liefde op.Kreeg je op je verjaardag nog een stukje taart na al die moeite
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vragen of het op een andere dag kon. Dag later ofzo.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Pfoe, 90 kilometer van je huis, dat is nogal een eind! Ik zou dan proberen het een dag later te doen, al denk ik dat je blijft houden dat je je verjaardag niet snel meer viert, omdat iedereen dan al komt voor je kind.



Ben ik blij dat man en ik vlak bij elkaar jarig zijn in het najaar maar ons kind in juni geboren wordt. Niet dat ik het zo erg zou vinden uiteindelijk, je hebt er weinig invloed op, maar fijn is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Liubi nee niet eens 😉 het werd uiteindelijk een spoed keizersnede en toen was het al 22.00 u geweest. Ik was heel erg blij met mijn zelfgemaakte cadeautje! 💛
Ik zou me er eigenlijk niet zo druk om maken. Ik heb mijn dochters verjaardag nog maar één keer op de dag zelf gevierd, en dat was het jaar na haar geboorte toen het toevallig op een zaterdag viel. Alle andere jaren schuif ik het door naar het weekend. Idem voor mijn en man's verjaardag. We wonen een eind weg, door de week komt er toch geen hond.



Best kans dat het bij jullie ook zo gaat straks, als jullie weer een tijd in Nederland zijn. En als je het toch niet viert op de dag zelf, maakt het dag nog uit op welke dag je ècht jarig bent? Kies ieder jaar gewoon een dag die goed uitkomt. Dan is het extra feest



Sterkte straks!
Alle reacties Link kopieren
Tja, met een inleiding kan je ook na 3 uur bevallen ( 3 keer gedaan...). Als je echt niet op je verjaardag wil bevallen, zal je de dag na je verjaardag ingeleid moeten worden, maar eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. Als volwassene kan je waarschijnlijk wel handelen dat niet alle aandacht naar jou gaat op je verjaardag en een kind krijgt toch wel aandacht als het jarig is. Enige probleem is dat je nog jaren vast zit aan een Hello Kitty/ Prinsessen/My little pony taart op je verjaardag :-)
Een mooier cadeau kun je niet krijgen toch?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was uitgerekend van mij op de verjaardag van haar zus (mijn tante), ik werd uiteindelijk twee weken later op mijn moeders eigen verjaardag geboren. Mijn zusje is vijf dagen voor ons jarig. Omdat onze verjaardagen in de zomervakantie vallen, gingen we toen mijn zusje en ik klein waren meestal één dag iets leuks doen, de andere dag het huis vol visite. Ik heb me nooit een seconde minder jarig gevoeld omdat ik mijn dag moest 'delen' met mijn moeder en zusje. Ook nu heb ik er geen last van (en mijn moeder en zusje ook niet), het is eigenlijk altijd wel gezellig, zo'n week feest
Sunlight over me no matter what I do
@liubi het ergste is dus dat wij in dec willen beginnen met proberen mij zwanger te krijgen en dat vriend het ook daadwerkelijk leuk zou vinden als ons kind geboren wordt op of rond onze verjaardagen. Nu denk ik dat we kinds verjaardag dan sowieso een paar weken opschuiven ivm schoolvakanties maar ik zie dat dus totaal niet zitten vind de 2 verjaardagen die we nu hebben al druk genoeg. Helemaal aangezien we dan vaak of echt net terug zijn van vakantie of heel snel daarna nog op vakantie gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven