Bevallen op je verjaardag

29-04-2014 15:18 75 berichten
Als onze 3e zich voor volgende week niet heeft gemeld, word ik ingeleid. Dat zou dus betekenen dat ik op mijn eigen verjaardag ga bevallen en dat we dus twee jarigen op een dag hebben. Zijn er nog meer moeders die op hun eigen verjaardag bevallen zijn? En vinden jullie dat jammer omdat het kind nu geen "eigen" dag heeft of is het juist een groot feest? Vinden jullie het speciaal of maakt het niet uit?
Lijkt me heerlijk, zo zou ik de rest van mijn leven onder het vieren van mijn eigen verjaardag uitkomen!



Tussen verjaardag van mijn oudste en middelste zit 2 weken, voor familie vieren we dat in 1 keer. Op de verjaardag zelf doen we het klein. En uiteraard gewoon apart een partijtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar een poging doen onze tweede als cadeautje op mans' verjaardag te werpen, 2 dagen ervoor uitgerekend; moet kunnen. Scheelt weer een cadeautje kopen.X-D



Nee ik zou er niet mee zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 29 april 2014 @ 16:05:

Ik ga dit jaar een poging doen onze tweede als cadeautje op mans' verjaardag te werpen, 2 dagen ervoor uitgerekend; moet kunnen. Scheelt weer een cadeautje kopen.X-D



Nee ik zou er niet mee zitten.Man? Misschien kind later.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee het is ook niet echt een probleem maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar ervaringen lol.



Gruwel om op je verjaardag een Barbie/my little pony taart te moeten eten
Hier zijn vader, moeder en een zoon in dezelfde week samen. Vieren we samen. Groot voordeel voor zoon: meer gasten = meer cadeautjes
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 29 april 2014 @ 16:09:

Hier zijn vader, moeder en een zoon in dezelfde week samen. Vieren we samen. Groot voordeel voor zoon: meer gasten = meer cadeautjes Haha, dat is zo ontzettend waar! Ik zei toch al dat je mij als kind niet hoorde klagen
Sunlight over me no matter what I do
Iets afwijkend, maar toch: mijn zus en ik zijn op dezelfde dag jarig. We weten niet beter. Vroeger was het wel eens lastig want we wilden natuurlijk allebei een feestje en liefst apart. Nu vinden we het gezellig en zelfs praktisch. Vrienden en familie vieren we overigens vaak "los" van elkaar. Ene jaar in haar huis, andere jaar in mijn huis.

Lijkt me het mooiste verjaardagscadeau wat je kan krijgen :-)



Edit: we zijn geen tweeling, zit een paar jaar tussen
Alle reacties Link kopieren
Hey ik realiseer me u pas dat onze tweeling misschien op de verjaardag van mijn moeder (as donderdag) geboren kan worden.

Ik ben nu 36 weken dus wie weer



Ik denk dat ik haargeen mooier kado kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Hier, uitgerekend van zoon, 1 dag voor mijn verjaardag, hij kwam een week eerder, dochter van zoon (mijn kleindochter) uitgerekend 1 dag voor mijn verjaardag, kwam 1 dag na papa zijn verjaardag (mijn zoon) dus 3 verjaardagen binnen een week
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was van mij uitgerekend op 5 mei, ik kwam op 12 mei. Van mijn dochter was ik uitgerekend op 5 mei, mijn zoon is op de uitgerekende datum geboren, daar ging ik ook een beetje van uit. Met 30 weken zwangerschap kreeg ik weeën maar zette niet door. iedereen zei dat ze dan wel eerder zou komen, mooi niet... bijna 41 weken kwam ze op 11 mei ;) We vieren het meestal samen, anders ook zo zot voor familie. Tenzij ze dat weekend bij haar vader is. Dan komt mijn familie daar en familie van mijn man komt dan als ik het vier. Oh ja, en we zijn ook vaak met moederdag jarig ;) Dit jaar mijn dochter, ze is dan bij haar vader.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bevallen van mijn dochter de dag voordat ik jarig ben. We vieren onze verjaardagen samen, ik krijg felicitaties en kado's, en voor de rest is het dochter haar dag. De afgelopen keren is dat super verlopen. Ik denk dat ze het alleen maar tof vindt zodra ze snapt wanneer zij en ik jarig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Jongste is één dag voor mijn verjaardag geboren.



Het is een kadootje... en je doet er zo lekker lang mee



Inmiddels is hij 12 en eigenlijk is het wel zo makkelijk zo, ik ben toch niet zo van het verjaardag vieren voor mezelf, dus hij viert zijn verjaardag uitbundig en ik lift wel een beetje mee.
Kazknul is met 36+5 geboren. Dat zou in deze zwangerschap precies op mijn verjaardag zijn en dat zou ik te gek (vooral wel makkelijk ) vinden. Ik vond mijn verjaardag vieren altijd heerlijk, maar sinds ik een kind heb dat sowieso al twee weken voor mijn verjaardag jarig is, en een schoonfamilie heb die verjaardagen Heel Belangrijk vind, heb ik er steeds minder mee.



Laat maar lekker op mijn verjaardag komen, dan hoef ik de komende jaren niet meer!! (of alleen maar precies zoals ik zelf wil, lekker met een paar vriendinnen even wat drinken, of met man uit eten ofzo)
Hier is zoon geboren op de zelfde dag als de sterfdag van partner zijn broer.

Zijn moeder vind het erg moeilijk om daar mee om te gaan. (begrijpelijk) Maar vind het toch elk jaar weer dapper dat ze ondanks dat ze een traan laat toch ook kan lachen op zoon zijn verjaardag.





Dat je als moeder bevalt op je eigen verjaardag , ik zou dat helemaal niet erg vinden.

Je viert verjaardag van kind op de dag zelf en je eigen verjaardag doe je met vrienden op een zaterdagavond met bier en wijn op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het juist niet verzetten. Alleen maar speciaal. Voor jou en kind.

En hoezo eigen dag voor kind. Komende 15 jaar (minimaal) is het zijn/haar dag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn tante en nicht zijn op dezelfde dag jarig. Vroeger vierden ze het gewoon op dezelfde dag, dan kwamen ook de vriendinnen van mijn nichtje. Tegenwoordig viert zij het apart voor haar vriendinnen en voor familie nog steeds op dezelfde dag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou het wel prima vinden, bevallen op mijn verjaardag. Goede reden om nooit meer mijn eigen verjaardag echt te hoeven vieren, lekker alle aandacht naar ons kind
quote:troostjeniet schreef op 29 april 2014 @ 17:28:

Hier is zoon geboren op de zelfde dag als de sterfdag van partner zijn broer.

Zijn moeder vind het erg moeilijk om daar mee om te gaan. (begrijpelijk) Maar vind het toch elk jaar weer dapper dat ze ondanks dat ze een traan laat toch ook kan lachen op zoon zijn verjaardag.



Lijkt mij ook erg moeilijk troostjeniet. Wel mooi dat je schoonmoeder dan evengoed kan lachen op die dag. Dan is samen jarig zijn als moeder en kind natuurlijk een probleem van niets.



Het is dan ook mijn enige 'angst' die ik heb, en dat is dat de baby vier dagen eerder komt en dus geboren wordt op de sterfdag van mijn schoonmoeder. Al probeer ik er mee om te gaan en mij er al een beetje op voor te bereiden (we hebben namelijk wel een 'datum dingetje' in de familie), aangezien je er zo weinig aan kunt doen. Ik bedoel, ik kan de baby slechts een dag proberen binnen te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Liubi,

Het is dus bijna zover! Spannend hoor! Zie je er tegen op dat zo ver van huis gaat bevallen? (en dan bedoel ik de 90 km en nog niet eens het ver van Nederland zijn)



Ik ben ook uitgerekend van mijn zoontje rond mijn eigen verjaardag. Ik zou het wel gaaf vinden als hij ook daadwerkelijk op mijn verjaardag komt. Lekker weer eens ouderwets genieten van het jarig zijn, zonder je eigen verjaardag te hoeven vieren. Dat laatste doe ik nml al jaren niet meer. Eens in de zoveel jaren een groot feest en that's it.



Succes met de laatste loodjes!





Groetjes Jules
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geboren op de verjaardag van mijn moeder. We vinden het nog steeds heel leuk en speciaal! Nu spreken we altijd even goed af, of we vieren het samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 29 april 2014 @ 15:35:

@Liubi, het is trouwens wel het mooiste cadeau wat je kan krijgen voor je verjaardag toch? Precies!
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit een gezin met 3 kinderen, met mijn ouders erbij dus 5. Wij zijn met zijn vijven in 3 weken jarig. Dat heb ik nooit echt leuk gevonden. Mijn ouders deden hun best ieder kind een eigen verjaardag te geven, maar het bezoek ging daar niet altijd in mee.



Ook nu we volwassen zijn is het nog steeds puzzelen en aanpassen. Heb ik ook nog het probleem dat in de schoonfamilie in die 3 weken ook nog 2 verjaardagen zijn.
Ik vier mijn eigen verjaardag nooit. Zou een van mijn dochters geboren zijn op mijn verjaardag, dan was het echt wel haar dag geweest.

Mijn oudste is 1 dag voor haar nichtje jarig en het zag er een aantal uur naar uit dat ze op dezelfde dag jarig zouden zijn, maar het ging ineens heel snel. Daar was ik toen wel blij mee.

Dit jaar is (aan de andere kant van de familie) ons nichtje geboren op de verjaardag van mijn middelste. Mijn middelste vindt dat wel heel erg leuk en bijzonder. Zo hebben we het gebracht, dit was trouwens op de derde dag van inleiden. Nou vieren wij de verjaardagen alleen op de dag zelf als het in het weekend valt, anders komt er niemand, dus dat zal de komende jaren niet zo'n probleem zijn. Even afspreken wie het wanneer viert.
Ik zou het liever niet hebben. Zolang je kinderen nog thuis wonen is er geen probleem, maar later zal er altijd een zijn of haar verjaardag moeten verzetten, al vanuit gaande dat jullie beiden jullie verjaardag vieren. Heb je dus kans dat je op je verjaardag altijd op pad moet om naar je kind te gaan.



Twee van mijn kinderen zijn 2 dagen na elkaar jarig. Iets andere situatie, maar ik ben echt blij dat ze niet op dezelfde dag jarig zijn. Iemand zei me toen ook:"Dan moet je later altijd kiezen en/of afwisselen als ze het huis uit zijn". Had ik nooit over nagedacht eigenlijk. En voor een kind is het gewoon leuk om echt een eigen dag te hebben denk ik.



Mijn andere kind is ook tegelijk met een direct familielid jarig en hoewel we het in eerste instantie alleen maar leuk vonden, is het nu eigenlijk best wel lastig. Familie moet altijd plannen: naar wie gaan ze wanneer (we wonen niet direct bij elkaar in de buurt).



Concluderend, als je de situatie kan plannen, zou ik altijd voor een dag later of vroeger kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is geboren op de verjaardag van haar vader. Dochter is nu 5 en vindt het juist fantastisch. Elk jaar vertelt haar vader haar weer dat ze zijn mooiste cadeautje ooit was. Supertrots is ze dan! De dag draait natuurlijk wel om haar, maar dat maakt toch niet uit? We vieren het altijd overdag en het is alleen een drukke, gezellige dag.



Ik bestel altijd een fototaart met een foto van hen samen erop. Ze blazen dan ook samen de kaarsjes uit. Ik vind het juist erg leuk! En man en dochter ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven