Bevalling inleiden 36 weken

28-05-2016 09:17 27 berichten
Op dit moment ben ik op de kop af 36 weken zwanger en ik lig sinds gisterochtend 08:00 uur in het ziekenhuis. De bevalling moet helaas eerder ingeleid worden vanwege zwangerschapscholeste.



Sinds gisterochtend nu net de 4e tablet gehad om de baarmoedermond week te maken. Verder dan 1 cm ben ik sinds gistermiddag niet gekomen. Ik word er inmiddels onrustig van en vind het sowieso erg spannend. Ik voel me er ook rot over dat de kleine nu al gehaald moet worden.



Zijn hier ervaringen met inleiden op 36 weken? Hoe lang duurde het, was het heel heftig en vooral; hoe ging het met de kleine tijdens en na de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met 37 weken ingeleid. Als ze eenmaal de vliezen hebben kunnen breken en een infuus aansluiten met weeenopwekkers, kan het snel gaan... maar ook nog een tijd duren. Ze hebben bij mij om half negen smorgens de vliezen kunnen prikken (na een dag met een ballonkatheter te hebben gelopen) en in de middag om 3 uur is mijn dochter geboren. Wel heeft ze even wat opstart problemen gehad en in de couveuse gelegen om alles in de gaten te houden (temperatuur, zuurstof enz.). Uiteindelijk deed ze het prima en mochten we na een paar dagen naar huis toe.
Alle reacties Link kopieren
Hier wel ervaring net inleiden, maar niet bij 36 weken. Ik was voorbereid dat het wel een paar dagen kon duren. Had genoeg meegenomen om me te ontspannen. Binnen 24 uur nadat ik de eerste tablet had gekregen werd mijn dochter geboren! Ik had blijkbaar ook al 1cm toen ik in het ziekenhuis kwam.



Heel veel succes met de allerlaatste loodjes. Het zal nu echt niet lang meer duren hoor!
Alle reacties Link kopieren
De kleine moest trouwens wel snel naar de neo, dat ging mij (achteraf) iets te snel. Haar suiker was te laag en ze kwam gelukkig weer snel bij mij om te drinken. Daar hadden we een half uur de tijd voor.

Omdat ik een ruggenprik gad en daarna koorts kreeg, moest ze ook preventief aan de antibiotica. Dat zag er wel zielig uit. Uiteindelijk viel alles reuze mee en zijn we nog 2 dagen gebleven. Zodra alle uitslagen binnen waren (alles ok) mochten we gaan.
Ik ben met 37 weken ingeleid. Ik had al wat ontsluiting en kon dus meteen aan het infuus. Om 8 uur 's morgens aan het infuus en 's avonds om 8 uur is jongste geboren.

De dag erna konden we naar huis. Jongste had wel problemen de eerste dagen, erg veel slapen, slecht drinken, veel afvallen. Ik ben hem ook moeten gaan bijvoeden met een fles. Na een week trok dit bij en begon hij te drinken en te groeien.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook cholestase, baby gehaald met exact 37 wk. Hoe zwaar schatten ze je kindje? Ik had door de cholestase al sinds 27 wk verweekte baarmoedermond en begin 30 wk ontsluiting. Daardoor konden ze met inleiden gelijk vliezen breken en weeenopwekkers per infuus geven. Door aangezichtsliggging uiteindelijk keizersnee geworden. Baby had even wat opstartproblemen, maar ging daarna goed, 3100 gram. Ik voelde mezelf dag na geboorte weer goed, geen jeuk meer etc. Ook bloedwaarden na paar dagen weet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Mij gingen ze inleiden met 37 weken maar op 36.3 kwam zoon zelf. Hoe het inleiden ging kan ik je dus niet vertellen maar wel wat er achteraf gebeurde.



Ik ben bevallen onder toezicht van mijn gyn en een kinderarts en zoon werd onmiddellijk bij me weggehaald om na te kijken. Ze hadden me hier op voorhand voor gewaarschuwd dus ik vond het niet heel erg. Mijn man is wel meegelopen. Gelukkig woog hij net 2,5 kg en deed hij het meteen goed zodat hij bij me mocht blijven. Daarna nog een weekje ziekenhuis omdat zoon erg geel werd en zijn bloedwaarden boven de toelaatbare grens kwamen, dit bleek voort te komen uit te bevalling met vaacum. Ik mocht gelukkig bij hem blijven. Na een week naar huis en twee dagen later moest hij weer een nachtje binnen (waar ik bij bleef). Sindsdien is alles in stijgende lijn gegaan en nu merk je niets meer van zijn 'vroeggeboorte'.



Veel succes alvast!
Ik ben ingeleid met 38 weken. Na een ballon zijn mijn vliezen gebroken en ben ik aan de opwekkers gegaan. Na de eerste wee heeft de hele bevalling 2 uren geduurd.

De eerste bevalling begon spontaan en de 2e dus opgewekt, maar de 2e was by far de beste bevalling die ik kon wensen.

Als ik mag kiezen, koos ik de inleidings bevalling.

Alles wat met de spontane bevalling tegen zat, zat met de inleiding mee! Zelfs zonder pijnstilling gedaan en dat voor iemand die al huilt bij het epileren van de wenkbrauwen.

De gezondheid van de kleine niet meegerekend (niet gerelateerd aan de bevalling, maar oorzaak van inleiden), want die was wat minder, was het voor mij een top bevalling.

Heel veel succes en zet m op!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met 36+3 weken ingeleid vw zwangerschapsvergiftiging. 's Ochtends zijn de vliezen gebroken (had al 1 cm ontsluiting) en om 17u dochter op mijn buik. Bevalling was snel en pittig door een weeënstorm waardoor ik in 3 kwartier van 5-6 cm naar volledige ontsluiting ging.



Dochter had er echter veel moeite mee. Heeft in couveuse gelegen met ademhalingsondersteuning, infuus en sonde. Had dipjes in haar hartslag en ademhaling en het zelf leren drinken ging erg moeizaam. Ze heeft nog 2,5 week in het zkh gelegen terwijl ik na een week alweer naar huis moest.

Ze hadden ons wel voorbereid op "ze moet waarschijnlijk in de couveuse" maar dit hadden we niet verwacht. De artsen volgens mij ook niet echt.

Wel allemaal goed gekomen hoor, ze is nu een energieke peuter van bijna 2 die as we speak in de tuin rondrent en vrijwel alles eet wat we haar voorzetten.



Succes!
Hier ook dochter kwam spontaan met 36.4.

Het duurde erg lang toch volledige ontsluiting, maar het hoofdje daalde maar niet in. Nog wee-opwekkers gehad (dat vond ik het ergste van alles want ik kwam in een weeeen storm). Toennde hartslag rap omlaag ging kreeg ik een keizersnee, wat een verademing. Over 6 weken krijg ik nu een geplande.
Ik lees hier even mee, niet wegens de vroege geboorte maar over het inleiden.

Ik ben inmiddels 41+3 weken en het inleiden komt dus ook heel dichtbij.

(Toevallig net een topic over geopend maar niet geheel nodig zie ik nu)
Donderdag op de groeiecho is hij geschat op 2300-2400 gram en 43 centimeter. Iets onder gemiddeld voor de termijn.



Het voelt zo tegennatuurlijk om hem eruit te forceren, maar ik heb geen keuze. Ik hoop zo dat hij het dan wel goed oppakt, ik verwacht wel dat hij de couveuse in moet en wat opstartproblemen zal hebben. Hij komt nu eenmaal niet uit zichzelf. Ben ook benieuwd of de bevalling dan zwaarder zal zijn.



Zo om 13u gaan ze weer kijken of het wat gevorderd is, anders overwegen ze een ballonkatheter.
Bespreek dit met het personeel in het ziekenhuis. Zij kunnen je geruststellen en ondersteunen waar nodig.
Baarmoedermond is wel weker inmiddels maar niet meer ontsluiting. Ze hebben net even tijdje bij me gezeten vanwege mijn bezorgdheid. Uitgelegd gekregen dat ook bij flinke cholestase baby's eigenlijk pas na 37 weken problemen laten zien. Ze zijn bij mij al een week eerder begonnen omdat mijn eigen leverwaarden ook fors te hoog zijn en ook nog zijn gestegen laatste dagen en ze daarom niet te lang willen wachten. Problemen bij de kleine verwachten ze nog niet nu.



Ze willen dus ook niet overhaasten want dat is voor mij en de baby ook niet zo goed en zijn ctg's zijn steeds hartstikke mooi. Geen reden tot zorg nu dus.



Krijg vanavond wel de ballon...



Dus wel wat gerustgesteld. Laat t dan maar rustig op gang komen.
Precies, *adem in* - *adem uit*



Er worden zat kindjes spontaan geboren bij deze termijn. 40 weken in een gemiddelde, geen must ????



Sterkte met alles!
Dankjewel! Ballon wordt zo geplaatst. Mijn leverwaarden lopen vrij snel op, ze willen nu vooral ook voor mij tempo maken.



Ben benieuwd hoe snel de ballon wat doet...
Alle reacties Link kopieren
Hier ingeleid met 38.2 ivm langdurig gebroken vliezen. Ik heb geen ervaring met een ballon. Ik kwam binnen om 7:30 met 3cm en mijn zoon was er 4,5 uur later. Ik hoop dat jou ballon er snel uitvalt en je meer ontsluiting krijgt. En dat je kindje gezond en wel geboren wordt. Heel veel succes!
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
En? Is de baby er al? Alles goed gegaan?
Is alles goed gegaan?
Gisteravond rond 21u de ballon gehad. Was niet echt prettig, baarmoeder ligt wat ver naar achteren bij mij. Kreeg al snel flink krampen. Toch nog tot 02:00u geslapen daarna al lichte weeen.



Om 06:30 is de ballon eruit gehaald en had ik 4cm. Vliezen zijn toen gebroken en vrijwel direct kwamen de weeen vanzelf en snel ook.



Om half 9 riep ik al dat ik echt persdrang gehad, toen inderdaad al 9 cm en n klein randje. Drie kwartier later mocht ik persen en na nog eens drie kwartier lag mijn ventje op mn borst!



Snelle vrij hevige bevalling maar het resultaat is prachtig. Hij weegt met 36 weken nu 2705gr en is 47 cm.
Oja en hij doet het heel goed. Ligt al lekker naast me dus geen couveuse. Is nog wat moe maar hapt wel aan en probeert te drinken
Gefeliciteerd met je kleine jongen!
Oh heerlijk! Fijn dat het goed gaat. Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zoon!
quote:lisbeth schreef op 28 mei 2016 @ 09:40:

Ik ben met 37 weken ingeleid. Ik had al wat ontsluiting en kon dus meteen aan het infuus. Om 8 uur 's morgens aan het infuus en 's avonds om 8 uur is jongste geboren.

De dag erna konden we naar huis. Jongste had wel problemen de eerste dagen, erg veel slapen, slecht drinken, veel afvallen. Ik ben hem ook moeten gaan bijvoeden met een fles. Na een week trok dit bij en begon hij te drinken en te groeien.Bij jongste dochter ben ik ingeleid bij 38 weken. De oudste was uit zichzelf gekomen, bij 42 weken. Maar beiden waren ze misselijk na de geboorte, dronken slecht en vielen veel af. Hoeft dus niet aan de inleiding te liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven