Bezorgd om wat verloskundige zei.

01-11-2014 18:49 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Tijd geleden, maar toch terug. Hele tijd geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben een jonge meid van 17. Mijn moeder is volledig op de hoogte en weet dus dat ik zwanger ben en zij steunt mij. Ik loop inmiddels bij een verloskundige en ben 15 weken en 1 dag zwanger. Op de echo zag tot nu toe er alles goed uit, het kind was heel bewegelijk en alles zit erop en eraan. Ik kwam bij de verloskundige een hele vragenlijst invullen en heb dus verteld dat ik eerder een abortus heb moeten plegen met 17 weken en mijn verloskundige schrok daarvan, dat het een curettage was terwijl het kind 17 weken was. Mijn verloskundige heeft gelijk contact gemaakt met mijn abortus kliniek en kreeg de persoon aan d lijn die mij ook had behandeld, zij vertelde dat mijn baarmoedermond 13 millimeter geopend moest worden, maar in de wet mag je maar tot 10 millimeter openen en dat was bij mij 3 millimeter teveel met als gevolg dat mijn baarmoedermond door die fout nu verzwakt kan zijn en nu heb ik van alles opgezocht op internet, maar wordt ik steeds ongeruster, ik durf eigenlijk vrijwel niet meer te lopen of te zitten en wil liever plat op bed liggen. Over 2 weken heb ik afspraak en gaat ze kijken of mijn baarmoedermond nog gesloten is, maar als dat niet zo is, ik dus een cerlage krijg, maar zelfs die niet 100% is. Maar dus ging ik beetje zelf op onderzoek uit.



Ik maak me reuzen zorgen want wil gewoon de zwangerschap uitdragen, maar mijn baarmoedermond voelt zacht aan zit wel diep binnen, maar de opening is wel open en dus raak ik gestrest ik heb de afspraak pas over 2 weken, maar heeft iemand ervaring met een zwakke baarmoedermond? weet iemand of ik er nu achter ben gekomen dat mijn baarmoeder zwak is. Het is wel een klein beetje open en de baarmoedermond voelt zacht aan, weet iemand of ik nu toch maar direct mijn verloskundige moet contacten?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer me rustig te houden.



Ben al boos geweest vandaag en heb alle frustraties uitgeroepen naar die persoon (ex).



Ik ga gewoon voor mij en het kindje ene dat het zo een kl**tzak als een vader heeft kan de kleine niks aan doen die heeft er niet om gevraagd.
Je moet leren omgaan met die zorgen. Want ook als je kindje geboren is zijn die zorgen niet voorbij, sterker nog die zorgen kunnen nog veel groter worden. Als het je teveel belemmert zoek dan hulp.
Het leidt tot niets he meis, dat je zo boos bent. Want ex heeft er vandaag niets van meegekregen. Hij weet niet dat jij de hele dag op hem hebt lopen razen en tieren. Je baby wel. Die heeft je stress meegemaakt vandaag.



Hoe makkelijk het ook is om te schrijven, laat het los. Focus je op de dingen die je WEL kunt beinvloeden. Dat je ex niets met jou en het kind te maken wil hebben, parkeer dat. Is nu niet van belang. Dat komt weer in maand 7, als je erkenning wil regelen. Dan kun je weer een nieuwe poging wagen om met hem in gesprek te komen.



Nu is het toeleven naar de nieuwe afspraak en de 20 weken echo. Meer niet.



Stapje voor stapje

Hindernis voor hindernis.

Anders maak je jezelf helemaal gek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben rustig.



Nee het ging prima tussen mijn ex en mij maar ik vroeg hem gewoon wat ga je dit weekend doen zegt hij naar hotel met mijn moeder en dus zei ik Zeker met je vriendin en toen zei hij: Nee



Vandaag ben ik er dus achter gekomen dat hij heeft gelogen alweer terwijl ik hem duidelijk heb gemaakt als jij gewoon eerlijk bent dan hoor je me niet, maar hij heeft dus gelogen en daar flipte ik gewoon van heb het hem gezegd die frustraties en ik voel me veel beter nu.



Als iemand gewoon eerlijk is dan hoor je mij ook niet, maar zodra je gaat liegen dan wordt ik wel boos. Lijkt een logische reactie.
Hij verteld wat hij gaat doen. Jullie zijn uit elkaar, dus hij is je geen verantwoording schuldig. Hij hoeft ook niet eerlijk tegen je te zijn. Waarom vraag je hem dan alsnog of hij met zijn vriendin gaat? Dat is onnodig en zorgt alleen maar voor ruzie. Want als hij ja had gezegd, was het ook niet goed geweest.



Stel de vraag niet als je het antwoord erop eigenlijk niet wilt weten.



Echt hoor, leer bedenken welke vragen je wel en niet gaat stellen en vooral: welke bedoeling heb je ermee. Door je vraag: zeker met je vriendin?! was je niet oprecht, maar je wilde het hem even laten voelen. En dat moet je echt niet doen als je met deze man nog de rest van het leven van jullie kind moet blijven communiceren.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in Doreia.



Maar hij heeft beloofd eerlijk te zijn tegen mij en het was gewoon een vraag en zo een voorgevoel. Ik vraag hem ook niet alles maar jah als je belooft eerlijk te zijn verwacht ik ook eerlijkheid. Hij heeft het zelf beloofd.



Ik heb echt geduld met hem al heel lang. Dit was gewoon even een druppel teveel liegen omdat hij bang was dat ik boos zou worden.
Dit is geen eerlijkheid. Dit is voor jou je neus in zaken stoppen die je niet aangaan. Zie je dat? Jij vraagt hem naar zijn weekend. Hij verteld jou van zijn weekend. Maar hij had ook tegen jou kunnen zeggen dat ie ging vissen. Of zeggen: gaat je neits aan. Want jullie zijn niet meer in een relatie.



Hij moet wel eerlijk tegen je zijn, en andersom, over jullie baby en alles daar omheen. Maar verder hoeft hij niets aan jou te vertellen wat hij doet met zijn leven.



Want draai het eens om, jij zou er toch ook zwaar van over de rooie gaan als hij jou had gezegd; met een vriend zeker?!
Alle reacties Link kopieren
Doreia@ geloof me dat heeft hij ook bij mij gedaan, terwijl het uit was en hij zijn vriendin dus al had.



Ik had shans met een jongen hij en ik vonden elkaar leuk en mijn ex ging helemaal over de rooie toen hij een foto van die jongen en mij close op whatsapp zag.



Mijn ex wou zelfs niet dat hij mij een rugmassage gaf omdat mijn ex bang was dat er iets zou gebeuren seks dus.



Elke keer ging mijn ex over de rooie en hij hield mij constant in de gaten op whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
@starry-Skye, je krijgt een kindje, dat betekent dat zijn welzijn voor jouw behoeftes gaat. Dus beheers jezelf tegenover je ex. Hou je voor ogen dat je een zo goed mogelijke verstandhouding wilt hebben voor jullie kind. Dus bemoei je niet met zaken die jou simpelweg niet meer aangaan. Die zijn het gevecht dus niet waard. Zorg dat je prioriteit ligt bij het zorgen voor omstandigheden waarin hij als hij wil wel een vaderrol kan vervullen. Dus niet alleen keihard achter z'n geld aangaan. Matig je beschuldigingen en verwijten, deze zwangerschap was niet gepland en dus gaat het allemaal minder makkelijk dan in een goed huwelijk met een geplande baby. Geef hem ook de ruimte om te wennen aan t idee dat hij een kind krijgt. En neem afstand van zijn privéleven als je er niet mee om kunt gaan. Focus op je eigen toekomst, bedenk wat je wil en hoe je dat kan bereiken. Werk, opleiding, wonen etc.
Je zult hier genoeg goede adviezen krijgen, Starry. Samen met die van je verloskundige krijg je dan een goed beeld krijgen van hoe je zwangerschap zal kunnen gaan verlopen.

Het is zwaar omdat je nog piepjong bent, het is zwaar omdat je al een eerdere abortus hebt gehad. Het is fijn dat je familie achter je staat. Gebruik alles wat je hier krijgt aangereikt om op een goede manier met je ex om te gaan. En denk er aan: hij is ex, hij moet ook ex blijven, dus niet je neus in zijn zaken steken. In het belang van je kindje. Er moet een basis zijn om tot een goede omgangsregeling te komen en die bereik je alleen door je volwassen op te stellen. Moeilijk? Ja, maar je hebt wel jezelf in deze situatie neergezet. Je moet het er dus maar mee doen en dat valt niet mee. Het leert je wel om in de toekomst beter om jezelf te denken, voorzichtiger te zijn. Je kunt ondanks deze hele vroege zwangerschap nog een mooi leven krijgen, alle kansen liggen er nog voor je. Benut ze op een goede manier, dan kun je op je 30ste zeggen: "zie je wel, moeilijk begin gehad maar nu gaat alles prima".

Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben wel gelijk. Het is zo moeilijk om niet aan hem en zijn vriendin te denken, de gedachten dat hij waarschijnlijk al seks hebt gehad, is walgelijk. Ik wil er niet aan denken, maar onbewust ben ik toch bezig met dat en zijn vriendin. Gewoon om het feit van wat ik eerst met hem had dat is van mij afgenomen door een andere meid.



Plus zwanger van hem geraakt toen hij vreemd ging met mij, echt vreselijk maar het kindje kan er niks aan doen. Ik wil dat mijn kindje gewoon gezond levend voldragen op de wereld komt. Ik heb mezelf gezegd ik ga nu voor in het belang van mijn kindje en mij. Dat is wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:starry-sky schreef op 24 november 2014 @ 09:17:

Jullie hebben wel gelijk. Het is zo moeilijk om niet aan hem en zijn vriendin te denken, de gedachten dat hij waarschijnlijk al seks hebt gehad, is walgelijk. Ik wil er niet aan denken, maar onbewust ben ik toch bezig met dat en zijn vriendin. Gewoon om het feit van wat ik eerst met hem had dat is van mij afgenomen door een andere meid.



Plus zwanger van hem geraakt toen hij vreemd ging met mij, echt vreselijk maar het kindje kan er niks aan doen. Ik wil dat mijn kindje gewoon gezond levend voldragen op de wereld komt. Ik heb mezelf gezegd ik ga nu voor in het belang van mijn kindje en mij. Dat is wat ik wil.Dan moet je per direct afstand nemen van zijn privéleven en je focussen op wat belangrijk is voor jouw kindje. Je hebt er een zooitje van gemaakt door van hem zwanger te raken. Maar nu is het nou eenmaal zo. En dit kindje verdient jouw volledige inzet om er het beste van te maken. Ga nadenken over je toekomst en besef je dat je je vanaf nu niet meer kunt veroorloven om tijd te verspillen aan dit soort gedachtes en ruzies. Laat hem met zijn vriendin, bedenk hoe je hem op de beste manier kunt betrekken bij jullie kind en bewaar boven alles de vrede. Ga geen gevecht aan over geld, daar heeft je kind uiteindelijk niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt hem verwijderen van whatsapp dan maar anders blijf ik ermee geconfronteerd worden.



Zal wel moeilijk zijn dat wel.



Maar het kindje is nu veel belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:starry-sky schreef op 24 november 2014 @ 10:29:

Dat wordt hem verwijderen van whatsapp dan maar anders blijf ik ermee geconfronteerd worden.



Zal wel moeilijk zijn dat wel.



Maar het kindje is nu veel belangrijker.Ja weg van whatsapp en Facebook. Hou je contact duidelijk, de focus ligt bij je kindje, niet op jullie verleden. Echt doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heb hem verwijderd uit whatsapp.



Ik ben bijna nooit op Facebook dus dat maakt nog niet zo heel veel uit en als ik kijk dan kijk ik of er nieuwe dingen zijn geplaatst wat leuk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:starry-sky schreef op 24 november 2014 @ 11:10:

Heb hem verwijderd uit whatsapp.



Ik ben bijna nooit op Facebook dus dat maakt nog niet zo heel veel uit en als ik kijk dan kijk ik of er nieuwe dingen zijn geplaatst wat leuk is.Ok goed van je. Als je merkt dat je geneigd bent om op zijn fb te gaan kijken/zoeken naar info over z'n privéleven, zorg dan dat jullie geen vrienden meer zijn op fb. Het zal je ook wel rust geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mezelf proberen te beheersen. Heb hem verwijderd van whatsapp dus dat vindt ik al heel wat.
Starry, niemand is verantwoording schuldig aan een ander. Dat hij een nieuwe vriendin heeft en jij daar niet mee om kan gaan, is iets wat bij jou ligt. Dat is een probleem van jou. Niet van hem. Maak er dan ook niet zijn probleem van. Hij is vreemd gegaan met jou en daar ben jij zwanger van geraakt. Hij is je ex.



Heb alleen contact met elkaar over jullie kind en over de regeldingen van de zwangerschap. Praat niet met hem over zijn weekend, werk, vrienden, vriendin. Want jij trekt het je aan en reageert dat op hem af.

Jij hebt besloten het kindje te houden. Hij heeft besloten ondanks je zwangerschap geen relatie met je te willen. Dat is de situatie zoals hij is. Jij wil hem aan zijn verplichtingen houden. Maar jij hebt ook verplichtingen. Nu aan jezelf en je kindje, straks aan de vader, door hem wel het kind te laten zien, er een band mee op te bouwen en ook zijn ouders, die de grootouders zullen zijn van je kindje, zullen je kindje willen zien. Als je dan steeds ruzie maakt samen, is dat geen goede basis voor de rest van het leven van je kindje. Hou dat voor ogen meis. Dan is al het andere onbelangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Maar mijn ex wilt ook niks van het kind weten of horen. Hij wilt het niet erkennen hij beschouwd het als niks van hem.



Maarjah ik ga mijn best doen en heb weer een volgende vraag.



Is het erg dat mijn rekbare elastieken broek strak om mijn onderbuik zit waar de baarmoeder zit. Het zit echt zo strak en het zit echt niet lekker.
Nee, dat is alleen vervelend voor jou eventueel. Je baarmoeder is gevuld met vruchtwater en daarbinnen in drijft je baby. Die merkt daar nog helemaal niets van. Ik vond een elastieken band ook helemaal niet lekker. Ik droeg daarom een broek die laag zat en een buikband en/of een lang shirt.



En als je ex helemaal niets met de baby te maken wil hebben, laat het dan even rusten tot na de 20 weken echo. Het is wel zo netjes om hem de uitslag van de 20 weken echo even door te geven. En straks met 7/8 maanden zwanger hem nog eens de vraag te stellen of hij het kind wil erkennen. Maar verder contact is OP DIT MOMENT niet nodig.
Ha Starry-sky, net heel het topic doorgelezen. Ik begrijp echt dat je in een super lastige positie zit, maar ergens snap ik ook wel dat jouw ex niet meteen staat te springen om 'iets van het kind te weten of te horen'. Zoals meerderen hier ook al gezegd hebben: probeer (eerst nog continu bewust, maar misschien wordt het wat natuurlijker) los te laten wat zijn rol is en/of zal zijn en zorg in elk geval zo goed als je kunt voor jezelf en de baby in je buik. En wie weet, trekt hij nog bij tijdens jouw zwangerschap, maar misschien ook niet. In het laatste geval heb jij dan niet de rest van de zwschap op hem zitten 'wachten'.



Het is niet erg dat je broek strak zit, maar het lijkt me niet echt comfortabel. Draag leggings die onder je buik vallen of anders positiebroeken/leggings met een rekbare hoge band. Die kun je, met kleine buik, nog een tijdje dubbelvouwen naar beneden en blijf je nog lang passen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet met deze broek nog een hele dag lopen tot 15:45 dan pas ben ik vrij en kan ik naar huis. Echt alles gaat strak zitten.



Hoe langer ik vandaag nog in deze broek loop hoe meer ik me ga ergeren en chagrijnig ga worden.



Mijn blaas wordt nog steeds plat gedrukt dat ik vaak naar de wc moet. Plus deze strakke broek nog een hele dag.



Denk dat ik beter op joggingbroeken kan overstappen.
Ik heb 2 hele mooie zwangerschapsspijkerbroeken gekocht. Kijk even op marktplaats voor mooie broeken. Ik woonde er gewoon in de hele zwangerschap. Want ik wilde niet in een joggingbroek lopen, waar werd ik zo slonzig van, vond ik zelf. Kijk even rond, die positiebroeken zijn verstelbaar en speciaal gemaakt voor een groeiende buik. Je kan voor vandaag ook gewoon het knoopje van je broek los doen of je broekband omslaan en je shirt eroverheen trekken om dat de verbergen
Alle reacties Link kopieren
Heb de broekband even opgerold.



Dat geeft wat verlichting.



Ikzelf vindt joggingbroeken veel lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:starry-sky schreef op 24 november 2014 @ 09:17:

Jullie hebben wel gelijk. Het is zo moeilijk om niet aan hem en zijn vriendin te denken, de gedachten dat hij waarschijnlijk al seks hebt gehad, is walgelijk. Ik wil er niet aan denken, maar onbewust ben ik toch bezig met dat en zijn vriendin. Gewoon om het feit van wat ik eerst met hem had dat is van mij afgenomen door een andere meid.



Plus zwanger van hem geraakt toen hij vreemd ging met mij, echt vreselijk maar het kindje kan er niks aan doen. Ik wil dat mijn kindje gewoon gezond levend voldragen op de wereld komt. Ik heb mezelf gezegd ik ga nu voor in het belang van mijn kindje en mij. Dat is wat ik wil.

Dat heeft "die meid" niet gedaan, je ex was er zelf bij en heeft ervoor gekozen.



Die tip over het FIOM lijkt me helemaal zo gek niet hoor. Of een site voor tienermoeders waar je met leeftijdgenoten kunt praten en ervaringen uit kunt wisselen. http://www.tienermoeders.nl/



Maar waarom stel je jouw laatste vragen niet aan je moeder? Op die manier kun je haar er ook wat bij betrekken, je woont immers ook onder haar dak.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven